Γ3 - What do you do? Are you a doctor or a tailor? | ||||
Περιγραφή δραστηριότητας | Προτεινόμενη διαδικασία |
Εκπαιδευτικό Υλικό |
Περιεχόμενα κύκλου |
Μαθαίνουμε τα επαγγέλματα.
Περιεχόμενο
Τα παιδιά θυμούνται το κλασικό παραμύθι «Τα ταξίδια του Γκιούλιβερ» και μαθαίνουν τα επαγγέλματα τραγουδώντας και παίζοντας.
Γλωσσικοί στόχοι
Παιδαγωγικοί στόχοι
Υλικά & Μέσα
Υλικά:
Μέσα:
Φύλλα εργασίας: 0
Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο:
Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος: 2 διδακτικές ώρες
Βήμα 1 Λέμε στα παιδιά ότι θα τους μεταφέρουμε νοερά, με τη φαντασία μας σε ένα χωριό που ζουν μικροί-μικρούτσικοι άνθρωποι. Είναι το χωριό των Λιλιπούτειων, το οποίο επισκέφτηκε ο Γκιούλιβερ. Τους δείχνουμε το χωριό (B_Γ03_C01). Λέμε:
- This is the Lilliputian’s Village. Look at the people. They’re very small. They’re tiny. Look at this woman. She’s so small. She’s like my finger. This boy is small, too. He’s like my nose and this man is so small, too. He’s like my ear. Let’s see. What are they doing?
Δείχνουμε διάφορους Λιλιπούτειους και λέμε τα επαγγέλματά τους (B_Γ03_F01, B_Γ03_F02, B_Γ03_F03, B_Γ03_F04, B_Γ03_F05, B_Γ03_F06, B_Γ03_F07, B_Γ03_F08, B_Γ03_F09, B_Γ03_F10):
- This one, with the scissors, is a tailor.
Επαναλαμβάνουμε κάθε φορά που παρουσιάζουμε ένα επάγγελμα.
- What’s she? She’s a tailor. She makes trousers, shirts and suits for everyone in the village.
- What’s she doing today? She is making a shirt for Gulliver.
- What’s she making today? She’s making a shirt.
Επαναλαμβάνουμε κάθε φορά που παρουσιάζουμε τι κάνει κάποιος:
- What’s the doctor doing today? He’s healing Gulliver’s wound.
- What’s the farmer doing today? She’s giving a cow, three sheep and two goats to the chef.
- What’s the chef doing today? He’s cooking for Gulliver.
- What’s the teacher doing today? She’s teaching Lilliputian to Gulliver.
- What’s the barber doing today? He’s cutting Gulliver’s hair.
- What’s the dentist doing today? He’s cleaning Gulliver’s teeth.
Βήμα 2 Αφού δείξουμε τους μικρούς επαγγελματίες, τους ξαναδείχνουμε και γράφουμε γύρω από την εικόνα διάσπαρτες τις λέξεις: tailor, doctor, farmer, dentist, barber, teacher και τις επαναλαμβάνουμε δείχνοντας ταυτόχρονα και την εικόνα του αντίστοιχου επαγγελματία. Στη συνέχεια σηκώνουμε μερικά παιδιά και τους λέμε:
- Maria/ Eleni/Gianni, show me the farmer/ doctor/ dentist, etc.
Μετά δείχνουμε εμείς τους Λιλιπούτειους επαγγελματίες και ρωτάμε ερωτήσεις όπως το παράδειγμα:
- Who’s the dentist? (The small man with the green hat or the small woman with the yellow dress?)
Στο τέλος του δείχνουμε μια νέα εικόνα (B_Γ03_C02) όπου ο Γκιούλιβερ έχει κοντά μαλλιά σε ένα σημείο του κεφαλιού του, έχει τραυματίσει και το πρόσωπό του το οποίο είναι γεμάτο τσιρότα, έχει φάει όλο το φαγητό αλλά ακόμη τρίβει την κοιλιά του και τα δόντια του είναι μαυρισμένα. Λέμε στα παιδιά:
- What’s wrong with Gulliver?
- Is he still hungry?
- Is his hair beautiful?
- Is he happy or sad?
- Are his teeth black or white?
και τα παιδιά μας απαντούν:
- He is hungry/ sad/ He’s got funny hair and dirty teeth.
Βήμα 3 Λέμε στα παιδιά ότι θα μάθουμε ένα τραγουδάκι για τα επαγγέλματα. Βάζουμε το βίντεο και τραγουδάμε κι εμείς (B_Γ03_M01, στίχοι). Επαναλαμβάνουμε το τραγούδι με τα παιδιά και αφού το πούμε μία φορά όλο μαζί, μετά το σταματάμε σε κάθε στροφή και την επαναλαμβάνουμε για να σιγουρευτούμε ότι όλα τα παιδιά της τάξης μας αναγνωρίζουν το λεξιλόγιο. Συνεχίζουμε και με τις υπόλοιπες στροφές και, στο τέλος τραγουδάμε όλο το τραγούδι όσες φορές θέλουν τα παιδιά και διασκεδάζουν.
Βήμα 4 Την επόμενη ώρα ξαναδείχνουμε τις εικόνες με το χωριό των Λιλιπούτειων και με τον Γκιούλιβερ, τραγουδάμε πάλι το τραγούδι και ξαναθυμόμαστε το λεξιλόγιο. Αυτήν την ώρα επιμένουμε περισσότερο στο τι κάνει ένας επαγγελματίας. Λέμε στα παιδιά:
- A tailor makes trousers, shirts and suits
- A doctor heals the wounds
- A dentist cleans the teeth
- A farmer’s got farm animals
- A barber cuts hair
- A teacher teaches children
- A plumber fixes the leak
- A baby-sitter takes care of the babies.
Μετά ρωτάμε όσα περισσότερα παιδιά μπορούμε:
- What has a farmer got/ what does the tailor make…?
και τα βοηθάμε να απαντήσουν κατάλληλα.
Βήμα 5 Στη συνέχεια τους λέμε ότι θα παίξουν ένα παιχνίδι. Τα χωρίζουμε σε ομάδες των 5 ή των 6 και τους μοιράζουμε εικόνες με επαγγελματίες (B_Γ03_F01, B_Γ03_F02, B_Γ03_F03, B_Γ03_F04, B_Γ03_F05, B_Γ03_F06, B_Γ03_F07, B_Γ03_F08, B_Γ03_F09, B_Γ03_F10). Αφού τις δούνε όλες και τις παρατηρήσουν μετά τις γυρίζουν ανάποδα, τις ανακατεύουν και κάθε παιδί παίρνει μία εικόνα και την κρύβει για να μην την δουν οι άλλοι. Τα άλλα παιδιά κάνουν ερωτήσεις για να ανακαλύψουν το επάγγελμά του. Πιθανός διάλογος:
- Is it a woman or a man?
- He/she’s a man/ woman.
- Has he/she got farm animals/ scissors/ white hat?
- No/yes, he/she’s got…
- Is he/she a farmer/ barber/ tailor?
- Yes/ No, he/she’s a …
Όποιο παιδί βρει τη σωστή εικόνα δείχνει τη δική του και δέχεται ερωτήσεις από τα υπόλοιπα παιδιά τα οποία θα προσπαθούν να μαντέψουν τη δική του εικόνα. Όποια ομάδα τελειώσει πρώτη, ανακηρύσσεται νικήτρια και όλοι οι άλλοι την χειροκροτούν.
Βήμα 6 Στο τέλος τους δίνουμε μία κόλλα χαρτί και τους ζητάμε να ζωγραφίσουν τους γονείς τους στη δουλειά τους. Εμείς περνάμε από όλα τα παιδιά και τα ρωτάμε:
- Who’s this?
- My dad/ mum.
- What does he/she do?
- He/ she’s a teacher/ worker/ lawyer/farmer/ builder/ plumber/ policeman/ police woman, etc.
- Is he/ she happy/ sad/ tired?
Λέμε τα επαγγέλματα των γονιών τους, χωρίς να επιμείνουμε να τα μάθουν. Αν κάποιο παιδί θέλει, μπορούμε να του το γράψουμε στην εικόνα του. Μπορούμε ακόμη να αφήσουμε τα παιδιά ελεύθερα να εκφραστούν για τη δουλειά των γονιών τους και, αν μας δοθεί η ευκαιρία, να τα βοηθήσουμε να κατανοήσουν ότι το κάθε επάγγελμα είναι κουραστικό, ότι ο μπαμπάς και η μαμά καμιά φορά είναι κουρασμένοι, κλπ. Μετά όλα τα παιδιά κολλούν τις ζωγραφιές τους στο ταμπλό της τάξης.
B_Γ03_C01 | B_Γ03_C02 | B_Γ03_F01 | B_Γ03_F02 | B_Γ03_F03 |
B_Γ03_F04 | B_Γ03_F05 | B_Γ03_F06 | B_Γ03_F07 | B_Γ03_F08 |
B_Γ03_F09 | B_Γ03_F10 | B_Γ03_F01-6 | B_Γ03_F07-10 |
Στίχοι
Nigel Naylor, he's a tailor
He makes trousers, suits and shirts
Penny Proctor, she's a doctor
Comes to see you when it hurts
Peter Palmer, he's a farmer
He's got cows and pigs and sheep
Wendy Witter, babysitter
Minds the kids when they're asleep
People work in the country
People work in the town
People work day and night
To make the world go round
Mabel Meacher, language teacher
Teaches English, French and Greek
Gary Gummer, he's a plumber
Call him when you've got a leak
Patty Prentice, she's a dentist
Keeps your teeth both clean and white
Ronnie Ryman, he's a fireman
Comes when there's a fire to fight
People work in the country
People work in the town
People work day and night
To make the world go round
People work in the country
People work in the town
People work day and night
To make the world go round