ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - B' τάξη
Δ4 - The story of the rainbow
Περιγραφή δραστηριότητας Προτεινόμενη
διαδικασία
Εκπαιδευτικό
Υλικό
Περιεχόμενα
κύκλου

Περιγραφή δραστηριότητας

Διηγούμαστε και δραματοποιούμε έναν παραδοσιακό Ινδιάνικο θρύλο με πρωταγωνιστές τα χρώματα του ουράνιου τόξου.

Περιεχόμενο

Τα παιδιά ακούν, διαβάζουν και δραματοποιούν μια ιστορία- διασκευή ενός Ινδιάνικου θρύλου που διδάσκει ότι όλα τα χρώματα είναι ισάξια και ότι το κάθε χρώμα παίζει το δικό του σημαντικό ρόλο στη φύση.

Γλωσσικοί στόχοι

  • Να επαναλάβουν τα χρώματα
  • Να μάθουν λεξιλόγιο σχετικό με στοιχεία της φύσης π.χ. rainbow, grass, tree, sun, rain
  • Να επαναλάβουν δομές για να περιγράψουν πράγματα, προτιμήσεις, π.χ. My favourite colour is blue... /My pencil/bag is red/pink./Is your pen blue?/Yes, it is./No, it isn’t./Are your notebooks yellow?/Yes, they are./No, they aren’t.
  • Να μάθουν να προφέρουν και να διαβάζουν τα γράμματα Yy, Ii (βλ. οδηγίες)

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να διασκεδάσουν συμμετέχοντας στην ιστορία του Ουράνιου Τόξου
  • Να κατανοήσουν τις έννοιες της διαφορετικότητας & της αλληλεξάρτησης μέσα από τη συνεργασία τους στη δραματοποίηση της ιστορίας
  • Να κατανοήσουν  την έννοια της  συνοχής και  της συνέχειας σε μια ιστορία
  • Να παρακολουθήσουν τη διήγηση μιας ιστορίας, συμμετέχοντας σε αυτήν
  • Να καταλάβουν & να δραματοποιήσουν την ιστορία
  • Να κάνουν προγραφικές ασκήσεις

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

  • Εικόνα Ινδιάνου (B_Δ04_C01)
  • Εικόνες και φράσεις σχετικές με την ιστορία (B_Δ04_C02B_Δ04_C03B_Δ04_C04B_Δ04_C05B_Δ04_C06B_Δ04_C07B_Δ04_C08)
  • Ξυλομπογιές ή μαρκαδόροι
  • Blu tack
  • Εικόνες από περιοδικά ή κάρτες που έχουμε από άλλες δραστηριότητες σχετικές με τα χρώματα και τα αντικείμενα που αναφέρονται στην ιστορία
  • (Για τη δραματοποίηση) γκοφρέ χρωματιστό χαρτί
  • Χρωματιστά καπέλα ή μαντίλια ή καρτούλες χρωμάτων
  • Η ιστορία (simplified version), (Ο εκπαιδευτικός μπορεί να απλοποιήσει ακόμη περισσότερο ή να εμπλουτίσει τη simplified version της ιστορίας με βάση την αυθεντική ιστορία (βλ. http://www.cyc-net.org/today2000/today000330.html), καθώς και με στοιχεία που θέλει ο ίδιος να προσθέσει στη δραματοποίηση).
  • CD (B_Δ04_M01B_Δ04_M02B_Δ04_M03B_Δ04_M04)

Μέσα:

  • CD player ή/και Η/Υ

Φύλλo εργασίας: B_Δ04_W01

ABC

  • Εικόνα για το γράμμα (I_C)
  • CD αλφάβητου (I_M)
  • Φύλλo εργασίας (I_W)

Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο:

Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος: 2 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1 Λέμε στα παιδιά ότι σήμερα θα μιλήσουμε για χρώματα. Τους ρωτάμε να μας πουν ποιο είναι το αγαπημένο τους χρώμα, π.χ. My favourite colour is blue/yellow. Τους ζητάμε να μας δείξουν ό,τι χρωματιστό υπάρχει γύρω τους- χρωματιστά μολύβια, ή χρωματιστά αντικείμενα στην τάξη, τα χρώματα των ρούχων τους και να τα περιγράψουν, π.χ. My pencil is red. My bag is pink. Μπορούμε να περνάμε από τα θρανία και να ρωτάμε: Is your pen blue? Yes, it is./ No, it isn’t. It’s a green pen. Are your notebooks yellow? No, they are green.  Στη συνέχεια τους δείχνουμε κάρτες που έχουμε από άλλες δραστηριότητες ή εικόνες κομμένες από περιοδικά και τους ζητάμε να περιγράψουν τα διάφορα αντικείμενα, π.χ. This bike is red and blue. These cats are white.

Βήμα 2 Στη συνέχεια, λέμε στα παιδιά ότι σήμερα θα μιλήσουμε για κάτι εντελώς διαφορετικό, τους Ινδιάνους. Τους δείχνουμε μία εικόνα Ινδιάνου (B_Δ04_C01). Ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν τι ξέρουν για αυτούς. Αφού μας μιλήσουν για αυτούς (χρώματα, ρούχα, φτερά, κλπ.), τους λέμε ότι θα τους διηγηθούμε έναν παραδοσιακό Ινδιάνικο θρύλο, την Ιστορία του Ουράνιου Τόξου (B_Δ04_M01, λόγια).

Λέμε στα παιδιά να καθίσουν όπως φαντάζονται ότι κάθονται οι Ινδιάνοι (σε κύκλο).

Βάζουμε μουσική -τις Τέσσερις Εποχές του Vivaldi (B_Δ04_M03),ή/και την Λίμνη των Κύκνων B_Δ04_M04) και λέμε την ιστορία στα παιδιά. Παράλληλα, όσο ξετυλίγεται η ιστορία τους κάνουμε ερωτήσεις. Για παράδειγμα, μόλις παίρνει τον λόγο κάποιο χρώμα στην ιστορία, ρωτάμε τα παιδιά:

- What is Green around us? Tell me something that is green around us. The carrot is delicious. Tell me what else is delicious? An apple/ an ice cream, a lollipop, fish, milk, etc. Βρίσκουμε έτσι την ευκαιρία να επαναλάβουμε σχετικό λεξιλόγιο με τροφές και φαγητά. Έτσι στο κίτρινο χρώμα βρίσκουμε ευκαιρία να μιλήσουμε για λουλούδια και πεταλούδες, στο μπλε για τον ουρανό και τη θάλασσα, ποιον μπορούμε να δούμε στη θάλασσα ή στον ουρανό και κάνουμε επανάληψη σε ζώα, στο κόκκινο για το Πάσχα και τα κόκκινα αυγά και στο πορτοκαλί για φρούτα και λαχανικά. Στο τέλος της ιστορίας τους ρωτάμε να μας πουν τι κατάλαβαν από την ιστορία, τι τους έκανε εντύπωση, κλπ. Εκεί μπορούμε να μιλήσουμε για το θέμα της αποδοχής του διαφορετικού και της σημασίας της αλληλεξάρτησης.

Βήμα 3 Μετά, για να διευκολύνουμε τα παιδιά να θυμηθούν την ιστορία τους δείχνουμε εικόνες και φράσεις σχετικές με αυτή (B_Δ04_C02B_Δ04_C03B_Δ04_C04B_Δ04_C05B_Δ04_C06B_Δ04_C07B_Δ04_C08). Τα παιδιά βλέπουν την εικόνα και λένε τι δείχνει ως εξής: I’m blue. I’m the sea. I’m the sky. Στη συνέχεια, τους δίνουμε το φύλλο εργασίας (B_Δ04_W01) στο οποίο ιχνηλατούν τις φράσεις, τις οποίες έχουν συζητήσει προηγουμένως με τις εικόνες.

Βήμα 4 Στη συνέχεια, προχωράμε με τη δραματοποίηση της ιστορίας. Λέμε στα παιδιά ότι θα «παίξουμε» την ιστορία στα Αγγλικά, όπως μπορεί να την έλεγαν οι Ινδιάνοι (B_Δ04_M02, λόγια δραματοποίησης). Ανάλογα με το μέγεθος της τάξης και τον αριθμό των παιδιών, ενδεικτικά μπορούμε να χωρίσουμε τα παιδιά σε 5 ομάδες (των 5 παιδιών), μια για κάθε χρώμα. Στη συνέχεια, μπορούν να σχηματίσουν ημικύκλια, το ένα μέσα στο άλλο ώστε να μοιάζουν σαν το ουράνιο τόξο. Η εκπαιδευτικός επαναλαμβάνει τα λόγια με τα παιδιά, μέχρι να τα μάθουν.

Κατά την δραματοποίηση της ιστορίας, τα παιδιά κάθε ομάδας φορούν ή κρατούν κάτι στο χρώμα που αντιπροσωπεύουν. Μπορούν να χρησιμοποιήσουν γκοφρέ χρωματιστό χαρτί για να φτιάξουν φολίδες για τα μανίκια τους, ανάλογα με το χρώμα της ομάδας, ή να ζωγραφίσουν καρτούλες με αυτό που αντιπροσωπεύουν και να τις κρατούν στα χέρια τους. Θα μπορούσαμε επίσης να τους ζητήσουμε να φέρουν μαντίλια ή καπέλα στο χρώμα της κάθε ομάδας.

Τα λόγια συνοδεύονται από μιμητικές / χορευτικές κινήσεις που διαλέγουν τα παιδιά. Μπορεί η δραματοποίηση να γίνει σε μορφή μιούζικαλ, όπου το κάθε χρώμα-παιδί να παρουσιάζεται χορεύοντας ένα κλασσικό κομμάτι, κάτι σαν τη λίμνη των κύκνων και να λέει:

- I’m Green. I’m the symbol of hope κ.ο.κ. 

Εκπαιδευτικό υλικό

(Πατήστε πάνω στα ονόματα των αρχείων για να κατεβάσετε το υλικό)

Εικόνες

B_Δ04_C01B_Δ04_C02B_Δ04_C03B_Δ04_C04B_Δ04_C05
B_Δ04_C06B_Δ04_C07B_Δ04_C08

 

Φύλλo εργασίας

B_Δ04_W01

 

ABC

I_C

 

Φύλλο εργασίας ABC

I_W
 

                                                           

Ακουστικό υλικό

Λόγια ιστορίας

Once upon a time, all the colours in the world started to quarrel; each claimed that they were the best...
Green said: I am the sign of life and of hope. Look at the grass, the trees, and the leaves. Look out over the countryside and you will see that I’m everywhere.
Blue interrupted: Yeah, Ok but what about the sky and the sea? Water is the basis of life. Yellow chuckled: I bring laughter and warmth into the world. The sun is yellow, the moon is yellow, the stars are yellow. Every time you look at a sunflower the whole world starts to smile. Without me there would be no fun.
Orange started next to blow her own trumpet: I am the colour of health and strength. I carry all the most important vitamins. Think of carrots, pumpkins and oranges. I fill the sky at sunrise or sunset with my beauty.

Red was angry. He shouted out: I’m the ruler of you all, blood, life’s blood. I am fire. I am the colour of passion and love; the red rose, the poppy.
Purple rose up to his full height. He was very tall and he spoke with great pomp: I am the colour of royalty and power. Kings have always chosen me. I am a sign of authority and wisdom. People do not question me — they listen and obey.

And so the colours went on each saying they were the best. Their quarrelling became louder and louder. Suddenly there was a startling flash of brilliant white lightning; thunder rolled and boomed. Rain started to pour down. The colours all crouched down in fear drawing close to one another for comfort.

Then Rain spoke: 

You foolish colours, fighting among yourselves. Do you not know that God made you all? Each one of you is unique and different. He loves you all. He wants you all. Join hands with one another and come with me. He will stretch you across the sky in a great bow of colour, as a reminder that he loves you all, that you can live together in peace.

— a promise that he is with you,
— a sign of hope for tomorrow.

And so whenever God has used a good rain to wash the world, He puts the rainbow in the sky, and when we see it, let us remember to appreciate one another.

ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

The Story of the Rainbow

Green:

S1: - I’m Green. I’m the symbol of hope.
S2:-  Look at me! I’m the sign of life.
S3:-  I’m the grass.
S4:-  I’m a tree.
S5: - I’m a green leaf. I’m beautiful.

Blue:

S1: - Look at me! I am the blue sky.
S2:-  I am the deep blue sea.
S3:-  I am the water.
S4: - Listen to me! I am the rain.
S5: - Look at me! I am the most beautiful colour.

Yellow:

S1: - I’m the sun.
S2: - I’m the yellow moon.
S3: - I’m a sunflower.
S4: - I’m fun! Dance with me!
S5: - Look at me! I’m a star.

Orange:

S1: - I am a carrot. Yummie!
S2:-  I am a pumpkin.
S3: - I am an orange.
S4:-  I’m tasty!|
S5: - Look at me! I am the sunset!

Red:

S1: - I am the colour of passion.
S2: - I’m hot! I’m the fire!
S3: - I am the colour of love.
S4: - I’m a red rose!
S5:-  I’m a poppy!

Purple:

S1: - I’m the colour of power!
S2: - I’m the king!
S3:-  I am wisdom.
S4: - I’m strong!
S5: - I’m wise!

Ήχοι: Κεραυνοί / βροχή

Τα χρώματα τρέχουν πανικόβλητα γύρω, γύρω & κουρνιάζουν στο έδαφος στριμωγμένα το ένα δίπλα στο άλλο.

Rain:

Stop! Don’t be scared! Hold hands! Come with me and dance! Let’s make a rainbow!

(μουσική) Τα χρώματα ανακατεμένα φτιάχνουν το δικό τους ουράνιο τόξο (πιάνονται από τα χέρια & χορεύουν σε ημικύκλιο το ένα μέσα στο άλλο)

Στίχοι

Ii

One little Indian, two little Indians
Three little Indians, four.
The little Indian loves me,
And I love him more!

Αρχεία