Ε1 - Halloween | ||||
Περιγραφή δραστηριότητας | Προτεινόμενη διαδικασία |
Εκπαιδευτικό Υλικό |
Περιεχόμενα κύκλου |
Μαθαίνουμε για μια γιορτή που ντύνονται τα παιδιά μασκαράδες.
Τα παιδιά μαθαίνουν για τη γιορτή του Halloween και λεξιλόγιο που έχει σχέση με τη γιορτή αυτή.
Φύλλα εργασίας για το μαθητή: A_E01_W01, A_E01_W02, A_E01_W03, A_E01_W04, A_E01_W05.
Προτεινόµενο υλικό από το διαδίκτυο:
Επιπλέον προαιρετικά βήματα:
Προτεινόµενος διδακτικός χρόνος: 1 διδακτική ώρα
Βήμα 1 Ντυνόμαστε – αν μπορούμε – μάγοι ή μάγισσες (μ’ ένα μαύρο καπέλο και μια μαύρη κάπα) και φέρνουμε στην τάξη ένα μαγικό καπέλο ή μια μαγική τσάντα. Διαφορετικά δείχνουμε την εικόνα της Μάγισσας (A_E01_C01) και την εικόνα του Μάγου (A_E01_C02).
“I’m / This is a wizard. This is my / his magic hat.” “I’m a witch. This is my magic bag.”
Μέσα στο καπέλο έχουμε βάλει τις εικόνες (A_E01_F01, A_E01_F02, A_E01_F03, A_E01_F04, A_E01_F05, A_E01_F06) ή τα αντίστοιχα αντικείμενα σε παιχνίδια. Προσποιούμαστε ότι κάνουμε μαγικά, τα βγάζουμε ένα-ένα και λέμε:
- Oh, the magic hat, the magic hat! What’s inside? Let’s take a look. A cat / a bat / a spider / an owl / a skeleton / a pumpkin.
- What colour is it?
- Black, brown, etc.
- And this?
- This is a bat.
- What colour is it?
- Black.
Αφού παρουσιάσουμε τα αντικείμενα στο μαγικό καπέλο, τα ξαναβάζουμε μέσα και ‘τραγουδάμε’ την παρακάτω ρίμα δείχνοντας τα αντίστοιχα αντικείμενα. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να επαναλαμβάνουν.
(A_E01_M01)
Black cat, black cat, what do you see?
I see a brown spider looking at me.
Brown spider, brown spider, what do you see?
I see a black bat looking at me.
Black bat, black bat, what do you see?
I see a white skeleton looking at me.
White skeleton, white skeleton, what do you see?
I see a brown owl looking at me.
Brown owl, brown owl, what do you see?
I see a pumpkin looking at me.
Βήμα 2 Επαναλαμβάνουμε το λεξιλόγιο για να το μάθουν καλύτερα. Τοποθετούμε όλες τις εικόνες σ’ ένα θρανίο και ζητάμε από τα παιδιά να μας τις φέρουν, π.χ. “Maria, bring me the skeleton, please.” “Alex, bring me the bat, please.” “Well done!”
Βήμα 3 Δείχνουμε στην εικόνα του Halloween (A_E01_C03) τα μεταμφιεσμένα παιδιά και εκμαιεύουμε τι είναι ντυμένα: “Look, s/he’s a witch / cowboy / skeleton, etc”.
Εξηγούμε πως τα παιδιά αυτά έχουν ντυθεί έτσι για να γιορτάσουν μια γιορτή που λέγεται Halloween και που δε γιορτάζεται στη χώρα μας. Στη συνέχεια τους δίνουμε μερικές πληροφορίες γι’ αυτή τη γιορτή, π.χ. ότι είναι στις 31 Οκτωβρίου και ότι τα παιδιά σε Αγγλία, Αμερική, Αυστραλία μεταμφιέζονται σε μάγισσες, πειρατές, μπαλαρίνες, φαντάσματα και γυρνούν από σπίτι σε σπίτι λέγοντας “Trick Or Treat?” Αυτή η φράση σημαίνει «φάρσα ή κέρασμα;», δηλ. αν δεν μας τρατάρεις θα σου κάνουμε κάτι (π.χ. θα λερώσουμε τα παράθυρά σου με οδοντόκρεμα!). Όταν οι ένοικοι ανοίγουν την πόρτα στα παιδιά, είναι υποχρεωμένοι με μια έννοια να τους προσφέρουν γλυκίσματα, καραμέλες κλπ. Επίσης λέμε ότι οι οικογένειες τοποθετούν έξω από τις πόρτες των σπιτιών τους κολοκύθες με σκαλισμένα μάτια, μύτη και στόμα ώστε να φαίνονται σαν πρόσωπα. Τους δείχνουμε στην εικόνα του Halloween μια τέτοια κολοκύθα.
Βήμα 4 Στη συνέχεια ζητάμε από κάποιο παιδί να προσποιηθεί πως είναι μάγος και να μεταμορφώσει ένα άλλο παιδί σε γάτα, αράχνη κλπ. (αν έχουμε τη δυνατότητα του δίνουμε να φορέσει ένα καπέλο μάγου /μάγισσας ή / και να κρατήσει ένα ραβδί):
“Abracadabra, you’re a cat!” Το «μεταμορφωμένο» παιδί δείχνει σε τι μεταμορφώθηκε με κινήσεις, ήχους κλπ. και μετά αλλάζουν ρόλους (ο δεύτερος είναι ο μάγος και ο άλλος μεταμορφώνεται). Ακολουθούν όσα παιδιά θέλουν να παίξουν το παιχνίδι.
Βήμα 5 Ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν μια κολοκύθα (ή μάγισσα κλπ.). Παίρνουμε 10 ζωγραφιές, τις κολλάμε στον πίνακα και μαθαίνουμε το αντίστοιχο τραγουδάκι από τα παρακάτω:
10 little pumpkins (A_E01_M02)
1 little, 2 little, 3 little pumpkins,
4 little, 5 little, 6 little pumpkins,
7 little, 8 little, 9 little pumpkins,
10 little pumpkins for Halloween!
10 little Witches (A_E01_M03)
1 little, 2 little, 3 little witches,
4 little, 5 little, 6 little witches,
7 little, 8 little, 9 little witches,
10 little witches in the sky!
(Όλοι μαζί) Happy Halloween.
Hello, My Friends (Let’s Go Trick-or-Treating)
Hello, my friends. (Hello, my friends.)
I’m so happy to see you.
Hello, my friends. (Hello, my friends.)
Let’s go trick-or-treating.
Knock Knock, Trick or Treat
Knock. Knock. (Κάνουμε πως χτυπάμε την πόρτα)
Trick or treat? (στο trick εκτείνουμε την παλάμη του ενός χεριού μπροστά και στο treat εκτείνουμε την άλλη, σαν να δίνουμε δυο επιλογές)
Who are you? (Ανασηκώνουμε τους ώμους και δείχνουμε μπροστά)
I’m a witch. (Δείχνουμε τον εαυτό μας και κάνουμε κίνηση μάγισσας)
I’m a little witch. (‘Ιδια κίνηση με παραπάνω)
(Αντί για “I’m a witch”, μπορούμε να πούμε: “I’m a cowboy / wizard / ballerina”)
Ιδέες για κινήσεις που μπορούν να κάνουν τα παιδιά σε αυτό το τραγούδι, για να υποδηλώνουν σε τι έχουν μασκαρευτεί: Για τον cowboy προσποιούνται ότι φοράν ένα καπέλο, για τη witch σχηματίζουν με τα χέρια μια πυραμίδα πάνω από το κεφάλι τους (σαν καπέλο μάγισσας), για την ballerina λυγίζουν τα γόνατα και κάνουν κινήσεις μπαλέτου με τα χέρια, για το wizard προσποιούνται πως κάνουν μαγικό ξόρκι με τα χέρια τους.
Trick or Treating
(στο σκοπό του “Are You Sleeping?”)
Trick or treating, trick or treating
BOO BOO BOO
BOO BOO BOO
Trick or treating, trick or treating
I scare you, I scare you!
Monsters
(Finger play)
Listen, listen. (Φέρνουμε το χέρι πίσω από το αυτί μας)
Monsters are there! (Δείχνουμε την πόρτα)
Hear them tiptoe to your chair? (Περπατάμε στις μύτες)
Don’t speak a word. (Φέρνουμε το δάχτυλο στα χείλη μας)
Don’t go “ah-choo!” (Φέρνουμε ένα δάχτυλο κάτω από τη μύτη μας)
Don’t move about. (Στεκόμαστε ακίνητοι με τα χέρια κολλημένα στα πλευρά μας)
Or they’ll get YOU!!! (Στο “you” φωνάζουμε δυνατά και πηδάμε μπροστά με τεντωμένα χέρια)
A_E01_C01 Εικόνα Μάγισσας | A_E01_C02 Εικόνα Μάγου | A_E01_C03 Εικόνα Halloween | A_E01_F01 | A_E01_F02 |
A_E01_F03 | A_E01_F04 | A_E01_F05 | A_E01_F06 |
A_E01_W01 | A_E01_W02 | A_E01_W03 | A_E01_W04 | A_E01_W05 |