Α1 - Our mascot | ||||
Περιγραφή δραστηριότητας | Προτεινόμενη διαδικασία |
Εκπαιδευτικό Υλικό |
Περιεχόμενα κύκλου |
Γνωρίζουμε τη μασκότ της τάξης η οποία «μιλά» μόνο Αγγλικά.
Τα παιδιά γνωρίζονται με τη μασκότ της τάξης, η οποία τα βοηθάει να μάθουν να χαιρετούν, να συστήνονται και να αποχαιρετούν στα Αγγλικά. (Η μασκότ μπορεί να έχει το ρόλο του συνεργάτη σε διάφορες δραστηριότητες / παιχνίδια ή του εμψυχωτή σε τραγούδια / αυτοσχεδιασμούς / παντομίμα / θεατρικό παιχνίδι όλη τη σχολική χρονιά και να χρησιμοποιηθεί σε πλήθος δραστηριοτήτων. Μπορεί να είναι παρούσα σε όλα τα μαθήματα ή μια φορά την εβδομάδα, ή όταν θα παίζονται παιχνίδια κλπ. Επειδή μιλάει μόνο Αγγλικά, εμείς μπορούμε να έχουμε το ρόλο του “διερμηνέα”, όπου χρειάζεται).
Φύλλα εργασίας: 0
Προτεινόµενο υλικό από το διαδίκτυο:
Προτεινόµενος διδακτικός χρόνος: 1-2 διδακτικές ώρες
Βήμα 1 Συστήνουμε τη μασκότ (Εικόνα Terry: A_A01_C01) η οποία μπορεί να έχει ένα όνομα κατάλληλο και για τα δυο φύλα (π.χ. Jude, Joe, Chris etc.) και εξηγούμε στα παιδιά ότι η μασκότ μιλά μόνο Αγγλικά.
Η μασκότ και τα παιδιά χαιρετιούνται και συστήνονται χρησιμοποιώντας ως πιθανό διάλογο (ενώ εμείς βοηθάμε τα παιδιά να καταλάβουν ότι τους ζητάμε να χαιρετίσουν τη μασκότ και να της πουν το όνομά τους):
- Hello / Hi, children. I’m (Joe) / My name’s (Joe). What’s your name?
- Hi, I’m …
Αυτή η στιχομυθία μπορεί να επαναλαμβάνεται αρχικά στα πρώτα μαθήματα μέχρι να μπορούν όλα τα παιδιά να χαιρετούν και να συστήνονται στα Αγγλικά. Σταδιακά καθώς προχωράει η σχολική χρονιά, καλό θα είναι να χρησιμοποιούνται κι άλλοι χαιρετισμοί από τη μασκότ και να ξεκινάει το μάθημα με ένα από τα τραγουδάκια / ρίμες που προτείνονται στο Υλικό για τον / την εκπαιδευτικό.
Βήμα 2 Στη συνέχεια, «ζωντανεύουμε» τη μασκότ και το περιβάλλον της. Μπορούμε να παρουσιάσουμε τη μασκότ σαν Άγγλο/ Αγγλίδα ή από οποιαδήποτε άλλη αγγλόφωνη χώρα. Παρουσιάζουμε ή εκμαιεύουμε από τα παιδιά στοιχεία για την αγγλόφωνη χώρα από την οποία κατάγεται η μασκότ μας και συζητούμε για τη ζωή εκεί. Η συζήτηση γίνεται στα Eλληνικά. Ανάμεσα σε άλλα, και ανάλογα με το τι είναι η μασκότ (π.χ. ένα ζωάκι), μπορούμε να συζητήσουμε: από πού είναι, για την οικογένειά της, για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της χώρας της, την καθημερινότητά της και τις συνήθειές της.
Βήμα 3 Η μασκότ δείχνει «θεατρικά» τον τρόπο που χαιρετιούνται δύο φίλοι στη χώρα της. Ξεκινάει με εμάς ένα μικρό διάλογο:
- Good morning, (Catherine)!
- Good morning, (Joe)!
Μετά πλησιάζει κάθε παιδί, το χαιρετάει και κάθε φορά παίζει τον ίδιο διάλογο:
- Good morning, Maria!
- Good morning, (Joe)!
Αφού το επαναλάβει αρκετές φορές, ζητάμε από τα παιδιά να πουν καλημέρα στον διπλανό / στην διπλανή τους ή να κάνουν το ίδιο σε μικρές ομάδες.
Βήμα 4 Στη συνέχεια, λέμε στα παιδιά ότι η μασκότ θα μας μάθει ένα τραγουδάκι που λέγεται “Good Morning Song” (A_A01_M01, στίχοι).Παίζουμε το τραγούδι στο CD player και τα παιδιά τραγουδούν όλα μαζί. Το τραγούδι μπορεί να τραγουδηθεί και ως εξής: στην αρχή, τα παιδιά τραγουδούν “Good morning to you … (Joe / mascot’s name”) και στη συνέχεια η μασκότ τραγουδάει στα παιδιά “Good morning to you dear children”.
Βήμα 5 Λίγο πριν το τέλος του μαθήματος (φροντίζουμε να έχουμε διαθέσιμα περίπου 10 λεπτά), η μασκότ αποχαιρετάει τα παιδιά και εμείς τα ενθαρρύνουμε να την αποχαιρετήσουν κι αυτά. Πιθανός διάλογος:
(waving goodbye)
- Goodbye, children. It’s time to say goodbye.
- Goodbye, Maria! Goodbye, Mihalis, etc.
- GOODBYE! / BYE-BYE!
- Goodbye / Bye-bye! (Joe)!
Η μασκότ μπορεί να αποχαιρετήσει τα παιδιά τραγουδιστά / ρυθμικά κι εκείνα να κάνουν το ίδιο (A_A01_M02, στίχοι).
A_A01_C01 Εικόνα Terry |
(children sing to mascot)
Good morning to you (x2)
Good morning, good morning
Good morning to you.
(mascot sings to children)
Good morning to you (x2)
Good morning dear children
Good morning to you.
Mascot (waving goodbye):
Goodbye, children!
It’s time to go
Ho, ho, ho, ho, ho, ho! It’s time to go
Children (waving goodbye):
Goodbye, goodbye!
It’s time to go
Ho, ho, ho, ho, ho, ho! It’s time to go
(μπορούν να χρησιμοποιηθούν καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς)
Μπορούμε να διαλέξουμε ένα γνωστό σκοπό και να προσαρμόσουμε τα παρακάτω λόγια στη μουσική του (π.χ. Twinkle, twinkle little star) ή να τα χρησιμοποιήσουμε σαν chants.
HELLO / GOOD MORNING SONGS
A.
Mascot: Say hello, say hello!
Children: Hello! Hello!
Mascot: Say hello, say hello!
Children: Hello! Hello!
B.
Mascot: Hello, everybody, yes, yes, yes!
Children: Hello (Joe), yes, yes, yes!
Mascot: Hello, friends, yes, yes, yes!
Children: Hello, friend, yes, yes, yes!
C.
Hello, Hello, Hello!
Welcome to (Joe’s) show!
D.
Hello, Hello, Hello!
How are you today?
Hello, Hello, Hello!
Come and play!
E.
(all together)
Get up on your feet (children και teacher stand up)
And to everyone you meet
Say hello
(children)
HELLO, HELLO, HELLO (greeting each other)
(teacher)
Say it high (teacher says ‘high’ in a high voice)
(children)
HELLO (in a high voice)
(teacher)
Say it low (teacher says ‘low’ in a low voice)
(children)
HELLO (in a low voice)
(teacher)
Say it fast (teacher speaks fast)
(children)
HELLO (fast)
(teacher)
Sa-y it sl-ow (teacher speaks slowly)
(children)
H-EL-LO (slowly)
GOODBYE SONGS
A.
Mascot: Say goodbye, say goodbye!
Children: Goodbye! Goodbye!
Mascot: Say goodbye, say goodbye!
Children: Goodbye! Goodbye!
B.
Mascot (waving goodbye):
Goodbye, children! (x3)
It’s time to say goodbye!
Children (waving goodbye):
Goodbye, (Joe)! (x3)
It’s time to say goodbye!