ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - B' τάξη
E3 - Gingerbread man
Περιγραφή δραστηριότητας Προτεινόμενη
διαδικασία
Εκπαιδευτικό
Υλικό
Περιεχόμενα
κύκλου

Περιγραφή δραστηριότητας

Μαθαίνουμε την ιστορία του Gingerbread Man.

Περιεχόμενο

Τα παιδιά μαθαίνουν φράσεις σχετικές με την ιστορία του Gingerbread Man και θυμούνται λεξιλόγιο για ζώα και ζωγραφίζουν μαθαίνοντας τα γεωμετρικά σχήματα.

Γλωσσικοί στόχοι

  • Να μάθουν καινούριο λεξιλόγιο σχετικό με την ιστορία και να εξοικειωθούν με τα γεωμετρικά σχήματα και σώματα 
  • Να μάθουν ολόκληρες φράσεις από μία ιστορία, π.χ. Run, run as fast as you can, you can't catch me I'm the gingerbread man!’, Stop! I want to eat you!, Jump on my tail!
  • Να επαναλάβουν γνωστό λεξιλόγιο και δομές, π.χ. ονόματα ζώων, χρώματα και μέρη του προσώπου
  • Να μάθουν τη γλώσσα μέσα από ρίμες
  • Να ανταποκρίνονται σε οδηγίες, π.χ. Colour his eyes blue, Draw five buttons, Please, Maria, add the salt

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να μάθουν για τις παραδόσεις άλλων χωρών 
  • Να παρακολουθήσουν και να κατανοήσουν την εξέλιξη μιας ιστορίας  μέσω της επανάληψης και της δραματοποίησης
  • Να αφηγηθούν τα γεγονότα μίας ιστορίας με χρονολογική σειρά
  • Να εστιάζουν την προσοχή τους στις εντολές που τους δίνονται
  • Να αναγνωρίζουν γεωμετρικά σχήματα και σώματα
  • Να εμπλακούν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία, μέσα από πράξεις της καθημερινότητας 
  • Να συγχρονίζονται ομαδικά σε ένα ρυθμό

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

Μέσα:

  • CD player και/ή Η/Υ

Φύλλο εργασίας: B_E03_W01

Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο:

Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος: 2-3 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1 Διαβάζουμε ή βάζουμε στο CD player την ιστορία ‘The Gingerbread Man’ (B_E03_M01, λόγια). Η ιστορία μιλάει για ένα κουλουράκι σε σχήμα ανθρώπου που ζωντανεύει και το σκάει από το φούρνο φωνάζοντας ‘Run, run as fast as you can! You can't catch me, I'm the gingerbread man.’. Η γυναίκα που τον έφτιαξε καθώς και διάφορα ζώα τον κυνηγούν για να τον πιάσουν και να τον φάνε. Ο Gingerbread Man τους ξεφεύγει μέχρι που βρίσκεται στο δρόμο του η πονηρή αλεπού που καταφέρνει να τον ξεγελάσει και να τον φάει. 

Καθώς τη διαβάζουμε δείχνουμε στα παιδιά τις εικόνες (B_E03_C01, B_E03_C02, B_E03_C03, B_E03_C04, B_E03_C05, B_E03_C06, B_E03_C07, B_E03_C08, B_E03_C09). Μπορούμε επίσης να δούμε την ιστορία στο διαδίκτυο.

Βήμα 2 Διαβάζουμε ή ακούμε την ιστορία ξανά και ξανά και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να επαναλαμβάνουν το ρεφραίν της ιστορίας:

- Stop! I want to eat you!

- Run, run as fast as you can, you can't catch me. I'm the gingerbread man!.

Επίσης τα ενθαρρύνουμε να επαναλαμβάνουν τα ονόματα των ζώων που συμμετέχουν στην ιστορία (cow, fox, horse) καθώς και τι λένε τα ζώα:

- Stop! I want to eat you!

- Jump on my tail.

ή τα ρωτάμε:

- What’s this?

- It’s a horse/a cow.

Δραματοποιούμε τις κινήσεις για να καταλαβαίνουν καλύτερα την ιστορία και να ακολουθούν στη δραματοποίηση.

Βήμα 3 Στη συνέχεια, κολλάμε με blu tack τις εικόνες (B_E03_C01, B_E03_C02, B_E03_C03, B_E03_C04, B_E03_C05, B_E03_C06, B_E03_C07, B_E03_C08, B_E03_C09) ανακατεμένες στον πίνακα και ζητάμε από τα παιδιά να τις βάλουν στη σωστή σειρά. Λέμε την ιστορία μαζί με τα παιδιά καθώς βάζουν τις εικόνες στη σειρά.

Βήμα 4 Ζητάμε από τα παιδιά να φανταστούν ποια άλλα ζώα θα μπορούσαν να κυνηγούν τον Gingerbread Man, π.χ. A goat/sheep/pig/rabbit/hen/dog runs after the Gingerbread Man.

Βήμα 5 Βγάζουμε τα παιδιά στο προαύλιο και να τους δίνουμε ένα ρόλο, λέγοντας: ‘You are the Gingerbread man/ You are the old woman/ You are the fox.’, etc.

Τα παροτρύνουμε να τρέξουν για να κυνηγήσουν τον Gingerbread man φωνάζοντας τα λόγια του ρόλου τους: ‘Stop! I want to eat you!’. Ο Gingerbread man τρέχει για να ξεφύγει φωνάζοντας: ‘Run, run as fast as you can. You can't catch me. I'm the gingerbread man!’

Βήμα 6 Δίνουμε στα παιδιά το φύλλο εργασίας (B_E03_W01) και τους ζητάμε να τον ζωγραφίσουν και να τον χρωματίσουν τον Gingerbread Man σύμφωνα με τις οδηγίες μας, π.χ.: ‘Colour his eyes blue/ Colour his nose pink/ Draw a smile/ Draw five buttons/ Colour them green’, etc.

Βήμα 7 Βλέπουμε στην τάξη ένα διαδραστικό βίντεο, στο οποίο τα παιδιά φτιάχνουν το δικό τους Gingerbread Man επιλέγοντας το σχήμα και το χρώμα των ματιών, της μύτης, του στόματος και ακούν την προφορά των επιλεγμένων λέξεων. Οι συγκεκριμένες επιλογές συνοδεύονται από εικόνα και λέξη. 

Βήμα 8 Παίζουμε στην τάξη το παιχνίδι ‘Who took the cookie from the cookie jar?’. Ζητάμε από τα παιδιά να κλείσουν τα μάτια και δίνουμε σε ένα από αυτά ένα cookie (αληθινό ή μια πλαστικοποιημένη εικόνα). Τα παιδιά ανοίγουν τα μάτια και ψάχνουν να βρουν ποιος το έχει λέγοντας:

- Who took the cookie from the cookie jar?
…. (child’s name) took the cookie from the cookie jar!
- Who, me?
- Yes, you!
- Not me! 
- Then who?

Οι ερωταποκρίσεις συνεχίζονται μέχρι να βρεθεί αυτός που έχει το κουλουράκι (βλ. σχετικές οδηγίες στο προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο).

Βήμα 9 Μαθαίνουμε στα παιδιά το τραγούδι ³ ‘Five little cookies’ (B_E03_M02, στίχοι, επίσης βλ. προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο).

Βήμα 10 Φτιάχνουμε Gingerbread men ή κουλουράκια σε διάφορα σχήματα στην τάξη. Χρειαζόμαστε μόνο αλεύρι, νερό και πολύ αλάτι. Η ζύμη είναι σαν του ψωμιού και το αλάτι βοηθάει να συντηρηθούν γα πολύ καιρό. Προσοχή! Τα κουλουράκια αυτά είναι μόνο για διακόσμηση.

Φέρνουμε στην τάξη ένα μεγάλο μπολ και κάνουμε τη ζύμη. Τα παιδιά σε ομάδες παίρνουν ζυμάρι και πλάθουν τα κουλουράκια. Τα βάζουν σε ένα ταψί. Ψήνουμε τα κουλουράκια στο σπίτι μας ή τα δίνουμε σε κάποιον που μπορεί να μας βοηθήσει να τα ψήσουμε. Τα φέρνουμε την επόμενη φορά στην τάξη και τα παιδιά τα στολίζουν με glitter και τα κρεμάνε στο δέντρο της τάξης τους.

Κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης, περιγράφουμε τη διαδικασία:

- Let’s start. Look! I’m putting in the bowl a cup of flour. Now I’ll mix the flour with the water. Please, Maria, add the salt. The dough is ready. Let’s make some cookies. Now we can bake the cookies in the oven, like the Gingerbread Man.

Εκπαιδευτικό υλικό

(Πατήστε πάνω στα ονόματα των αρχείων για να κατεβάσετε το υλικό)

Εικόνες

B_E03_C01B_E03_C02B_E03_C03B_E03_C04
B_E03_C05B_E03_C06B_E03_C07B_E03_C08
B_E03_C09

 

Φύλλο εργασίας

B_E03_W01

 

Ακουστικό υλικό

Τα λόγια της ιστορίας

The Gingerbread Man

1. One day an old woman baked a gingerbread man for her husband. Suddenly, she heard a voice from the oven. ‘Let me out! Let me out!’ it said.

2. She opened the door and the gingerbread man ran out. The old couple ran after him, shouting: ‘Stop! We want to eat you!’ But the gingerbread man ran away singing: ‘Run, run as fast as you can, you can't catch me I'm the gingerbread man!’

3. A horse saw him and said: ‘Stop! I want to eat you!’. But the gingerbread man ran away even faster singing: ‘Run, run as fast as you can, you can't catch me I'm the gingerbread man!’

4. A cow saw him and said: ‘Stop! I want to eat you!’. But the gingerbread man ran away even faster singing ‘Run, run as fast as you can, you can't catch me I'm the gingerbread man!’

5. A fox saw him and said: ‘Stop! I want to talk to you!’. The gingerbread man ran on singing: ‘Run, run as fast as you can, you can't catch me I'm the gingerbread man!’ But the fox chased him all the way to a river.

6. The gingerbread man didn't know how to swim. ‘I can help you’, said the cunning fox. ‘If you jump on my tail, I'll carry you across.’

7. The gingerbread man jumped on the fox's tail and the fox started to swim across the river.

8. But the fox said: ‘Jump on my nose. You are too heavy for my tail.’.

9. When they reached the river bank the fox tossed the gingerbread man high up into the air. Down he fell and the fox gobbled him all up! And that was the end of the gingerbread man.

Στίχοι

FIVE LITTLE COOKIES

Five little cookies sitting on a plate
Waiting for Santa, he was running late
Along came a reindeer, guess what he ate
CRUNCH!
Four little cookies sitting on a plate

Four little cookies sitting on a plate
Waiting for Santa, he was running late
Along came a reindeer, guess what he ate
CRUNCH!
Three little cookies sitting on a plate

Three little cookies sitting on a plate
Waiting for Santa, he was running late
Along came a reindeer, guess what he ate
CRUNCH!
Two little cookies sitting on a plate

Two little cookies sitting on a plate
Waiting for Santa, he was running late
Along came a reindeer, guess what he ate
CRUNCH!
One little cookie sitting on a plate

One little cookie sitting on a plate
Waiting for Santa, he was running late
Along came a reindeer, guess what he ate
CRUNCH!
No little cookie sitting on a plate

Αρχεία