B3 - Numbers 1-5 | ||||
Περιγραφή δραστηριότητας | Προτεινόμενη διαδικασία |
Εκπαιδευτικό Υλικό |
Περιεχόμενα κύκλου |
Μαθαίνουμε να μετράμε από το 1-5 στα Αγγλικά.
Τα παιδιά καταμετρούν συλλογές αντικειμένων από το 1-5 και μαθαίνουν το τραγούδι “Five Little Froggies”.
Φύλλα εργασίας: A_B03_W01
Five currant buns: http://www.youtube.com/watch?v=ZDyO0gyo-ho)
Προτεινόµενος διδακτικός χρόνος: 2 διδακτικές ώρες
Βήμα 1 Δείχνουμε την εικόνα (A_B03_C01) ενός μικρού κοριτσιού στον κήπο του σπιτιού της. Συστήνουμε την Tina η οποία είναι ένα κοριτσάκι 7 χρονών από τη Βρετανία που πηγαίνει στην πρώτη τάξη και έχει μάθει να μετράει και λέμε: “Look! Tina can count.” (pointing to the cats) “One, two, three, four, five cats.”
Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να μετρήσουν μαζί μας. Ξεκινάμε εμείς: “… one …” και βοηθάμε τα παιδιά να συνεχίσουν “… two, three, four, five cats.”
Στη συνέχεια, ξεκινάμε διαδοχικά από το 2, το 3 κλπ. και συνεχίζουν τα παιδιά:
- Two…
- …three, four, five.
- Three…
- …four, five.
- Four…
- …five.
Βήμα 2 Δείχνουμε πάλι τα γατάκια και ρωτάμε πόσα είναι. Πιθανός διάλογος:
- How many cats can you see? Can you count them?
- One, two, three, four, five.
- Five cats!
Δείχνουμε τα υπόλοιπα αντικείμενα στην εικόνα και ζητάμε από τα παιδιά να βοηθήσουν την Tina να τα μετρήσει. Πιθανός διάλογος:
- How many dogs can you see? Can you count them?
- One, two.
- Two dogs!
- How many rabbits can you see?
- One / One rabbit, etc.
Ανάλογα με τη δυναμική της τάξης μας, μπορούμε να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να λένε και το ουσιαστικό στον πληθυντικό / ενικό μαζί με τον αριθμό:
- How many dogs can you see? Can you count them?
- One, two.
- Two …
- … dogs.
- How many parrots can you see?
- Five parrots.
- How many rabbits can you see?
- One rabbit.
Βήμα 3 Τοποθετούμε στον πίνακα 5 κάρτες (A_B03_F01, A_B03_F02, A_B03_F03, A_B03_F04, A_B03_F05, A_B03_F06, A_B03_F01-6) με ένα βατραχάκι ζωγραφισμένο σε κάθε κάρτα και την κάρτα με το πηγάδι. Ρωτάμε:
- How many froggies can you see ?
- Five.
Στη συνέχεια αφαιρούμε κάθε φορά μια κάρτα προσποιούμενοι ότι το βατραχάκι πέφτει μέσα στο πηγάδι και επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία μέχρι να μείνει ένα βατραχάκι:
- How many froggies can you see?
- Four.
- How many froggies can you see?
- Three, etc.
Καλούμε τα παιδιά να σηκωθούν και να σταθούν γύρω μας. Εξηγούμε ότι θα μάθουμε ένα τραγούδι για 5 βατραχάκια που κάθονται γύρω από ένα πηγάδι και ένα-ένα πέφτουν μέσα στο νερό. Επίσης εξηγούμε ότι o βάτραχος που λέγεται ‘frog’ στα Αγγλικά, λέγεται χαϊδευτικά ‘froggie’.
Τραγουδάμε την πρώτη στροφή από το μουσικοκινητικό τραγούδι “Five little froggies” (A_B03_M01, στίχοι) κάνοντας συγχρόνως τις κινήσεις:
Five little froggies sitting on a well (Δείχνουμε 5 δάχτυλα και προσποιούμαστε ότι καθόμαστε)
One looked up, and down he fell. (Δείχνουμε 1 δάχτυλο, κοιτάμε επάνω και προσποιούμαστε ότι χάνουμε την ισορροπία μας και πέφτουμε)
Αφαιρούμε μια κάρτα από τον πίνακα και ρωτάμε:
- How many froggies can you see?
- Four.
Συνεχίζουμε το τραγούδι
Froggies jumped high
(Πηδάμε ψηλά - συγχρόνως δείχνουμε 4 δάχτυλα)
Froggies jumped low.
(Πηδάμε χαμηλά)
Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία μέχρι να πέσουν όλα τα βατραχάκια. Κάθε φορά ρωτάμε τα παιδιά πόσα βατραχάκια βλέπουν. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να κάνουν τις κινήσεις μαζί μας.
Επαναλαμβάνουμε το τραγούδι ενθαρρύνοντας τα παιδιά να λένε κι εκείνα όσα περισσότερα λόγια μπορούν. Μπορούμε να τραγουδήσουμε το τραγούδι “Five little froggies” στο ρυθμό του τραγουδιού στο CD ή σε οποιοδήποτε σκοπό μάς είναι οικείος.
Βήμα 4 Στο επόμενο μάθημα, χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες των 5 και τους μοιράζουμε το Φύλλο Εργασίας (A_B03_W01) με τα περιγράμματα των αριθμών 1-5 (ένας αριθμός σε κάθε καρτελάκι) έτσι ώστε κάθε ομάδα παιδιών να έχει μπροστά της 5 καρτελάκια με τους αριθμούς 1-5 και κάθε παιδί να έχει μπροστά του 1 καρτελάκι με έναν αριθμό. Ζητάμε από τα παιδιά να χρωματίσουν τον αριθμό και τα ζωάκια που έχουν στο καρτελάκι τους. Αφού χρωματίσουν τους αριθμούς τα παιδιά κάθε ομάδας καλούνται να συνεργαστούν και να τους βάλουν στη σειρά αρχίζοντας από το 1.
Ένα-ένα τα παιδιά κάθε ομάδας, με τη βοήθειά μας ή με τη βοήθεια άλλου παιδιού της ομάδας λένε στα Αγγλικά ποιόν αριθμό ζωγράφισαν και τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας χτυπάνε τον αντίστοιχο αριθμό παλαμάκια. Βοηθάμε να λένε μαζί και το όνομα των ζώων:
one elephant / two parrots / three monkeys / four birds / five frogs.
Φωνάζουμε έναν αριθμό από το 1-5 και τα παιδιά από κάθε ομάδα που έχουν αυτό τον αριθμό πρέπει να έρθουν μπροστά με το καρτελάκι τους. Συνεχίζουμε με όλους τους αριθμούς, όσο πιο γρήγορα γίνεται για να τρέξουν και να διασκεδάσουν. Αν ο αριθμός των παιδιών στην τάξη δεν είναι πολλαπλάσιο του 5, βάζουμε κι έκτο παιδί στην ομάδα και του δίνουμε έναν αριθμό στην τύχη, έτσι ώστε σε κάποιες ομάδες ένας αριθμός να είναι δυο φορές
Βήμα 5 Αν υπάρχει χρόνος, ξανατραγουδάμε το τραγούδι: “Five little froggies” και τα παιδιά «παίζουν» θεατρικά το τραγούδι ή επιλέγουμε μια από τις δραστηριότητες από τα Επιπλέον Προαιρετικά Βήματα.
A_B03_C01 | A_B03_F01 | A_B03_F02 | A_B03_F03 | A_B03_F04 |
A_B03_F05 | A_B03_F06 | A_B03_F01-6 |
A_B03_W01 |
Five little froggies sitting on a well
One looked up, and down he fell.
Froggies jumped high,
Froggies jumped low.
How many froggies left in the row?
Four little froggies sitting on a well
One looked up, and down he fell.
Froggies jumped high,
Froggies jumped low.
How many froggies left in the row?
continue with three and two froggies then.....
One little froggy sitting on a well
He looked up and down he fell.