ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - B' τάξη
Γ8 - Weather…ing Heights
Περιγραφή δραστηριότητας Προτεινόμενη
διαδικασία
Εκπαιδευτικό
Υλικό
Περιεχόμενα
κύκλου

Περιγραφή δραστηριότητας

Μιλάμε για τον καιρό και χορεύουμε το χορό της Βροχής.

Περιεχόμενο

Τα παιδιά μαθαίνουν  εκφράσεις για τον καιρό και χορεύουν το χορό της Βροχής.

Γλωσσικοί στόχοι

  • Να μάθουν λεξιλόγιο σχετικό με τον καιρό: It’s sunny/ It’s windy/ It’s rainy/ It’s snowy/ Ιt’s cloudy/ It’s hot/ It’s cold
  • Να μάθουν να ρωτούν: What’s the weather like today/ in summer/ in spring/ in autumn/ in winter/ What’s the weather like in July/ in December, etc.?
  • Να επαναλάβουν τις εποχές και τους μήνες
  • Να επαναλάβουν λεξιλόγιο σχετικό με τα μέλη της οικογένειας

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να αναγνωρίσουν τις αλλαγές του καιρού
  • Να «αισθανθούν» τα καιρικά φαινόμενα, π.χ. ζέστη, βροχή, κρύο
  • Να κινήσουν το σώμα τους 

Υλικά και Μέσα

Υλικά: 

  • Εικόνες για τον καιρό (Β_Γ08_F01Β_Γ08_F02Β_Γ08_F03Β_Γ08_F04)
  • Γυαλιά ηλίου
  • Ψάθινο καπέλο
  • Βεντάλια ή ανεμιστήρας (τάξης)
  • Ομπρέλα
  • Ένα σκούφο
  • Ένα κασκόλ
  • CD (B_Γ08_Μ01)

Μέσα:

  • CD player και/ή H/Y

Φύλλα εργασίας:  Β_Γ08_W01Β_Γ08_W02

Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο

Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος: 2-3 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1 Μπαίνουμε στην τάξη κρατώντας μια ομπρέλα και λέμε στα παιδιά:
- It’s rainy today!
Στη συνέχεια φοράμε ένα  ψάθινο καπέλο και γυαλιά ηλίου και τους λέμε:
- It’s hot today! (επαναλαμβάνουμε την κάθε φράση πολλές φορές)
Μετά φοράμε ένα σκούφο και ένα κασκόλ και τους λέμε:
- It’s cold today! Μετά δείχνουμε έναν χιονάνθρωπο (Β_Γ08_F01) και τους λέμε:
- It’s snowy today!
Στη συνέχεια κρατάμε την εικόνα με το σύννεφο πάνω από το κεφάλι μας (Β_Γ08_F02) και λέμε:
- It’s cloudy today!
Τέλος, χρησιμοποιούμε μία βεντάλια ή τον ανεμιστήρα της τάξης ή την εικόνα με τον άνεμο (Β_Γ08_F03) και κάνουμε με το σώμα μας την κίνηση ότι ο αέρας μας τραβά και λέμε:
- It’s windy today! Μετά κρατάμε την εικόνα με τον ήλιο (Β_Γ08_F04) πάνω από το κεφάλι μας και λέμε:
- It’s sunny today!
Mόλις ολοκληρώσουμε την παρουσίαση, παροτρύνουμε τα παιδιά να κοιτάξουν έξω από το παράθυρο της τάξης και τους ρωτάμε:
- What’s the weather like today?
Περιμένουμε απαντήσεις ανάλογα με τον καιρό, π.χ. It’s cold today/ It’s cloudy today. 

Βήμα 2 Λέμε στα παιδιά ότι θα παρακολουθήσουμε ένα βίντεο με τον καιρό στον υπολογιστή. Δείχνουμε στα παιδιά 2-3 φορές το βίντεο και στη συνέχεια τους δίνουμε το φύλλο εργασίας 1 με τα 4 σπιτάκια (Β_Γ08_W01). Τους εξηγούμε τις οδηγίες και τους αφήνουμε να δημιουργήσουν τις ανάλογες εικόνες, δηλ. μια καλοκαιρινή εικόνα ή μια βροχερή εικόνα, κλπ. Περνάμε από κάθε μαθητή και αφού ρωτήσουμε:
- What’s the weather like here or there?
Επιβραβεύουμε ανάλογα τις σωστές απαντήσεις.

Βήμα 3 Δίνουμε στα παιδιά ένα φύλλο εργασίας 2 (Β_Γ08_W02) το οποίο περιλαμβάνει 3 είδη καιρού και διάφορα αντικείμενα. Τους ζητάμε να ενώσουν με γραμμούλες τα αντικείμενα τα οποία συνδυάζονται με τον αντίστοιχο καιρό, π.χ. η ομπρέλα και το αδιάβροχο με το βροχερό καιρό. Όταν τα ενώσουν ζητάμε από κάποια παιδιά να μας παρουσιάσουν τα αντικείμενα που ένωσαν και να μας πουν το σχετικό καιρό, π.χ. Sunglasses! It’s sunny/ Αn umbrella! It’s rainy. Ως κατακλείδα σε αυτό το βήμα, δείχνουμε στα παιδιά ένα ακόμα βίντεο και τα αφήνουμε να διασκεδάσουν.
 
Βήμα 4 Ρωτάμε τα παιδιά αν τους αρέσει ο βροχερός καιρός, π.χ. Do you like rainy weather? Can you play in the rainy weather? Συνήθως μας απαντούν όχι, οπότε τους προτείνουμε να μάθουν το Χορό της Βροχής και τους λέμε ότι με αυτό τον τρόπο μπορούμε να σταματούν τη βροχή  (είναι κάτι σαν ευχή) και να κάνουν τα παιχνίδια και τις δουλειές τους έξω. Αν υπάρχουν μικρά οργανάκια από το μάθημα της Μουσικής μπορούμε να τα δανειστούμε, π.χ. καμπανούλες, κλακέτες, μαράκες, ξυλόφωνο, ντέφι, κλπ. συνοδεύουμε το χορό με τη μουσική. Βάζουμε το βίντεο ή ακούμε το τραγούδι ‘Rain, rain’ (B_Γ08_Μ01, στίχοι) και ζητάμε από τα παιδιά να αφήσουν τις θέσεις τους. Κάνουμε κύκλο όλοι μαζί και καθορίζουμε απλά βήματα σαν αυτά της παρέλασης σηκώνοντας τα πόδια μας αρκετά ψηλά. Παράλληλα κοιτάμε ψηλά σαν να παρακαλάμε τη βροχή και στο ‘Go away’ χρησιμοποιούμε και τα δύο μπράτσα μας για να κάνουμε το «φύγε μακριά». Συνεχίζουμε μέχρις ότου κουραστούν τα παιδιά ή σταματήσει η βροχή. Ως εναλλακτικό τραγούδι, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το τραγούδι από το βίντεο, το οποίο το χορεύουμε σε ρυθμό Twist χωρίς μουσικά όργανα.

Εκπαιδευτικό υλικό

(Πατήστε πάνω στα ονόματα των αρχείων για να κατεβάσετε το υλικό)

Εικόνες

Β_Γ08_F01Β_Γ08_F02Β_Γ08_F03Β_Γ08_F04Β_Γ08_F01-4

 

Φύλλα εργασίας

Β_Γ08_W01Β_Γ08_W02

 

Ακουστικό υλικό

Στίχοι

Rain, rain

Rain, rain go away
Come again another day
Little Johnny wants to play
Rain, rain go away

Rain, rain go away
Come again another day
Mummy wants to play
Rain, rain go away

Rain, rain go away
Come again another day
Daddy wants to play
Rain, rain go away

Rain, rain go away
Come again another day
Brother wants to play
Rain, rain go away

Rain, rain go away
Come again another day
Lisa wants to play
Rain, rain go away

Rain, rain go away
Come again another day
Baby wants to play
Rain, rain go away

Rain, rain go away
Come again another day
All the family wants to play
Rain, rain go away

Αρχεία