ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - Α' τάξη
Δ2 - Let's play with my toys
Περιγραφή δραστηριότητας Προτεινόμενη
διαδικασία
Εκπαιδευτικό
Υλικό
Περιεχόμενα
κύκλου

Περιγραφή δραστηριότητας

Παίζουμε και μιλούμε για παιγνίδια.

Περιεχόμενο

Τα παιδιά παρουσιάζουν τα αγαπημένα τους παιγνίδια, ζωγραφίζουν, τραγουδούν και παίζουν.

Γλωσσικοί στόχοι

Να μάθουν να μιλούν για τα παιγνίδια τους (This is my favourite toy, doll, dinosaur, robot, teddy bear, toy soldier, car, etc.)

  • Να μάθουν τη χρήση επιθέτων για να περιγράφουν τα παιγνίδια τους (small / big / short / tall / good / bad or mean)
  • Να εξασκηθούν σε φράσεις σχετικές με χρώματα, αριθμούς και σε φράσεις που δείχνουν ικανότητα (It can fly / swim / climb a tree, etc.)
  • Να επαναλάβουν λεξιλόγιο σχετικό με τα μέρη του σώματος και να μάθουν τις λέξεις tail και claws

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να μιλήσουν για τα αγαπημένα τους παιγνίδια
  • Να αναπτύξουν τη φαντασία τους, «ζωντανεύοντας» τα παιγνίδια τους
  • Να τοποθετήσουν τα παιγνίδια τους στο «φυσικό περιβάλλον» που θα ζούσαν, αν ήταν αληθινά
  • Να συνεργαστούν για μια ομαδική εργασία

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

  • Παιγνίδια των παιδιών που έχουμε ζητήσει να τα φέρουν στην τάξη
  • Ένα παιγνίδι δεινόσαυρο για εμάς (προαιρετικά)
  • Εικόνα δεινόσαυρου (Α_Δ02_C01)
  • Εικόνα από ένα θεματικό πάρκο με δεινόσαυρους  (Α_Δ02_C02)
  • Φύλλα χαρτιού Α4
  • Κόλλα
  • Ένα πράσινο χαρτόνι κανσόν,
  • Ψαλίδια
  • Μπογιές
  • Καλαμάκια πλαστικά ή λαστιχάκια και ένα συρραπτικό
  • CD (Α_Δ02_M01)

Μέσα:

  • CD Player και Η/Υ

Φύλλα εργασίαςΑ_Δ02_W01Α_Δ02_W02Α_Δ02_W03Α_Δ02_W04

Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο:

Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος: 2-3 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1 Έχουμε φέρει στην τάξη ένα κουτί με παιγνίδια γνωστά στα παιδιά όπως teddy bear / ball / balloon / yo-yo / car, etc. Δείχνουμε τα παιγνίδια και τα παρουσιάζουμε ή ζητάμε από τα παιδιά να τα θυμηθούν. Έχουμε ήδη ζητήσει από τα παιδιά να φέρει το καθένα το αγαπημένο του παιγνίδι για να παίξουμε και για να μείνει στην τάξη, μέσα στο κουτί με τα παιγνίδια. Πριν μας τα δείξουν, βγάζουμε από το κουτί μας το δικό μας αγαπημένο παιγνίδι που είναι ένας δεινόσαυρος. Τον παρουσιάζουμε είτε ως παιγνίδι είτε ως εικόνα (Α_Δ02_C01) και λέμε:
“My favourite toy is this dinosaur. He’s big and tall. His name is Dino. I like Dino and I play with him.” (καθώς τον παρουσιάζουμε κάνουμε κινήσεις ή γκριμάτσες για να κατανοήσουν το λεξιλόγιο)
Ζητάμε από κάθε παιδί να μας δείξει το αγαπημένο του παιγνίδι και εμείς κάνουμε διάλογο με το καθένα:
- What a nice doll! What’s her name?
- (Her name’s) Anna.
- Do you like your doll?
- Yes, (I do).
- Is it your favourite toy?
- Yes, (it is).
Τα παιδιά μπορεί να έχουν μαζί τους αρκουδάκια, σκυλάκια, ρομπότ, αυτοκίνητα, στρατιωτάκια κλπ. Προσφέρουμε το λεξιλόγιο μέσα από τους διάλογους και ζητάμε κάθε φορά από τα παιδιά να επαναλαμβάνουν τις αγγλικές λέξεις για τα παιγνίδια. Εμείς τους βοηθάμε λέγοντας τη φράση: “What a nice car / bear / dog / robot / toy soldier, etc.”

Βήμα 2 Στη συνέχεια δείχνουμε το δικό μας δεινόσαυρο και τους λέμε:
“Dino is big and good. He can run, fly, walk and swim.” (κάνουμε αντίστοιχες κινήσεις μετά από κάθε ρήμα)
Μετά, ζητάμε από κάθε παιδί να μας παρουσιάσει το παιγνίδι του δείχνοντας τι μπορεί να κάνει, π.χ. “It can walk / run / climb / jump, etc.”
Συνεχίζουμε με ερωτήσεις:
“Have you got a toy dinosaur at home?”
“What’s his / her name? …”
“Oh, it’s a boy / girl! …”
“Is he / she good or bad? …”
“Is he / she tall or short? …”
Μιλάμε στα παιδιά και δείχνουμε με κινήσεις τη σημασία των επιθέτων που χρησιμοποιούμε. Μετά ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν είτε για τους δικούς τους δεινόσαυρους είτε για τα παιγνίδια που έχουν ήδη παρουσιάσει. Πιθανός διάλογος:
- Is your dinosaur / doll / teddy bear / robot / good or bad?
- (My dinosaur / doll / robot is / It’s) good.
- Is your doll / teddy bear, etc tall or short?
- (She’s / He’s / It’s) tall.

Βήμα 3 Δείχνουμε την εικόνα του Dino και παρουσιάζουμε τα μέρη του σώματος του δεινόσαυρου:
“This is his head / tail. These are his claws / feet.”
Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες και τους μοιράζουμε το Φύλλο Εργασίας (Α_Δ02_W01). Μετά ζητάμε από κάθε παιδί να διαλέξει μία εικόνα δεινοσαύρου, αυτή που του αρέσει, και να τη χρωματίσει.
Καθώς τα παιδιά χρωματίζουν, εμείς βάζουμε ένα μεγάλο πράσινο κανσόν χαρτόνι στον τοίχο, το κολλάμε και ζητάμε από τα παιδιά να σκεφτούν ποιο είναι το φυσικό περιβάλλον για τους δεινόσαυρους. Εκμαιεύουμε ότι είναι ένας χώρος σαν τη ζούγκλα με δέντρα, λουλούδια και πολύ πράσινο. Μπορούμε να δείξουμε και μία φωτογραφία από ένα θεματικό πάρκο (Α_Δ02_C02) για να πάρουν κάποιες ιδέες.
Όταν τελειώσουν τα παιδιά το χρωμάτισμα του δεινόσαυρου που έχουν επιλέξει, τους ζητάμε, ως ομάδα, να ζωγραφίσουν σε μια κόλλα Α4 μερικά δέντρα, λουλούδια, σύννεφα, μια λίμνη ή ένα ποτάμι, άλλα ζώα που ζουν στη ζούγκλα, όπως μαϊμούδες, πεταλούδες κλπ. και να τα κόψουν για να τα κολλήσουν στο μεγάλο πράσινο χαρτόνι και να φτιάξουν το φυσικό περιβάλλον που μπορεί να ζουν οι δεινόσαυροι. Εμείς περνούμε από τις ομάδες, βοηθάμε και ρωτάμε:
“Is this her / his tail or head?”  “Are these her / his feet?”
“What colour is his / her tail?”
“What’s this? Is it a tree or a flower?”
“How many trees are there?”, etc.
Όταν όλοι έχουν τελειώσει τις ζωγραφιές τους σηκώνονται ομάδα- ομάδα και κολλάνε στο χαρτόνι τα δέντρα, τα λουλούδια, τα σύννεφα, τον ήλιο, τα ζώα κλπ. Μετά ρωτάμε κάθε παιδί της ομάδας πού θα τοποθετήσει το δεινόσαυρο που χρωμάτισε.
- Can your dinosaur fly?
- Yes, (it can).
- So, you can put it on a tree!
- Can your dinosaur swim?
- Yes, (it can).
- So, you can put it in the river. (δείχνουμε)
- Can your dinosaur walk?
- Yes, (it can).
- So, you can put it on the ground, etc.
Μπορούμε να θέσουμε και τις ερωτήσεις αλλιώς ώστε να διευκολύνουμε περισσότερο τα παιδιά: “Where can / will you put your dinosaur? On the tree / in the river?” ή να εκμαιεύουμε “on the tree, in the river”, etc. αντί να τους το λέμε εμείς.
Όταν θα έχει ολοκληρωθεί το κολλάζ, μπορούμε να συνεχίσουμε τη συζήτηση. Πιθανή παραγωγή λόγου:
“What can you see in the jungle?”  “How many dinosaurs / butterflies / monkeys / hippos / flowers / trees, etc. can you see?” (ζητάμε από τα παιδιά να τα δείχνουν)
“What colour is this dinosaur / butterfly / flower, etc.” “Where is the monkey?” “On the tree.” “Where is the snake?” “On the ground?” “On the tree?” “Where is the bird?” “In the sky.” “What can the monkey eat?” “Bananas.”
Όταν όλες οι ομάδες τελειώσουν, παρατηρούμε το πράσινο χαρτόνι και θαυμάζουμε τον «κόσμο των δεινοσαύρων». Τους λέμε ότι μπορούν να το κολλήσουν στο διάδρομο του σχολείου για να το θαυμάσουν και οι άλλες τάξεις!

Βήμα 4 Στη συνέχεια βάζουμε το CD με το τραγούδι “I’m a Mean Old Dinosaur” (Α_Δ02_M01, στίχοι) και ταυτόχρονα κάνουμε τις κινήσεις. Μετά ζητούμε από τα παιδιά να το τραγουδούν μαζί μας και να κάνουν και αυτά τις κινήσεις. Τραγουδάμε το τραγούδι 2-3 φορές (αν αρέσει στα παιδιά).

Βήμα 5 Δίνουμε στα παιδιά σε φωτοτυπία μία μάσκα δεινόσαυρου (Α_Δ02_W02Α_Δ02_W03Α_Δ02_W04) (θα μπορούν να διαλέξουν από τρεις μάσκες όποια τους αρέσει).  Τη ζωγραφίζουν, την κόβουν και την παίρνουν μαζί τους στο σπίτι. Βοηθάμε να ανοίξουν τις τρύπες για τα μάτια και να κολλήσουν από ένα καλαμάκι πλαστικό σε κάθε μάσκα ή με το συρραπτικό βάζουμε λαστιχάκι, για να την συγκρατούν. Καθώς ζωγραφίζουν και κόβουν μπορούμε να τα ρωτάμε για να τα βοηθήσουμε να του δώσουν ένα όνομα, να φανταστούν που ζει, κλπ. Όταν θα έχουν τελειώσει φορούν τη μάσκα τους και μας συστήνονται ή κάνουμε εμείς ερωτήσεις για να τα βοηθήσουμε να παρουσιαστούν: “How do you do Mr. / Miss dinosaur! What’s your name? Are you a good or a bad dinosaur? Are you big or small?”, etc.

Επιπλέον προαιρετικά βήματα

Μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να σκεφτούν μια ιστορία με τα παιγνίδια τους και να τη δραματοποιήσουν. Για παράδειγμα ένα ρομπότ μπορεί να πάρει μία κούκλα και όλα τα παιγνίδια να ψάχνουν να τη βρουν για να τη σώσουν. Πιθανός διάλογος:
Girl toy: Where is my doll?
Transformer: It’s with the bad robot.
Bear: Let’s go and bring her back.
Car toy: Come with me. I can run. Brrrr
Dinosaur: Come with me now. I can fly. Vzzz
Bear: Come with me, I’m very strong.
Boy toy: Here is your doll. Take it and go…
Μπορούμε ακόμη, αν έχουμε τα μέσα, να τους δείξουμε σε video ένα μέρος από την κινηματογραφική ταινία Toy story (http://www.youtube.com/watch?v=ECvNIByEfYwκαιNR=1 και http://www.youtube.com/watch?v=WTSF_Re4r6EκαιNR=1).

Εκπαιδευτικό υλικό

(Πατήστε πάνω στα ονόματα των αρχείων για να κατεβάσετε το υλικό)

Εικόνες

Α_Δ02_C01
Δεινόσαυρος
Α_Δ02_C02
Θεματικό πάρκο

 

Φύλλα εργασίας

Α_Δ02_W01Α_Δ02_W02Α_Δ02_W03Α_Δ02_W04

 

Ακουστικό υλικό

Στίχοι

I’M A MEAN OLD DINOSAUR

I’m a mean old Dinosaur 
(κάνουμε ότι είμαστε κακοί με το σώμα και γκριμάτσες στο πρόσωπο) 
Big and Tall 
(Δείχνουμε ότι είμαστε ψηλοί και μεγάλοι) 
Here is my tail, here is my claw. 
(Δείχνουμε την υποτιθέμενη ουρά μας και τα νύχια των χεριών μας) 
When I get all hungry  
(τρίβουμε την κοιλιά μας) 
I just growl 
(γρυλίζουμε) 
Look out kids I’m on the prowl.

(Δήθεν απειλητικά)
(Ο εκπαιδευτικός γαργαλάει την κοιλίτσα του κάθε παιδιού)

Αρχεία