Γ6 - My house | ||||
Περιγραφή δραστηριότητας | Προτεινόμενη διαδικασία |
Εκπαιδευτικό Υλικό |
Περιεχόμενα κύκλου |
Μαθαίνουμε τα εξωτερικά μέρη ενός σπιτιού.
Μέσα από παιχνίδια, τραγούδι και χειροτεχνία τα παιδιά μαθαίνουν τα εξωτερικά μέρη ενός σπιτιού, καθώς επίσης και δραστηριότητες που κάνουμε στον κήπο.
Να μάθουν λεξιλόγιο σχετικό με τα εξωτερικά μέρη ενός σπιτιού (roof, chimney, window, door)
Να μάθουν φράσεις σχετικές με δραστηριότητες που γίνονται στον κήπο
(garden, ride a bike, run, climb a tree, play football / basketball, etc.)
Να μιλήσουν για πράγματα που κάνουμε συνήθως
Να επαναλάβουν φράσεις χρησιμοποιώντας το can (They can play football, etc.)
Να επαναλάβουν το ρήμα have got παράγοντας προτάσεις σε νέο επικοινωνιακό πλαίσιο, όπως να περιγράψουν το σπίτι τους (My house has got two big windows and a green door)
Να μάθουν να ενεργούν όταν είναι η σειρά τους
Να ακολουθήσουν τους κανόνες ενός παιχνιδιού
Να μάθουν να εργάζονται σε ομάδες
Να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από μια χειροτεχνία / ζωγραφική
Εικόνα σπιτιού της Tina (A_Γ06_C01)
Εικόνα με σπίτια φανταστικών ηρώων (A_Γ06_C04)
Blu-tack
Φύλλα χαρτιού Α4 (μία για κάθε μαθητή), μπογιές
(Πλαστελίνη διαφόρων χρωμάτων)
(Χαρτόνια κανσόν, ένα για κάθε μαθητή)
(Οδοντογλυφίδες και ξυλάκια)
CD (A_Γ06_Μ01)
CD player και Η/Υ
Φύλλα εργασίας για το μαθητή: 0
Προτεινόµενο υλικό από το διαδίκτυο:
“To the Garden” video: http://www.youtube.com/watch?v=u6Gb5vO246g
Προτεινόµενος διδακτικός χρόνος: 3 διδακτικές ώρες
Βήμα 1 Μπαίνουμε στην τάξη κρατώντας τη μεγάλη εικόνα με το σπίτι της Tina (A_Γ06_C01) και λέμε στα παιδιά ότι η Tina μας έστειλε μια κάρτα για να μας δείξει το καινούριο της σπίτι. Δείχνουμε την εικόνα και λέμε: “Look! This is Tina’s new house. It’s very big. This is the roof. This is the chimney. These are the windows. And this is the door” (καθώς τα λέμε αυτά, δείχνουμε τα αντίστοιχα αντικείμενα στη εικόνα και ζητάμε από τα παιδιά να επαναλάβουν τις λέξεις).
Συνεχίζουμε: “Now, look! This is the garden. There are many trees and flowers. Look! A bike! It’s Tina’s new bike” (τα παιδιά επαναλαμβάνουν τις καινούριες λέξεις και χρώματα, αν θέλουμε).
Στερεώνουμε στον πίνακα με blu tack τη φιγούρα του σπιτιού της Tina (A_Γ06_C03) και τις φιγούρες των μερών του σπιτιού και του κήπου (A_Γ06_C02). Καθώς κολλάμε την κάθε φιγούρα, ζητάμε από τα παιδιά να ονομάσουν τι δείχνει η καθεμία. Πιθανός διάλογος:
- What’s this?
- It’s a door.
- What are these?
- Windows.
Μετά, τους λέμε ότι θα παίξουμε ένα παιχνίδι μνήμης, το γνωστό “Kim’s Game”, το οποίο ονομάζουμε “Tina’s house”, για να δούμε αν θυμούνται καλά το σπίτι της Tina. Ζητάμε απ’ τα παιδιά να κοιτάξουν προσεκτικά τις εικόνες. Μετά από ένα λεπτό, τους λέμε: “O.K. Close your eyes!” και αφαιρούμε μια εικόνα απ’ τον πίνακα. Τους ζητάμε να ανοίξουν τα μάτια και ρωτάμε: “What’s missing?” Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία αρκετές φορές. Αν θέλουμε να δυσκολέψουμε λίγο το παιχνίδι, μπορούμε να αφαιρέσουμε δύο εικόνες τη φορά.
Βήμα 2 Μετά δείχνουμε στα παιδιά εικόνες από σπιτάκια φανταστικών χαρακτήρων (A_Γ06_C04) και μιλάμε γι’ αυτά:
- What’s this?
- It’s a door / roof / chimney, etc.
- What are these?
- Windows / trees / flowers, etc.
- What has the dog’s house got?
- (It’s got) a door and a roof.
- Has the bear’s house got a chimney?
- Yes, (it has).
Στη συνέχεια τραγουδάμε με τα παιδιά την ακόλουθη ρίμα σε ρυθμό rap, τον οποίον επιταχύνουμε σε κάθε επανάληψη και κάνουμε τις σχετικές κινήσεις:
Roof (βάζουμε τα χέρια πάνω από το κεφάλι, λυγισμένοι οι αγκώνες και σχηματίζουμε το τριγωνάκι της οροφής πάνω από το κεφάλι)
Chimney (σηκώνουμε το ένα χέρι, κοντά στο αυτί, λυγισμένος ο αγκώνας)
Window (κάνουμε ότι κοιτάμε έξω, μπορούμε να βάλουμε τα χέρια στα μάτια σαν γυαλιά ή την παλάμη στο μέτωπο, ότι δήθεν ατενίζουμε)
Door (κάνουμε ότι ανοίγουμε μια πόρτα, στρίβουμε το πόμολο και σπρώχνουμε έξω)
Let’s play in the garden (κάνουμε ότι ανοίγουμε την πόρτα και βγαίνουμε στον κήπο, χοροπηδάμε επί τόπου)
Βήμα 3 Δίνουμε ένα φύλλο χαρτί Α4 σε κάθε παιδί και τους ζητάμε να ζωγραφίσουν ένα σπίτι με κήπο, όπου θα ήθελαν να μένουν και να παίζουν.
Εναλλακτικά, δίνουμε ένα χαρτόνι κανσόν σε κάθε παιδί. Τους εξηγούμε ότι θα κάνουν μια χειροτεχνία, δηλ. θα φτιάξουν με πλαστελίνη διαφόρων χρωμάτων ένα δικό τους σπιτάκι με κήπο, κολλώντας την πλαστελίνη πάνω στο χαρτόνι. Για να δώσουν σχήμα στην πλαστελίνη, μπορούν να χρησιμοποιήσουν οδοντογλυφίδες ή και ξυλάκια.
Κατόπιν κάθε παιδί παρουσιάζει στην τάξη το έργο του και εμείς βοηθάμε, όπου χρειάζεται. Πιθανή παραγωγή λόγου: “My house has got a roof, a chimney, three windows, a door, a garden”. Επίσης κάνουμε ερωτήσεις για να γίνει επανάληψη. Πιθανός διάλογος:
- What colour is it?
- It’s red/ blue/ yellow, etc.
Βήμα 4 Συζητάμε με τα παιδιά τι μπορεί να κάνει η Tina και ο αδελφόs της ο Joe στον κήπο του νέου τους σπιτιού: “What can Tina and Joe do in the garden?” Εκμαιεύουμε και βοηθάμε τα παιδιά να πουν: “They can run, ride a bike, play football / volleyball / climb a tree, etc.” Καθώς λέμε τις φράσεις, δείχνουμε μία-μία τις εικόνες της Tina και του Joe (A_Γ06_C05, A_Γ06_C06). Ζητάμε από τα παιδιά να επαναλάβουν τις παραπάνω φράσεις και να μιμούνται τις δραστηριότητες.
Βήμα 5 Δείχνουμε ξανά την εικόνα του κήπου και τις εικόνες της Tina και του Joe από το βήμα 4 και λέμε:
- Look! What can Tina and Joe do in the garden? (Κολλάμε τις εικόνες της Tina και του Joe με blu tack στην εικόνα του κήπου και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να απαντήσουν)
- (They can) ride a bike / they can play football, etc.
Προαιρετικά, ζητάμε από τα παιδιά να φανταστούν πως έχουν μεγάλο κήπο στο σπίτι και να μας πουν τι μπορούν να κάνουν εκεί. Εμείς προσφέρουμε και το επιπλέον λεξιλόγιο που μπορεί να χρειαστεί. Π.χ.:.
- What can you do in the garden?
- I can play volleyball / football / hide-and-seek / ride my bike, etc.
Μπορούμε εναλλακτικά να δώσουμε στα παιδιά την ευκαιρία να επαναλάβουν τις δραστηριότητες παίζοντας το παιγνίδι “Simon says…”
Βήμα 6 Μαθαίνουμε στα παιδιά το τραγούδι “This is the way we open the door” (A_Γ06_Μ01, στίχοι). Το βάζουμε στο CD player και καθώς ακούνε εμείς δείχνουμε τις κινήσεις. Μετά καλούμε τα παιδιά να σηκωθούν και ξαναλέμε το τραγούδι όσες φορές επιτρέπει ο χρόνος, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να τραγουδούν κάνοντας τις κινήσεις μαζί μας.
Δείχνουμε στο YouTube το βίντεο “To the garden” : http://www.youtube.com/watch?v=u6Gb5vO246g.
Tο δείχνουμε δυο-τρεις φορές, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να τραγουδούν το ρεφρέν:
To the garden, to the garden! Let’s go,
To the garden!
Let’s all go
To the garden ho, ho, ho!
(Επίσης μπορούμε να σταματάμε σε κάποια σημεία το βίντεο και να ρωτάμε: “What’s this?” / “What colour is the…?” etc.).
A_Γ06_C01 | A_Γ06_C02 | A_Γ06_C03 |
A_Γ06_C04 | A_Γ06_C05 | A_Γ06_C06 |
Ακουστικό υλικό
THIS IS THE WAY WE OPEN THE DOOR
This is the way we open the door
This is the way we open the door, open the door, open the door
This is the way we open the door
In the house!
This is the way we close the door, close the door, close the door
This is the way we close the door
In the house!
This is the way we ride a bike, ride a bike, ride a bike
This is the way we ride a bike
In the garden!
This is the way we climb a tree, climb a tree, climb a tree
This is the way we climb a tree
In the garden!