Εξομάλυνση της εφαρμογής και προβληματισμοί
Αντίθετα με την πρώτη περίοδο εισαγωγής του προγράμματος ΠΕΑΠ στις σχολικές μονάδες, η εφαρμογή του σήμερα φαίνεται να εξομαλύνεται ουσιαστικά. Παράγοντες που συμβάλλουν ενισχυτικά προς αυτήν την κατεύθυνση είναι:
Αδιαμφισβήτητα η επιστημονική στήριξη του προγράμματος με: α) το διαρκή εμπλουτισμό και την αναβάθμιση του διδακτικού υλικού, β) την άρτια καθοδήγηση των άμεσα εμπλεκομένων στο πρόγραμμα και γ) τη συστηματική αποτίμηση της εφαρμογής του με τον έλεγχο όλων των παραμέτρων και δ) οι συμβουλευτικές και επιμορφωτικές παρεμβάσεις των σχολικών συμβούλων.
Φυσικά δε λείπουν και τα προβλήματα καθώς η εφαρμογή του προγράμματος στο δημόσιο σχολείο συχνά προσκρούει σε εμπόδια που μπορούν να τη δυσχεράνουν, να αλλοιώσουν τη μορφή του προγράμματος ή να αναστείλουν την εφαρμογή πτυχών του. Τα προβλήματα που καταγράφονται στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον της περιοχής Ηλείας, σύμφωνα με την προσωπική εμπειρία των διδασκόντων εκπαιδευτικών και των διευθύνσεων των σχολικών μονάδων, έχουν ως εξής:
Μαριάνθη Κοταδάκη
Σχολική Σύμβουλος ΠΕ06 Ν. Ηλείας