ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - Α' τάξη
Ε2 - Christmas fun
Περιγραφή δραστηριότητας Προτεινόμενη
διαδικασία
Εκπαιδευτικό
Υλικό
Περιεχόμενα
κύκλου

Περιγραφή δραστηριότητας

Γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα στην τάξη.

Περιεχόμενο

Τα παιδιά ακούνε τη μασκότ να τους μιλάει για τα Χριστούγεννα στην πατρίδα της, μαθαίνουν λεξιλόγιο για τα Χριστούγεννα, παίζουν διάφορα παιχνίδια, τραγουδάνε χριστουγεννιάτικα τραγούδια, στολίζουν το δέντρο τους και φτιάχνουν το βιβλιαράκι των Χριστουγέννων για τους γονείς τους.

Γλωσσικοί στόχοι

  • Να μάθουν λεξιλόγιο σχετικό με τα Χριστούγεννα (Merry Christmas / Happy New Year, Christmas, Christmas tree, Father Christmas / Santa Claus, star, angel, snowman, stocking, present, etc.)
  • Να ακούσουν απλό λόγο στα Αγγλικά για τον εορτασμό των Χριστουγέννων
  • Να απαντήσουν στις ερωτήσεις: What’s this? / Is it a(n) …? / What colour is it?
  • Να επαναλάβουν λεξιλόγιο και δομές (χρώματα / It’s a(n) (yellow) star… / Yes, it is / No, it isn’t)
  • Να μιλήσουν για τις προτιμήσεις τους (What do you want for Christmas? I want a train)
  • Να επαναλάβουν ή να μάθουν λέξεις για παιχνίδια (doll, car, robot, etc.)
  • Να παρουσιάσουν το βιβλιαράκι τους στους συμμαθητές τους στα Αγγλικά

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να δουν εικόνες και να συζητήσουν για τον εορτασμό των Χριστουγέννων σε διάφορα μέρη του κόσμου
  • Να αντιληφθούν ομοιότητες και διαφορές στα πολιτιστικά δρώμενα διαφόρων χωρών
  • Να ψυχαγωγηθούν ζωγραφίζοντας και κολλώντας στολίδια στο χριστουγεννιάτικο δέντρο τους
  • Να εξασκήσουν τη λεπτή κινητική τους
  • Να ψυχαγωγηθούν παίζοντας παιχνίδια και κάνοντας μιμήσεις
  • Να ψυχαγωγηθούν ζωγραφίζοντας το δικό τους βιβλιαράκι
  • Να νιώσουν ικανοποίηση παρουσιάζοντας το βιβλιαράκι τους στην τάξη
  • Να περιμένουν τη σειρά τους και να παρακολουθήσουν την παρουσίαση άλλων παιδιών

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

  • Η μασκότ
  • (σκούφος του Αη-Βασίλη για τη μασκότ)
  • Χριστουγεννιάτικη εικόνα (A_E02_C01)
  • Κάρτες με εικόνες για την παρουσίαση του λεξιλογίου (A_E02_F01, A_E02_F02, A_E02_F03, A_E02_F04, A_E02_F05, A_E02_F06, A_E02_F07, A_E02_F08, A_E02_F09, A_E02_F10, A_E02_F11, A_E02_F12)
  • Αληθινά αντικείμενα / στολίδια (αστέρι, χριστουγεννιάτικη μπάλα, αγγελάκι, κουδουνάκι κλπ.)
  • Μια χριστουγεννιάτικη κάλτσα
  • Ψαλίδι
  • Ξυλομπογιές ή μαρκαδόρους
  • Κόλλα
  • CD (A_E02_M01A_E02_M02)

Μέσα:

  • CD player και Η/Υ

Φύλλα εργασίας:

Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο:

Προτεινόμενος διδακτικό χρόνος: 4-5 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1 Η μασκότ της τάξης – αν θέλουμε μπορούμε να της φορέσουμε έναν σκούφο σαν του Αη-Βασίλη - χαιρετάει τα παιδιά με διαφορετικό τρόπο από τον συνηθισμένο: χτυπάει ένα τριγωνάκι και τραγουδάει το χριστουγεννιάτικο τραγούδι: “We wish you a Merry Christmas” (A_E02_M01, στίχοι) και παρακινεί τα παιδιά να τραγουδήσουν μαζί της. Τελειώνοντας το τραγούδι λέει:
“Oh! I love Christmas. I love Christmas pudding and Christmas cake. Yum!” και ρωτάει τα παιδιά: “Do you like Christmas?” “Do you like Christmas cake?” “And Christmas pudding?”
Δείχνουμε στα παιδιά στην χριστουγεννιάτικη εικόνα (A_E02_C01) την πουτίγκα και αφού τους εξηγήσουμε ότι η πουτίγκα είναι ένα γλυκό με φρούτα και ρύζι και σοκολάτα και κρέμα κλπ. τα βοηθάμε να απαντήσουν: “Yes, I do / Yes, I / we love Christmas! I like / don’t like Christmas cake / pudding.”
Στη συνέχεια, εξηγούμε ότι σήμερα η μασκότ θα μας μιλήσει και θα μας δείξει πώς γιορτάζουν τα Χριστούγεννα στην πατρίδα της και θα μας ρωτήσει πώς τα γιορτάζουμε στην Ελλάδα.

Βήμα 2 Δείχνουμε την εικόνα και η μασκότ μιλάει με απλό τρόπο για τα Χριστούγεννα στην πατρίδα της. Ξεκινάει με λέξεις που είναι γνωστές στα παιδιά και με λέξεις που μοιάζουν με τα Ελληνικά (cake, pudding, star, etc.). Η μασκότ μπορεί να πει:
“Look! This is a Christmas cake and this is a Christmas pudding. We eat cake and pudding at Christmas. Yum! We make gingerbread cookies. Look! This is a gingerbread cookie.”
“This is a Christmas tree. We put a star on top of the Christmas tree and presents under the Christmas tree. Father Christmas rides his sleigh (Ho! Ho!) and brings presents to children. He puts the presents in their Christmas stockings, etc.”
Ενδιάμεσα κάνει διάφορες ερωτήσεις για να μάθει τα δικά μας έθιμα: “Do you eat Christmas cake?” “What do you eat at Christmas?” “Do you eat Christmas pudding or melomakarona?” “Do you put a star on your Christmas tree?” “What colour is it?” “Do you put presents in the Christmas stocking / under the Christmas tree?”, etc.
Εξηγούμε όπου χρειάζεται. Βοηθάμε στην κατανόηση των ερωτήσεων με κινήσεις (δείχνουμε μία- μία τις εικόνες, κάνουμε ότι τρώμε όταν ρωτάει τι τρώμε τα Χριστούγεννα, δείχνουμε πάνω στο / κάτω από το χριστουγεννιάτικο δέντρο κλπ.). (Αν υπάρχουν στην τάξη μας παιδιά που δεν γιορτάζουν τα Χριστούγεννα, τους ζητάμε να μας μιλήσουν για κάποια αντίστοιχα έθιμά τους, όπως για τα γλυκά και τα δώρα που μοιράζονται στα παιδιά στο τέλος του Ραμαζανιού, ή άλλα παρόμοια έθιμα που έχουν οι μουσουλμάνοι).

Βήμα 3 Λέμε στα παιδιά ότι, όπως τα Χριστούγεννα παίζουμε στο σπίτι πολλά παιγνίδια, έτσι και εμείς θα παίξουμε διάφορα παιγνίδια με κάρτες. Τους δείχνουμε τις εικόνες (A_E02_F01, A_E02_F02, A_E02_F03, A_E02_F04, A_E02_F05, A_E02_F06, A_E02_F07, A_E02_F08, A_E02_F09, A_E02_F10, A_E02_F11, A_E02_F12) τα διάφορα αντικείμενα και  λέμε τις λέξεις στα Αγγλικά. Εστιάζουμε σε 6 ή 7 λέξεις ή όσες κρίνουμε ότι είναι κατάλληλες για το επίπεδο της τάξης μας. Ζητάμε από την τάξη να τις επαναλάβει.
Πιθανός λόγος:
- What’s this?
- (It’s a) star.
- What colour is it?
- (It’s) yellow, etc.
Κάνουμε διάφορες δραστηριότητες για να ακούσουν και να επαναλάβουν αρκετές φορές τις λέξεις: Δείχνουμε μια κάρτα και λέμε σωστά ή λάθος τη λέξη και τα παιδιά λένε yes / no, σηκώνουμε παιδιά στον πίνακα, ένα λέει κάποια λέξη και τα άλλα τη δείχνουν ή κρύβουμε μία κάρτα και ρωτάμε: “What is missing?” Μπορούμε να παίξουμε παιγνίδια και με αληθινά αντικείμενα / στολίδια (αστέρι, χριστουγεννιάτικη μπάλα, αγγελάκι, κουδουνάκι κλπ.) που θα έχουμε φέρει στην τάξη. Σε αυτή την περίπτωση χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες. Η πρώτη ομάδα διαλέγει κρυφά ένα από τα αντικείμενα / στολίδια και το βάζει μέσα σε μια χριστουγεννιάτικη κάλτσα. Οι υπόλοιπες ομάδες προσπαθούν να μαντέψουν ποιο αντικείμενο / στολίδι είναι κρυμμένο μέσα στην κάλτσα. Πιθανός λόγος:
- Is it a ball?
- No, it isn’t. 
- Is it an angel?
- Yes, it is. Well done!
Στο τέλος της διδακτικής ώρας, τραγουδάμε το τραγούδι “We wish you a Merry Christmas” μαζί με τη μασκότ.

Βήμα 4 Στην επόμενη διδακτική ώρα, κάνουμε επανάληψη το λεξιλόγιο με τις κάρτες ή με την χριστουγεννιάτικη εικόνα. Μπορούμε να παίξουμε κι ένα από τα παιχνίδια που προτείνονται στο βήμα 3.
Στη συνέχεια, λέμε στα παιδιά ότι θα φτιάξουμε ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο και μοιράζουμε το Φύλλο Εργασίας (A_E02_W01) με το περίγραμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου και τα στολίδια. Τα παιδιά ζωγραφίζουν και κόβουν όσα και όποια στολίδια διαλέξουν και διακοσμούν το χριστουγεννιάτικο δέντρο τους. Μπορούν να ζωγραφίσουν πάνω στο δέντρο τους και ό,τι άλλο στολίδι θέλουν.
Καθώς δουλεύουν, περνάμε από τα θρανία και ρωτάμε: “What’s this?” “What colour is it?” Βοηθάμε με λέξεις που τυχόν δεν ξέρουν (π.χ. It’s a doll / a train / a drum, etc.).
Μόλις τελειώσουν, παρουσιάζουν το δέντρο τους στη μασκότ για να δει πώς στολίζουμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο. Στολίζουμε την τάξη με τα δέντρα των παιδιών.
Προαιρετικά, μπορούμε να παίξουμε bingo με κάρτες με τα στολίδια του δέντρου, τα οποία μπορούμε να τα κόψουμε, να τα χρωματίσουμε και να τα πλαστικοποιήσουμε.

Βήμα 5 Στην επόμενη διδακτική ώρα, η μασκότ ρωτάει τα παιδιά: “What do you want for Christmas?” Κάνουμε κινήσεις όπως να σηκώσουμε με απορία τους ώμους κλπ. για να βοηθήσουμε τα παιδιά να καταλάβουν τη φράση. Απαντάμε εμείς πρώτα: “I want a robot / a dog / a new car, etc.” Στη συνέχεια, βοηθάμε τα παιδιά να απαντήσουν στη μασκότ.
Αν θέλουμε, για περισσότερη εξάσκηση, μπορούμε να κάνουμε μια νοητή αλυσίδα με τα παιδιά της τάξης, όπου το ένα παιδί ρωτάει το επόμενο με τη σειρά που κάθονται μέχρι να πουν όλα. Ξεκινάμε εμείς το παιγνίδι:
Τ: What do you want for Christmas?
S1: I want a doll. What do you want for Christmas?
S2: I want a train. What do you want for Christmas?
S3: I want a cat. What do you want for Christmas?, etc.
Μία άλλη εκδοχή αυτού του παιχνιδιού είναι η εξής: Το δεύτερο παιδί πρέπει να επαναλάβει αυτό που είπε το προηγούμενο και να προσθέσει το δικό του: “I want a doll and a robot.” Το επόμενο παιδί πρέπει να επαναλάβει όλα τα προηγούμενα και να προσθέσει το δικό του: I want a doll, a robot and Monopoly, etc. Παίζουμε μέχρι να μπερδευτούμε και να γελάσουμε. (Αν κάποια παιδιά δυσκολεύονται να θυμηθούν το κατάλληλο λεξιλόγιο, τους βοηθούμε λέγοντας σιγά τη λέξη που μας υποδεικνύουν για να συμμετέχουν όλα τα παιδιά στην «αλυσίδα»).

Βήμα 6 Εξηγούμε στα παιδιά ότι θα μάθουμε ένα τραγούδι (A_E02_M02) για τα δώρα που θέλουμε τα Χριστούγεννα και για κάθε δώρο που θέλουμε θα κάνουμε όλοι μαζί τη σχετική μίμηση. Ξεκινάμε εμείς πρώτα:
What do you want for Christmas? Santa’s on his way. (pat your belly like Santa)
I want a train. (make locomotive actions with your arms)
I want a train.
I want a great big train. (make BIG locomotive actions with arms.)
(all students move around the room like a train)
A train?
A train!
Συνεχίζουμε με διάφορα δώρα όσες φορές θέλουμε.
Μπορούμε να δούμε το βίντεο στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://supersimplesongs.com/cd1-20.html

Βήμα 7 Στην επόμενη διδακτική ώρα, λέμε στα παιδιά ότι θα φτιάξουμε ένα δωράκι για τους γονείς τους: “A Christmas mini book”. Δίνουμε στα παιδιά το Φύλλο Εργασίας (A_E02_W02). Ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν σε κάθε χώρισμα μια εικόνα από τις λέξεις για τα στολίδια ή τα παιχνίδια που έμαθαν (διαλέγουν συνολικά 6 λέξεις).  Καθώς ζωγραφίζουν, μπορούμε να περνάμε και να ρωτάμε τι ζωγραφίζουν:
- What’s this?
- (It’s a) present, a stocking, etc.
Αφού ζωγραφίσουν, διπλώνουν το χαρτί τους πρώτα οριζόντια στη μέση και στη συνέχεια στα χωρίσματα, σαν ακορντεόν, έτσι ώστε να κάνουν ένα βιβλιαράκι. Το χώρισμα που λέει: My Christmas mini book” πρέπει να είναι η πρώτη σελίδα. Αν θέλουμε, βοηθάμε τα παιδιά να γράψουν το όνομά τους στο εξώφυλλο. Μπορούμε προαιρετικά να κολλάμε το κάτω εσωτερικό μέρος, αφού διπλώσουμε οριζόντια στη μέση.

Βήμα 8 «Διαβάζουμε» το βιβλιαράκι που έχουμε έτοιμο στην τάξη: “This is my Christmas mini book. Look! (This is) an angel, etc.”

Βήμα 9 Σε ζευγάρια ή σε μικρές ομάδες, οι μαθητές «διαβάζουν» το βιβλιαράκι τους στους συμμαθητές τους, δηλ. δείχνουν τις εικόνες που ζωγράφισαν και λένε στα Αγγλικά τις λέξεις. Εμείς αποφασίζουμε, ανάλογα με τις δυνατότητες της τάξης, πώς οι μαθητές θα τις παρουσιάσουν, e.g. “(This is an) angel! Look! (This is a) Christmas stocking. It’s red and white, etc.”

Στο τέλος του μαθήματος, τα παιδιά παίρνουν το βιβλιαράκι τους στο σπίτι για να το δωρίσουν στους γονείς τους και να τους το διαβάσουν.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ

  • Μπορούμε να παίξουμε Bingo με τις λέξεις που είναι στο βιβλιαράκι. Φωνάζουμε λέξεις που έμαθαν τα παιδιά σε τυχαία σειρά και όποιοι πρώτοι ακούσουν όλες τις λέξεις που έχουν στο βιβλιαράκι τους, σηκώνουν το χέρι τους και λένε Bingo. Οι νικητές πρέπει να παρουσιάσουν το βιβλιαράκι τους σε όλη την τάξη.
  • Φτιάχνουμε μια χριστουγεννιάτικη ρίμα με το λεξιλόγιο που έμαθαν τα παιδιά. Μπορούμε να τη λέμε χτυπώντας το ρυθμό με τρίγωνα για τα κάλαντα:

What’s this on the Christmas tree?
Is it a star? Yes, it is.
What’s this under the Christmas tree?
Is it a stocking? Yes, it is.
What’s this in the stocking under the Christmas tree?
Is it a present? Yes, it is.
Is it for me? Yes, it is.

Εκπαιδευτικό υλικό

(Πατήστε πάνω στα ονόματα των αρχείων για να κατεβάσετε το υλικό)

Εικόνες

A_E02_C01
Χριστουγεννιάτικη εικόνα

A_E02_F01A_E02_F02A_E02_F03A_E02_F04

A_E02_F05

A_E02_F06A_E02_F01-6A_E02_F07A_E02_F08
A_E02_F09A_E02_F10A_E02_F11A_E02_F12A_E02_F07-12

 

Φύλλα εργασίας

A_E02_W01
Χριστουγεννιάτικο δέντρο

A_E02_W02
Μini book

 

Ακουστικό υλικό

A_E02_M01WE WISH YOU A MERRY CHRISTMAS

A_E02_M02WHAT DO YOU WANT FOR CHRISTMAS

Στίχοι

WE WISH YOU A MERRY CHRISTMAS

We wish you a Merry Christmas
We wish you a Merry Christmas
We wish you a Merry Christmas
And a Happy New Year!

Αρχεία