ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - B' τάξη
Δ7 - The selfish giant
Περιγραφή δραστηριότητας Προτεινόμενη
διαδικασία
Εκπαιδευτικό
Υλικό
Περιεχόμενα
κύκλου

Περιγραφή δραστηριότητας

Ακούμε μια ιστορία βασισμένη στο διήγημα του Όσκαρ Ουάϊλντ «Ο Εγωιστής Γίγαντας».

Περιεχόμενο

Τα παιδιά μαθαίνουν νέες φράσεις μέσα από την αφήγηση μιας ιστορίας, τις οποίες αναπαράγουν δραματοποιώντας μερικές σκηνές. Επίσης τραγουδούν ένα τραγούδι που τονίζει τη σημασία του να «μοιράζεσαι» πράγματα με τους άλλους.

Γλωσσικοί στόχοι

  • Να μάθουν νέο λεξιλόγιο και φράσεις, π.χ. colourful flowers, soft green grass, huge garden, the garden is only for me, it is always winter in the Selfish Giant’s garden, what a surprise, he isn’t selfish anymore, we can all play together
  • Να ανακυκλώσουν λεξιλόγιο σχετικό με τις εποχές, τους μήνες και γνωστές δομές, π.χ. What is it doing? It is singing. /There is/are...
  • Να ακούσουν μια ιστορία και να καταλαβαίνουν την πλοκή της
  • Να περιγράψουν μια εικόνα στα Αγγλικά
  • Να συνδυάσουν το λόγο με το αντίστοιχο οπτικό ερέθισμα-εικόνα
  • Να μάθουν να προφέρουν και να διαβάζουν το γράμμα Gg (βλ. οδηγίες)

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να κατανοήσουν  τη δύναμη της αγάπης και τη σημασία του να μοιράζεσαι πράγματα με τους άλλους
  • Να κατανοήσουν τις αλλαγές στο φυσικό περιβάλλον ανάλογα με τις εποχές του χρόνου
  • Να ψυχαγωγηθούν ακούγοντας μια ιστορία, και τραγουδώντας ένα τραγούδι

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

Μέσα:

  • CD player ή/και Η/Υ

Φύλλα εργασίας: 0

ABC

  • Εικόνα για το γράμμα (G_C)
  • CD αλφάβητου (G_M)
  • Φύλλo εργασίας (G_W)

Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο:

Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος: 4 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1 Επειδή η έννοια «εγωϊστής» είναι δύσκολη για τα παιδιά αυτής της ηλικίας προτείνεται να γίνει μία εισαγωγή στα ελληνικά με σχετικές ερωτήσεις όπως για παράδειγμα  ‘Πώς θα λέγαμε κάποιον που δεν θέλει να μοιράζεται κάτι, τα θέλει όλα δικά του;’ ή ‘Πώς θα λέγαμε αυτόν που θέλει να τον υπακούν όλοι;’ Εκμαιεύουμε έτσι τη λέξη ‘selfish’. Αμέσως μετά λέμε στα παιδιά ότι θα τους αφηγηθούμε μια ιστορία για έναν Εγωιστή Γίγαντα - A Selfish Giant που δεν ήθελε να μοιράζεται τον κήπο του με κανέναν άλλο. Τους δείχνουμε την εικόνα (Β_Δ07_C02) με το Γίγαντα και τους λέμε:

- Look! This is the Selfish Giant.

Ζητάμε να επαναλάβουν το όνομα του ήρωα της ιστορίας και να μας πουν πώς νομίζουν ότι συμπεριφέρεται. Ρωτάμε, για παράδειγμα:

- Does he share his things?
- Has the Selfish Giant got any friends?
- Does the Selfish Giant love people?, etc. 

Βήμα 2 Κολλάμε στον πίνακα μία-μία τις εικόνες της ιστορίας (B_Δ07_C01B_Δ07_C02B_Δ07_C03B_Δ07_C04B_Δ07_C05B_Δ07_C06) ζητώντας κάθε φορά από τα παιδιά να μας πουν τι βλέπουν. Προτρέπουμε τα παιδιά να λένε στα Αγγλικά όσες λέξεις γνωρίζουν ήδη. Παρουσιάζουμε λέξεις και φράσεις-κλειδιά της , π.χ. a huge garden, colourful flowers, soft grass, the frightened children, a hole in the wall, ενισχύοντας την κατανόηση με διάφορες κινήσεις, εκφράσεις προσώπου, μίμηση συναισθήματος, κλπ. και τους ζητάμε να τις επαναλάβουν, ενώ παράλληλα τους κάνουμε ερωτήσεις, όπως:

- Where are the children? Is the garden big? Is it beautiful? What season is it here? Is it Spring/ Autumn/ Summer/ Winter?, etc.

Βήμα 3 Αφού έχουμε τοποθετήσει όλες τις εικόνες της ιστορίας με τη σειρά στον πίνακα, ζητάμε από τα παιδιά να καθίσουν αναπαυτικά για να ακούσουν την ιστορία. Βάζουμε στο CD player την ιστορία ‘The Selfish Giant’ (B_Δ07_M01, λόγια) ή αφηγούμαστε εμείς την ιστορία.  Χρησιμοποιούμε όλες τις τεχνικές αφήγησης που θα βοηθήσουν στην κατανόηση του νοήματος όπως χρωμάτισμα της φωνής, αυξομείωση του τόνου, μίμηση, εκφράσεις προσώπου, κλπ. Αφηγούμαστε την ιστορία αργά μέχρι το τέλος χωρίς να διακόψουμε για να δώσουμε εξηγήσεις. Δεν ξεχνάμε να δείχνουμε κατά περίπτωση και τις εικόνες που έχουμε ήδη κολλήσει στον πίνακα, σα να ήταν οι εικονογραφημένες σελίδες της ιστορίας μας.

Αν τα παιδιά το επιθυμούν, μπορούμε να ακούσουμε την ιστορία και μία δεύτερη φορά από το CD.

Βήμα 4 Στη συνέχεια, αριθμούμε τις εικόνες που έχουμε τοποθετήσει στον πίνακα και λέμε στα παιδιά ανακατεμένες αντιπροσωπευτικές φράσεις από την κάθε εικόνα της ιστορίας. Τους ζητάμε να σκεφτούν την ιστορία, να προσέξουν τις εικόνες και να μας πουν σε ποια εικόνα αναφέρεται η κάθε φράση που λέμε.

Ενδεικτικά από την πρώτη εικόνα επιλέγουμε τις φράσεις: ‘There are tall fruit trees, colourful flowers and soft green grass in it’ και ‘We’re so happy here’.

Για τη δεύτερη εικόνα: ‘One day the Giant comes back from his trip’ και ‘The children are scared and run away’.

Για την τρίτη εικόνα: ‘The next day the Giant builds a huge wall around the garden’ και ‘The garden is only for me’.

Για την τέταρτη εικόνα: ‘Τhe little children sneak into the garden’ και ‘They climb happily on the trees’.

Για την πέμπτη εικόνα: ‘The Selfish Giant helps one little boy climb up the last frozen tree in the garden’ και ‘Spring is here at last’ shouts the Giant.

Για την έκτη εικόνα: ‘It’s your garden, and we can all play together’ και ‘And they live happily ever after’.

Βήμα 5 Ζητάμε από τα παιδιά να δραματοποιήσουν την ιστορία του Εγωιστή Γίγαντα. Τα χωρίζουμε σε τόσες ομάδες (π.χ. 6 ομάδες Χ 4 παιδιά) όσες και οι εικόνες της ιστορίας μας. Η κάθε ομάδα, ανάλογα με την εικόνα που έχει αναλάβει να δραματοποιήσει, παράγει μικρές φράσεις- μικρούς διαλόγους με τη βοήθεια μας. Όταν όλες οι ομάδες είναι έτοιμες έρχονται στο μπροστινό μέρος της τάξης και παίζουν τους ρόλους τους (βλ. ενδεικτικοί διάλογοι στο εκπαιδευτικό υλικό).

Προαιρετικά η κάθε ομάδα μπορεί να ζωγραφίσει μια εικόνα αντιπροσωπευτική του διαλόγου που δραματοποίησε και όλες μαζί οι ζωγραφιές να δεθούν με εξώφυλλο τον Εγωιστή Γίγαντα σε ένα μικρό βιβλιαράκι της τάξης.

Βήμα 6 Κλείνουμε τη δραστηριότητα με ένα τραγούδι το οποίο μπορούμε να δούμε σε βίντεο ή να το ακούσουμε από το CD. Αρχίζουμε να προβάλλουμε το βίντεο και το σταματάμε στην πρώτη εικόνα. Κάνουμε στα παιδιά ερωτήσεις, όπως: ‘How many children are there?’ και μετά ‘How many ice creams are there?’. Συνεχίζουμε τις ερωτήσεις για να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι είναι πολύ σημαντικό να μάθουμε να μοιραζόμαστε τα πράγματά μας και να μην είμαστε εγωιστές όπως ο γίγαντας. Ρωτάμε για παράδειγμα:

- Is the boy with the ice-cream happy?
- Is the girl without the ice-cream happy? Why?
- What can the boy do?

Εκμαιεύουμε δηλαδή την απάντηση: He can share his ice-cream.

Ζητάμε από τα παιδιά να επαναλάβουν τη φράση και μετά συνεχίζουμε την προβολή του βίντεο προτρέποντας τα παιδιά να τραγουδήσουν μαζί το ρεφραίν του τραγουδιού ‘Sharing song’ (B_Δ07_M02, στίχοι). Επαναλαμβάνουμε όλοι μαζί το ρεφραίν (μπορούμε και χωρίς μουσική) δείχνοντας κάθε φορά πως μοιραζόμαστε κάτι. Για παράδειγμα μπορούμε να έχουμε σε μια τσάντα καραμέλες ή σοκολατάκια ή ένα μπολ με φρούτα και  ενώ τραγουδάμε, να μοιράζουμε σε όλα τα παιδιά από ένα δείχνοντάς τους έμπρακτα αυτό που τραγουδάμε.

Εκπαιδευτικό υλικό

(Πατήστε πάνω στα ονόματα των αρχείων για να κατεβάσετε το υλικό)

Εικόνες

B_Δ07_C01B_Δ07_C02B_Δ07_C03B_Δ07_C04
B_Δ07_C05B_Δ07_C06

 

ABC

G_C

 

Φύλλο εργασίας ABC

G_W

 

Ακουστικό υλικό

Τα λόγια της ιστορίας

The selfish giant εμπνευσμένο από το ομώνυμο διήγημα του Oscar Wilde

Εικόνα 1: Every afternoon lots of little children, boys and girls, come to play in the Giant’s garden. It’s a very big garden- huge, like the Giant- but so beautiful. There are tall fruit trees, colourful flowers and soft green grass in it. ‘We’re so happy here’, the children cry while playing all sorts of different games- with their rackets, with their ball, with their toys.

Εικόνα 2: One day the Giant comes back from his trip. He looks mean. He stands in the middle of the garden and shouts in an angry voice. ‘What are you doing here?’ ‘This is my garden and you can’t play in it’. The children are scared and run away.

Εικόνα 3: The next day the Giant builds a huge wall around the garden. ‘Nobody can come in now’, he thinks to himself. ‘The garden is only for me’. He’s a very selfish Giant.

Time passes fast and spring comes everywhere. But not in the Selfish Giant’s garden. Then, summer comes everywhere. But not in the Selfish Giant’s garden. And then Αutumn comes. But again, not in the Selfish Giant’s garden. It is always Winter in the Selfish Giant’s garden.

Εικόνα 4: One day the little children find a small hole in the Giant’s wall and sneak into the garden. They climb happily on the trees and what a surprise! The trees are now full of flowers, the grass is green again and the birds are singing the most beautiful music in the world.

Εικόνα 5: The Selfish Giant wakes up to the lovely music he can hear. He goes to his garden and helps one little boy climb up the last frozen tree in the garden. And suddenly the tree is filled with green leaves and colourful flowers.

‘Spring is here at last’ shouts the Giant. He isn’t selfish anymore!

Εικόνα 6: ‘There’s no wall around my garden’, the Giant says to the children. His voice is so sweet now.

‘It’s not my garden anymore’, ‘It’s your garden, and we can all play together’ adds the Giant.

And they all live happily ever after.

Ενδεικτικοί διάλογοι για τη δραματοποίηση

Εικόνα 1
-      Look! It’s a big garden!
-      It’s beautiful!
-      There are flowers and trees!
-      Let’s play!

Εικόνα 2
-      Oh no! The giant!
-      What are you doing here?
-      We’re playing.
-      Go away!
-      Hurry up! Run!

Εικόνα 3
-      Look! A wall!
-      We can’t go in the garden
-      We can’t play now.|
-      The giant is selfish

Εικόνα 4
-      Look! A hole in the wall!
-      Let’s go in the garden.
-      It’s Winter here!
-      Let’s climb up the trees

Εικόνα 5
-      It’s Spring now!
-      Come little boy! Let me help you climb up the tree.
-      Thank you Mr Giant
-      My garden is beautiful again

Εικόνα 6
-      Can we play in your garden now?
-      It isn’t my garden. It’s your garden!
-      Thank you Mr Giant. You’re so kind.
-      You aren’t selfish anymore!
-      You like sharing!
-      Let’s play together.

ΣΤΙΧΟΙ

Sharing song

It’s mine
But you can have some
With you I’d like to share it
Cos if I share it with you
You’ll have some, too.

Gg

A goat in the garden,
a goat in the garden,
a goat in the garden
is eating grass!

Αρχεία