E5 - Spring is here! | ||||
Περιγραφή δραστηριότητας | Προτεινόμενη διαδικασία |
Εκπαιδευτικό Υλικό |
Περιεχόμενα κύκλου |
Φτιάχνουμε ένα ανοιξιάτικο τοπίο και ένα πρωτομαγιάτικο στεφάνι με διάφορα υλικά.
Τα παιδιά συνθέτουν με διάφορα υλικά ένα ανοιξιάτικο τοπίο για να κατανοήσουν την αλλαγή στη φύση κατά τη διάρκεια της άνοιξης και μαθαίνουν να φτιάχνουν ένα μαγιάτικο στεφάνι.
Φύλλα εργασίας: B_E05_W01, B_E05_W02
Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος: 3 ώρες
Βήμα 1 Μπαίνουμε στην τάξη κρατώντας ένα ματσάκι με λουλούδια και λέμε στα παιδιά ότι μας το έφερε η μασκότ, γιατί είναι χαρούμενη που μπήκε η άνοιξη. Δείχνοντας τα λουλούδια μπορούμε να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να μιλήσουν γι’ αυτά λέγοντας, για παράδειγμα: ‘Spring is here! Look! Here are some beautiful flowers. They smell nice! / What colour are they/ Do you like flowers/ Do you like spring?’
Μπορούμε ακόμα να τους θυμίσουμε τις υπόλοιπες εποχές που έχουμε κάνει σε προηγούμενη δραστηριότητα και να επαναλάβουμε τους μήνες της άνοιξης.
Στη συνέχεια τους λέμε ότι η μασκότ μας έφερε και ανοιξιάτικες εικόνες από πίνακες ζωγραφικής για να εμπνευστούμε και να ζωγραφίσουμε κι εμείς ωραία ανοιξιάτικα τοπία. Κολλάμε στον πίνακα με blu tack την εικόνα (B_E05_C01), βάζοντας πάνω από κάθε πίνακα έναν αριθμό από το 1 ως το 5 και λέμε στα παιδιά ότι θα παίξουμε ένα παιχνίδι.
Εμείς θα τους λέμε μια πρόταση στα Αγγλικά και εκείνα θα βρίσκουν σε ποιά εικόνα αναφέρεται, π.χ. picture 1, picture 2 , etc. Οι προτάσεις που θα χρησιμοποιήσουμε μπορεί να είναι οι εξής, που εμείς βέβαια θα δίνουμε ανακατεμένες:
(Εικόνα 1)
- A girl is picking flowers.
- The little girl is wearing an orange hat and a pink dress.
- There are orange flowers in the field.
(Εικόνα 2)
- A bird is singing on a tree.
- The bird’s got a black head.
(Εικόνα 3)
- There are two boats in the river.
- A man’s fishing in the river.
(Εικόνα 4)
- The flowers are yellow and purple.
- A boy’s riding a motorbike.
- The boy’s smiling. He is happy.
- Three birds are flying and one’s sitting on the flowers.
(Εικόνα 5)
- Three girls are riding their bikes.
- The girls have got red hair.
Κάθε φορά που περιγράφουμε μία εικόνα κάνουμε συγχρόνως και παντομίμα ώστε να διευκολύνουμε τα παιδιά. Μόλις τα παιδιά βρίσκουν τη σωστή εικόνα εμείς την περιγράφουμε και τους ζητάμε να επαναλάβουν την πρόταση. Βοηθάμε τα παιδιά να κατανοήσουν καινούργιες λέξεις και φράσεις, π.χ. picking flowers, motorbike, fishing, field, river, tree, δείχνοντάς τους τις εικόνες και κάνοντας ερωτήσεις, όπως: ‘What is the girl doing?/ Where is the bird sitting? / Where are the boats?’ ώστε να απομονώσουμε ότι θεωρούμε πως πρέπει να επιμείνουμε για να το επαναλάβουν και πάλι τα παιδιά δίνοντας τις ανάλογες απαντήσεις, δηλ.: ‘She is picking flowers/ On a tree/ Ιn the river’, κ.ο.κ.
Στη συνέχεια καλούμε όποια παιδιά θέλουν να κάνουν εκείνα παντομίμα και εμείς ρωτάμε την υπόλοιπη τάξη. Πιθανός διάλογος:
- What is he/she doing?
- Is he/she fishing/picking flowers/singing?
- He/ She is fishing/picking flowers/singing.
Βήμα 2 Μετά χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες και τους μοιράζουμε ένα χρωματιστό κανσόν χαρτόνι και δίνουμε σε κάθε παιδί το φύλλο εργασίας 1 (B_E05_W01) για να το χρωματίσουν, να το κόψουν και να συνθέσουν μια ανοιξιάτικη εικόνα, ζωγραφίζοντας και ό,τι άλλο θέλουν για να δείξουν την άνοιξη στη φύση όπως έναν ήλιο, άλλα ζώα, κλπ.
Μπορούμε ακόμη να τα πάμε στο κοντινό πάρκο και να μαζέψουν υλικά όπως φύλλα, λουλούδια, χόρτα και κλαδάκια, τα οποία μπορούν να προσθέσουν στη ζωγραφιά τους και να την κάνουν πιο φυσική.
Όταν τελειώσουν τη ζωγραφιά τους μας την παρουσιάζουν. Εμείς κάθε φορά λέμε: ‘Let me see… Is spring here?’ και τα ενθαρρύνουμε να απαντήσουν: ‘Yes. Spring is here!’ και να περιγράψουν τη ζωγραφιά τους, λέγοντας για παράδειγμα:
- There are flowers. Α frog is fishing. Α bird is singing. Α butterfly is flying. Ηere is the sun. There are some ducks, etc.
Βήμα 3 Την επόμενη ώρα συζητάμε με τα παιδιά για τις γιορτές που έχουμε την περίοδο της Άνοιξης και αναφερόμαστε στο Πάσχα και την Πρωτομαγιά. Ρωτάμε τα παιδιά αν θυμούνται τι κάνουμε την Πρωτομαγιά και μιλάμε για τα στεφάνια που φτιάχνουμε και κρεμάμε στα μπαλκόνια ή στην πόρτα μας. Τους λέμε ότι θα κάνουμε ένα στεφάνι με λουλούδια. Έχουμε ετοιμάσει εμείς δύο στεφάνια, ένα με πανάκια και ένα με χάρτινα λουλούδια (B_E05_sample, B_E05_sample2, B_E05_sample3) και τους τα δείχνουμε, λέγοντας για παράδειγμα:
- Look! This is a flower wreath. Let’s make a wreath of paper flowers!
Τους μοιράζουμε το φύλλο εργασίας 2 (B_E05_W02) για να ζωγραφίσουν με ό,τι χρώματα θέλουν και να φτιάξουν ένα στεφάνι. Αφού τα βοηθήσουμε να κόψουν και τη βάση για το στεφάνι τους λέμε να κολλήσουν τις μαργαρίτες τους τη μία δίπλα στην άλλη και να μην αφήνουν κενά. Δίνουμε οδηγίες:’Draw/ cut/ glue/ use as many colours as you can’, etc.
Όταν τελειώσουν το στεφάνι τους (φροντίζουμε να είναι κοντά η ημέρα της Πρωτομαγιάς) το παίρνουν στο σπίτι για να το στολίσουν.
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ
Τους δίνουμε λουρίδες από χρωματιστά χαρτιά για να κάνουν κυλίνδρους και να τους κολλήσουν όπως στο υπόδειγμα και να φτιάξουν ένα στεφάνι από λουλούδια-μαργαρίτες ή άλλα.
Λέμε στα παιδιά ότι θα ακούσουμε ένα τραγουδάκι για την άνοιξη. Τους βάζουμε το τραγούδι ‘Spring morning’ (B_E05_M01, στίχοι) στο CD player και τραγουδώντας το ‘Spring morning κάνουμε και τις ανάλογες κινήσεις, ακολουθώντας το ρυθμό. Θα χρειαστούμε αρκετό χώρο για αυτό το τραγούδι με το χορό και παντομίμα των κινήσεων των ζώων, οπότε θα πρέπει να έχουμε από πριν διαμορφώσει κατάλληλα την τάξη. Θα ήταν επίσης χρήσιμο να γνωρίσουμε στα παιδιά το άγνωστο λεξιλόγιο, π.χ. a bird flies, a chick walks, a duck swims, a lamb runs, χωρίς όμως να επιμείνουμε αλλά να το δείχνουμε με μιμήσεις, με αλλαγή της φωνής και βέβαια με το βήμα και τις κινήσεις του σώματός μας.
B_E05_C01a | B_E05_C01b | B_E05_C01c | B_E05_C01d | B_E05_C01e |
B_E05_C01 |
Φύλλα εργασίας
B_E05_W01 | B_E05_W02 |
Χάρτινες Χρωματιστές λουρίδες
Κόλλα
Ψαλίδι
Οδηγίες
Κόβουμε τις λουρίδες. Τυλίγουμε σε ρολό μία λουρίδα και την κολλάμε για να είναι το κέντρο. Κάνουμε με τις υπόλοιπες λουρίδες ρολά ή άλλα σχήματα και τις κολλάμε στο κεντρικό κομμάτι. Κρεμάμε τα λουλούδια σε μία κορδέλα ή σκοινί, το δένουμε σε στεφάνι ή διακοσμούμε την τάξη, αφήνοντας το σκοινί ως γιρλάντα.
B_E05_sample2 | B_E05_sample3 |
Υλικά
Πανιά διαφορετικών χρωμάτων και υφής
Κόλλα
Ψαλίδι
Οδηγίες
Ζωγραφίζουμε πάνω στα πανιά διάφορα λουλούδια και σε διαφορετικά μεγέθη.
Τα κόβουμε και πάνω στο χάρτινο στεφάνι (όπως το έχουμε με τους ομόκεντρους κύκλους φτιάξει) κολλάμε τα πάνινα λουλούδια (ένα μεγάλο, ένα μικρό και ένα μικρότερο) σε διάφορα σημεία, το ένα όμως δίπλα στο άλλο, χωρίς να αφήνουμε χώρο κενό. Αντί για λουλούδια μπορούμε να ζωγραφίσουμε πεταλούδες ή φύλλα.
SPRING MORNING
This is the way the bunny hops
Bunny hops, bunny hops
This is the way the bunny hops
On a spring time morning
This is the way the blue bird flies
Blue bird flies, blue bird flies
This is the way the blue bird flies
On a spring time morning
This is the way the little chick walks
Little chick walks, little chick walks
This is the way the little chick walks
On a spring time morning
This is the way the little duck swims
Little duck swims, little duck swims
This is the way the little duck swims
On a spring time morning
This is the way the little lamb runs
Little lamb runs, little lamb runs
This is the way the little lamb runs
On a spring time morning
This is the way the children play
Children play, children play
This is the way the children play
On a spring time morning