ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - B' τάξη
Γ9 - Happy Birthday!
Περιγραφή δραστηριότητας Προτεινόμενη
διαδικασία
Εκπαιδευτικό
Υλικό
Περιεχόμενα
κύκλου

Περιγραφή δραστηριότητας

Μαθαίνουμε τους μήνες και τις εποχές του χρόνου.

Περιγραφή δραστηριότητας

Οι μαθητές μαθαίνουν τους μήνες και τις εποχές μέσα από κατασκευές, ζωγραφική, παιχνίδια, τραγούδια και δρώμενα.

Γλωσσικοί στόχοι

  • Να μάθουν τους 12 μήνες και τις 4 εποχές στα Αγγλικά
  • Να μάθουν να ρωτούν ‘How old are you/ is Petros/ Maria, etc.?’ και ‘When is your birthday?’ και να απαντούν ‘I’m/ He/She’s  ….. years old’ και ‘It’s in August/December, etc.’/Is July in summer or in spring?/It’s in summer.
  • Να μάθουν επίθετα σχετικά με τις εποχές, όπως: sunny, rainy, cloudy, lovely
  • Nα τραγουδούν το ‘Happy Birthday’
  • Nα επαναλάβουν τους αριθμούς μέχρι το 10
  • Να μάθουν να προφέρουν και να διαβάζουν το γράμμα Qq (βλ. οδηγίες)

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να μοιράζονται κοινές στιγμές με τους συμμαθητές τους και να χαίρονται μαζί τους
  • Να αναγνωρίζουν τον μήνα γέννησής τους καθώς και τον μήνα γέννησης των συμμαθητών τους ή άλλων οικείων τους προσώπων
  • Να αναγνωρίζουν τις εποχές του χρόνου, να τις ξεχωρίζουν, να μπορούν να πουν ποιοι μήνες ανήκουν σε κάθε εποχή και να συνδυάζουν την κάθε εποχή με τον αντίστοιχο καιρό
  • Να μάθουν τη σειρά των μηνών μέσα στο χρόνο

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

  • Χαρτόνια
  • Κόλλα
  • Ψαλίδι
  • Ατομικές φωτογραφίες των παιδιών
  • Ρολό χαρτί με το μέτρο (περίπου 1,5 μέτρο)
  • Χρώματα
  • Κορδέλες ή σερπαντίνες
  • Blu tack ή ταινία διπλής όψεως
  • Μηχάνημα πλαστικοποίησης (προαιρετικό)
  • CD (Β_Γ09_M01Β_Γ09_M02)

Μέσα:

  • CD player και/ή H/Y

Φύλλα εργασίας:  Β_Γ09_W01Β_Γ09_W02Β_Γ09_W03Β_Γ09_W04Β_Γ09_W05Β_Γ09_W06

ABC

  • Εικόνα για το γράμμα (Q_C)
  • CD αλφάβητου (Q_M)
  • Φύλλo εργασίας (Q_W)

Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο:

Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος: 2-3 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1 Μπαίνουμε στην τάξη φέρνοντας μαζί μας τη μασκότ και ένα CD player το οποίο παίζει το τραγούδι ‘Happy Birthday’ (Β_Γ09_M01, στίχοι). Παροτρύνουμε τα παιδιά να τραγουδήσουν μαζί μας. Λέμε στα παιδιά πως σήμερα είναι τα γενέθλια της μασκότ και ότι πολύ θα ήθελε να τα γιορτάσει μαζί τους (π.χ. Whose birthday is it today? It’s our mascot’s birthday today.). Ρωτάμε τα παιδιά πόσων χρόνων νομίζουν ότι είναι η μασκότ (How old is…?’). Στη συνέχεια τα ρωτάμε αν γνωρίζουν πόσων χρόνων είναι τα ίδια. Τους λέμε για παράδειγμα ‘How old are you, Petros/ Maria/ Yiannis?’ και τα ενθαρρύνουμε να απαντήσουν: ‘I’m eight, I’m ten, κλπ. Mετά ρωτάμε κάθε παιδί ξεχωριστά αν γνωρίζει ποιο μήνα έχει τα γενέθλιά του, π.χ. ‘When’s your birthday, Petros/Maria?’. Κάθε παιδί αρχικά μας απαντά στα ελληνικά, εμείς του λέμε το μήνα των γενεθλίων του στα Αγγλικά και του ζητάμε να τον επαναλάβει, π.χ. ‘Ιt’s in July/August.’.

Βήμα 2 Λέμε στα παιδιά ότι θα φτιάξουμε έναν υπενθυμιτή γενεθλίων (Birthday Reminder) έτσι ώστε κάθε φορά που η μασκότ ή κάποιος/α μαθητής/μαθήτρια έχει γενέθλια και έχουμε μάθημα να το θυμόμαστε και να του/της τραγουδάμε το Happy Birthday. Χωρίζουμε τα παιδιά σε ζευγάρια (2 Χ 12 = 24), δίνουμε στο κάθε ζευγάρι από μια φωτοτυπία με το βαγόνι ενός από τους 12 μήνες  (Β_Γ09_W02) και τους ζητάμε να το χρωματίσουν και να το κόψουν (αν δεν βγαίνουν 12 ζευγάρια μπορούν κάποια παιδιά να δουλέψουν ανά τρία).Την ατμομηχανή (Β_Γ09_W01) μπορούμε να τη φτιάξουμε εμείς ή τα παιδιά που τελειώνουν το βαγόνι τους πρώτα. Μόλις τελειώσουν, δείχνουμε έναν-έναν μήνα με τη σειρά και τους ζητάμε να επαναλάβουν. Ανακατεύουμε τα βαγόνια και ζητάμε από τα παιδιά να προσπαθήσουν να τα βάλουν στη σωστή σειρά. Κατόπιν, με τη βοήθεια των παιδιών, κολλάμε τα βαγόνια στον τοίχο σε ευθεία γραμμή και ζητάμε από τα παιδιά στο επόμενο μάθημα να έχουν μαζί τους από μία φωτογραφία τους, την οποία θα κολλήσουν στα βαγόνια που αντιστοιχούν στον μήνα των γενεθλίων τους πάνω στο τετράγωνο ή οβάλ σχήμα.  

Βήμα 3 Δείχνουμε στα παιδιά τα φύλλα εργασίας με τις 4 εποχές (Β_Γ09_W03Β_Γ09_W04Β_Γ09_W05Β_Γ09_W06). Συζητάμε μαζί τους για τα χαρακτηριστικά της κάθε εποχής (καιρός, γιορτές, πράγματα που κάνουν σε κάθε εποχή, κλπ.). Τους ρωτάμε εάν γνωρίζουν ποια εποχή έχουμε τώρα. Επαναλαμβάνουμε τους μήνες από τον υπενθυμιτή γενεθλίων μαζί με τα παιδιά σταματώντας ανά 3 μήνες και λέγοντας την εποχή που αντιστοιχεί σε αυτούς τους μήνες, π.χ. March-April-May: spring! Τους ζητάμε να επαναλάβουν. Ρωτάμε πάλι έναν-έναν: When is your birthday? In spring, autumn, winter, summer? Περιμένουμε απαντήσεις, όπως: It is in winter. It’s in autumn. Επαναλαμβάνουμε μαζί με τα παιδιά ποιοι μήνες αποτελούν κάθε εποχή δείχνοντάς τους μήνες και τις εποχές σε φωτοτυπίες, που τους δίνουμε να χρωματίσουν (Β_Γ09_W03Β_Γ09_W04Β_Γ09_W05Β_Γ09_W06). Ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών μπορεί να χρειαστεί να έχουμε διπλά αντίγραφα. Αφού τα χρωματίσουν, συλλέγουμε τα χαρτιά και πλαστικοποιούμε σε κάρτες (αν είναι δυνατόν) για το επόμενο μάθημα. Αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, θα χρησιμοποιήσουμε τα χαρτιά ως έχουν στο επόμενο βήμα. Στη συνέχεια, λέμε στα παιδιά ότι θα ακούσουμε ένα τραγούδι ‘The season chant’ (Β_Γ09_M02, στίχοι) σχετικό με τον καιρό της κάθε εποχής. Τους παροτρύνουμε να τραγουδήσουν χτυπώντας παλαμάκια για να ακολουθούν το ρυθμό. Παράλληλα, στο rainy κάνουμε με τα χέρια μας ότι πέφτει βροχή, στο sunny σηκώνουμε τα χέρια ψηλά και κάνουμε τον κύκλο του ήλιο, στο cloudy φουσκώνουμε το σώμα μας και στο lovely φέρνουμε και τα δύο μας χέρια σταυρωτά μπροστά μας και ανασηκώνουμε τους ώμους. Συνεχίζουμε όσες φορές χρειαστεί και προσθέτουμε κάθε φορά το la-la-la.

Βήμα 4 Τοποθετούμε τις ζωγραφισμένες (και αν είναι δυνατόν πλαστικοποιημένες) φωτοτυπίες- κάρτες (ανάποδα) στο πάτωμα και καλούμε ένα-ένα παιδί να σηκώσει από μία κάρτα και όλα μαζί να κάνουν έναν μεγάλο κύκλο. Όταν όλα τα παιδιά έχουν από μια κάρτα, ζητάμε από το καθένα παιδί να δείξει την κάρτα του και να πει δυνατά τί βλέπει, π.χ. I’m/ I’ve got January/ summer. Βοηθάμε όπου χρειαστεί. Στη συνέχεια φωνάζουμε δυνατά έναν-ένα μήνα, π.χ. December, July. και μία-μία εποχή, π.χ. spring, summer και τους λέμε ότι κάθε φορά που ακούν τον μήνα ή την εποχή που έχουν στα χέρια τους θα πρέπει να βγαίνουν έξω από τον κύκλο. Αφού βγουν όλα τα παιδιά, τους λέμε ότι τώρα θα κάνουμε ένα τρένο που τα βαγόνια του θα πρέπει να είναι στη σωστή σειρά, κάθε 3 μήνες θα πρέπει να παρεμβάλλεται μία εποχή και ότι το τρένο δεν θα ξεκινήσει αν δεν είναι όλοι στη σωστή θέση. Ξεκινάμε με την εποχή που έχουμε, π.χ. spring. O μαθητής που έχει τη σχετική κάρτα μπαίνει σε σειρά. Συνεχίζουμε φωνάζοντας τους μήνες της Άνοιξης, π.χ. March, April, May. Οι μαθητές που έχουν αυτές τις κάρτες πρέπει να μπουν στη σειρά. Συνεχίζουμε  με τις υπόλοιπες εποχές και τους μήνες τους. Όταν όλοι οι μαθητές με τους μήνες και τις εποχές μπουν στη σωστή σειρά, μιμούμαστε τον ήχο του τρένου,  το τρένο ξεκινά και κάνουμε το γύρο της τάξης ή βγαίνουμε στο προαύλιο φωνάζοντας όλοι μαζί τους μήνες και τις εποχές. 

Βήμα 5  Κάνουμε μία μικρή παρουσίαση στα παιδιά για το πώς μπορούν να γιορτάσουν τα γενέθλιά τους. Τους λέμε ότι αυτός που γιορτάζει μπορεί να διαλέξει  ‘κυρίους και κυρίες των τιμών’ (μπορεί να είναι τρία αγόρια και τρία κορίτσια ) οι οποίοι θα καθίσουν αριστερά και δεξιά του και θα είναι τα τιμώμενα πρόσωπα. Ρωτάμε ποιο παιδί ή ποια παιδιά έχουν γενέθλια το μήνα που διανύουμε. Ετοιμάζουμε ένα (ή περισσότερα καπέλα αν τα παιδιά που γιορτάζουν την ημέρα εκείνη είναι περισσότερα από ένα) καπέλο για το παιδί που γιορτάζει και γράφουμε επάνω Birthday King αν είναι αγόρι και Birthday Queen αν είναι κορίτσι. Έχουμε ήδη ετοιμάσει 6 (ή και περισσότερα) καπέλα χάρτινα (στο ίδιο χρώμα) (βλ. εκπαιδευτικό υλικό για την κατασκευή) για τα τιμώμενα πρόσωπα. Λέμε στα παιδιά ότι θα φτιάξουν μία κάρτα-ρολό επάνω στην οποία θα  κολλήσουν κάτι, π.χ. κάποιο αυτοκόλλητο, μία ζωγραφιά, μία καραμέλα για τον εορτάζοντα. Αν θέλουμε κλείνουμε την κάρτα-ρολό με μια κορδέλα και την παίρνει μαζί του το παιδί που γιορτάζει. Μόλις η κάρτα τελειώσει σηκώνονται όλα μαζί, πλησιάζουν τον μαθητή που γιορτάζει και του παραδίδουν την κάρτα φωνάζοντας: Happy Birthday, Petros!! Let’s have a birthday party! Bάζουμε μουσική και τους αφήνουμε να διασκεδάσουν και να χορέψουν για λίγο.

Εκπαιδευτικό υλικό

(Πατήστε πάνω στα ονόματα των αρχείων για να κατεβάσετε το υλικό)

Φύλλα εργασίας

Β_Γ09_W01

Β_Γ09_W02

Β_Γ09_W03

Β_Γ09_W04

Β_Γ09_W05

Β_Γ09_W06

 

ABC

Q_C

 

Φύλλο εργασίας ABC

Q_W

       

Οδηγίες για κατασκευή καπέλων

Α. Καπέλα κυρίων και κυριών των Τιμών

Παίρνετε ένα χαρτόνι Α4 και το προσαρμόζετε στο μέγεθος του κεφαλιού του παιδιού. Συρράπτετε δημιουργώντας ένα τριγωνικό σχήμα. Κόβετε διάφορες κορδέλες ή σερπαντίνες  και τις συρράπτετε στην κορυφή του καπέλου. Αν θέλετε χρησιμοποιείτε το ειδικό σγουρό ψαλίδι για να κάνετε σχέδια στο τελείωμα του καπέλου.

Β. Καπέλο για τον εορτάζοντα

Παίρνετε ένα ρολό χαρτόνι και το τυλίγετε γύρω από το κεφάλι του παιδιού. Συρράπτετε ανάλογα με το μέγεθος. Κόβετε με το ψαλίδι τριγωνικά σχέδια στην κορυφή. Αν έχετε ειδικό σγουρό ψαλίδι, χρησιμοποιείτε αυτό για να κάνετε σχέδια στην κορυφή του καπέλου, Γράφετε Birthday King ή Birthday Queen με glitter ή μαρκαδόρο. Διακοσμείτε ανάλογα.

Γ. Κατασκευή κάρτας-ρολού

Χρειαζόμαστε  περίπου 1 με 1, 5 μέτρο απλό χαρτί σε ρολό. Κολλάμε, ζωγραφίζουμε μέσα σε αυτό. Τυλίγουμε σε ρολό και κλείνουμε με μία κορδέλα

Ακουστικό υλικό

Στίχοι

Happy Birthday

Happy Birthday to you!
Happy Birthday to you!
Happy Birthday dear Tina
Happy Birthday to you!

The Season Chant

Spring
Summer
Autumn
Winter

Spring is lovely
Summer is sunny
Autumn is cloudy
Winter is rainy

Spring
Summer
Autumn
Winter

Spring is lovely
Summer is sunny
Autumn is cloudy
Winter is rainy

Qq

See the queen
Her dress is violet.
Her name’s Ann
And she’s very quiet!

Αρχεία