ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - B' τάξη
E7 - Mother’s Day
Περιγραφή δραστηριότητας Προτεινόμενη
διαδικασία
Εκπαιδευτικό
Υλικό
Περιεχόμενα
κύκλου

Περιγραφή δραστηριότητας

Γιορτάζουμε την ημέρα της Μητέρας με ένα τραγούδι και μία κατασκευή.

Περιεχόμενο

Τα παιδιά μαθαίνουν ένα τραγούδι για την ημέρα της μητέρας και φτιάχνουν μια κάρτα για να τη χαρίσουν στη μητέρα τους.

Γλωσσικοί στόχοι

  • Να μάθουν λεξιλόγιο και δομές σχετικά με την καθημερινότητά τους με τη μητέρα τους, όπως: My mum  cooks for me, combs my hair, plays with me, etc.
  • Να μάθουν τη γλώσσα των μηνυμάτων που μπορεί να δουν σε ευχετήριες κάρτες για την ημέρα της Μητέρας, όπως: I love you mummy/ My mummy is the best/ Mum I love you / Lots of love for mum, etc.

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να συνειδητοποιήσουν το ρόλο της μητέρας τους στη ζωή τους και στην καθημερινότητά τους
  • Να ανακαλύψουν την πολυπολιτισμικότητα, μέσα από τη διαφορετική καθημερινότητα των μητέρων σε διάφορα μέρη του κόσμου
  • Να συμμετέχουν στη μαθησιακή διαδικασία ενεργά μέσα από το τραγούδι και την κίνηση
  • Να χρησιμοποιήσουν τις καλλιτεχνικές τους δεξιότητες και τις δεξιότητες των χεριών τους για να δημιουργήσουν πρωτότυπες κατασκευές

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

  • Εικόνες μητέρων (B_E07_C01)
  • Ξυλομπογιές ή μαρκαδόροι
  • Ψαλίδι
  • Κόλλα
  • Χρωματιστό χαρτόνι
  • CD (B_E07_M01B_E07_M02)

Μέσα:

  • CD player και/ή Η/Υ

Φύλλα εργασίας: B_E07_W01B_E07_W02

Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο:

Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος: 2 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1 Λέμε στα παιδιά ότι σήμερα θα μιλήσουμε για τις μητέρες και θα σκεφτούμε πόσο πολύ τις αγαπάμε. Όλος ο κόσμος αγαπάει τις μανούλες και γι’ αυτό έχουμε μια γιορτή για να τις τιμάμε κάθε χρόνο- τη 2η Κυριακή του Μαΐου. Μετά τους δείχνουμε φωτογραφίες μητέρων με παιδιά από διάφορα μέρη του κόσμου και σε διάφορες δραστηριότητες (B_E07_C01). Με αφορμή την κάθε εικόνα συζητάμε για τις μητέρες του κόσμου και αυτά που κάνουν για τα παιδιά τους. Λέμε για παράδειγμα: 

- Look at this mum! She is in Philippines/Asia. She feeds her baby. This mum is in Nigeria/Africa. She carries her baby on her back. This mum is in Kongo/Africa. Her little girl is sick. She takes her little girl to the doctor. This mum is in London/Europe. She plays with her children, etc.

Σταματάμε κάθε τόσο και ζητάμε από τα παιδιά να επαναλάβουν τις καινούριες λέξεις και φράσεις και γενικά τα ενθαρρύνουμε να συμμετέχουν στη συζήτηση κάνοντάς τους ερωτήσεις. Πιθανός διάλογος:

- Where is this mum?
- In Africa
- What is she wearing?
- Α dress…
- Is she pretty?
- Yes, she is pretty!
- What does she do for her little girl?
- She takes her to the doctor.
- Why?
- Is the girl sick?/ Is the little girl happy/scared?, etc.

Βήμα 2 Ζητάμε από τα παιδιά να σκεφτούν και να μας πουν μερικά από τα πράγματα που κάνει η μητέρα τους για αυτά. Ρωτάμε:

- What does your mummy do for you?

Τα βοηθάμε όπου χρειάζεται προσφέροντάς τους τις κατάλληλες λέξεις και φράσεις και τους ζητάμε να τις επαναλάβουν μετά από μας. Πιθανές φράσεις που μπορεί να χρησιμοποιηθούν:

- My mum cooks for me/ plays with me/takes me to the doctor/ takes me to school/ reads to me/ loves me/ hugs me/ kisses me/ takes care of me/makes my bed/ washes my clothes/ tidies up my room, etc.

Βήμα 3 Μετά τους λέμε ότι θα τραγουδήσουμε το τραγούδι ‘Mother’s Care’ που μιλάει για τη φροντίδα της μαμάς (B_E07_M01, στίχοι).

Τραγουδάμε μία φορά το τραγούδι κάνοντας τις αντίστοιχες κινήσεις για να το δείξουμε στα παιδιά. Στη συνέχεια το επαναλαμβάνουμε σταδιακά με τα παιδιά. Προχωράμε στην επόμενη στροφή όταν είμαστε σίγουροι ότι όλα τα παιδιά έχουν μάθει τα λόγια και τις κινήσεις της προηγούμενης.

Τα παιδιά σε ομάδες σηκώνονται όρθια και τραγουδούν το τραγούδι, κάνοντας τις ανάλογες κινήσεις. Στο τραγούδι Mother’s Care μπορούμε να αυτοσχεδιάσουμε και να φτιάξουμε τους δικούς μας στίχους, ανάλογα με αυτό που ταιριάζει καλύτερα στους μαθητές μας, π.χ. αντί για prays with me, μπορούμε να πούμε prays for me. Αν το θέμα της προσευχής είναι λεπτό και δεν θέλουμε να το θίξουμε, μπορούμε να το αντικαταστήσουμε με κάτι άλλο, π.χ. dances/ runs with me...

Βήμα 4 Στη συνέχεια λέμε στα παιδιά ότι θα ετοιμάσουμε μία κατασκευή για τη μαμά για να της τη δώσουμε στη γιορτή της μητέρας. Τα παιδιά μαθαίνουν να λένε: ‘I love you, mummy! or My mummy’s the best or Mum, I love you! or Lots of love for mum’...

Δίνουμε στα παιδιά όποιο φύλλο εργασίας θέλουν (B_E07_W01B_E07_W02) το οποίο χρωματίζουν. Όταν τελειώσουν δείχνουν τις κάρτες στους συμμαθητές τους και μετά τις δίνουν στη μητέρα τους την ημέρα της γιορτής της Μητέρας τραγουδώντας το τραγουδάκι ‘It’s your special day’ (B_E07_M02, στίχοι).

Εκπαιδευτικό υλικό

(Πατήστε πάνω στα ονόματα των αρχείων για να κατεβάσετε το υλικό)

Εικόνες

B_E07_C01


Φύλλα εργασίας

B_E07_W01B_E07_W02

               

Ακουστικό υλικό

Στίχοι

MOTHER’S CARE

This is the way Mother takes me to school (περπατάμε κρατώντας το χέρι του διπλανού μας)
Takes me to school, takes me to school 
This is the way Mother takes me to school 
This is the way Mother takes me to school 
Mother cares for me

This is the way Mother cooks for me (προσποιούμαστε ότι ανακατεύουμε το φαγητό στην κατσαρόλα)
Cooks for me, cooks for me 
This is the way Mother cooks for me 
This is the way Mother cooks for me 
Mother cares for me

This is the way Mother plays with me (προσποιούμαστε ότι παίζουμε με ένα αυτοκινητάκι ή μια κούκλα)
Plays with me, plays with me 
This is the way Mother plays with me 
This is the way Mother plays with me 
Mother cares for me

This is the way Mother gives me a hug (αγκαλιάζουμε τον εαυτό μας)
Gives me a hug, gives me a hug
This is the way Mother gives me a hug 
This is the way Mother gives me a hug 
Mother cares for me

This is the way Mother reads to me (προσποιούμαστε ότι διαβάζουμε ένα βιβλίο)
Reads to me, reads to me 
This the way Mother reads to me 
This the way Mother reads to me 
Mother cares for me

This is the way Mother prays for me (ενώνουμε τις παλάμες μας και κάνουμε ότι προσευχόμαστε)
Prays with me, prays with me
This is the way Mother prays with me 
This is the way Mother prays with me 
Mother cares for me

IT'S YOUR SPECIAL DAY
Mummy, it's your special day
And it's time for me to say
I’m glad for the things you do
Thank you, Mummy, I love you!

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΡΤΩΝ

  • Μία απλή και εύκολη κάρτα
  1. Έχουμε μια κάρτα Α4 χωρισμένη στα δύο και στη μία πλευρά ζωγραφίζουμε ένα λουλούδι, μία καρδιά, ένα αστέρι, κλπ.
  2. Mετά παίρνουμε το περίγραμμα όπως δίνεται πιο κάτω και κόβουμε το σημειωμένο ενώ ζωγραφίζουμε το υπόλοιπο.
  3. Κολλάμε τη μία πάνω στην άλλη και έχουμε μια κάρτα ‘παράθυρο’ όπου στο εσωτερικό λευκό γράφει το παιδί ‘Μum I love you, lots of love for mum’, κλπ.
  • Τετράπτυχη κάρτα
  1. Τα παιδιά ζωγραφίζουν την κάρτα (τα γράμματα και τις γλαστρούλες με τα λουλουδάκια). στο κενό διάστημα, ανάμεσα στις δύο γλάστρες, τους γράφουμε ένα μήνυμα για τη μητέρα (μπορεί να μας το πουν τα παιδιά στα ελληνικά και να τους το γράψουμε εμείς στα αγγλικά). Εναλλακτικά, μπορούν να ζωγραφίσουν τα παιδιά κάτι δικό τους.
  2. Στη συνέχεια κολλάνε την κάρτα σε χρωματιστό χαρτόνι για να στέκεται καλύτερα και κόβουν το περίγραμμα της.
  3. Διπλώνουν προς τα μέσα τις εσωτερικές διακεκομμένες γραμμές.
  4. Μετά διπλώνουν προς τα έξω τις εξωτερικές διακεκομμένες γραμμές (πάνω από τις γλαστρούλες). Σχηματίζεται μία γλαστρούλα με τη λέξη Mum στην κορυφή. Όταν ανοίξουν την καρτούλα φαίνεται το μήνυμα που τους έχουμε γράψει ή η ζωγραφιά που έχουν φτιάξει το παιδιά για τη μητέρα τους.

Αρχεία