Α2 - Our names in English | ||||
Περιγραφή δραστηριότητας | Προτεινόμενη διαδικασία |
Εκπαιδευτικό Υλικό |
Περιεχόμενα κύκλου |
Μαθαίνουμε τα ονόματά μας στα Αγγλικά.
Τα παιδιά μέσα από παιχνίδια μαθαίνουν να αναγνωρίζουν το όνομά τους στην αγγλική γλώσσα και να το αναπαράγουν, καθώς και τα ονόματα των συμμαθητών /συμμαθητριών τους.
Να επαναλάβουν τον τρόπο με τον οποίο χαιρετάμε και συστηνόμαστε σε κάποιον
Να μάθουν να ρωτούν και να απαντούν: “How are you?” “I’m fine, thank you”.
Να μάθουν να ρωτούν το όνομα κάποιου: “What’s your name?”
Να εξοικειωθούν με την προφορική εκδοχή του ονόματός τους στην αγγλική γλώσσα
Να συμμετάσχουν σε ευχάριστες ομαδικές δραστηριότητες χρησιμοποιώντας καινούριες γνώσεις
Να αγαπήσουν τα Αγγλικά και να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στη χρήση μιας ξένης γλώσσας
Να μάθουν τα ονόματα των συμμαθητών τους
Υποδείγματα διακόσμησης καρτών με ονόματα (Α_A02_C01)
Χρωματιστά χαρτόνια κανσόν ή χρωματιστά χαρτιά Α4 (ένα για κάθε παιδί)
Μαρκαδόροι
Stickers
Glitter
Ψαλίδια
Μαλακό μπαλάκι
(Κουκλάκια που θα φέρουν τα παιδιά)
CD (A_A02_M01)
CD player και Η/Υ
Φύλλα εργασίας: 0
Προτεινόµενο υλικό από το διαδίκτυο:
http://teachingrecipes.com/2009/07/26/student-names, http://ajaanrob.blogspot.com/2009/10/theatre-games-used-in-efl-esl-classroom.html
Προτεινόµενος διδακτικός χρόνος: 1-2 διδακτικές ώρες
Βήμα 1 Παρουσιάζουμε τη μασκότ της τάξης, η οποία χαιρετά τα παιδιά όπως στην προηγούμενη δραστηριότητα. Πιθανός διάλογος:
- Ηello! I’m (Joe) / My name’s (Joe). What’s your name?
- I’m (Nick) / Μy name’s (Nick).
Αφού κάνει αυτό το διάλογο με μερικά παιδιά, η μασκότ ρωτάει: “How are you?” Eμείς εξηγούμε και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να επαναλάβουν μετά από μας: “I’m fine, thank you”.
Η μασκότ ρωτά και άλλους μαθητές για εξάσκηση, και ύστερα λέμε ότι θα τους μάθει ένα τραγουδάκι (A_A02_M01). Τα παιδιά ακούν πρώτα όλο το τραγούδι από το CD και μετά από τη μασκότ (στίχοι). Στη συνέχεια τους δυο πρώτους στίχους τους λέει η μασκότ στα παιδιά και εκείνα απαντούν: “I’m fine, thank you.” Μετά, ρωτούν τα παιδιά και απαντά η μασκότ. Το τραγούδι αυτό μπορούμε να το λέμε κάθε φορά στην αρχή του μαθήματος.
Βήμα 2 Λέμε στα παιδιά πως θα φτιάξουμε καρτούλες (Υπόδειγμα: Α_A02_C01) με τα ονόματά μας. Παίρνουμε ένα χαρτόνι κανσόν ή χρωματιστό χαρτί Α4 και το διπλώνουμε στα δύο. Στη μία πλευρά γράφουμε το όνομα του κάθε παιδιού με κεφαλαία:
To χαρτί με το όνομα το δίνουμε σε κάθε παιδί και το βοηθούμε να το στηρίξει στο θρανίο του, αφού το προφέρουμε 2-3 φορές και βοηθήσουμε το παιδί να το επαναλάβει (αν θέλει, διαφορετικά δεν επιμένουμε).
Βήμα 3 Στη συνέχεια ζητάμε από τα παιδιά να χρωματίσουν το περίγραμμα του ονόματός τους με τα χρώματα που προτιμούν. Μπορούν να διακοσμήσουν την κάρτα τους με stickers, glitter, κλπ. Τους ζητάμε να τη φέρνουν πάντα στην τάξη ή τους λέμε πως θα τους τη δίνουμε εμείς, κάθε φορά στην ώρα των Αγγλικών (μπορούμε να αποθηκεύσουμε τις κάρτες στη βιβλιοθήκη της τάξης και να τις δίνουμε στα παιδιά κάθε φορά στην έναρξη του μαθήματος).
Οι κάρτες με τα ονόματα έρχονται κάθε μέρα στην τάξη και στήνονται πάνω στα θρανία. Αυτό θα βοηθήσει και τον / την εκπαιδευτικό να εξοικειωθεί πιο γρήγορα με τα ονόματα των παιδιών. Επίσης αργότερα οι κάρτες μπορούν να κολληθούν σε ένα poster της τάξης που θα μπει στον τοίχο. (Δίπλα σε κάθε κάρτα θα κολληθεί και μια φωτογραφία του παιδιού ή αν υπάρχει ήδη η φωτογραφία με το όνομα των παιδιών στα Ελληνικά, βάζουμε δίπλα και την κάρτα με το όνομα στα Αγγλικά).
Βήμα 4 Ζητάμε από τα παιδιά να σηκωθούν από τα θρανία και να συστηθούν σε άλλους συμμαθητές τους που δε γνωρίζουν το όνομά τους. Πιθανός διάλογος:
- Ηello! I’m… / My name’s…
- What’s your name?
- I’m… / My name’s…
- How are you?
- I’m fine, thank you.
Αν έχουν φέρει δικά τους κουκλάκια μπορούν να κάνουν το διάλογο χρησιμοποιώντας το κάθε παιδί το κουκλάκι του.
Βήμα 5 Παίζουμε ένα παιγνίδι, το “Name Ball”. Ζητάμε από τα παιδιά να σταθούν όρθια και να σχηματίσουν ένα κύκλο. Είμαστε κι εμείς μέσα στον κύκλο κρατώντας ένα μαλακό μπαλάκι. Ρίχνουμε το μπαλάκι τυχαία σε κάποιο παιδί, ρωτώντας: “What’s your name?” Tο παιδί πρέπει να πιάσει το μπαλάκι και να απαντήσει: “I’m…/ My name’s…” Μετά πρέπει με τη σειρά του να το πετάξει σε ένα άλλο κάνοντας την ίδια ερώτηση. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να πουν όλοι το όνομά τους.
Παιχνίδια:
“Name Circle”
(Αν θέλουμε θέτουμε χρονικό όριο, π.χ. 10 λεπτά).
Τα παιδιά κάθονται με τις καρέκλες τους και σχηματίζουν κύκλο (τα θρανία έχουν τραβηχτεί στην άκρη). Στη μέση του κύκλου στέκεται ο / η εκπαιδευτικός που φωνάζει τα ονόματα 3 παιδιών, τα οποία πρέπει να σηκωθούν και να αλλάξουν καρέκλες. Ενώ γίνεται αυτή η κίνηση, ο / ηεκπαιδευτικός πιάνει μια καρέκλα και κάθεται. Όποιος έμεινε όρθιος γίνεται αρχηγός και φωνάζει τα επόμενα 3 ονόματα. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να τελειώσει ο χρόνος που έχει προκαθοριστεί ή μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι.
“Who’s missing?”
Οι μαθητές χωρίζονται σε 2 ή 3 ομάδες. Ένας μαθητής από κάθε ομάδα γυρίζει την πλάτη και κλείνει τα μάτια ή τα καλύπτει με ένα μαντίλι. Ένας μαθητής από κάθε ομάδα βγαίνει κρυφά έξω από την τάξη (στέκεται έξω από την πόρτα έτσι ώστε να ακούει) ή κρύβεται κάπου μέσα στην τάξη. Τότε ο εκπαιδευτικός λέει: “Turn around! / Open your eyes! Who’s missing?” και τα παιδιά επαναλαμβάνουν (στην αρχή ας λένε λιγότερα λόγια μέχρι σταδιακά να μάθουν όλη τη στιχομυθία).
Ο μαθητής που είχε κλείσει τα μάτια προσπαθεί να βρει ποιος λείπει και λέει: “Alexandros (is missing)”. Αν είναι σωστό, ο Αλέξανδρος επιστρέφει στην τάξη. Αν δεν είναι, ο μαθητής που είχε κλείσει τα μάτια μπορεί να προσπαθήσει ξανά, όσες φορές έχει συμφωνηθεί από πριν. Στη συνέχεια ξεκινάει καινούριος γύρος. Μπορεί να παιχτεί και με όλη την τάξη μαζί.
Α_A02_C01 Υποδείγματα καρτών με ονόματα |
(προσαρμόζεται σε όποιο σκοπό θέλουμε)
Good morning, good morning
How are you, how are you?
I’m fine, thank you! Fine, thank you!