Μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο: μια οικοσυστημική ερευνητική προσέγγιση των κοινωνικών σχέσεων των αρχαρίων μαθητών και μαθητριών στη σχολική τάξη.

Περίληψη: Μπαλούρδη Αμαλία

Βρυνιώτη Καλλιόπη, Ματσαγγούρας Ηλίας. Μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο: μια οικοσυστημική ερευνητική προσέγγιση των κοινωνικών σχέσεων των αρχαρίων μαθητών και μαθητριών στη σχολική τάξη. Παιδαγωγική Επιθεώρηση 040/2005, Νοέμβριος 2008, σελ. 78-102.[1]

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε ολόκληρο το άρθρο.

Πρόκειται για ένα άρθρο παιδαγωγικού περιεχομένου, το οποίο ασχολείται με τους παράγοντες που καθορίζουν τις κοινωνικές σχέσεις των μικρών μαθητών και μαθητριών στη σχολική τάξη κατά την περίοδο της μετάβασης απο το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο. Το άρθρο παρουσιάζει τα πρώτα ευρήματα μιας έρευνας, η οποία εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται και βιώνει το ίδιο το παιδί την κοινωνική ζωή και μάθηση στο σχολείο, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο προσπαθεί να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα. Ειδικότερα, η συγκεκριμένη έρευνα απαντά στα παραπάνω ερωτήματα διερευνώντας, πρώτον, τα σημαντικά για τους μαθητές και μαθήτριες γεγονότα που διαδραματίζονται στο σχολείο κατα τα δυο πρώτα σχολικά έτη της σχολικής ζωής, καθώς και το είδος και την ένταση των συναισθημάτων με τα οποία αυτά βιώνονται απο το κάθε παιδί, και δεύτερον, τη συγκρότηση του δικτύου των διαπροσωπικών σχέσεων στη σχολική τάξη. Τα αποτελέσματα της έρευνας περιλαμβάνουν ενδιαφέροντα στοιχεία τα οποία βοηθούν στη βαθύτερη κατανόηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των παιδιών αυτής της ηλικίας. Ως εκ τούτου και δεδομένης της εύλογης σημασίας που έχει για κάθε εκπαιδευτικό να γνωρίζει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ομάδας στην οποία απευθύνεται, το συγκεκριμένο άρθρο παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για όλες και όλους τους εκπαιδευτικούς αγγλικής που διδάσκουν ήδη ή θα διδάξουν στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου. Η διεύθυνση μέσω της οποίας κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να έχει πρόσβαση στο άρθρο είναι:http://openarchives.gr/view/280391