Ε3 - Carnival! Let's dance... | ||||
Περιγραφή δραστηριότητας | Προτεινόμενη διαδικασία |
Εκπαιδευτικό Υλικό |
Περιεχόμενα κύκλου |
Μιλάμε για το καρναβάλι και φτιάχνουμε μάσκες.
Τα παιδιά γνωρίζουν το καρναβάλι σε διαφορετικές πόλεις, ευαισθητοποιούνται στην αισθητική κάποιων εθνικών μασκών και γνωρίζουν τη διαφορετικότητα των εθνικών σχημάτων, χρωμάτων, διακοσμητικών στοιχείων. Μαθαίνουν να κατασκευάζουν μάσκες και να ευαισθητοποιούνται στην αισθητική των αντικειμένων. Ταυτόχρονα ακούν διαφορετικά μουσικά κομμάτια άλλων λαών και χορεύουν.
Φύλλα εργασίας: A_E03_W01, A_E03_W02
Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο:
Προτεινόμενος διδακτικό χρόνος: 2 διδακτικές ώρες
Βήμα 1 Λέμε στα παιδιά ότι σε λίγο καιρό θα γιορτάσουμε τις Απόκριες και θα γίνει καρναβάλι σε διάφορες πόλεις. Τα ρωτάμε αν έχουν δει ποτέ καρναβάλι, για τα άρματα, τον Καρνάβαλο, τους μασκαράδες με τις στολές, την παρέλαση. Μετά τους δείχνουμε εικόνες (A_E03_C01) από καρναβάλια σε διαφορετικές πόλεις του κόσμου. Λέμε:
“Look! This is a carnival parade. Look at the costumes.” (δείχνουμε τις στολές)
“They are blue, pink, yellow, etc. They are beautiful. Look at the masks!” (δείχνουμε τις μάσκες)
“Look at the people. They’re dancing. This is the carnival king / queen. He / She’s very big.”
Ρωτάμε και βοηθούμε τα παιδιά να συμμετέχουν: “What colour is his / her costume / hair / nose?”, etc.
Μετά συζητάμε με τα παιδιά για τις διαφορές στις μάσκες, στα κοστούμια, στα χρώματα κλπ. Τους δείχνουμε διάφορες μάσκες από μακρινούς και κοντινούς λαούς και συζητάμε για τα σχήματα, τα χρώματα, τους συμβολισμούς. Ζητάμε από όποια παιδιά θέλουν, να περιγράψουν, με τη βοήθειά μας μία από τις μάσκες. Πιθανός λόγος:
“This is a bird mask. It’s got a yellow nose and big eyes! This is a goat. It’s got big eyes and a big mouth.”
Στη συνέχεια τους λέμε ότι δεν διαφέρουν μόνο οι μάσκες και τα κοστούμια αλλά ότι σε κάθε πόλη χορεύουν σε διαφορετικούς ρυθμούς και τους βάζουμε το CD στο CD player για να ακούσουν διάφορους σκοπούς (A_E03_M01) καν- καν, σάμπα κλπ. Τα καλούμε να σηκωθούν και να χορέψουν.
Βήμα 2 Την επόμενη διδακτική ώρα τους λέμε ότι θα φτιάξουμε μία αποκριάτικη μάσκα. Τους δίνουμε τα Φύλλα Εργασίας (A_E03_W01, A_E03_W02) με τις μάσκες (μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις μάσκες από τις δραστηριότητες Β6 και Ε1) και τους ζητάμε να διαλέξουν μία. Τους λέμε να τη ζωγραφίσουν, να την κόψουν και μετά τους βάζουμε λαστιχάκια με συρραπτικό ή τους δίνουμε καλαμάκια πλαστικά να τα κολλήσουν.
Μπορούμε ακόμη να σχεδιάσουμε μάσκες από διάφορα ζώα και τα παιδιά να τις κόψουν, να τις ζωγραφίσουν και μετά να τις φορέσουν και να παρουσιάσουν τον εαυτό τους, με τη βοήθειά μας. Πιθανός λόγος:
“I’m a tiger. I can run. I’ve got a big mouth / small ears. I’m brown. I’m a green frog. I can jump.”
Προαιρετικά: Τους δίνουμε ένα διπλωμένο χαρτί Α4, σαν να είναι μία κάρτα που στη μία πλευρά ζωγραφίζουν μάσκες, κλόουν, μπαλαρίνες κλπ. για να καλέσουν τους φίλους τους σε ένα αποκριάτικο πάρτι. Εμείς γράφουμε σε κάθε κάρτα το όνομα του παιδιού. Τις κάρτες τις κολλάμε σε ένα χαρτόνι στον τοίχο της τάξης , όπου έχουμε γράψει με μεγάλα γράμματα “Happy Carnival day”, για να τις θαυμάζουν όλοι.
Βήμα 3 Λέμε στα παιδιά ότι θα μάθουμε ένα τραγουδάκι που τραγουδούν τα παιδιά στην Νέα Ορλεάνη για το καρναβάλι, το Mardi Gras song (A_E03_M02, στίχοι). Εξηγούμε το καινούριο λεξιλόγιο όπως float, riders, drivers κλπ. κάνοντας κινήσεις / μιμήσεις. Μετά βάζουμε το τραγουδάκι στο CD player και το τραγουδάμε κάνοντας ανάλογες κινήσεις και παριστάνοντας ότι κάνουμε παρέλαση. Τα παιδιά φορούν τις μάσκες τους, όση ώρα τραγουδάμε και κινούμαστε στο χώρο της τάξης. Δεν επιμένουμε να μάθουν καλά τα λόγια του τραγουδιού.
A_E03_C01 |
Φύλλα Εργασίας
A_E03_W01 | A_E03_W02 |
The wheels on the float go round and round
All day long
The riders on the float jump up and down
All day long
The bands in the parade go drum, drum, drum
All day long
The drivers on the float go beep, beep, beep
All day long