B19 - Play with numbers and animals! | ||||
Περιγραφή δραστηριότητας | Προτεινόμενη διαδικασία |
Εκπαιδευτικό Υλικό |
Περιεχόμενα κύκλου |
Παίζουμε και κάνουμε επανάληψη αριθμούς και ζώα.
Περιεχόμενο
Τα παιδιά εμπλέκονται σε διασκεδαστικές δραστηριότητες με αριθμούς ,τραγούδι και παντομίμα.
Σύνδεση με άλλες δραστηριότητες
Επανάληψη στις δραστηριότητες Β1-Β9
Γλωσσικοί στόχοι
Παιδαγωγικοί στόχοι
Υλικά & Μέσα
Υλικά:
Mέσα:
Φύλλα εργασίας: A_B19_W01, A_B19_W02, A_B19_W03
Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο:
Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος: 1-2 διδακτικές ώρες
Βήμα 1 Μπαίνουμε στην τάξη με τη μασκότ και λέμε στα παιδιά πως σήμερα η μασκότ θέλει να παίξουμε με τα Μαθηματικά. Δίνουμε το Φύλλο Εργασίας 1 (A_B19_W01) (ένα στο κάθε παιδί) και ζητάμε από τα παιδιά να χρωματίσουν μαύρο το πρώτο πουλί και τα άλλα κίτρινα, γκρι τα δύο πρώτα κουνελάκια και τα άλλα ροζ, τις τρεις πρώτες πάπιες κίτρινες και τις άλλες δύο άσπρες, τις μαϊμούδες καφέ, τις τέσσερις πρώτες χελώνες πράσινες και τις άλλες καφέ, τον ένα παπαγάλο μπλε και τον άλλο κόκκινο και τους ελέφαντες γκρι. Όταν τελειώσουν η μασκότ κάνει ερωτήσεις. Πιθανός λόγος:
-How many yellow birds are there? Let’s count.
–Two!
-How many pink rabbits are there?
Κάνουμε αρκετές ερωτήσεις έτσι ώστε να θυμηθούν τα παιδιά τους αριθμούς και τα χρώματα.
Βήμα 2 Tους εξηγούμε ότι θέλουμε να κάνουν τις προσθέσεις που βλέπουν στο φύλλο εργασίας. Τους δίνουμε όσο χρόνο χρειαστούν και, όταν τελειώσουν, ρωτάμε:
-How many birds (altogether)?
-How many rabbits? κλπ
Oι μαθητές σηκώνουν το χέρι και απαντούν: -Three! /Seven! κλπ
Ρωτάμε πολλές φορές (και με ανακατεμένα τα ζώα ) και φροντίζουμε να μιλήσουν όλα τα παιδιά.
Βήμα 3 Στη συνέχεια λέμε: “It’s playtime now!” κι εξηγούμε ότι θα παίξουμε ένα παιχνίδι με τα ζώα που έχουμε μάθει ως τώρα στα Αγγλικά. Χωρίζουμε τα παιδιά σε ζευγάρια και τους δίνουμε δύο διαφορετικές ανολοκλήρωτες εικόνες με αριθμούς από το Φύλλο Εργασίας 2 (A_B19_W02), π.χ. ο μαθητής Α παίρνει την πάπια και ο μαθητής Β το ψάρι. Ο εκπαιδευτικός λέει τα νούμερα για να σχηματιστεί η πάπια και ο Α τα ενώνει με τη σειρά που τα ακούει, ενώ ο άλλος ελέγχει αν τα ένωσε ο συμμαθητής του σωστά. Μετά ο Β ακούει και ενώνει το ψάρι, ενώ ο άλλος ελέγχει. Στο τέλος χρωματίζουν τις εικόνες και εμείς περνάμε από τα θρανία ρωτώντας π.χ.: “What colour is the fish / the duck? / Is this blue or purple?” κλπ.
Βήμα 4 Ζητάμε από τα παιδιά να σηκωθούν σε ομάδες ανάλογα με το ζώο που έχουν φτιάξει. Βοηθάμε όπου χρειάζεται και έτσι σχηματίζεται η ομάδα του ψαριού, της πάπιας κλπ. Μόλις σχηματιστούν οι ομάδες εμείς ρωτάμε:
“Fish team… How many fish are there? Duck team… how many ducks are there? How many yellow ducks are there?” κλπ. Οι ομάδες όλες είναι νικητές αφού θα έχουμε βοηθήσει να απαντήσουν όλες τις ερωτήσεις σωστά.
Βήμα 5 Μαθαίνουμε το τραγούδι “How many rabbits” (βλ. εκπαιδευτικό υλικό). Το τραγουδάμε πρώτα εμείς, δείχνοντας τις ανάλογες κινήσεις. Ύστερα καλούμε τα παιδιά να σηκωθούν και καθώς μας ακούν να κάνουν τις κινήσεις μαζί μας. Μετά κάνουμε τις κινήσεις πάλι. Τα παιδιά ακούνε, επαναλαμβάνουν το τραγούδι μαζί μας και κάνουν τις κινήσεις κι αυτά.
Στη συνέχεια, εμείς κάνουμε μόνο τις κινήσεις, ενώ τα παιδιά κάνουν τις κινήσεις και τραγουδάνε. Τέλος, τα παιδιά λένε το τραγούδι μόνα τους, ενώ εμείς τα απολαμβάνουμε!
Αν είναι απαραίτητο, η παραπάνω διαδικασία μπορεί να επαναληφθεί άλλη μια φορά.
Βήμα 6 Την επόμενη διδακτική ώρα παίζουμε παντομίμα με τα ζώα που ξέρουμε. Καλούμε ένα παιδί να έρθει κοντά μας, του δείχνουμε μία εικόνα ενός ζώου από το φύλλο εργασίας και του ζητάμε να μιμηθεί αυτό το ζώο (χωρίς ήχο).Τα άλλα παιδιά πρέπει να μαντέψουν ποιο ζώο είναι. Πιθανός λόγος:
-Are you a (lion)?
–Yes, I am. / No, I’m not.
Το παιδί που θα μαντέψει σωστά είναι ο επόμενος που θα μιμηθεί ένα ζώο. Συνεχίζουμε το παιχνίδι όσο διασκεδάζουν τα παιδιά.
Βήμα 7 Μετά παίζουμε ένα άλλο παιχνίδι, το “Simon says”. Θυμίζουμε πρώτα στα παιδιά τα ρήματα δράσης που έμαθαν στη δραστηριότητα Β8 (dance, hop, walk, run, jump, swim, stop) κάνοντας τις σχετικές κινήσεις. Στη συνέχεια τους εξηγούμε ότι θα κάνουν την κίνηση που λέμε κάθε φορά μόνο όταν λέμε στην αρχή “Simon says” (e.g. “Simon says run”), αλλιώς δε θα πρέπει να κάνουν τίποτα. Ξεκινάμε το παιχνίδι και δίνουμε αρκετά παραγγέλματα, ώστε να μπερδευόμαστε και να γελάμε.
Βήμα 8 Μπορούμε να τραγουδήσουμε όλοι μαζί το τραγούδι “Animals on the farm ” που υπάρχει στη δραστηριότητα Β5 ή το “The animal sounds song” (βλ. προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο).
Aν υπάρχει δυνατότητα να φέρουμε στην τάξη φορητό υπολογιστή και βιντεοπροβολέα, μπορούμε να μάθουμε άλλο ένα τραγούδι το “How many rainbows” χωρίς να επιμείνουμε να μάθουν τα παιδιά όλα τα λόγια. Στην αρχή τα παιδιά παρακολουθούν το τραγούδι. Μετά δίνουμε στα μισά παιδιά λωρίδες από χρωματιστό γκοφρέ χαρτί και στα άλλα μισά χαρτάκια με αριθμούς. Παρακολουθούν το τραγούδι για δεύτερη φορά και, όταν ακούν χρώμα ή αριθμό, σηκώνουν το αντίστοιχο χαρτάκι. Στη συνέχεια ακούν πάλι το τραγούδι και τραγουδούν όλοι μαζί.
A_B19_W01 | A_B19_W02 | A_B19_W03 |
“How many rabbits” (to the tune of “The wheels on the bus”)
How many rabbits eat a carrot, eat a carrot, eat a carrot
How many rabbits eat a carrot?
One, two,three.
How many ducks swim in a pond, swim in a pond, swim in a pond
How many ducks swim in a pond?
One, two, three.
How many monkeys eat a banana, eat a banana, eat a banana
How many monkeys eat a banana?
One, two,three.
How many elephants walk in the jungle, walk in the jungle, walk in the jungle
How many elephants walk in the jungle?
One, two, three!
“How many rainbows”
How many rainbows do you see (x4)
I see one, two, two rainbows (x2)
Across the sky (x4)
I see red, yellow, pink and green
I see purple, orange, and light blue
I see red, yellow, pink and green
I see purple, orange, and light blue
How many rainbows do you see (x4)
I see one, two, two rainbows (x2)
Across the sky (x4)
I see red, yellow, pink and green,
I see purple, orange, and light blue
I see red, yellow, pink and green,
I see purple, orange, and light blue
Τwo rainbows, two rainbows…