ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - Α' τάξη
Ε4 - Happy Easter!
Περιγραφή δραστηριότητας Προτεινόμενη
διαδικασία
Εκπαιδευτικό
Υλικό
Περιεχόμενα
κύκλου

Περιγραφή δραστηριότητας

Μιλάμε για το Πάσχα και φτιάχνουμε ένα πασχαλινό λαγουδάκι.

Περιεχόμενο

Τα παιδιά μιλούν για το Πάσχα, παίζουν, τραγουδούν και κάνουν μια πασχαλινή χειροτεχνία.

Γλωσσικοί στόχοι

  • Να μάθουν λεξιλόγιο και φράσεις σχετικά με το Πάσχα (π.χ. bunny, basket, Happy Easter, take / put / paint / hide the eggs)
  • Nα αναπτύξουν ακουστικές δεξιότητες, με αφορμή την αφήγηση μιας ιστορίας στα Αγγλικά
  • Να εξασκηθούν επαναλαμβάνοντας φράσεις με λεξιλόγιο σχετικό με συναισθήματα (He’s / She’s / It’s happy / sad / angry / scared)
  • Να επαναλάβουν φράσεις σχετικές με την περιγραφή μερών του προσώπου και του σώματος

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να γνωρίσουν έθιμα του Πάσχα αγγλόφωνων λαών και να μιλήσουν για αυτά
  • Να αναπτύξουν την παρατηρητικότητά τους
  • Να εξασκήσουν τις κινητικές δεξιότητές τους μέσα από ένα μουσικοκινητικό τραγούδι
  • Να ασκηθούν στο συντονισμό των λεπτών κινήσεών τους κόβοντας, κολλώντας και χρωματίζοντας
  • Να μάθουν να εστιάζουν την προσοχή τους για να ακούσουν μια αφήγηση
  • Nα μάθουν να ενεργούν όταν είναι η σειρά τους

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

Μέσα:

  • CD player και Η/Υ

Φύλλα εργασίαςA_E04_W01

Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο:

Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος: 2 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1 Δείχνουμε στα παιδιά μια πασχαλινή εικόνα (A_E04_C03) και λέμε στα παιδιά ότι σε λίγες μέρες έρχεται το Πάσχα και τα ρωτάμε αν είναι χαρούμενα γι’ αυτό.  Πιθανός λόγος:

- Easter is coming. Are you happy?
- Yes, (we are).
- Why? What do we do at Easter?
Εκμαιεύουμε από τα παιδιά και τα βοηθάμε να πουν στα Αγγλικά:
- We go to the village, we paint eggs, we make cookies, etc.
Δείχνουμε την πασχαλινή εικόνα και ρωτάμε:
- What do we eat at Easter?
- We eat red eggs, chocolate eggs, chocolate bunnies. (δείχνουμε τα αντίστοιχα φαγητά στην εικόνα)
-Where do we put the eggs?
- In a basket. (δείχνουμε το καλαθάκι που έχουμε φέρει)
Τώρα εξηγούμε ότι θα τους πούμε μια ιστορία (κείμενο ιστορίαςA_E04_C01A_E04_C02A_E04_C03A_E04_C04A_E04_C05A_E04_C06) που η μασκότ αγαπάει πολύ. Η ιστορία αυτή μιλάει για 5 πασχαλινά λαγουδάκια (δείχνουμε τα πασχαλινά λαγουδάκια της ιστορίας) και παρουσιάζουμε τη φράση “Easter bunny”. Εξηγούμε ότι η ιστορία διηγείται ένα έθιμο που γίνεται κάθε Πάσχα στην Αγγλία, την Αμερική κλπ.  Σύμφωνα με το έθιμο τα πασχαλινά αυγά τα βάφει και τα στολίζει ένα λαγουδάκι. Αφού τα ετοιμάσει, τα κρύβει στον κήπο σε διάφορα σημεία, και την Κυριακή του Πάσχα, τα παιδιά ψάχνουν μέσα στον κήπο να τα βρουν. Όποιος βρει τα περισσότερα και τα βάλει στο καλαθάκι του κερδίζει.
Αφηγούμαστε την ιστορία δείχνοντας τις εικόνες  και κάνοντας κινήσεις που να προσομοιάζουν με όσα κάνουν τα λαγουδάκια.

Βήμα 2 Κάνουμε ερωτήσεις για τις εικόνες της ιστορίας και βοηθάμε τα παιδιά να απαντήσουν. Πιθανός διάλογος:
- Where are the bunnies in picture 1?
- Under a tree.
- How many bunnies are there in picture 1?
- Five.
Τους λέμε ότι θα παίξουμε το παιχνίδι “Find the picture”, δηλ. θα πρέπει να ακούν προσεκτικά και να μαντεύουν για ποια εικόνα μιλάμε. Πιθανός διάλογος:
- A bunny is taking the eggs. Which picture is it?
- Picture two!
- A bunny is painting the eggs. Which picture is it?
- Picture three!
- A bunny is hiding the eggs in the garden. Which picture is it?
- Picture five!

Βήμα 3 Εξηγούμε ότι θα μάθουμε ένα τραγουδάκι που μιλάει για τ’ αυγά που έκρυψε το λαγουδάκι της ιστορίας μας και λέγεται “Easter eggs” (A_E04_M02, στίχοι). Καλούμε τα παιδιά να σταθούν όρθια δίπλα στα θρανία τους. To τραγουδάμε πρώτα εμείς ή το βάζουμε στο CD player και κάνουμε τις κινήσεις ταυτόχρονα. Κατόπιν το λέμε αρκετές φορές μαζί με τα παιδιά, ενθαρρύνοντάς τα να κάνουν τις κινήσεις μαζί μας.

Βήμα 4 Την επόμενη διδακτική ώρα, ξαναλέμε το τραγούδι ή μαθαίνουμε ένα άλλο από τα επιπλέον προαιρετικά βήματα.
Μετά κολλάμε στον πίνακα τις φιγούρες με τα τρία λαγουδάκια (A_E04_C07) και δείχνοντας λέμε:
“Look! This is an Easter bunny. (ζητάμε απ’ τα παιδιά να επαναλάβουν το “Easter bunny”)
“He’s Mr. “Funny Bunny”. This is Mr. “Happy Bunny”. And this is Mr. “Silly Bunny.” (δείχνουμε με γκριμάτσες και κινήσεις τη σημασία των επιθέτων)
Κάνουμε ερωτήσεις για τα λαγουδάκια, όπως:
- Look at Funny Bunny. Has he got small ears?
- Yes, he has.
- Has he got big teeth / small eyes / a big nose, etc.?
- Yes, he has.
- Is he happy / sad / angry / funny?
- Yes, he is / No, he isn’t.
Μετά προσποιούμαστε ότι είμαστε ένα από τα λαγουδάκια, παρουσιαζόμαστε και ζητάμε από τα παιδιά να μαντέψουν ποιο λαγουδάκι υποδυθήκαμε. Πιθανός διάλογος:
- I’ve got big ears and small eyes. I’ve got an egg in my hands. Who am I?
- You’re “Happy Bunny”!
Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία μερικές φορές και, αν το επιτρέπει το επίπεδο της τάξης μας, ζητάμε από μερικά παιδιά να κάνουν, με τη βοήθειά μας, την περιγραφή για να μαντέψουν οι υπόλοιποι.

Βήμα 5 Εξηγούμε στα παιδιά ότι θα κάνουμε μια χειροτεχνία και θα φτιάξουμε ένα πασχαλινό λαγουδάκι. Μοιράζουμε το Φύλλο Εργασίας (A_E04_W01) σε κάθε παιδί. Τους ζητάμε να κόψουν τα αυτιά και τα πόδια του λαγού και να τα κολλήσουν στο σώμα του. Στη συνέχεια να χρωματίσουν το λαγουδάκι και να κολλήσουν μια μπαλίτσα από βαμβάκι για ουρά.

Βήμα 6 Μετά τα παιδιά σηκώνονται και παρουσιάζουν το λαγουδάκι τους στην τάξη με τη βοήθειά μας. Πιθανός λόγος:
“My bunny has got big ears, big eyes, a small nose, four legs and a small tail. It’s beautiful!” Επιβραβεύουμε το κάθε παιδί λέγοντας: “Great (John)! Happy Easter!”
Στο τέλος στερεώνουμε στον τοίχο της τάξης ένα μεγάλο χρωματιστό χαρτόνι όπου έχουμε γράψει “Happy Easter” και καλούμε όλα τα παιδιά να κολλήσουν τα λαγουδάκια τους εκεί. Ακόμη, τους ζητάμε να ζωγραφίσουν πασχαλινά αυγά σε κενό χώρο του Φύλλου Εργασίας, να τα κόψουν και να κολλήσουν κι αυτά στο χαρτόνι. Επίσης, μπορούν να ζωγραφίσουν και να κολλήσουν λουλούδια, δέντρα, πουλάκια και λαμπάδες για να γίνει μια ολοκληρωμένη πασχαλινή εικόνα!

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ

  • Μαθαίνουμε το τραγούδι “Easter Bunny” (A_E04_M03, στίχοι)
  • Μαθαίνουμε το τραγούδι “Easter bunny touch your nose” (στίχοι). 

Εκπαιδευτικό υλικό

(Πατήστε πάνω στα ονόματα των αρχείων για να κατεβάσετε το υλικό)

Εικόνες

A_E04_C01

A_E04_C02

A_E04_C03

A_E04_C04

A_E04_C05A_E04_C06A_E04_C07
Εικόνα με τα τρία λαγουδάκια

 

Φύλλο Εργασίας

A_E04_W01

 

Ακουστικό υλικό

 

Κείμενο ιστορίας

FIVE LITTLE EASTER BUNNIES 

[Εικόνα 1]
Five little bunnies are playing in the garden.

[Εικόνα 2]
One takes the eggs and then there are four! Four little bunnies are sitting under a tree.

[Εικόνα 3]
One paints the eggs and then there are three! Three little bunnies are wondering what to do.

[Εικόνα 4]
One puts the eggs in the basket and then there are two! Two little bunnies are thinking of something fun.

[Εικόνα 5]
One hides the eggs under the tree and then there is one!

[Εικόνα 6]
One little bunny is very happy! He shouts “Happy Easter Day”!

Στίχοι

“EASTER EGGS”  

Easter eggs, Easter eggs
Hidden all around.
Come my children look about
And see where they are found.
Easter eggs, Easter eggs
They’re a sight to see.
One for (Marcia) one for (Nadya)
And one red egg for me!

(Insert different names of children in your classroom and other colours - blue, green, etc. - every time you sing the song)

“EASTER BUNNY”

Bunny, bunny, you’re so funny
With your twitching nose (κουνάμε τη μύτη μας με το χέρι)
Bunny, bunny, you’re so funny
From your head (δείχνουμε το κεφάλι μας) to your toes (δείχνουμε τα δάχτυλα των ποδιών μας)
Bunny, bunny, your ears are funny (κάνουμε αυτιά λαγού πάνω στο κεφάλι μας με τα χέρια)
They’re too big for you!
Bunny, bunny, you’re so funny
Everyone loves you (αγκαλιάζουμε τον εαυτό μας με τα χέρια)

“EASTER BUNNY TOUCH YOUR NOSE”

(στο σκοπό του “Head, shoulders, knees and toes”)
Easter bunny, touch your nose, touch your nose (2)
And touch your ears and touch your toes
Easter bunny, touch your nose, touch your nose!

Easter bunny, touch your legs, touch your legs (2)
And touch your mouth, and touch your head
Easter bunny, touch your legs, touch your legs!

Αρχεία