ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - Α' τάξη
Γ3 - Clothes
Περιγραφή δραστηριότητας Προτεινόμενη
διαδικασία
Εκπαιδευτικό
Υλικό
Περιεχόμενα
κύκλου

Περιγραφή δραστηριότητας

Μιλάμε για τα ρούχα και ντυνόμαστε ανάλογα με τον καιρό.

Περιεχόµενο

Τα παιδιά βοηθούν τον Terry και τη Mary να ντυθούν για το σχολείο, τραγουδούν και παίζουν φορώντας διάφορα ρούχα.

Γλωσσικοί στόχοι

  • Να μάθουν να αναγνωρίζουν και να παράγουν λεξιλόγιο για διάφορα ρούχα, π.χ. pullover, jeans, socks, boots, jacket, hat, T-shirt, shoes

  • Να χρησιμοποιήσουν τα χρώματα στην περιγραφή ρούχων, π.χ. a red pullover, black boots, etc.

  • Να εξοικειωθούν με φράσεις, όπως: Put on your shoes / socks, let’s go outside, hurry up, etc.

  • Να αναγνωρίζουν το ρήμα ‘wear’

  • Να εξοικειωθούν με φράσεις που περιγράφουν τον καιρό, π.χ. It’s cold, it’s snowing, it’s sunny, it’s hot.

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να συνδυάσουν την ενδυμασία με τον καιρό

  • Να διασκεδάσουν παίζοντας, τραγουδώντας και συμμετέχοντας σε ζωντανή αναπαράσταση

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

Μέσα:

  • CD player και Η/Υ

Φύλλα εργασίας για το μαθητή: 0

Προτεινόµενο υλικό από το διαδίκτυο:

Προτεινόµενος διδακτικός χρόνος: 2 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1 Δείχνουμε την εικόνα με τον Terry (Α_Γ03_C01) στο δωμάτιό του και λέμε: “Look, this is Terry. Terry is a bear. Terry’s in bed. He’s sleeping” (δείχνουμε και κάνουμε αντίστοιχες κινήσεις για να καταλάβουν τι σημαίνουν οι καινούριες λέξεις).
Δείχνουμε τη μητέρα του Terry: “Look, this is Terry’s Mum” και την παριστάνουμε που τον φωνάζει να σηκωθεί: “Teeeeeerry! Wake up. It’s time for school”. Συνεχίζουμε την αφήγηση της ιστορίας (αφήγηση) αλλάζοντας τη φωνή μας για να καταλάβουν ποιος μιλάει κάθε φορά καθώς και τον τόνο της φωνής μας για να δείξουμε συναισθήματα (ο Terry δε θέλει να σηκωθεί γιατί κρυώνει αλλά μόλις βλέπει το χιόνι ενθουσιάζεται). Κάνουμε χειρονομίες για να διευκολύνουμε τη κατανόηση, π.χ. “It’s cold, very cold. Brrr…..” (κάνουμε ότι κρυώνουμε) “You see the window right there?” (δείχνουμε το παράθυρο) “Look outside! It’s snowing!” (δείχνουμε το χιόνι).
Έχουμε κόψει τα ρούχα (Α_Γ03_C03) από την καρτέλα.  Παίρνουμε διάφορα ρούχα και ντύνουμε τον Terry ενώ παίζουμε το διάλογο με τον Terry και τη μαμά του (βλ. Υλικό για τον / την εκπαιδευτικό). Δείχνουμε τα ρούχα ξανά και ξανά και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να τα επαναλαμβάνουν: “Terry takes off his pyjamas / puts on his hat.” (κάνουμε ότι βγάζουμε ή βάζουμε τα ρούχα). “Look, he has a hat on, etc. ”.

Βήμα 2 Ξαναδείχνουμε τη γυμνή φιγούρα του Terry και λέμε στα παιδιά πως πρέπει να τον βοηθήσουμε να ξαναντυθεί. Ένα παιδί παίρνει το ρόλο του Terry και βάζει τα ρούχα πάνω στη φιγούρα. Η υπόλοιπη τάξη παίρνει το ρόλο της μαμάς. Χρησιμοποιούμε μια ρίμα και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να ακολουθήσουν:
Terry bear, Terry bear what will you wear?
(βάζοντας το πουλόβερ) A green pullover.
Terry bear, Terry bear what will you wear?
Blue jeans, etc.
Δείχνουμε ξανά τη φιγούρα του Terry ντυμένη και επαναλαμβάνουμε τα ρούχα μαζί με τα παιδιά όσες φορές χρειαστεί.
(Μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να φέρουν τα ρούχα που μαθαίνουμε, π.χ. pullover, jeans, socks, boots, jacket, hat και να κάνουμε ζωντανή αναπαράσταση).

Βήμα 3 Τα παιδιά ζωγραφίζουν τα ρούχα που θα φορέσουν στο χιόνι. Παρουσιάζουν τις ζωγραφιές τους και εμείς ρωτάμε:
- Maria, what will you wear in the snow?
- A red jacket / a yellow hat / black boots, etc.

Βήμα 4 Μαθαίνουμε το τραγούδι “Jeans and jacket” (Α_Γ03_Μ01, στίχοι). Tα παιδιά κάνουν κινήσεις προσποιούμενα ότι φοράνε τα ρούχα που αναφέρονται στο τραγούδι κάθε φορά.

Βήμα 5 Στο επόμενο μάθημα δείχνουμε τη Mary μια ηλιόλουστη μέρα (Α_Γ03_C02).  Παρουσιάζουμε την ιστορία της Mary (αφήγηση) με τον ίδιο τρόπο που παρουσιάσαμε την ιστορία του Terry. Επαναλαμβάνουμε τα ρούχα που μάθαμε στο προηγούμενο μάθημα και μαθαίνουμε τα καινούρια (T-shirt, shoes).

Βήμα 6 Ξαναδείχνουμε τη γυμνή φιγούρα της Mary (Α_Γ03_C02) και λέμε στα παιδιά πως πρέπει να την βοηθήσουμε να ξαναντυθεί. Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία που ακολουθήσαμε στο Βήμα 2.
Χρησιμοποιούμε την ίδια ρίμα:
- Mary bear, Mary bear what will you wear?
- A brown hat.
- Mary bear, Mary bear what will you wear?
- A yellow Τ-shirt, etc.
Δείχνουμε ξανά τη φιγούρα της Mary ντυμένη και επαναλαμβάνουμε τα ρούχα μαζί με τα παιδιά όσες φορές χρειαστεί.

Βήμα 7 Μαθαίνουμε το τραγούδι “Put on your clothes” (Α_Γ03_Μ02). Λέμε εμείς και παίζουμε το τραγούδι στο CD player την πρώτη φορά και δείχνουμε τις κινήσεις (στίχοι και κινήσεις,  βλ. τα βίντεο με το τραγούδι: http://www.youtube.com/watch?v=XJrea8p0tSEκαιfeature=related και http://www.supersimplesongs.com/cd1-21.html.)
Μετά χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες και τους λέμε ότι βρίσκονται στο σπίτι κι ότι πρέπει να ντυθούν για να βγουν έξω να παίξουν. Ορίζουμε ένα ή και περισσότερα παιδιά για να κάνουν τη μαμά που θα πει στα παιδιά τι να φορέσουν.
Οι μαμάδες με τη βοήθειά μας ξεκινούν το τραγούδι. Πηγαίνουν από ομάδα σε ομάδα και λένε στα παιδιά τι να φορέσουν. Τα παιδιά προσποιούνται ότι φοράνε αυτά τα ρούχα αλλά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και κανονικά ρούχα (που θα μας φέρουν τα παιδιά).

Put on your shoes, your shoes, your shoes (κάνουμε ότι βάζουμε τα παπούτσια μας)
Put on your shoes, your shoes, your shoes.
Put on your shoes.
Let’s go outside (δείχνουμε έξω από το παράθυρο)
Hurry up. Hurry up. Hurry, hurry up! (Κάνουμε μια “come on...lets go” χειρονομία και όλοι τρέχουν γύρω- γύρω)

Συνεχίζουμε με όποια ρούχα θέλουμε.

Βήμα 8 Αν έχουμε χρόνο, παίζουμε ένα παιχνίδι με τις εικόνες των ρούχων. Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες και τους μοιράζουμε τα ρούχα. Όταν πούμε “One, two, three”, πρέπει να δώσουν το «ρούχο» τους στο διπλανό τους και να πάρουν ένα άλλο «ρούχο».
Τα ρούχα κινούνται στην ομάδα σαν ρολόι από το ένα παιδί στο άλλο. Όταν πούμε “Stop” πρέπει να σταματήσουν και κάθε παιδί λέει ποιο ρούχο έχει. Αν πουν όλοι σωστά η ομάδα κερδίζει. Συνεχίζουμε το παιχνίδι με τις υπόλοιπες ομάδες.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ

  • Παίζουμε το παιχνίδι Memo. Επιλέγουμε πέντε από τα ρούχα και βάζουμε δύο κάρτες από το κάθε ρούχο ανακατεμένες στον πίνακα ή στο πάτωμα. Ζητάμε από τα παιδιά να τις κοιτάξουν για λίγα λεπτά και μετά τις αναποδογυρίζουμε. Το παιδί που σηκώνεται πρέπει να βρει δύο ίδιες εικόνες και να πει τη σωστή λέξη. Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί και σε ομάδες.
  • Παίζουμε Bingo. Μπορούμε εύκολα να φτιάξουμε τις κάρτες μας στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις http://www.dltk-cards.com/bingo/ και http://www.toolsforeducators.com/bingo/clothing.php. Τις πλαστικοποιούμε και τις χρησιμοποιούμε για να παίζουμε Bingo όποτε έχουμε χρόνο ή θέλουμε να κάνουμε επανάληψη.
  • Παίζουμε το παιχνίδι “With my little eye, I spy someone wearing (a blue T-shirt / pullover)”.  Τα παιδιά πρέπει να βρουν ποιος / ποιοι είναι:  “Who’s wearing blue jeans / black shoes today?” “(It's) Kostantinos. (It's) Anastasia.”
  • Τραγουδάμε το τραγούδι “This is the way you wear the clothes” (Α_Γ03_Μ03, στίχοι).

Εκπαιδευτικό υλικό

(Πατήστε πάνω στα ονόματα των αρχείων για να κατεβάσετε το υλικό)

Εικόνες

Α_Γ03_C01
Εικόνα με τον Terry

Α_Γ03_C02
Η Mary

Α_Γ03_C03
Τα ρούχα

 

Ακουστικό υλικό

Αφηγήσεις

TERRY GETS DRESSED

[Εικόνα 1]
- Teeeeeerry! Wake up. It’s time for school.
- But mum, I don’t want to get up. It’s too cold.
- Terry, look out of the window! It’s snowing.
- Yippee! Snow, snow, snow, I want to play in the snow!
- Terry, take off your pyjamas! Let’s put on your clothes! What will you wear?
- I don’t know, Mum. Can you help me?

[Εικόνα 2]
- Terry, here’s your red pullover ... your blue jeans … your blue socks … and your black boots. (δείχνουμε τα ρούχα ένα-ένα)
- Thanks, Mum (ντύνουμε το αρκουδάκι) ... I’ll put on my red pullover … my blue jeans … my blue socks and my black boots.
- Oh, Terry, you look good!
- Mum, I’m ready to go. Bye.
- No, no, no, Terry. It’s cold outside. Put on your jacket. (ντύνουμε το αρκουδάκι με το μπουφάν)
- OK, Mum, I’ll put on my red jacket. (δείχνουμε το μπουφάν)
- Oh, Terry. One more thing. Put on your hat. (δείχνουμε το καπέλο)
- Oh, yes. Can I go now?
- Yes, goodbye, Terry. Have fun.
- Goodbye, Mum.

MARY GETS DRESSED

[Εικόνα 3]
- Maaaarry! Wake up. It’s time for school.
- But dad, I don’t want to get up.
- Well, Mary, you have to go to school.
- But dad …
- Mary, take off your pyjamas and let’s put on your clothes.
- Oh, OK dad.
- Mary, look outside. It’s sunny. (δείχνουμε τον ήλιο)  What will you wear?
- I don’t know, Dad. Can you help me?

[Εικόνα 4]
- Mary, here’s your yellow Τ-shirt … your blue jeans … and your black shoes (δείχνουμε τα ρούχα ένα-ένα)
- Thanks, Dad. (ντύνουμε την αρκουδίτσα) ... I’ll put on my yellow T-shirt … my blue jeans … and my black shoes.
- Oh, Mary, you look beautiful!
- Thanks, Dad. I’m ready.
- Oh, Mary. One more thing. Take your hat. The sun is too hot. (δείχνουμε τον ήλιο και κουνάμε το χέρι μας όπως όταν κάνει ζέστη)
- Oh, yes.
- Can I go now?
- Yes, goodbye, Mary. Have fun.
- Goodbye, Dad.

Στίχοι

JEANS AND JACKET

Jeans and jacket
Socks and boots (2)
Jeans and jacket
Socks and boots (2)
Pullover and a hat
Jeans and jacket
Socks and boots (2)

PUT ON YOUR CLOTHES

Come on children! It’s time to go!
Put on your shoes, your shoes, your shoes. (Κάνουμε ότι βάζουμε τα παπούτσια μας)
Put on your shoes, your shoes, your shoes.
Put on your shoes.
Let’s go outside. (Δείχνουμε έξω από το παράθυρο)
Hurry up. Hurry up. Hurry, hurry up! (Κάνουμε μια “come on...let’s go” χειρονομία και όλοι τρέχουν γύρω-γύρω)
(Συνεχίζουμε με όποια ρούχα θέλουμε.)

THIS IS THE WAY WE WEAR THE CLOTHES

This is the way
We wear the clothes
Wear the clothes
Wear the clothes
This is the way
We wear the clothes so early in the morning
This is the way
We wear the shirt
Wear the shirt
Wear the shirt
This is the way
We wear the shirt so early in the morning
This is the way
We wear the shorts
Wear the shorts
Wear the shorts
This is the way
We wear the shorts so early in the morning
This is the way
We wear the dress
Wear the dress
Wear the dress
This is the way
We wear the dress so early in the morning

Αρχεία