ΜΕΛΕΤΕΣ


Το προφίλ των σχολικών τάξεων με ΠΕΑΠ
Βασιλική Δενδρινού, Φωτεινή Αναστασίου
[περίληψη] [html] [pdf]

Το άρθρο αυτό παρουσιάζει τα αποτελέσματα μελέτης που πραγματοποιήθηκε με στόχο να συγκεντρωθούν τα δεδομένα που επιτρέπουν μια σκιαγράφηση του εκπαιδευτικού χώρου στον οποίο εφαρμόστηκε, το Πρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής στην Πρώιμη Ηλικία (ΠΕΑΠ), σε πειραματική βάση, το 2010-11, σε 800 ολοήμερα 12θέσια σχολεία με αναμορφωμένο σχολικό πρόγραμμα σπουδών. Οι Διευθυντές των σχολείων ΠΕΑΠ και οι εκπαιδευτικοί που δίδαξαν Αγγλικά σε τάξεις της Α’ και Β’ Δημοτικού απάντησαν σε ειδικά ερωτηματολόγια, δίνοντας ποσοτικά στοιχεία τα οποία αναλύθηκαν από την Ομάδα Έργου του Προγράμματος, ενώ έγινε αντιπαραβολή κάποιων στοιχείων από αυτά με τα σχετικά ποσοτικά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΛΣΤΑΤ). Τις ποσοτικές αναλύσεις στοιχείων που συγκεντρώθηκαν στην αρχή και στο τέλος του πρώτου χρόνου εφαρμογής του ΠΕΑΠ τις συνέδεσε η Ομάδα Έργου, όπου αυτό ήταν δυνατόν, με την ποιοτική ανάλυση και ερμηνεία απαντήσεων των υποκειμένων μας σε ανοιχτού τύπου ερωτήσεις των εργαλείων στα οποία απάντησε αντιπροσωπευτικό δείγμα Διευθυντών και εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.

Στάσεις και απόψεις εμπλεκομένων στο ΠΕΑΠ τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του
Βασιλική Δενδρινού, Μαρία Σταθοπούλου
[περίληψη] [html] [pdf]

Το άρθρο αυτό παρουσιάζει τα αποτελέσματα μελέτης για τις στάσεις και τις απόψεις των εκπαιδευτικών του ΠΕΑΠ και άλλων ενδιαφερομένων, όπως αυτές αποτυπώθηκαν από Σχολικούς Συμβούλους της Αγγλικής, οι οποίοι είχαν αναλάβει ως συνεργάτες του Έργου να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές προκειμένου να ενημερώσουν όσο το δυνατόν περισσότερους άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενους στο ΠΕΑΠ σχετικά με το καινοτόμο αυτό πρόγραμμα και παράλληλα να το προβάλουν. Συγκεκριμένα, οι αναλυτικές ημι-δομημένες εκθέσεις 28 συνεργατών Σχολικών Συμβούλων, οι οποίες συντάχτηκαν μετά από τις σχετικές ενημερωτικές συναντήσεις που οργάνωσαν οι ίδιοι, μελετήθηκαν και αναλύθηκαν ποιοτικά. Η Ομάδα Έργου απέκτησε μια ολοκληρωμένη εικόνα, η οποία και αποτυπώνεται στο παρόν, για τις εντυπώσεις κυρίως των εκπαιδευτικών αλλά και άλλων ενδιαφερομένων ως προς το ΠΕΑΠ, τα μέσα και τον τρόπο σταδιακής υλοποίησής του.

Γνωρίζοντας τους εκπαιδευτικούς Αγγλικής στα σχολεία ΠΕΑΠ
Βασιλική Δενδρινού, Φωτεινή Αναστασίου
[περίληψη] [html] [pdf]

Το άρθρο αυτό παρουσιάζει τα αποτελέσματα μελέτης που πραγματοποιήθηκε στην αρχή και στο τέλος της πρώτης χρονιάς εφαρμογής του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ) με έναν διπλό στόχο: (α) τη σκιαγράφηση του προφίλ των εκπαιδευτικών (σπουδές, ηλικία, τοποθέτηση στο σχολείο τους) που δίδαξαν στην Α’ και στη Β’ Δημοτικού το 2010-11, και (β) την αποτίμηση της χρησιμότητας του ΠΕΑΠ και του συνακόλουθου εκπαιδευτικού υλικού από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς που το χρησιμοποίησαν. Τα στοιχεία για το προφίλ των εκπαιδευτικών συγκεντρώθηκαν στην αρχή της χρονιάς, αναλύθηκαν ποσοτικά με περιγραφικές και συσχετιστικές μεθόδους ανάλυσης, ενώ η αποτίμηση έγινε στο τέλος της χρονιάς. Τα ποσοτικά στοιχεία που προέκυψαν από τις «κλειστές» ερωτήσεις αναλύθηκαν ποσοτικά, ερμηνεύτηκαν και συσχετίστηκαν με συγκεκριμένους παράγοντες που προέκυπταν από την ποιοτική ανάλυση και των «ανοικτών» απαντήσεων. Τέλος, το παρόν εξηγεί πώς αξιοποιήθηκαν τα συμπεράσματα της έρευνας.