ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - Α' τάξη
Α0 - Our English class
Περιγραφή δραστηριότητας Προτεινόμενη
διαδικασία
Εκπαιδευτικό
Υλικό
Περιεχόμενα
κύκλου

Περιγραφή δραστηριότητας

Γνωριζόμαστε μεταξύ μας και εξοικειωνόμαστε με τα Αγγλικά.

Περιεχόµενο

Τα παιδιά γνωρίζονται με τον / την εκπαιδευτικό και έρχονται σε επαφή με την αγγλική γλώσσα στο σχολείο για πρώτη φορά. Ακούν και βλέπουν γνώριμους λογότυπους με ξένες λέξεις. Φτιάχνουν κολλάζ με δικούς τους λογότυπους.

Γλωσσικοί Στόχοι

  • Να ευαισθητοποιηθούν σε απλές φράσεις/ χαιρετισμούς (Hello, Good morning / I’m Miss / Mr. / Mrs… / This is your English class / I’m your English teacher).
  • Να ακούσουν γνωστές λέξεις στα Αγγλικά και να τις συνδέσουν με τους λογότυπους που συναντούν στην καθημερινότητά τους όπως puzzle, no smoking, mini market, STOP, EXIT, hotel, parking, etc.

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να γνωριστούν με τον / την εκπαιδευτικό ώστε να αναπτυχθεί ένα οικείο μαθησιακό περιβάλλον
  • Να αντιληφθούν ότι τα Αγγλικά δεν είναι «ξένα» με τις εμπειρίες τους, αλλά ότι υπάρχουν στο άμεσο κοινωνικό τους περιβάλλον και μπορούν να τα αναγνωρίζουν και να τα κατανοούν
  • Να αρχίσουν να αναλογίζονται κίνητρα για να μάθουν την αγγλική γλώσσα

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

  • Ονομαστική κατάσταση των μαθητών
  • Λογότυπους που κόβουμε από συσκευασίες / διαφημιστικά έντυπα ειδών διατροφής, παιχνιδιών, ηλεκτρονικών συσκευών κλπ.
  • Σελίδα με λογότυπους και πινακίδες (A_A00_C01)
  • Σημείωμα προς τους γονείς για να δώσουν λογότυπους στα παιδιά, για το επόμενο μάθημα
  • Ένα φύλλο χαρτί ή χαρτόνι
  • Κόλλα για χαρτί
  • Ψαλίδι
  • Blu tack

Φύλλα εργασίας: 0

Προτεινόµενο υλικό από το διαδίκτυο: λογότυποι

Προτεινόµενος διδακτικός χρόνος: 2 διδακτικές ώρες 

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1 Συστηνόμαστε στα παιδιά (π.χ. I’m Mrs. / Mr. / Miss … I’m an English teacher - είμαι η κυρία/ ο κύριος ... και μαζί θα κάνουμε Αγγλικά 2 φορές την εβδομάδα). Ζητάμε από το κάθε παιδί να μας πει το μικρό του όνομα. Το σημειώνουμε στην ονομαστική κατάσταση (αν είναι διαφορετικό από αυτό που αναγράφεται).

Βήμα 2 Ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν τι γνωρίζουν για την αγγλική γλώσσα γενικά, κάνοντας ερωτήσεις όπως:

  • Ξέρετε κάποια/ον που μιλάει / μαθαίνει Αγγλικά;
  • Βλέπετε βίντεο ή κινούμενα σχέδια στην τηλεόραση όπου οι ήρωες μιλάνε Αγγλικά;
  • Παίζετε παιχνίδια στον Η/Υ όπου χρησιμοποιούνται αγγλικές λέξεις;
  • Έχετε ξανακάνει μάθημα στα Αγγλικά ή είναι η πρώτη φορά;
  • Γιατί μαθαίνουμε Αγγλικά;

Βήμα 3 Παρουσιάζουμε στην τάξη ένα δικό μας κολλάζ (ένα φύλλο χαρτί με λογότυπους (A_A00_C01) ή εικόνες με αναγνωρίσιμες λέξεις στην αγγλική όπως ταμπέλες). Διαβάζουμε τις λέξεις που αναγράφονται στις εικόνες και ρωτάμε τα παιδιά πού έχουν δει / ακούσει αυτές τις λέξεις (ταμπέλες σε μαγαζιά, εστιατόρια, διαφημίσεις στην τηλεόραση κλπ.). Τα ενθαρρύνουμε να δείξουν στην τάξη τις εικόνες που αναγνωρίζουν. Εξηγούμε στα παιδιά ότι αυτό είναι ένα παράδειγμα που δείχνει ότι η αγγλική γλώσσα βρίσκεται γύρω μας και χρησιμοποιούμε λέξεις ή φράσεις της καθημερινά.

Βήμα 4 Ζητάμε από τα παιδιά να κοιτάξουν τις τσάντες τους, τις κασετίνες τους, τα μολύβια τους, τα ρούχα τους κλπ. για να αναζητήσουν λέξεις αγγλικές και εμείς τις προφέρουμε.
Προαιρετικά, ζητάμε από τα παιδιά να κοιτάξουν στο σπίτι τις συσκευασίες που υπάρχουν, να κόψουν τις αγγλικές λέξεις που αναγνωρίζουν και να φέρουν τα αποκόμματα στην τάξη των Αγγλικών στο επόμενο μάθημα. Μπορούμε να δώσουμε σημείωμα για τους γονείς.

Βήμα 5 Στο επόμενο μάθημα, χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες 4-5 ατόμων. Δίνουμε σε κάθε ομάδα ένα χαρτόνι και κόλλα. Κάθε ομάδα φτιάχνει ένα κολλάζ με λογότυπους που έχουν φέρει τα παιδιά της ομάδας. Τοποθετούμε τα κολλάζ στον τοίχο ή στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης, διαβάζουμε τους λογότυπους και ζητάμε από τα παιδιά να αναγνωρίσουν όσους περισσότερους λογότυπους μπορούν.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ

  • Αν δε θέλουμε να κάνουμε το κολλάζ με τους μαθητές (Βήμα 5), κάθε φορά που ένα παιδί φέρνει ένα καινούριο λογότυπο, τον προσθέτουμε στο δικό μας κολλάζ. Έτσι σε λίγο καιρό η τάξη θα φτιάξει το δικό της κολλάζ με οικείους λογότυπους, τους οποίους εμείς διαβάζουμε, ώστε να αποκτήσουν τα παιδιά ακουστικά ερεθίσματα συνδυασμένα με την εικόνα τους.
  • Τα παιδιά πιθανόν να φέρουν και λέξεις ή φράσεις γαλλικές, ιταλικές κλπ. Τότε έχουμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για «άλλες» γλώσσες εκτός από τα Αγγλικά.

Εκπαιδευτικό υλικό

(Πατήστε πάνω στα ονόματα των αρχείων για να κατεβάσετε το υλικό)

Εικόνες

 

Λογότυποι και πινακίδες
A_A00_C01
Λογότυποι και πινακίδες

 

Αρχεία