A1 - Hello, again! | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Περιγραφή δραστηριότητας | Προτεινόμενη διαδικασία |
Εκπαιδευτικό Υλικό |
Περιεχόμενα κύκλου |
Γνωριζόμαστε με τους μαθητές μας.
Το παιδιά μαθαίνουν να συστήνονται στην αγγλική γλώσσα και να συστήνουν τους φίλους τους. Παίζουν το παιχνίδι της τυφλόμυγας και εξασκούνται σε ερωτήσεις/απαντήσεις.
Φύλλα εργασίας: B_A01_W01, B_A01_W02
Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο: 0
Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος: 1 διδακτική ώρα
Βήμα 1 Μπαίνουμε στην τάξη κρατώντας τη μασκότ (B_A01_C01, Β_Α01_C02) και συστηνόμαστε. Στη συνέχεια η μασκότ της τάξης ρωτάει τα παιδιά ένα-ένα πώς τα λένε. Όταν χρειάζεται, βοηθάμε τα παιδιά να απαντήσουν. Πιθανός διάλογος:
- Hello! My name’s Terry and this is my friend, Mary.
- My name’s Giorgos. What’s your name?
- My name’s … ή I’m …
- Nice to meet you, …!
Βήμα 2 Αφού η μασκότ συστηθεί σε όλα τα παιδιά με τη σειρά, δίνουμε τη μασκότ σε ένα παιδί και του ζητάμε να την παρουσιάσει στο διπλανό του ως φίλο του/της. Ενθαρρύνουμε το δεύτερο παιδί να απαντήσει και να συνεχίσει την αλυσίδα των συστάσεων είτε χρησιμοποιώντας τη μασκότ είτε έναν πραγματικό φίλο του από την τάξη. Ο διάλογος μπορεί να έχει την εξής μορφή:
- Hello! I’m Giorgos and this is my friend, Mary.
- Hello, Mary. Nice to meet you!
Βήμα 3 Κατόπιν λέμε στα παιδιά ότι θα θέλαμε να δούμε αν η μασκότ έμαθε τα ονόματά τους. Ρωτάμε τη μασκότ δείχνοντας ένα παιδί και η μασκότ απαντάει. Μετά ζητάμε από όλα τα παιδιά να επαναλάβουν την ερώτηση κάθε φορά που θα δείχνουμε ένα παιδί και η μασκότ θα απαντάει. Ο διάλογος μπορεί να έχει την εξής μορφή:
- Who’s this?
- It’s Maria/Nikos, etc.
Βήμα 4 Λέμε στα παιδιά ότι για να τσεκάρουμε αν η μασκότ έμαθε επιτέλους ποιος είναι ποιος, εμείς θα της δείχνουμε τυχαία διάφορα παιδιά, θα τη ρωτάμε και η μασκότ θα απαντάει. Τα παιδιά θα ‘επιβεβαιώνουν’ τη σωστή απάντηση της μασκότ επαναλαμβάνοντάς την. Πιθανός διάλογος:
- Is it Maria?
- Yes, it is./No, it isn’t.
Βήμα 5 Παίζουμε την τυφλόμυγα αφού εξηγήσουμε στα παιδιά τους κανόνες του παιχνιδιού (στα Ελληνικά). Διαλέγουμε εμείς (ή και η μασκότ) ένα παιδί και του δένουμε ένα μαντήλι γύρω από τα μάτια. Δείχνουμε ένα άλλο παιδί και χωρίς να μιλάμε του νεύουμε να σταθεί αμίλητο απέναντι από το παιδί με τα κλεισμένα μάτια. Έχουμε ζητήσει από την υπόλοιπη τάξη να μην μιλάει κανείς παρά μόνο να απαντάνε: ‘Yes, it is.’ ή ‘No, it isn’t.’ στις ερωτήσεις του παιδιού με τα κλεισμένα μάτια μόλις τους δώσουμε το σύνθημα. Καθοδηγούμε το παιδί με τα κλεισμένα μάτια να αγγίξει μια φορά το παιδί που στέκεται απέναντί του. Αμέσως μετά πρέπει να ρωτήσει την υπόλοιπη τάξη:
- Is it Maria/Nikos, etc.?
και η τάξη να απαντήσει εν χορώ:
- Yes, it is./No, it isn’t.
Μέχρι να το βρει συνεχίζεται η ίδια διαδικασία, οπότε γίνεται τυφλόμυγα το παιδί που στεκόταν απέναντι και ξεκινάει καινούριος γύρος.
Βήμα 6 (παραλλαγή) Παίζουμε την τυφλόμυγα αφού εξηγήσουμε στα παιδιά τους κανόνες του παιχνιδιού (στα Ελληνικά). Διαλέγουμε εμείς (ή και η μασκότ) ένα παιδί και του δένουμε ένα μαντήλι γύρω από τα μάτια. Δείχνουμε ένα άλλο παιδί και χωρίς να μιλάμε του νεύουμε να πει: ‘Hello!’, αλλάζοντας τη φωνή του. Ο μαθητής που κάνει την τυφλόμυγα ρωτάει:
- Is it Maria/Nikos, etc.?
και η τάξη απαντάει εν χορώ:
- Yes, it is./No, it isn’t.
Μέχρι να το βρει συνεχίζεται η ίδια διαδικασία, οπότε γίνεται τυφλόμυγα το παιδί που είπε ‘Hello!’ και ξεκινάει καινούριος γύρος.
Αν οι μαθητές θυμούνται το παιχνίδι της τυφλόμυγας από την Α’ τάξη (Δραστηριότητα Α4_Blindfolded) μπορούμε να το εμπλουτίσουμε και να ζητήσουμε από το μαθητή πρώτα να προσδιορίσει το φύλο του παιδιού ρωτώντας:
- Is it a boy or a girl?
και εμείς του λέμε:
- It’s a boy/girl.
Στη συνέχεια κάνει την ερώτηση για το ποιος ακριβώς είναι αυτός που είπε ‘Hello!’.
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ
Δίνουμε στα παιδιά τα φύλλα εργασίας (B_A01_W01, B_A01_W02) για να τα χρωματίσουν και να τα κόψουν. Στη συνέχεια τα στερεώνουμε σε καλαμάκια. Έτσι κάθε παιδί θα έχει τη μασκότ του, την οποία θα χρησιμοποιεί στους διαλόγους και τις δραματοποιήσεις στα μαθήματα όλης της χρονιάς.