ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - Α' τάξη
Δ6 - The three Billy goats gruff
Περιγραφή δραστηριότητας Προτεινόμενη
διαδικασία
Εκπαιδευτικό
Υλικό
Περιεχόμενα
κύκλου

Περιγραφή δραστηριότητας

Μαθαίνουμε και την ιστορία με τα τρία κατσικάκια.

Περιεχόμενο

 

Η δραστηριότητα αξιοποιεί την κλασική ιστορία “Τhe Three Billy Goats Gruff” με την οποία τα παιδιά μαθαίνουν τα μεγέθη και διασκεδάζουν αναπαριστώντας τα τρία κατσικάκια και το τέρας.

Γλωσσικοί στόχοι

  • Να επαναλάβουν φράσεις χρησιμοποιώντας λεξιλόγιο για αριθμούς, χρώματα και ζώα

  • Να επαναλάβουν τα μεγέθη small-medium-sized-big

  • Να κατανοήσουν τα επίθετα που χρησιμοποιούμε σε συγκρίσεις μεγεθών (small, medium-sized, big, smallest, biggest)

  • Να εξοικειωθούν με τη χρήση των ρημάτων go, like, eat, cross, jump, come, fall, σε φράσεις με καινούριο περιεχόμενο

  • Να κατανοήσουν λεξιλόγιο σχετικό με την ιστορία όπως bridge, grass, hill, hole, tree

  • Να εξασκηθούν στην κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου με τη βοήθεια της επανάληψης

  • Να εξασκηθούν στη χρήση του ρήματος  “have got” για να περιγράψουν ένα ζώο / τέρας

  • Να ακούσουν μία αφήγηση όπου η χρήση των προθέσεων παίζει σημαντικό ρόλο στην ιστορία  (in, across, under, over, off)

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Nα κατανοήσουν τα παιδιά καλύτερα τις έννοιες της χρονικής ακολουθίας, του πλήθους και του μεγέθους

  • Να κατανοήσουν μια ιστορία με τη βοήθεια της εικόνας και των εκφραστικών μέσων του αφηγητή (χρωματισμός φωνής, χειρονομίες, κινήσεις του σώματος, κλπ.)

  • Να αναπτύξουν την ικανότητα να μαντεύουν τη πιθανή σημασία μιας καινούργιας λέξης ή φράσης από τα συμφραζόμενα και τη βοήθεια της εικόνας

  • Nα κατανοήσουν ότι η δομή μιας ιστορίας έχει αρχή, μέση και τέλος

  • Να παρακολουθήσουν με προσοχή την αφήγηση μιας ιστορίας και να συμμετάσχουν σ’ αυτή

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

Μέσα:

  • CD Player και Η/Υ

Φύλλα εργασίαςΑ_Δ06_W01Α_Δ06_W02Α_Δ06_W03Α_Δ06_W04

Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο:

Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος: 3 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1 Λέμε στα παιδιά ότι η μασκότ της τάξης μας ήρθε για να μοιραστεί μαζί μας την αγαπημένη του / της ιστορία. Δείχνουμε στα παιδιά την πρώτη εικόνα (Α_Δ06_C01) και τους ζητάμε να μας πουν τι παρατηρούν:
- What can you see? / What are they?
- (They are) goats.
- How many goats are there?
- (There are) three goats.
- Are they big or small? (Χρησιμοποιούμε χειρονομίες για να δείξουμε το μέγεθος)
Για το μεσαίο κατσικάκι λέμε: “He is medium-sized” δείχνοντας το ενδιάμεσο μέγεθος με τα χέρια μας για να τους θυμίσουμε τη σημασία του. 
Στη συνέχεια, τους λέμε τον τίτλο της ιστορίας και εξηγούμε ότι “Billy goats” λέγονται τα αρσενικά κατσικάκια και τους ζητάμε να μαντέψουν τι μπορεί να συμβαίνει σ’ αυτή την ιστορία. Εξηγούμε στα παιδιά ότι σε μία ιστορία υπάρχουν ήρωες πραγματικοί, όπως τα κατσικάκια, και ήρωες φανταστικοί, όπως το τέρας της ιστορίας μας: “Look at the troll. Yuk!! He’s ugly! Look! He’s blue! Oh, my! He’s got a big head. He’s got…”

Βήμα 2 ;Αφηγούμαστε την ιστορία (Α_Δ06_M01, Κείμενο ιστορίας, Εικόνες: Α_Δ06_C01Α_Δ06_C02Α_Δ06_C03Α_Δ06_C04Α_Δ06_C05Α_Δ06_C06Α_Δ06_C07Α_Δ06_C08Α_Δ06_C09), δείχνοντας τις εικόνες και παρουσιάζουμε καινούριες λέξεις, όπως: hill / bridge / field, etc. Χρησιμοποιούμε κατάλληλη φωνή και τόνο. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να επαναλαμβάνουν τις φράσεις στην ιστορία που λειτουργούν ως επαναλαμβανόμενα μοτίβα όπως, “trip trap, trip trap”, “Who’s that on my bridge?” και να τις λένε όλοι μαζί. Βοηθούμε τα παιδιά με τις άγνωστες λέξεις κάνοντας κινήσεις για να αναπαραστήσουμε την ιστορία, π.χ. κάνουμε ότι πέφτουμε, χτυπάμε τα πόδια μας για τα βήματα, κλπ.

Βήμα 3 Στο επόμενο μάθημα, ξαναδιηγούμαστε την ιστορία ή βλέπουμε ένα από τα βίντεο
http://ngfl.northumberland.gov.uk/english/goats/Northumberland%20NGfL%20The%20Three%20Billy%20Goats%20Gruff.html  
http://www.kizclub.com/storytime/billygoat/first.html
http://books.ladybird.co.uk/nf/Book/BookDisplay/0,,9781409303558,00.html?strSrchSql=the+three+billy+goats+gruff/Read_It_Yourself:_The_Three_Billy_Goats_Gruff_-_Level_1

Μοιράζουμε το πρώτο Φύλλο Εργασίας (Α_Δ06_W01) και τους ζητάμε να κυκλώσουν το μικρό κατσικάκι με κόκκινο χρώμα, το μεσαίο με μπλε και το μεγάλο με πράσινο: “Circle the small goat with a red crayon. Circle the medium-sized goat with a blue crayon. Circle the big goat with a green crayon (δείχνουμε με το χέρι μας το ‘circle’).”
Στη συνέχεια, τους ζητάμε να μετρήσουν τα αυτιά, τα μάτια και τις ουρές των κατσικιών. Πιθανή παραγωγή λόγου:
- Let’s count! How many goats / ears / eyes / tails are there?
- (There are) three goats / six ears, etc.
Τέλος, με τη βοήθεια της εικόνας, βρίσκουμε το μικρότερο και το μεγαλύτερο κατσικάκι και λέμε: “This Billy Goat is the smallest / biggest”. Ζητάμε από τα παιδιά να χρωματίσουν το μικρότερο καφέ και το μεγαλύτερο μαύρο: Colour the biggest Billy Goat brown. Colour the smallest Billy Goat black.

Βήμα 4 Στη συνέχεια, μοιράζουμε το δεύτερο Φύλλο Εργασίας (Α_Δ06_W02) και τους ζητάμε να βάλουν τις εικόνες στη σωστή σειρά, γράφοντας τον αριθμό 1, 2, 3 ή 4 στο κουτάκι κάτω από την σωστή εικόνα. Βοηθάμε τα παιδιά να αναπαραστήσουν τι συμβαίνει στις εικόνες. Τα ενθαρρύνουμε να αλλάζουν τη φωνή τους για να δείξουν ποιος μιλάει κάθε φορά.

Βήμα 5 Στο επόμενο μάθημα, διηγούμαστε την ιστορία άλλη μια φορά με τη βοήθεια των παιδιών. Παροτρύνουμε τα παιδιά να δραματοποιήσουμε την ιστορία (διάλογο) για να την παίξουμε στο θεατράκι του σχολείου ή στην τάξη μας και να την παρακολουθήσουν και άλλα τμήματα. Μοιράζουμε ρόλους, ανάλογα με τις επιθυμίες των παιδιών.

Βήμα 6 Τους δίνουμε φωτοτυπίες με μάσκα κατσικιού (Α_Δ06_W04) ή μάσκα τέρατος (Α_Δ06_W03) και τους ζητάμε να τη χρωματίσουν και να την κόψουν ή τους ζητάμε να ζωγραφίσουν σε πλαστικά πιάτα αντίστοιχες μάσκες, και μετά να κολλήσουν στη μάσκα τους ένα πλαστικό καλαμάκι για να τη χρησιμοποιήσουν παίζοντας το ρόλο τους.

Βήμα 7 Στήνουμε το σκηνικό μας χρησιμοποιώντας τα ακόλουθα υλικά: ένα μακρόστενο θρανίο για τη γέφυρα, δύο καρέκλες στη κάθε άκρη από όπου θα ανεβοκατεβαίνουν τα κατσικάκια, ένα κομμάτι μπλε ύφασμα για το νερό, πράσινο χαρτί κανσόν για το χορτάρι ένα παλιό, αστείο καπέλο για το troll και μυτερά αυτιά από ροζ χαρτόνι, που τα κολλάμε με συρραπτικό πάνω στο καπέλο. Ξαναπαίζουμε την ιστορία. Μετά από πολλές πρόβες και αφού την έχουν μάθει καλά μπορούν να την παίξουν μπροστά σε κοινό ή σε άλλα τμήματα, οπότε θα ζητήσουμε τη βοήθεια του καθηγητή των εικαστικών για κάποια απλά σκηνικά και του καθηγητή της μουσικής για τη μουσική επένδυση του έργου.

Επιπλέον προαιρετικά βήματα

Μία άλλη μέρα, δείχνουμε στα παιδιά την ιστορία σε βίντεο.
http://ngfl.northumberland.gov.uk/english/goats/Northumberland%20NGfL%20The%20Three%20Billy%20Goats%20Gruff.html
http://www.kizclub.com/storytime/billygoat/first.html
http://books.ladybird.co.uk/nf/Book/BookDisplay/0,,9781409303558,00.html?strSrchSql=the+three+billy+goats+gruff/Read_It_Yourself:_The_Three_Billy_Goats_Gruff_-_Level_1

Εκπαιδευτικό υλικό

(Πατήστε πάνω στα ονόματα των αρχείων για να κατεβάσετε το υλικό)

Εικόνες

Α_Δ06_C01Α_Δ06_C02Α_Δ06_C03Α_Δ06_C04
Α_Δ06_C05Α_Δ06_C06Α_Δ06_C07Α_Δ06_C08
Α_Δ06_C09

 

Φύλλα εργασίας

Α_Δ06_W01Α_Δ06_W02Α_Δ06_W03Α_Δ06_W04

 

Ακουστικό υλικό

Κείμενο ιστορίας

THE THREE BILLY GOATS GRUFF

[Εικόνα 1]
Once upon a time, there were three Billy Goats Gruff. They lived in the hills. One day, they saw a beautiful field of green grass. The Billy Goats wanted to cross the little wooden bridge. Α mouse came out of a hole in a tree. “Be careful,” he said to the goats. “A big, ugly troll lives under the bridge. He will catch you and eat you!”

[Εικόνα 2]
The smallest Billy Goat Gruff set off to cross the bridge. Trip trap, trip trap.

[Εικόνα 3]
A door under the bridge opened and a big, ugly troll jumped up.
“Who’s going trip trap trip trap across my bridge?” he roared.
“It’s only me, Small Billy Goat Gruff,” said the smallest goat.
“Then I’m coming to eat you up!” roared the troll.
“No, no. Don’t eat me, I’m too small,” said the smallest Billy Goat Gruff.
“My brother is coming after me and he is big and fat! You can eat him up!”
“Hmmm,” grunted the troll. “Hmmm, yes. You can go over the bridge.”

[Εικόνα 4]
Middle-sized Billy Goat Gruff came over the bridge. Trip trap, trip trap.

[Εικόναα 5]
Up jumped the troll!
“Who’s going trip trap trip trap across my bridge?” roared the troll.
“Oh, it’s me, Middle-sized Billy Goat Gruff,” said the goat.
“Then I’m coming to eat you up!” roared the troll.
“No, no, don’t eat me, I’m much too small,” said Medium-sized Billy Goat Gruff.
“My brother is big and fat. You can eat him up.”
“Hmmm, yes. You can go over the bridge.”

[Εικόνα 6]

The biggest Billy Goat Gruff came over the bridge. Trip trap, trip trap.

[Εικόνα 7]
Up jumped the troll!
“Who’s going trip trap trip trap across my bridge?” roared the troll.
“It’s me, Big Billy Goat Gruff,” said the biggest goat.
“Then I’m coming to eat you up!” roared the troll.
“No, no,” yelled Big Billy Goat Gruff. “I want to eat YOU up!”

[Εικόνα 8]
Great Big Billy Goat Gruff was strong. He hit the troll. The troll fell into the water!

[Εικόνα 9]
The three goats ate the green grass. They were very happy. And they lived happily ever after.                                            

Πιθανός λόγος για τη δραμματοποίηση

Narrator: Once upon a time, there were three Billy goats. There was a small goat.
Small Goat: Hello. I’m Small Billy goat.
Narrator: There was a medium-sized goat.
Medium-sized Goat: Hello. I’m Medium-sized Billy goat.
Narrator: And there was a big goat.
Big Goat: Hello. I’m Big Billy goat.

Narrator: They lived in the hills. One day, they saw a beautiful field of green grass. The three goats liked grass.
Small goat: Look! Look at the green grass! Oh, I’m hungry!
Medium-sized goat: Oh, I’m very hungry!
Big goat: Oh, I’m very- very hungry!

Narrator: The three goats saw a little wooden bridge and wanted to cross it. But there was a troll under the bridge. He was a very bad troll.
Troll: This is my bridge.

Narrator: The smallest Billy Goat went onto the bridge. Trip trap, trip trap. The troll heard the small goat.
Troll: Who’s going trip trap on my bridge?
Small goat: It’s me. I want to eat the grass.
Troll: Come here. I want to eat you.
Small goat: No, no. Please don’t eat me, I’m too small. Wait for my brother. He’s big and fat! You can eat him up!
Troll: OK.

Narrator: And the little goat went over the bridge. Medium-sized Billy Goat came over the bridge. Trip trap, trip trap.
Troll: Who’s going trip trap on my bridge?
Medium-sized goat: It’s me. I want to eat the grass.
Troll: Come here. I want to eat you.
Medium-sized goat: No, no. Please don’t eat me. Wait for my brother. He’s very big and fat! You can eat him up!
Troll: OK.

Narrator: And the medium-sized goat went over the bridge. The Big Billy Goat came over the bridge. Trip trap, trip trap.
Troll: - Who’s going trip trap on my bridge?
Big goat: It’s me. I’m hungry. I want to eat the grass.
Troll: Come here. I’m hungry. I want to eat you.
Big goat: OK. Here I come.

Narrator: The big goat ran at the troll and hit him.
Troll: Help!
Narrator: The troll ran away. The big goat went over the bridge.
The goats: Goodbye, troll! Ha…Ha…Ha!
Narrator: The three goats ate the green grass. They were very happy. And they lived happily ever after.

Αρχεία