ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - B' τάξη
Γ6 - What are you doing, Mr Wolf?
Περιγραφή δραστηριότητας Προτεινόμενη
διαδικασία
Εκπαιδευτικό
Υλικό
Περιεχόμενα
κύκλου

Περιγραφή δραστηριότητας

Περιγράφουμε πράξεις που γίνονται την ώρα που μιλάμε.

Περιγραφή

Μέσα από παιχνίδι κίνησης και παντομίμας τα παιδιά παράγουν λόγο σχετικό με  πράξεις που γίνονται τη στιγμή που μιλούν και αναφέρονται επίσης στα ρούχα που φορούν.

Γλωσσικοί στόχοι

  • Να μάθουν λεξιλόγιο σχετικό με την ένδυση στα Αγγλικά, π.χ. trousers, jacket, hat, dress, shoes, shirt, T-shirt, socks
  • Να μάθουν να ρωτούν ‘What are you/ am I doing?’ και να απαντούν ‘I'm ...-ing / you're ...-ing...
  • Να επαναλάβουν τα χρώματα
  • Να μάθουν να προφέρουν και να διαβάζουν το γράμμα Ss (βλ. οδηγίες)

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να χρησιμοποιήσουν τη γλώσσα του σώματος προκειμένου να επικοινωνήσουν το μήνυμά τους
  • Να εστιάσουν την προσοχή τους σε συγκεκριμένες κινήσεις για να αποκωδικοποιήσουν συγκεκριμένα μηνύματα
  • Να χαρούν την εκπαιδευτική διαδικασία παίζοντας
  • Να μάθουν μέσα από τη μίμηση και την επανάληψη

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

  • Τα ρούχα που θα χρησιμοποιήσει ο λύκος για να ντυθεί, το μπαστούνι του, μια μάσκα λύκου (προαιρετικά)

Φύλλo εργασίας: Β_Γ06_W01

ABC

  • Εικόνα για το γράμμα (S_C)
  • CD αλφάβητου (S_M)
  • Φύλλo εργασίας (S_W)

Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος: 2 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1 Λέμε στα παιδιά να κοιτάξουν προσεκτικά τα ρούχα που φοράμε και εμείς αρχίζουμε να τα παρουσιάζουμε δείχνοντας παράλληλα το κάθε ρούχο και ζητώντας από τα παιδιά να  επαναλάβουν την κάθε λέξη. Μπορούμε για παράδειγμα να τους πούμε: ‘Look at my clothes! I'm wearing black trousers. What am I wearing?’. Τα παιδιά θα πρέπει να επαναλάβουν: ‘Black trousers’. Συνεχίζουμε με τον ίδιο τρόπο μέχρι να παρουσιάσουμε όλα τα ρούχα που φοράμε.

Βήμα 2 Στη συνέχεια τους ζητάμε να ακούν προσεκτικά την ερώτηση που κάνουμε και να σηκώνονται όρθια όσα φορούν τα ρούχα που περιέχει η ερώτησή μας. Για παράδειγμα: ‘Who's wearing blue shoes?’. Επαναλαμβάνουμε την ερώτηση μέχρι να βεβαιωθούμε ότι σηκώθηκαν όρθια τα αντίστοιχα παιδιά. Ανάλογα με το τι φορούν τα παιδιά μπορούμε να  κάνουμε εξάσκηση και σε μερικά ακόμη ρούχα που δεν αναφέραμε στο Βήμα 1. Κατόπιν μπορούμε να ζητήσουμε από όσα παιδιά θέλουν να περιγράψουν τα ρούχα που φορούν.

Βήμα 3 Λέμε στα παιδιά ότι θα παίξουμε παντομίμα. Αρχίζουμε προσποιούμενοι πως βάζουμε το καπέλο μας και ρωτάμε: ‘What am I putting on now?’. Τα παιδιά μάλλον θα πουν ‘hat’  ή ‘a hat’. Παρέχουμε ολοκληρωμένη την απάντηση: ‘You're putting on your hat’ και τους ζητάμε να επαναλάβουν. Συνεχίζουμε με τα υπόλοιπα ρούχα.

Βήμα 4 Κατόπιν ζητάμε από ένα παιδί-εθελοντή να έρθει μπροστά για να παίξουμε την παντομίμα αντίστροφα. Δηλαδή, ενώ τα υπόλοιπα παιδιά θα το ρωτούν: ‘What are you doing?’, το παιδί-εθελοντής θα δίνει την οδηγία της παντομίμας και τα υπόλοιπα παιδιά θα μιμούνται αυτό που τους λέει ότι κάνει. Για παράδειγμα, το παιδί-εθελοντής θα λέει: ‘I'm putting on my shoes now’ και τα υπόλοιπα παιδιά θα ανταποκρίνονται δείχνοντας με κινήσεις τι εννοεί ο συμμαθητής τους. Επαναλαμβάνουμε το ίδιο και με άλλα παιδιά-εθελοντές. Αυτή η παντομίμα είναι καλύτερα να γίνει σε ανοιχτό χώρο, στην αυλή ή στο γυμναστήριο.

Βήμα 5 Παίζουμε bingo με τα ρούχα που συναντήσαμε στα παραπάνω βήματα, τα οποία επίσης περιέχονται στο παιχνίδι (Βήμα 6). Δίνουμε στο κάθε παιδί το μισό φύλλο εργασίας με τις κάρτες bingo (Β_Γ06_W01) και τους ζητάμε να χρωματίσουν τα ρούχα στην κάρτα χρησιμοποιώντας πέντε συγκεκριμένα χρώματα που τους ορίζουμε. Το κάθε ρούχο θα πρέπει να το ζωγραφίσουν με ένα μόνο χρώμα. Εξηγούμε στα παιδιά ότι θα πρέπει να διαγράφουν τα ρούχα που ακούν να λέμε και ότι νικητής θα είναι αυτός που θα διαγράψει πρώτος όλα τα ρούχα της καρτέλας του και θα φωνάξει bingo. Αυτός θα πάρει ένα συμβολικό δωράκι, π.χ. αυτοκόλλητο, μολύβι, καραμέλα. Παίζουμε το bingo λέγοντας τη φράση: ‘I've got a black shirt now, etc.’, δίνοντας το χρόνο που χρειάζονται τα παιδιά για να διαγράψουν τις ανάλογες εικόνες και συνεχίζοντας μέχρι να προκύψει ο νικητής.

Βήμα 6 Ρωτάμε τα παιδιά αν γνωρίζουν το παιχνίδι ‘Περπατώ, περπατώ στο δάσος όταν ο λύκος δεν είναι εδώ’. Αν το γνωρίζουν, τους δίνουμε την ευκαιρία να το εξηγήσουν ή διαφορετικά δίνουμε εμείς τις οδηγίες:

Σχηματίζουμε έναν κύκλο και όλα τα παιδιά πιάνονται χέρι-χέρι. Στη μέση του κύκλου μπαίνει ένα παιδί που παριστάνει το λύκο (μπορούμε να του δώσουμε μια μάσκα για περισσότερη δραματοποίηση). Τα παιδιά του κύκλου τραγουδούν ρυθμικά: ‘We go to the park in the morning when the wolf is still at home’, ενώ παράλληλα κινούνται στον κύκλο. Σταματούν την κίνηση και ρωτούν το λύκο: ‘What are you doing, Mr Wolf?’ Ο λύκος απαντά: ‘I'm putting on my shirt’ και παράλληλα μιμείται τη συγκεκριμένη πράξη ή την κάνει πραγματικά φορώντας ένα πουκάμισο που του έχουμε δώσει. Τα υπόλοιπα παιδιά τραγουδούν και πάλι την πρώτη φράση και ο λύκος συνεχίζει να αποκρίνεται λέγοντας: ‘I’m putting on my trousers, my jacket, my socks.’. Στο τέλος ο λύκος λέει τη μαγική φράση: ‘I'm taking my stick.’. Τότε τα παιδιά ρωτούν:  ‘What for?’ και ο λύκος απαντά: ‘To chase you’ (βλ. ενδεικτικά λόγια για το παιχνίδι στο εκπαιδευτικό υλικό). Εκείνη τη στιγμή τα παιδιά διαλύουν τον κύκλο και τρέχουν προς διάφορες κατευθύνσεις για να μην τα πιάσει ο λύκος. Όποιο παιδί πιαστεί γίνεται εκείνο λύκος και το παιχνίδι συνεχίζεται ανάλογα με το διαθέσιμο χρόνο.

Με την συνεχή επανάληψη των ίδιων φράσεων τα παιδιά θα μπορούν να παράγουν τα λόγια στο τέλος του παιχνιδιού.

Εκπαιδευτικό υλικό

(Πατήστε πάνω στα ονόματα των αρχείων για να κατεβάσετε το υλικό)

Φύλλο εργασίας

Β_Γ06_W01


ABC

S_C


Φύλλο εργασίας ABC

S_W

 

Ακουστικό υλικό

Ενδεικτικά λόγια για το παιχνίδι ‘What are you doing, Mr Wolf?’

- We go to the park in the morning when the wolf is still at home. What are you doing, Mr Wolf?
- I'm putting on my shirt.
- We go to the park in the morning when the wolf is still at home. What are you doing, Mr Wolf?|
- I'm putting on my trousers.
We go to the park in the morning when the wolf is still at home. What are you doing, Mr Wolf?
I'm putting on my jacket.
- We go to the park in the morning when the wolf is still at home. What are you doing, Mr Wolf?
- I'm putting on my shoes.
- We go to the park in the morning when the wolf is still at home. What are you doing, Mr Wolf?
- I'm putting on my hat.
- We go to the park in the morning when the wolf is still at home. What are you doing, Mr Wolf?
- I'm taking my stick.
- What for?
- To chase you....

Ο εκπαιδευτικός μπορεί να παροτρύνει το παιδί-λύκο να χρησιμοποιήσει και άλλα ρήματα, όπως ‘I' m sleeping’, ‘I'm shaving’, ‘I'm eating breakfast’, κλπ., ανάλογα με τις φράσεις που θέλει να επαναλάβει. 

Στίχοι

Ss

Sofia’s socks are red.
Sonia’s are blue.
These socks are purple
and they are for you! 

Αρχεία