ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - Α' τάξη
B2 - Fun with animals
Περιγραφή δραστηριότητας Προτεινόμενη
διαδικασία
Εκπαιδευτικό
Υλικό
Περιεχόμενα
κύκλου

Περιγραφή δραστηριότητας

Μαθαίνουμε για τα ζώα της ζούγκλας.

Περιεχόµενο

Τα παιδιά μαθαίνουν ονόματα ζώων παίζοντας παντομίμα κι ένα παιχνίδι με χάρτινο ζάρι.

Γλωσσικοί στόχοι

  • Nα αφομοιώσουν γνωστές λέξεις που αφορούν σε κατοικίδια ζώα (dog, cat, fish, parrot, rabbit, turtle) και να μάθουν καινούριες που αφορούν σε ζώα του δάσους και της ζούγκλας (lion, gorilla, hippo, bird, zebra, elephant, monkey).
  • Να εξοικειωθούν με την ερώτηση: “What is this?” και την απάντηση: “It’s a…”.
  • Να εξοικειωθούν με την ερώτηση: “Are you a …?” και τις απαντήσεις: “Yes, I am” και “No, I’m not”.

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να αντιληφθούν την εξωγλωσσική επικοινωνία (παντομίμα)
  • Να μάθουν να εκφράζονται ελεύθερα
  • Να μάθουν να ακολουθούν κανόνες παιχνιδιών  (π.χ. να ενεργούν όταν είναι η σειρά τους)
  • Να μάθουν να λειτουργούν ομαδικά

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

  • Η μασκότ της τάξης
  • Κάρτες με ζώα (A_B02_F01A_B02_F02A_B02_F03A_B02_F04A_B02_F05A_B02_F06, Β02_F01-6)
  • Εικόνα με ζώα σε ζωολογικό κήπο (B02_C01)
  • Χρωματιστό χαρτόνι
  • Blu tack
  • Ζάρι με τα ζώα: lion, gorilla, hippo, parrot, rabbit, turtle, για την κατασκευή του οποίου θα χρειαστεί ψαλίδι, κόλλα και το σχέδιο του ζαριού (B02_S01)
  • CD (A_B02_M01)

Mέσα:

  • CD player και Η/Υ

Φύλλα εργασίας: 0

Προτεινόµενο υλικό από το διαδίκτυο:

Προτεινόµενος διδακτικός χρόνος: 2 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1 Η μασκότ της τάξης ρωτά τα παιδιά αν έχουν πάει ποτέ στο ζωολογικό κήπο και ποια ζώα έχουν δει εκεί. Στη συνέχεια τους δείχνει μία εικόνα με ζώα σε ζωολογικό κήπο (B02_C01) και τα παρουσιάζει: “Look! A lion / hippo / elephant / gorilla / zebra / bird”.
Κολλάμε την εικόνα στον πίνακα ή στον τοίχο και δείχνουμε στα παιδιά τα ζώα σε κάρτες λέγοντας: “Look! A lion.  / This is a lion. It’s a lion.”  Κάθε φορά ζητάμε απ΄τα παιδιά να επαναλάβουν τη λέξη. Το ίδιο κάνουμε με τις λέξεις: hippo, bird, zebra, elephant, monkey.
Μετά κολλάμε τις κάρτες με τα ζώα (A_B02_F01A_B02_F02A_B02_F03A_B02_F04A_B02_F05A_B02_F06, Β02_F01-6) στον πίνακα. Επίσης κολλάμε τις κάρτες των ζώων της προηγούμενης δραστηριότητας (dog, cat, fish, turtle, rabbit, parrot) για να τα θυμίσουμε στα παιδιά.
Προφέρουμε τα ονόματα όλων των ζώων ένα-ένα και τα παιδιά επαναλαμβάνουν την κάθε λέξη.

Βήμα 2 Λέμε στα παιδιά πως θα παίξουμε παντομίμα. Καλούμε έναν «εθελοντή», του ψιθυρίζουμε το αγγλικό όνομα  ενός ζώου κρυφά από την υπόλοιπη τάξη και του ζητάμε να παραστήσει το ζώο αυτό χωρίς κανένα ήχο. Όταν το κάνει, ρωτάμε τους άλλους:
“What’s this? Guess!”
Διαλέγουμε ένα παιδί και το βοηθάμε να ρωτήσει: “Are you a (lion)?”
Αν είναι σωστό, καθοδηγούμε τον εθελοντή μας να απαντήσει: “Yes, Ι am.” Αν όχι, τον καθοδηγούμε να απαντήσει: “No, I’m not” και ζητάμε από άλλο παιδί να μαντέψει. Σταδιακά τα παιδιά κάνουν μόνα τους τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις, κι εμείς τα βοηθάμε όποτε χρειάζεται. Όποιος μαντέψει σωστά σηκώνεται για να ξεκινήσει καινούρια παντομίμα.

Βήμα 3 Λέμε στα παιδιά ότι θα παίξουμε ένα παιχνίδι με ζάρι. (Τους δείχνουμε το ζάρι (A_B02_S01) που έχουμε φτιάξει). Χωρίζουμε την τάξη σε 6 ομάδες και δίνουμε στην καθεμιά το όνομα ενός από τα 6 ζώα: lion, gorilla, hippo, parrot, rabbit, turtle (ή άλλων ζώων που έχουμε διδάξει). Κολλάμε στον πίνακα τις κάρτες των 6 ζώων, τη μια κάτω από την άλλη (η κάθε εικόνα ζώου αντιστοιχεί σε μια ομάδα παιδιών). Δίνουμε το ζάρι στην πρώτη ομάδα, το ρίχνει, και όλη η ομάδα λέει δυνατά ποιο ζώο είναι: “It’s a…”. Αν το πουν σωστά, βάζουμε ένα αστεράκι στον πίνακα δίπλα στην εικόνα του ζώου που αντιστοιχεί στην ομάδα αυτή. Μετά ρίχνει το ζάρι η επόμενη ομάδα κλπ. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα πάρει τα περισσότερα αστεράκια.

Βήμα 4 Κολλάμε στον τοίχο ένα χρωματιστό χαρτόνι και ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν ένα από τα ζώα που έμαθαν και μετά να το κόψουν και να το κολλήσουν στο χαρτόνι για να φτιάξουν το δικό τους ζωολογικό κήπο. Είναι σημαντικό να τα βοηθήσουμε να τοποθετούν τα ζώα τους σε ομάδες- όλα τα γοριλάκια μαζί, όλα τα λιοντάρια μαζί κλπ. Αυτή την αφίσα μπορούμε να τη χρησιμοποιούμε κατά τη διάρκεια όλης της χρονιάς για να παίζουμε το παιχνίδι “I spy with my little eye” για να επαναλάβουμε ζώα, χρώματα κλπ.

Βήμα 5 Μαθαίνουμε στα παιδιά μία ρίμα που λέγεται “Two Little Black Birds” (A_B02_M01, στίχοι). Το λέμε πρώτα εμείς και μετά πολλές φορές μαζί με τα παιδιά, ενθαρρύνοντάς τα να κάνουν και τις κινήσεις.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ

Παιχνίδι: “Musical Animals”

Χωρίζουμε την τάξη σε 4 ομάδες – μια ομάδα είναι τα σκυλάκια (dogs), άλλη είναι οι γάτες (cats), άλλη οι γορίλες (gorillas) και η τελευταία είναι τα λιοντάρια (lions). Ρωτάμε τα παιδιά: Πώς κάνει το σκυλάκι; Η γάτα; κλπ. Μιμούμαστε κι εμείς τον ήχο του κάθε ζώου μαζί με κίνηση όπου είναι δυνατόν. Κατόπιν βάζουμε στο CD player ένα μουσικό κομμάτι (όποιο θέλουμε). Εξηγούμε πως όποτε σταματάμε τη μουσική και φωνάζουμε το όνομα ενός ζώου, η αντίστοιχη ομάδα θα πρέπει να μιμηθεί το ζώο αυτό. Επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία πολλές φορές και όποια ομάδα (ή ομάδες) κάνει τη μίμηση καλύτερα είναι και η νικήτρια.

Εκπαιδευτικό υλικό

(Πατήστε πάνω στα ονόματα των αρχείων για να κατεβάσετε το υλικό)

Κάρτες με ζώα

Β02_F01
lion

Β02_F02
cat

Β02_F03
parrot

Β02_F04
fish

Β02_F05
turtle

Β02_F06
rabbit
Β02_F01-6Β02_F01-6
Εικόνα με ζώα σε ζωολογικό κήπο
A_B02_S01
Ζάρι

 

Ακουστικό υλικό

Στίχοι

TWO LITTLE BLACK BIRDS

Two little black birds sitting on the wall
(hold up one finger of each hand)
One named Peter
(hold up one hand)
The other named Paul
(hold up the other hand)
Fly away, Peter!
(put a hand behind your back)
Fly away, Paul!
(put the other hand behind your back)
Come back, Peter!
(bring the first hand from behind your back)
Come back, Paul!
(bring the second hand from behind your back)

Αρχεία