Γ7 - Is there a ball under my bed? | ||||
Περιγραφή δραστηριότητας | Προτεινόμενη διαδικασία |
Εκπαιδευτικό Υλικό |
Περιεχόμενα κύκλου |
Μαθαίνουμε να μιλάμε για το σπίτι μας.
Με αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά μαθαίνουν λεξιλόγιο σχετικό με τα δωμάτια και τα έπιπλα και χρησιμοποιούν απλές προθέσεις χώρου.
Φύλλα εργασίας για το μαθητή: A_Γ07_W01
Προτεινόµενο υλικό από το διαδίκτυο:
Προτεινόµενος διδακτικός χρόνος: 2-3 διδακτικές ώρες
Βήμα 1 Φέρνουμε στην τάξη την εικόνα του σπιτιού της Tina (A_Γ07_C01) και λέμε στα παιδιά ότι η Tina θέλει να τους γνωρίσει το σπίτι της και η μασκότ της τάξης το παρουσιάζει: “This is Tina’s house. Look, there are four rooms. One, two, three, four. Four rooms. This is the bedroom. We sleep in the bedroom. This is the kitchen. We eat in the kitchen. This is the living room. We read books / watch TV in the living room. This is the bathroom. We take a bath in the bathroom”, etc. Αφού επαναλάβουμε αρκετές φορές, παίζουμε ένα παιχνίδι μαντέματος με παντομίμα. Προσποιούμαστε ότι τρώμε και τα παιδιά μαντεύουν: “You are in the kitchen.” Συνεχίζουμε την παντομίμα και τα παιδιά μαντεύουν τα δωμάτια. Μπορούμε επιπλέον ταυτόχρονα να κάνουμε μιμήσεις και να λέμε: “Let’s open this door. Mm! Nice room. Let’s eat. Where am I?” και τα παιδιά να απαντούν: “(In the) Kitchen.”
“Let’s open this door. Mm! Nice room. Let’s watch TV. Where am I?” και τα παιδιά να απαντούν: “In the living room”, etc.
Στη συνέχεια η μασκότ ρωτάει τα παιδιά αν θέλουν να της δείξουν και τα δικά τους σπίτια: “What about your house? How many rooms are there? How many bedrooms? Is there a kitchen / living room / bathroom?”
Ζητούμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν σε ένα φύλλο λευκό το δικό τους σπίτι για να το δείξουν στη μασκότ και να επαναλάβουν τα δωμάτια που υπάρχουν εκεί. Κάθε παιδί που τελειώνει το βοηθούμε ξεκινώντας το λόγο και εκμαιεύοντας λέξεις ή φράσεις: “This is my house. There are four / five rooms, two bedrooms, one bathroom, one kitchen, one living room”, etc.
Βήμα 2 Την επόμενη διδακτική ώρα, συζητάμε για τα απαραίτητα έπιπλα του σπιτιού και προσφέρουμε το κατάλληλο λεξιλόγιο: bed, table, chair, desk, etc. Κολλάμε τις εικόνες (A_Γ07_F01, A_Γ07_F02, A_Γ07_F03, A_Γ07_F04, A_Γ07_F05, A_Γ07_F06) στον πίνακα και ζητάμε από τα παιδιά να δείχνουν και να επαναλαμβάνουν τα έπιπλα. Το λεξιλόγιο το επεκτείνουμε όσο μπορούν να κατανοήσουν τα παιδιά και να απομνημονεύσουν, όχι περισσότερες των 6 λέξεων. Χωρίς να κουραστούν τους ζητάμε να απαντούν στην ερώτηση: “What is it?” “It’s a bed / chair / table / desk / lamp / sofa.”
Τους ζητάμε για την επόμενη φορά να φέρουν διάφορα υλικά για να φτιάξουν ένα σπίτι για τα αγαπημένα μας αρκουδάκια τον Terry και τη Mary. Τους βοηθούμε να σκεφτούν διάφορα υλικά, όπως κουτιά από παπούτσια ή από ζυμαρικά, πλαστελίνη για τα έπιπλα, πανάκια μικρά για χαλιά, κουτάκια μικρά από πινέζες για τραπέζι κλπ. (Είναι πολύ σημαντικό να σκεφτούν για τα υλικά που θα χρειαστούν για να αναλογιστούν το μέγεθος και την σχετικότητα της κλίμακας- μικρό μεγάλο σε σχέση με τα φυσικά μεγέθη).
Βήμα 3 Στη συνέχεια ή την επόμενη διδακτική ώρα, χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες για να συνεργαστούν και να κατασκευάσουν το σπίτι του Terry και της Mary. Δίνουμε σε κάθε ομάδα υλικά απαραίτητα, αν δεν έχουν φέρει όλα όσα χρειάζονται, από αυτά που έχουμε φροντίσει να φέρουμε εμείς. Αφήνουμε τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους και βοηθούμε συνεχώς. Αν θέλουμε να κερδίσουμε χρόνο και νομίζουμε ότι τα παιδιά θα δυσκολευτούν, μπορούμε να φέρουμε για κάθε ομάδα εμείς ήδη κατασκευασμένα τα σπίτια δηλαδή να έχουμε κολλήσει μεταξύ τους τρία ή τέσσερα κουτιά παπουτσιών ή κουτιά από ζυμαρικά, τα οποία θα λειτουργήσουν ως δωμάτια - το κενό θα είναι μπροστά, για να φτιάξουν τα παιδιά μόνο τα έπιπλα.
Όση ώρα τα παιδιά κατασκευάζουν, εμείς προσφέρουμε βοήθεια και ιδέες και ενθαρρύνουμε συνεχώς. (Θαυμάζουμε κάθε τι που κάνουν τα παιδιά, γιατί έχουν ανάγκη το θαυμασμό μας και την αποδοχή). Επαναλαμβάνουμε ερωτήσεις του τύπου: “What’s this?” “Is this Mary’s bed / room?” και βοηθάμε τα παιδιά να δώσουν απαντήσεις του τύπου: “It’ s a bed” or “Mary’s bed”.
Βήμα 4 Στη συνέχεια, μόλις τελειώσουν το σπίτι του Terry και το σπίτι της Mary, τα βοηθούμε να το παρουσιάσουν. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν λέξεις και φράσεις που γνωρίζουν για την περιγραφή των σπιτιών: “This is Terry’s house.” “How many rooms (can you see)?” “Four.” “One … bedroom, one … kitchen … one … living room.” “Look, this is Terry’s bed. This is Terry’s chair. This is Terry’s table.”
Στη συνέχεια, με αφορμή τα έπιπλα του Terry και της Mary, συζητάμε για τις διαστάσεις και δίνουμε το λεξιλόγιο big table, small bed, big chair, small lamp, etc. Περνάμε από όλες τις ομάδες και δείχνοντας τα έπιπλα της κάθε κατασκευής ρωτούμε τα παιδιά:
- Is this a small / big bed / chair / table / desk, etc.?
- Yes, it is / No it isn’t.
- What colour is Mary’s bed / desk?
- It’s a yellow bed / desk, etc.
Στη συνέχεια, μοιράζουμε το Φύλλο Εργασίας (A_Γ07_W01) και ζητάμε από τα παιδιά να αντιστοιχίσουν τους ήρωες με τα κρεβάτια. Πιθανός διάλογος:
- Is it Shrek’s bed?, etc.
- Yes, (it is) / No, (it isn’t).
- Whose bed is this?
- (It’s) Tweety’s (bed), etc.
Βήμα 5 Σε άλλη διδακτική ώρα, λέμε στα παιδιά ότι θα παίξουμε ένα παιγνίδι κρυμμένου θησαυρού και το νέο γλωσσικό στοιχείο που μαθαίνουν είναι οι προθέσεις. Τους δείχνουμε ότι θα κρύβουμε τη μασκότ σε διάφορα μέρη στην τάξη και εκείνα θα ψάχνουν να τη βρουν, κατανοώντας τις υποδείξεις μας. Κάνουμε μερικά παραδείγματα κρύβοντας τη μασκότ κάπου κοντά στην έδρα μας: “Where is the mascot?” “Is it in my bag?” “Is it on the desk?” “Is it under the chair?” Κάθε φορά που δηλώνουμε τον τόπο δείχνουμε τη θέση της μασκότ για να καταλάβουν τι σημαίνει η κάθε λέξη / πρόθεση, χρησιμοποιώντας και ενδεικτικές κινήσεις των χεριών μας. Επαναλαμβάνουμε δείχνοντας μέχρι να το κατανοήσουν τα παιδιά.
Μετά ζητάμε από ένα παιδί να σηκωθεί και λέμε στα υπόλοιπα παιδιά να κλείσουν τα μάτια. Το παιδί κρύβει τη μασκότ και μετά ζητάμε από τα παιδιά με τη βοήθειά μας να κάνουν ερωτήσεις για να την εντοπίσουν. Όποιος τη βρει πρώτος παίρνει σειρά για να κρύψει αυτός τη μασκότ κλπ.
Στη συνέχεια βάζουμε το CD στο CD player με το τραγούδι “Looking for My Ball” (A_Γ07_M01, στίχοι) και τραγουδάμε με τα παιδιά, κάνοντας συγχρόνως και τις ανάλογες κινήσεις- σκύβουμε δήθεν κάτω από το κρεβάτι, ψάχνουμε μέσα στην τσάντα, κοιτάμε πάνω στο γραφείο κλπ.
A_Γ07_C01 | A_Γ07_C02 | A_Γ07_F01 | A_Γ07_F02 | A_Γ07_F03 |
A_Γ07_F04 | A_Γ07_F05 Εικόνα επίπλου 5 | A_Γ07_F06 Εικόνα επίπλου 6 | A_Γ07_F01-6 |
A_Γ07_W01 |
Ακουστικό υλικό
A_Γ07_M01: LOOKING FOR MY BALL
Looking for my ball under the bed
Looking for my ball under the bed
Looking for my ball under the bed
Can’t find my ball my darlin’
Looking for my ball in my bag
Looking for my ball in my bag
Looking for my ball in my bag
Can’t find my ball my darlin’
Looking for my ball on my desk
Looking for my ball on my desk
Looking for my ball on my desk
Found my ball my darlin’
There is a kangaroo in my kitchen
There is a hippo in my hall
There is a dinosaur in my bedroom
One hundred meters tall
My house is full of animals
I don’t know what to do
I think I’m going crazy
I’m living in a zoo
There is a tiger in my bathroom
There is a sheep in my bedroom
There is a tortoise in my bedroom
There is a lion in my living room
He is watching my TV
My house is full of animals
I don’t know what to do
I think I’m going crazy
I’m living in a zoo
http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/songs/animal-house