Γ5 - My family | ||||
Περιγραφή δραστηριότητας | Προτεινόμενη διαδικασία |
Εκπαιδευτικό Υλικό |
Περιεχόμενα κύκλου |
Μιλάμε για δραστηριότητες που κάνουμε με την οικογένειά μας.
Τα παιδιά μαθαίνουν να μιλούν για την οικογένειά τους, τη ζωγραφίζουν, συζητούν για δραστηριότητες που κάνουν όλοι μαζί και με τραγούδια εκφράζουν την αγάπη τους στην οικογένειά τους.
Προαιρετικά: λούτρινο αρκουδάκι, ένα καπέλο ανδρικό, ένα μαντίλι γυναικείο, μία εσάρπα, μία εφημερίδα κ.λπ. ως είδη μεταμφίεσης για τα παιδιά που θα πάρουν ρόλους (μπαμπά, μαμάς, κλπ.). Για να φτιάξει ο εκπαιδευτικός τις δαχτυλοφιγούρες θα χρειαστεί ένα μάλλινο γάντι μικρές λωρίδες χρωματιστού υφάσματος ή τσόχας και μαύρο ανεξίτηλο μαρκαδόρο.)
Φύλλα εργασίας για το μαθητή:0
Προτεινόµενο υλικό από το διαδίκτυο:
Προτεινόµενος διδακτικός χρόνος: 3 διδακτικές ώρες
Βήμα 1 Καλημερίζουμε τα παιδιά και τους λέμε ότι ο Terry το αρκουδάκι θέλει να τους γνωρίσει την οικογένειά του, που αγαπάει πολύ. Ο Terry δείχνει μια εικόνα - φωτογραφία της οικογένειάς του (A_Γ05_C01) και εξηγεί ποιος είναι ποιος. Πιθανή παραγωγή λόγου: “Hello! This is my family! I love my family. Here is my dad, this is my mum, this is my baby brother and this is my little sister. Look! My sister is beautiful! What about your family?”
Εξηγούμε ότι ο Terry θέλει να ζωγραφίσουν τα παιδιά τη δική τους οικογένεια, ζωγραφίζοντας όλα τα μέλη να κάνουν μαζί μια δραστηριότητα την Κυριακή που δεν έχουν δουλειά ή σχολείο. Καθώς ζωγραφίζουν περνάμε από κάθε παιδί και κάνουμε ερωτήσεις όπως: “Who’s this?” “Is this your brother or your father?” “Is this your mother?” Όταν τελειώσουν τη ζωγραφιά τους έρχονται και την παρουσιάζουν στην τάξη. Πιθανή παραγωγή λόγου: “This is my daddy, Pandelis. This is my mummy, Sophia. This is…”.
Βήμα 2 Μετά ξεκινάμε μια συζήτηση για το τι κάνουν τα παιδιά με την οικογένειά τους τις Κυριακές. Καθώς οι μαθητές μιλούν, τους δίνουμε τις ανάλογες φράσεις στα Αγγλικά (We go to the park / watch TV / play football / play games / go to a restaurant / go to the cinema / read books, etc.) και ζητάμε να τις επαναλάβουν. Ύστερα μαθαίνουμε το τραγούδι “This is the way we go to the park” (A_Γ05_M01, στίχοι). Το λέμε πρώτα εμείς και το ακούν από το CD, ενώ ταυτόχρονα δείχνουμε τις κινήσεις. Μετά καλούμε τα παιδιά να σηκωθούν και το τραγουδάμε όλοι μαζί κάνοντας και τις κινήσεις.
Βήμα 3 Στο επόμενο μάθημα, χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες (κάθε ομάδα έχει ένα χρώμα: red team / green team /, etc.) και τους ζητάμε να αναπαραστήσουν μία σκηνή που να δείχνει τι κάνουν σαν οικογένεια κάθε Κυριακή. Θα πρέπει να αποφασίσουν γι’ αυτό που θα διαλέξουν ανάλογα με το ποια δραστηριότητα κάνουν οι περισσότεροι. Όταν το αποφασίσουν, θα το δείξουν στους συμμαθητές τους χωρίς να μιλούν, ως «αγάλματα αμίλητα» (σαν να αναπαριστούν ένα πίνακα με ζωντανά πρόσωπα - ένα “tableau vivant”). Τα παιδιά από τις άλλες ομάδες θα πρέπει να μαντέψουν την αναπαράσταση. Βοηθάμε συνεχώς. Πιθανή παραγωγή λόγου:
“You go to the park / play football / watch TV / go to the restaurant, etc.”
Αν θέλουμε μπορούμε να έχουμε φέρει μαζί μας ένα καπέλο ανδρικό, ένα μαντίλι γυναικείο, μία εσάρπα, μία εφημερίδα κλπ. ώστε να είναι πιο ρεαλιστική η αναπαράσταση.
Βήμα 4 Τώρα ζητάμε απ’ τα παιδιά, όπως είναι σε ομάδες, να φτιάξουν φιγούρες για να σχηματίσουν μια οικογένεια. Τους δίνουμε χαρτόνια κανσόν, χρωματιστά χαρτιά για να φτιάξουν και να κολλήσουν ρούχα και κλωστές από μαλλί για να προσθέσουν μαλλιά. Ένα παιδί θα ζωγραφίσει τη φιγούρα της μητέρας, άλλο του πατέρα κλπ. Ύστερα θα τους δώσουμε πλαστικά καλαμάκια και θα τα συρράψουμε με το συρραπτικό πάνω στις φιγούρες.
Εναλλακτικά: Αν επιλέξουμε να μην κάνουμε αυτή τη χειροτεχνία, μπορούμε να πούμε στα παιδιά να ζωγραφίσουν τα δάχτυλά τους στο αριστερό χέρι (με μαρκαδόρο) για να αναπαραστήσουν μια οικογένεια.
Μετά τους βάζουμε το τραγούδι “Finger family” (A_Γ05_M02, στίχοι) στο CD player. Καθώς τα παιδιά ακούν, δείχνουν τις φιγούρες που έχουν φτιάξει ή τα ζωγραφισμένα δάχτυλά τους ακολουθώντας τα λόγια του τραγουδιού. Εμείς μπορούμε να δείχνουμε τις δαχτυλοφιγούρες που έχουμε φτιάξει με ένα γάντι σαν να δείχνουμε τη δική μας οικογένεια (προαιρετικά: βλ. Υλικό για τον / την εκπαιδευτικό για την κατασκευή).
Βήμα 5 Αν υπάρχει χρόνος, ή σε άλλο μάθημα, τους βάζουμε το τραγουδάκι “I love you” (A_Γ05_M03, στίχοι) και καθώς τραγουδάμε ή ακούμε στο CD player κάνουμε και τις ανάλογες κινήσεις (αγκαλιές, φιλιά κλπ.) για να αντιληφθούν τα παιδιά το λεξιλόγιο kiss / hug / love. Λέμε αρκετές φορές το τραγούδι ενθαρρύνοντας τα παιδιά να τραγουδούν κάνοντας τις κινήσεις
A_Γ05_C01 |
Ακουστικό υλικό
Daddy finger, daddy finger
Where are you?
Here I am, here I am
How do you do
Mommy finger, mommy finger
Where are you?
Here I am, here I am
How do you do
Brother finger, brother finger
Where are you?
Here I am, here I am
How do you do
Sister finger, sister finger
Where are you
Here I am, here I am
How do you do
Baby finger, baby finger
Where are you?
Here I am, here I am
How do you do
I love you
You love me
We are a happy family
With a great big hug
And a kiss from me to you
Won’t you say you love me too?
THIS IS THE WAY WE GO TO THE PARK
This is the way we go to the park
Go to the park, go to the park
This is the way we go to the park
With our family!
(Το ίδιο με τις φράσεις watch TV, play games, read our books)
Παίρνουμε ένα μάλλινο γάντι, κατά προτίμηση άσπρο. Βάζουμε το γάντι στο χέρι μας. Κολλάμε μια μικρή λωρίδα υφάσματος ή τσόχας στον αντίχειρά μας για να φτιάξουμε γραβάτα (για τη φιγούρα του πατέρα). Το σάλι της μητέρας μπορεί να φτιαχτεί από μια λωρίδα υφάσματος και να κολληθεί στο δείκτη όπως βλέπουμε στη φωτογραφία. Για την αδερφή και τον αδερφό μπορούμε να φτιάξουμε κασκόλ από μικρές λωρίδες υφάσματος ή τσόχας και να τα κολλήσουμε στα δυο μεσαία δάχτυλα. Το μικρό δαχτυλάκι μας μπορεί να γίνει το μωρό. Ζωγραφίζουμε μάτια και στόμα στις φιγούρες μας με μαύρο ανεξίτηλο μαρκαδόρο, και στη φιγούρα του μωρού μπορούμε να σχεδιάσουμε μια πιπίλα.