Γ4 - Let’s travel! | ||||
Περιγραφή δραστηριότητας | Προτεινόμενη διαδικασία |
Εκπαιδευτικό Υλικό |
Περιεχόμενα κύκλου |
Μαθαίνουμε τα μέσα μεταφοράς μέσα από ζωγραφική, κατασκευές και μουσικοκινητικό τραγούδι.
Περιγραφή δραστηριότητας
Τα παιδιά μαθαίνουν τα μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιούνται στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες χώρες και μέσα από το μουσικοκινητικό τραγούδι ‘The Wheels On The Bus’, διασκεδάζουν μαθαίνοντας τι συμβαίνει σε ένα λεωφορείο καθώς διασχίζει την πόλη.
Γλωσσικοί στόχοι
Παιδαγωγικοί στόχοι
Υλικά και Μέσα
Υλικά:
Μέσα:
Φύλλα εργασίας: B_Γ04_W01, B_Γ04_W02, B_Γ04_W03, B_Γ04_W04, B_Γ04_W05, B_Γ04_W06
Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο
Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος: 3 διδακτικές ώρες
Βήμα 1 Φέρνουμε στην τάξη και δείχνουμε στα παιδιά διάφορα μεταφορικά με παιγνίδια-αντικείμενα, εικόνες (B_Γ04_F01, B_Γ04_F02, B_Γ04_F03, B_Γ04_F04, B_Γ04_F05, B_Γ04_F06) και σε μία αφίσα (B_Γ04_C01). Ρωτάμε τα παιδιά:’What’s this?’ Εκείνα απαντούν όσα ξέρουν. Συμπληρώνουμε εμείς τα υπόλοιπα και τα βοηθάμε να τα επαναλάβουν, π.χ.This is a car/a train/a boat. Ύστερα λέμε στα παιδιά ότι η μασκότ θέλει να κάνει ένα ταξίδι για να επισκεφτεί τη γιαγιά της που ζει σε ένα μακρινό μέρος. Η μασκότ τότε λέει στα παιδιά: ‘I’m going on a trip to visit my grandmother in Thessaloniki/ on Naxos, etc. How can I get there?’ Εξηγούμε στα παιδιά τον προβληματισμό της μασκότ και δείχνουμε πάνω στον γεωφυσικό χάρτη της Ελλάδας, που έχουν τα παιδιά στην τάξη τους, πού μένει η γιαγιά της μασκότ. Αφήνουμε τα παιδιά να προτείνουν διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορεί η μασκότ να ταξιδέψει στον τόπο της γιαγιάς της και να δικαιολογήσουν τις προτάσεις τους, π.χ. με το αεροπλάνο θα κάνει πιο γρήγορα, με το αυτοκίνητο θα είναι πιο άνετα, με το τρένο πιο διασκεδαστικά. Ανακοινώνουμε στη μασκότ την κάθε πρόταση, βάζοντας τα παιδιά να επαναλάβουν μετά από εμάς: You can go by train. It’s fun! /You can go by car. It’s easy! / You can go by plane. It’s fast!
Στη συνέχεια δείχνουμε στα παιδιά άλλα σημεία στο χάρτη, π.χ. τον τόπο καταγωγής μας ή ένα νησί που θέλουμε να πάμε διακοπές και λέμε: ‘How can I get there? I can go by airplane./I can go by ship.’ Τα παιδιά επαναλαμβάνουν τις νέες δομές μετά από μας.
Στη συνέχεια δείχνουμε στα παιδιά άλλα σημεία στο χάρτη, π.χ. τον τόπο καταγωγής μας ή ένα νησί που θέλουμε να πάμε διακοπές και λέμε: ‘How can I get there? You can go by airplane./You can go by ship.’ Τα παιδιά επαναλαμβάνουν τις νέες δομές μετά από μας.
Βήμα 2 Μετά συζητάμε για τα μέσα μεταφοράς σε διάφορα μέρη του κόσμου και δείχνουμε στους μαθητές και στις μαθήτριες εικόνες από μεταφορικά μέσα διαφορετικών λαών (B_Γ04_C02). Μπορούμε να δώσουμε στα Αγγλικά τα ονόματα κάποιων χωρών, π.χ. Greece, India, Great Britain, Italy, Egypt και να επαναλάβουν το λεξιλόγιο των μεταφορικών μέσων.
Βήμα 3 Την επόμενη ώρα παρουσιάζουμε στην τάξη ένα μεγάλο χρωματιστό χαρτόνι, χωρισμένο σε 3 ή 4 μέρη με γραμμές. Τα κομμάτια που δημιουργούνται μπορούν να έχουν αντί για επικεφαλίδες μία χαρακτηριστική εικόνα από εξάρτημα που χαρακτηρίζει την ομάδα των μεταφορικών μέσων, π.χ. έλικα για αυτά που πετούν, πανί γι’ αυτά που πλέουν. Έχουμε γράψει τον τίτλο ‘Means of transport’ και καλούμε τα παιδιά να σκεφτούν υποσύνολα κάποιων μεταφορικών μέσων, όπως μερικά που «πετούν» (helicopter, airplane), «πλέουν» (boat, ship) ή «κινούνται στο δρόμο» (car, van, bicycle). Στη συνέχεια χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες, τους δίνουμε έτοιμα σχέδια να χρωματίσουν (B_Γ04_W01, B_Γ04_W02, B_Γ04_W03, B_Γ04_W04, B_Γ04_W05, B_Γ04_W06). Ενώ χρωματίζουν τα παιδιά εμείς περνάμε από τις ομάδες και τους κάνουμε ερωτήσεις, όπως: ‘What is it?’ , ‘Is it a ship/ boat, an airplane/ helicopter, a van, a car, a train, etc.?’, ‘What colour is it?’ και περιμένουμε απαντήσεις, όπως: ‘This is a ship/boat, car, train, etc.’, ‘It’s a red truck/It’s a green train, etc.’. Καλό είναι τα παιδιά να σκέφτονται διαδρομές που κάνουν με τους γονείς τους την περίοδο των διακοπών και να αναφερθούν σε εμπειρίες ταξιδιού. Τέλος ζητάμε από τα παιδιά να τοποθετήσουν τα μέσα μεταφοράς που έχουν ζωγραφίσει στο αντίστοιχο υποσύνολο πάνω στο χαρτόνι και να τα παρουσιάσουν στους υπόλοιπους συμμαθητές τους, λέγοντας: This is a helicopter. It’s a red helicopter.
Βήμα 4 Εναλλακτικά, χωρίζουμε την τάξη σε ομάδες και βοηθάμε τα παιδιά να κάνουν μία κατασκευή. Μπορούν να φτιάξουν τη μικρογραφία κάποιων μέσων, όπως καραβάκια με χαρτόνι, αυτοκίνητα με κουτάκια από πινέζες και ροδέλες ή τρένα με σπιρτόκουτα. Αν όλα αυτά τα υλικά είναι δυσεύρετα μπορούν απλά να χρησιμοποιήσουν πλαστελίνη και κομμάτια από ύφασμα και μία οδοντογλυφίδα για να φτιάξουν μία βάρκα. Μπορούμε επίσης να τα βοηθήσουμε να φτιάξουν με χαρτί μία βάρκα και μετά να την χρωματίσουν.
Τα παιδιά δείχνουν τις κατασκευές τους στην υπόλοιπη τάξη και περιγράφουν στα Αγγλικά τα μεταφορικά μέσα που έφτιαξαν, π.χ. This is a boat. It’s blue and white.
Βήμα 5 Την επόμενη ώρα, λέμε στα παιδιά ότι θα τραγουδήσουμε το τραγούδι ‘Τhe wheels on the bus’. Για να εξοικειωθούν τα παιδιά με το θέμα του τραγουδιού μπορούμε: α) να φέρουμε ένα λεωφορείο παιχνιδάκι και μέσω αυτού να τα ρωτήσουμε να μας πουν αν το έχουν δει ποτέ, τι κάνει όλη μέρα, κλπ. καθώς επίσης και να τους διδάξουμε, χωρίς να επιμείνουμε να τα μάθουν οπωσδήποτε, τα μέρη του λεωφορείου που θα ακουστούν στο τραγούδι (wheels, horn, wipers, doors, etc.). β) το ίδιο θα μπορούσαμε να κάνουμε και με εικόνες που είτε μπορούμε να ζωγραφίσουμε εμείς ή να κόψουμε από κάποιο περιοδικό ή τέλος να βρούμε από κάποια από τις ιστοσελίδες που παρατίθενται στο προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο.
Μετά μπορούμε να τους δείξουμε τις κινήσεις και τους ήχους που κάνουν αυτά αφού φυσικά έχουμε αποφασίσει ποιές 2-3 στροφές από όλες θα διδάξουμε αρχικά, π.χ. wheels – δείχνουμε τη κίνηση με τα χέρια μας να γυρίζουν γύρω-γύρω το ένα μπράτσο από το άλλο μπροστά στο στήθος μας, wipers – swish, swish (ήχος) και κίνηση των δύο χεριών δεξιά κι αριστερά, horn – beep, beep (ήχος) και κάνουμε κίνηση σαν να πατάμε κόρνα (βλ. προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο).
Βήμα 6 Μετακινούμε τις καρέκλες της τάξης και τις βάζουμε κατά τέτοιο τρόπο ώστε να φτιάχνουν δύο σειρές με διάδρομο ενδιάμεσα, όπως είναι οι θέσεις του λεωφορείου. Τα παιδιά στέκονται όρθια στο μεταξύ. Μετά τους λέμε ότι σήμερα θα πάμε στο σχολείο με το λεωφορείο. Τα φωνάζουμε δύο-δύο με τα ονόματά τους και τους λέμε να ανέβουν στο υποτιθέμενο λεωφορείο. Μαζί με τα ονόματά τους μπορούμε να χρησιμοποιούμε και τις φράσεις στα Αγγλικά, ‘Get on the bus/ Sit down’ ενώ ταυτόχρονα τους καθοδηγούμε και τους δείχνουμε τι πρέπει να κάνουν. Το επαναλαμβάνουμε με αρκετά παιδιά και μετά παίρνουμε τη θέση μας ως οδηγοί και συνεχίζουμε καλώντας και αυτά που έχουν μείνει απέξω «ν’ανέβουν στο λεωφορείο». Όταν όλα τα παιδιά «ανέβουν στο λεωφορείο», τότε τους λέμε ότι ξεκινάμε και κάνουμε με το στόμα ότι δήθεν βάζουμε μπρος τη μηχανή «μπρρρμμμ!!!».
Βήμα 7 Καθόμαστε μπροστά τους ώστε να μπορούν να μας βλέπουν και τους λέμε να μιμηθούν εμάς και ό,τι κάνουμε. Ξεκινάμε να τραγουδάμε το τραγούδι στίχο-στίχο ή βάζουμε να παίζει η μουσική (B_Γ04_M01, στίχοι) και τους δείχνουμε τις κινήσεις που συνοδεύουν το κάθε στίχο. Καλό θα ήταν να μην προχωράμε σε περισσότερες από 2-3 στροφές τη φορά και σιγουρευόμαστε ότι μπορούν να τις επαναλάβουν μαζί μας. Κάθε φορά που θα παίζουμε το τραγούδι στα επόμενα μαθήματα θα επαναλαμβάνουμε τις ίδιες κινήσεις και θα τους επιτρέπουμε να ακούνε τις ίδιες στροφές ξανά. Όταν θα θεωρήσουμε ότι είναι ασφαλές θα προχωρήσουμε σε επόμενη/ες στροφή/ές. Όσο θα επαναλαμβάνεται το τραγούδι τόσο και περισσότερα παιδιά θα αρχίσουν να σιγοψιθυρίζουν κάποιες από τις φράσεις που ακούνε μέχρι που στο τέλος κάποια θα μπορούν να το τραγουδούν ίσως και όλο.
Βήμα 8 Αργότερα, και αφού τα παιδιά έχουν εξοικειωθεί απόλυτα με το τραγούδι, μπορούν να χωρίζονται σε ομάδες και να παίζουν κάποιο ρόλο, δηλ. κάποιοι να είναι οδηγοί, κάποιοι μωρά, κάποιοι άλλοι μαμάδες ή μπαμπάδες ή ο κόσμος μέσα στο λεωφορείο και να μιμούνται τις κινήσεις της αντίστοιχης ομάδας όσο παίζει το τραγούδι.
B_Γ04_C01 | B_Γ04_C02 | B_Γ04_F01 | B_Γ04_F02 | B_Γ04_F03 |
B_Γ04_F04 | B_Γ04_F05 | B_Γ04_F06 | B_Γ04_F01-6 |
B_Γ04_W01 | B_Γ04_W02 | B_Γ04_W03 | B_Γ04_W04 | B_Γ04_W05 |
B_Γ04_W06 |
V_C |
V_W |
THE WHEELS ON THE BUS
The wheels on the bus go round and round
Round and round
Round and round.
The wheels on the bus go round and round,
All through the town!
The horn on the bus goes beep, beep, beep
Beep, beep beep
Beep, beep, beep.
The horn on the bus goes beep, beep, beep
All through the town!
The wipers on the bus go swish, swish, swish
Swish, swish, swish
Swish, swish, swish.
The wipers on the bus go swish, swish, swish,
All through the town!
The people on the bus go up and down
Up and down
Up and down.
The people on the bus go up and down
All through the town!
The babies on the bus go waa, waa, waa
Waa, waa, waa
Waa, waa, waa.
The babies on the bus go waa, waa, waa,
All through the town!
The parents on the bus go shh, shh, shh
Shh, shh, shh
Shh, shh, shh.
The parents on the bus go shh, shh, shh,
Αll through the town!
The doors on the bus go open and shut
Οpen and shut
Οpen and shut.
The doors on the bus go open and shut,
Αll through the town!
The motor on the bus goes zoom, zoom, zoom
Zoom, zoom, zoom
Zoom, zoom, zoom.
The motor on the bus goes zoom, zoom, zoom,
All through the town!
Vv
A violin in the van
A violin in the van,
van, van, van.
The man has a violin
and he’s in the van,
van, van, van.
The man and his violin
are in the van,
van, van, van.