ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - Α' τάξη
Δ4 - Little red riding hood
Περιγραφή δραστηριότητας Προτεινόμενη
διαδικασία
Εκπαιδευτικό
Υλικό
Περιεχόμενα
κύκλου

Περιγραφή δραστηριότητας

Μαθαίνουμε την ιστορία της Κοκκινοσκουφίτσας.

Περιεχόμενο

Διηγούμαστε το κλασικό παραμύθι και τα παιδιά επαναλαμβάνουν λεξιλόγιο και γλωσσικές δομές από προηγούμενα μαθήματα, συμμετέχουν σε θεατρικό δρώμενο, συζητούν και παίζουν στην αυλή του σχολείου.

Γλωσσικοί στόχοι

  • Να εξασκηθούν στη χρήση επιθέτων σχετικών με μέγεθος (big-small), χαρακτήρα, (good-bad), μέρη του προσώπου και να χρησιμοποιήσουν φράσεις με τα ρήματα see, hear, smell, eat
  • Να χρησιμοποιήσουν φράσεις για να περιγράψουν δραστηριότητες,  π.χ. He / She’s sleeping, making a cake, picking flowers
  • Να εξασκηθούν στην ακρόαση παραμυθιών στα Αγγλικά
  • Να εξοικειωθούν περισσότερο με το ρήμα have got / has got σε κατάφαση, ερώτηση και άρνηση για την περιγραφή προσώπων ή για να πουν τι έχουν στο καλάθι τους
  • Να παράγουν απλό προφορικό λόγο χρησιμοποιώντας ολόκληρες φράσεις

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να ψυχαγωγηθούν με την αφήγηση και αναπαράσταση ενός παραμυθιού
  • Να συμμετάσχουν σε ένα απλό θεατρικό δρώμενο
  • Να κατανοήσουν καλύτερα θέματα προστασίας και ασφάλειας
  • Να μάθουν τους κανόνες ενός παιχνιδιού

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

Μέσα:

  • CD Player και Η/Υ

Φύλλα εργασίαςΑ_Δ04_W01

Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο:

Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος: 3-4 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1 Λέμε στα παιδιά πως σήμερα θα τους πούμε ένα πολύ γνωστό παραμύθι, που αρέσει πολύ και στη μασκότ. Τους δείχνουμε την κοκκινοσκουφίτσα (σε κούκλα ή στην 1η εικόνα της ιστορίας (Α_Δ04_C01) για να μαντέψουν ποιο παραμύθι θα ακούσουν. Τους λέμε πώς λέγεται η κοκκινοσκουφίτσα (Little Red Riding Hood) στα Αγγλικά και γιατί τη λένε έτσι (She’s little and she’s got a red hood).

Διηγούμαστε ή ακούμε την ιστορία (Α_Δ04_M01, κείμενο ιστορίας, Εικόνες: Α_Δ04_C02Α_Δ04_C03Α_Δ04_C04Α_Δ04_C05Α_Δ04_C06Α_Δ04_C07). Παρουσιάζουμε και τους άλλους ήρωες του παραμυθιού και λέμε τα ονόματά τους (Mum, Big Bad Wolf, Granny, woodcutter). Εξηγούμε ότι η γιαγιά λέγεται και grandma ή grandmother.

Βήμα 2 Τοποθετούμε τις εικόνες ανακατεμένες στον πίνακα και ζητάμε από τα παιδιά να τις βάλουν στη σειρά. Καθώς τα παιδιά βάζουν τις εικόνες σε σειρά, συζητάμε για κάθε εικόνα κάνοντας ερωτήσεις, όπως οι παρακάτω. (Αν τα παιδιά δυσκολεύονται να προφέρουν το όνομα της κοκκινοσκουφίτσας μπορούμε να χρησιμοποιούμε το πιο σύντομο Little Red ή Red Riding Hood):
- Where is Red Riding Hood?
- In the kitchen.
- What has her Mum got?
- A cake (for Granny).
- Where is she now?
- In the woods.
- What’s she doing?
- (She’s) picking flowers.
- Who’s this?
- The big bad wolf.
- Is he hungry?
- Yes, he is.

Βήμα 3 Ζητάμε από τα παιδιά να μιμηθούν ένα ήρωα της ιστορίας να κάνει κάτι ώστε να μαντέψει η υπόλοιπη τάξη ποιος είναι και τι κάνει:
- Who’s this?
- The wolf / Little Red Riding Hood / Mum / Granny.
- What’s he / she doing?
- (He / she’s) sleeping, making a cake, picking flowers, cutting wood.

Βήμα 4 Στο επόμενο μάθημα, διηγούμαστε ξανά την ιστορία. Μπορούμε επίσης να χρησιμοποιήσουμε το βίντεο (βλ. Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο).  Στη συνέχεια συζητάμε για τους ήρωες της ιστορίας. Αρχικά κάνουμε ερωτήσεις:
- Is Red Riding Hood big or small?
- (She’s) small.
- Is the wolf big or small?
- (He’s) big.
- Is Red Riding Hood good or bad?
- (She’s) good.
- Is the wolf good or bad?
- (He’s) bad.

Συνεχίζουμε κατά τον ίδιο τρόπο τις ερωτήσεις για τη μαμά, τη γιαγιά και τον ξυλοκόπο.
Έπειτα ρωτάμε:
- Has Red Riding Hood got big or small eyes?
- (She’s got) small eyes.
- Has the wolf got big or small eyes?
- (He’s got) big eyes.

Συνεχίζουμε κατά τον ίδιο τρόπο τις ερωτήσεις για τα υπόλοιπα μέρη του προσώπου (ears, nose, teeth) και τους υπόλοιπους ήρωες του παραμυθιού.

Στη συνέχεια, κάνουμε ένα απλό listening task λέγοντας στα παιδιά ότι θα περιγράψουμε στα Αγγλικά έναν από τους ήρωες του παραμυθιού και θα πρέπει να καταλάβουν για ποιον μιλάμε:
- He’s got big eyes, a big nose, big ears and big teeth. He’s bad, very bad. Who is it?
- The (big bad) wolf.
- She’s got small eyes, small ears, a small nose and small teeth. She’s got a red hood. She’s good. Who is it?
- Little Red Riding Hood.

Συνεχίζουμε κατά τον ίδιο τρόπο με τους άλλους ήρωες του παραμυθιού.

Βήμα 5 Βγαίνουμε στο προαύλιο και παίζουμε το παιχνίδι “What’s the time, Mr. Wolf?” Ένα παιδί είναι ο “Mr. Wolf” και στέκεται αντικριστά μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά, τα οποία ρωτούν: “What’s the time, Mr. Wolf?”  Εκείνος απαντά, π.χ. “Three o’clock!” και τα παιδιά προχωράνε μπροστά 3 βήματα. Συνεχίζουν να ρωτούν κι ανάλογα με την ώρα που λέει  ο “Mr. Wolf”, προχωρούν προς το μέρος του κάνοντας τα αντίστοιχα με την ώρα βήματα. Όταν ο “Mr. Wolf” πει: “Dinner time!” ή “Lunch time!” ή “Midnight!”, τότε αρχίζει να κυνηγά τα παιδιά και όποιο παιδί «πιάσει» γίνεται ο “Mr. Wolf” και το παιχνίδι συνεχίζεται με τον ίδιο τρόπο. (http://www.videojug.com/film/how-to-play-whats-the-time-mr-wolf)

Βήμα 6 Στο επόμενο μάθημα, φέρνουμε στην τάξη ένα καλάθι με διάφορα φαγητά. Ζητάμε από τα παιδιά να μαντέψουν τι έχει μέσα το καλάθι μας:
“What have I got in my basket? / What’s in the basket?”
“(Have you got) apples / bananas / a sandwich / chocolate cake, etc?”
“Yes, I have / No, I haven’t.”
Στη συνέχεια ρωτάμε τι θα έβαζαν στο καλάθι τους αν ήταν στη θέση της κοκκινοσκουφίτσας.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν το καλαθάκι τους με διάφορα φαγητά και το παρουσιάζουν στην τάξη. “In my basket I’ve got ……………..”

Βήμα 7 Θυμίζουμε στα παιδιά ότι η κοκκινοσκουφίτσα πήγε ένα καλάθι με φαγητά στη γιαγιά της όταν την επισκέφθηκε. Συζητάμε με τα παιδιά για τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους.
“Have you got a granny / grandma? Have you got a grandpa?”
“What’s his / her name?”
“Do you love your grandpa?”
“Do you often see your Grandma / grandpa?” (εξηγούμε)

Βήμα 8 Δραματοποιούμε την ιστορία (διάλογοι). Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες και δίνουμε ρόλους σε κάθε ομάδα. Μία-μία ομάδα παρουσιάζει το δικό της δρώμενο. Βοηθούμε κάθε φορά, όπου χρειάζεται. Μπορούμε ακόμη να δώσουμε το φύλλο εργασίας Α_Δ04_W01 με το περίγραμμα της μάσκας στα παιδιά, για να τη ζωγραφίσουν και να την χρησιμοποιήσουν, να έχουμε ένα μαντίλι για τη γιαγιά, ένα κόκκινο σκουφάκι για την Κοκκινοσκουφίτσα και ένα ψεύτικο τσεκούρι για τον ξυλοκόπο, ώστε να προκαλέσουμε ενδιαφέρον στην τάξη. Μπορούμε ακόμη να παρουσιάσουμε το παραμύθι σε διάφορες τάξεις του σχολείου έτσι ώστε κάθε ομάδα να δείξει το δικό της δρώμενο. Επίσης μπορεί να οργανώσουμε με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών Μουσικής και Εικαστικών μία παράσταση για το τέλος της χρονιάς.

Επιπλέον προαιρετικά βήματα

  • Θυμίζουμε στα παιδιά τι λέει η μαμά στην Κοκκινοσκουφίτσα: “Watch out for the big bad wolf”. Κάνουμε μια μικρή συζήτηση για το ότι δεν πρέπει να μιλάμε σε ξένους, να απομακρυνόμαστε από τους γονείς μας και συζητάμε για θέματα ασφάλειας.
  • Ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν την αγαπημένη τους σκηνή από το παραμύθι και να την παρουσιάσουν στην τάξη. Τα βοηθάμε να μιλήσουν για τη ζωγραφιά τους κάνοντας ερωτήσεις.
    “Who’s this?” “Where is s/he?” “What’s s/he doing?”, etc.

Εκπαιδευτικό υλικό

(Πατήστε πάνω στα ονόματα των αρχείων για να κατεβάσετε το υλικό)

Εικόνες

Α_Δ04_C01Α_Δ04_C02Α_Δ04_C03Α_Δ04_C04
Α_Δ04_C05Α_Δ04_C06Α_Δ04_C07

 

Φύλλο εργασίας

Α_Δ04_W01

 

Ακουστικό υλικό

Κείμενο ιστορίας

LITTLE RED RIDING HOOD

[Εικόνα 1]
Once upon a time, there was a girl called Little Red Riding Hood. She lived in a small house near the woods. One day her mum made a very nice cake. She asked Little Red to take it to her granny who lived inside the woods.
“Little Red, take this basket to Granny but watch out for the big bad wolf!”
“OK, Mum. Bye”.
Little Red Riding Hood took her basket and went to see Granny.

[Εικόνα 2]
As she was walking in the woods, she saw some beautiful flowers and stopped to pick some. And just then, a big bad wolf came along. “Hello!” said the wolf. “Where are you going?”
“I’m going to see my granny and give her a cake. She lives in a house in the woods”.
The wolf ran to Granny’s house and knocked on the door.

[Εικόνα 3]
“Who’s there?” said Granny.
“It’s me. Little Red Riding Hood!” said the wolf.
“Come in, dear!” said Granny.
The wolf came in. “But, you’re not Little Red Riding Hood” said Granny.
“No, I’m not” said the wolf. He took Granny out of her bed and put her in the closet. Then he put on Granny’s clothes and got into her bed.

[Εικόνα 4]
A little later, Little Red Riding Hood came to the house and knocked on the door.
“Come in, my dear,” said the wolf.
Little Red opened the door and came into Granny’s bedroom. She looked at the wolf.
“Granny, what big eyes you have!”
“This way I can see you better!” said the wolf.
“Granny, what big ears you have!”
“This way I can hear you better!” said the wolf.
“Granny, what a big nose you have!”
This way I can smell you better!” said the wolf.

[Εικόνα 5]
“Granny, what big teeth you have!”
“This way I can EAT you better!” shouted the wolf.
He jumped out of the bed. Little Red was scared. She shouted: “Help!!!”

[Εικόνα 6]
A woodcutter was in the woods. He heard the loud scream and ran to the house. The woodcutter had an axe. The wolf was very scared. He ran away and Little Red Riding Hood never saw him again.

[Εικόνα 7]
The woodcutter took Granny out of the closet and so Little Red Riding Hood, Granny and the woodcutter were all happy again. And they lived happily ever after.

Διάλογοι

ΚΕΙΜΕΝΟ ΓΙΑ ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ

Narrator: Little Red Riding Hood lives with her mother in a small house in the woods.
Mum: Little Red! Take this basket to Granny.
Little Red: Yes, mum. What’s in it?
Mum: Chocolate cake.
Little Red: Mmm! Yummy!
Mum: Little Red, watch out for the big bad wolf!
Little Red: OK, Mum. Bye.
Mum: Goodbye.

Narrator: Little Red Riding Hood walks in the woods. There are a lot of flowers and she picks some.
After a while a wolf meets Little Red Riding Hood.
Wolf: Hello.
Little Red: Hello.
Wolf: Where are you going?
Little Red: To my granny.
Wolf: Oh! Where’s your granny?
Little Red: In the woods.
Wolf: OK. Bye.
Little Red: Goodbye.

Narrator: The wolf runs to Granny’s house. He knocks on the door.
Granny: Who’s there?
Little Red: It’s me. Little Red!
Granny: Come in, dear! ... You’re not Little Red!
Wolf: No, I’m not.
Granny: Help!

Narrator: The wolf goes into the house and puts Granny into the closet. He gets into Granny’s bed and waits for Little Red Riding Hood. Little Red Riding Hood comes to Granny’s house. She knocks on the door.
Wolf: Who’s there?
Little Red: It’s me. Little Red!
Wolf: Come in, dear.

Narrator: Little Red Riding Hood goes into the house. She looks at the wolf in bed.
Little Red: Granny, what big eyes you have!
Wolf: I can see you better!
Little Red: Granny, what big ears you have!
Wolf: I can hear you better!
Little Red: Granny, what a big nose you have!
Wolf: I can smell you better!
Little Red: Granny, what big teeth you have!
Wolf: I can EAT you better!

Narrator: The wolf jumps out of bed and runs after Little Red Riding Hood.
Little Red: Help!

Narrator: A woodcutter comes. He has an axe.
Woodcutter: Look, I have an axe!

Narrator: The wolf is scared and runs away. Grandmother and Little Red Riding Hood are happy again.

Αρχεία