ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - B' τάξη
Δ3 - The selfish and greedy hippo!
Περιγραφή δραστηριότητας Προτεινόμενη
διαδικασία
Εκπαιδευτικό
Υλικό
Περιεχόμενα
κύκλου

Περιγραφή δραστηριότητας

Διασκεδάζουμε με την ιστορία του εγωιστή και λαίμαργου ιπποπόταμου!

Περιεχόμενο

Τα παιδιά ακούν την ιστορία του λαίμαργου ιπποπόταμου και παίζουν ένα μικρό θεατρικό.

Γλωσσικοί στόχοι

  • Να  εμπεδώσουν γνωστό λεξιλόγιο, π.χ. hippo, run, angry, sad, fish pie, Let’s …, eat
  • Να εξοικειωθούν με νέο λεξιλόγιο, π.χ. greedy, selfish, jungle, lake, stuck, pull out, soap, tummy ache, bubbles
  • Να εξασκηθούν στην κατανόηση προφορικού κειμένου
  • Να εξασκηθούν στην παραγωγή απλού προφορικού λόγου
  • Να μάθουν να προφέρουν και να διαβάζουν το γράμμα Jj (βλοδηγίες)

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να αποκτήσουν ενσυναίσθηση μέσω της υιοθέτησης ρόλων
  • Να διασκεδάσουν
  • Να σκεφτούν τις αρνητικές συνέπειες της λαιμαργίας και της εγωιστικής συμπεριφοράς.
  • Να αναπτύξουν το συντονισμό των λεπτών κινήσεών τους

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

  • Εικόνα για την ιστορία (B_Δ03_C01)
  • Κόλλα
  • Κόλλες κανσόν
  • Ξυλομπογιές ή μαρκαδόροι
  • Ψαλίδι
  • Λαστιχάκια
  • CD (B_Δ03_M01)

Μέσα:

  • CD player ή/και Η/Υ

Φύλλα εργασίας:  B_Δ03_W01B_Δ03_W02B_Δ03_W03B_Δ03_W04

ABC

  • Εικόνα για το γράμμα (J_C)
  • CD αλφάβητου (J_M)
  • Φύλλo εργασίας (J_W)

Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο:

Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος: 2-3 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1 Λέμε στα παιδιά ότι θα δούμε μια ιστορία. Δείχνουμε την αρχή της ιστορίας. Αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, χρησιμοποιούμε την εικόνα (B_Δ03_C01) και βάζουμε στο CD player την ιστορία  ‘The Greedy and Selfish Hippo’ (B_Δ03_M01, λόγια) για να διηγηθούμε την ιστορία. Πιθανός διάλογος:

-   What’s this?
-   (It’s) a hippo.
-   What colour is it?
-   (It’s) purple.

Κάνουμε παύση σε κάθε μία από τις τροφές, ώστε να εκμαιεύσουμε τις γνωστές λέξεις και να παρουσιάσουμε τις καινούριες. Πιθανός διάλογος:

-   What’s this?
-   (It’s) cheese / (They’re) chips / a/some cake.
-   And these?
-   (They’re) peas.

Στην πρώτη σκηνή που εμφανίζονται τα άλλα ζώα και τα άδεια τους πιάτα βοηθάμε τα παιδιά να προσέξουν και να κατανοήσουν τα δεδομένα της ιστορίας μέσω λεπτομερειών των εικόνων. Πιθανός διάλογος:

-   Look! Who’s this?
-   (It’s) a cat / a dog / a cow.
-   Yes! Bravo! Where do they live?
-   (They live) on a farm in the jungle.
-   What colour is the cat / dog / cow?
-   (It’s) grey / brown / white and grey.
-   How are they feeling?
-   They’re angry.
-   Where’s their food?
-   (There’s) no food.
-   Right! Hippo ate it all (και δείχνουμε με εκφράσεις, κινήσεις, και χειρονομίες τι έκανε ο ιπποπόταμος ώστε να οδηγηθούν στο ότι είναι λαίμαργος). Hippo is very greedy!!!

Συζητάμε με τα παιδιά αν αυτό είναι σωστό να το κάνουμε από άποψη υγείας κι από άποψη συμπεριφοράς όταν είμαστε με τους φίλους μας. Βοηθάμε τα παιδιά να καταλάβουν ότι αυτό είναι εγωιστικό, ώστε να μπορέσουμε να παρουσιάσουμε και τη λέξη ‘This is selfish’.

Στη συνέχεια, παίζουμε το βίντεο ολόκληρο αφήνοντας τα παιδιά χαλαρά να επεξεργαστούν μόνα τους ό,τι βλέπουν. Πριν δουν πάλι την ιστορία ανά σκηνή, τους δίνουμε χρόνο να εκφράσουν τις εντυπώσεις τους και τα συναισθήματά τους από την ιστορία. Όποτε δίνεται η ευκαιρία, υπενθυμίζουμε στα παιδιά ότι ‘Τhe hippo is greedy and selfish.’

Βήμα 2 Δείχνουμε πάλι το βίντεο ανά σκηνή, διηγούμενοι εμείς αυτή τη φορά την ιστορία. Προτεινόμενη διαχείριση σκηνών:

Σκηνή όπου ο ιπποπόταμος πηδάει στη λίμνη. Πιθανός διάλογος:

-   Look! This is a lake. (Δείχνουμε τη λίμνη ώστε να κατανοήσουν το νόημα της νέας λέξης)
-   What’s Hippo doing?
-   (He’s) jumping.
-   Can he move?
-   No.
-   Right. He’s stuck. (Δείχνουμε το νόημα της λέξης με κινήσεις του σώματος ότι έχουμε κολλήσει και δεν μπορούμε να βγούμε).

Σκηνή όπου τα ζώα τραβάνε τον ιπποπόταμο. Πιθανός λόγος:

-   Look! What are they doing? (Δείχνουμε με κινήσεις ότι τον τραβάμε, ώστε να παρουσιάσουμε τη φράση ‘pull out’). They’re pulling him out.

Σκηνή με τα ζώα και τα άδεια πιάτα. Πιθανός διάλογος:

-   Look! Is there any food?
-   No.
-   Where’s the food?
-   (In) Hippo’s tummy. (Δείχνουμε το ανάλογο μέρος του σώματος ώστε να παρουσιάσουμε τη λέξη).
-   Why?
-   Hippo is greedy and selfish.
-   How are the cat, the dog and the cow feeling?
-   (They’re) angry.

Σκηνή όπου παρουσιάζονται τα υλικά της πίτας και η πίτα. Πιθανός διάλογος:

-   What’s this?
-   (It’s) a fish.
-   And what’s this?
-  (It’s) some soap (δείχνουμε το αντικείμενο στην εικόνα ώστε να παρουσιάσουμε τη λέξη). Hippo wants to eat a pie (δείχνουμε την εικόνα της πίτας στην ταινία). A pie from fish and soap.

Σκηνή όπου ο ιπποπόταμος τρώει την πίτα. Πιθανός διάλογος:

-   What’s Hippo doing?
-   He’s eating the pie.
-   How is he feeling?
-   (He’s) happy.
-   Why?
-   (He’s) greedy.

Ζητάμε από τα παιδιά να σκεφτούν τι μπορεί να γίνει αν φάει κανείς τέτοια πίτα.

Σκηνή όπου ο ιπποπόταμος είναι στη λίμνη κι έχει πονόκοιλο. Πιθανός διάλογος:

-   Look! What are these?
-   Bubbles!
-   Right! Fish and soap bubbles. Is Hippo funny?
-   Yes, (he is).
-   How’s Hippo feeling?
-   He’s sad.
-   Why? (δείχνουμε την κοιλιά μας, την κρατάμε και προσποιούμαστε ότι πονάμε). Hippo’s got a tummy ache. Look at the cat, the dog and the cow. How are they feeling now?
-   Happy.

Τελευταία σκηνή αποχώρησης ιπποπόταμου από την πόλη. Πιθανός διάλογος:

-   How’s Hippo feeling now?
-   (He’s) sad.
-   Why?
-   (He’s) going away (δείχνουμε με χειρονομίες και κινήσεις ότι φεύγει).
-   Why?
-   (He’s) greedy and selfish.

Βήμα 4 Στη συνέχεια, κατασκευάζουμε τις μάσκες. Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες των 4 και τους δίνουμε τα φύλλα εργασίας με τις μάσκες των 4 ζώων (B_Δ03_W01B_Δ03_W02B_Δ03_W03B_Δ03_W04). Τους ζητάμε να τις χρωματίσουν, να τις κολλήσουν σε χαρτί κανσόν  και να τις κόψουν. Εμείς περνάμε από κάθε ομάδα και βάζουμε στις μάσκες λαστιχάκια. Μοιράζουμε ρόλους σε κάθε ομάδα και για το ρόλο του ιπποπόταμου ρίχνουμε κλήρο, αν δεν θέλει κανένα παιδί να παίξει αυτό το ρόλο. 

Βήμα 5 Βοηθάμε κάθε ομάδα ξεχωριστά να αναπαραστήσει την ιστορία με λόγια, εκφράσεις προσώπου, χειρονομίες και κινήσεις. Επίσης, καθοδηγούμε τα παιδιά ως προς την κίνησή τους στο χώρο όταν αποδίδουν το ρόλο τους.

Βήμα 6 Γίνεται η παρουσίαση του θεατρικού. Κάθε φορά που μια ομάδα τελειώνει τη χειροκροτούμε και φωνάζουμε ‘Bravo!’.

Εκπαιδευτικό υλικό

(Πατήστε πάνω στα ονόματα των αρχείων για να κατεβάσετε το υλικό)

Εικόνες

B_Δ03_C01

 

Φύλλα εργασίας                                                                        

B_Δ03_W01B_Δ03_W02B_Δ03_W03B_Δ03_W04

 

ABC

J_C

 

Φύλλο εργασίας ABC

J_W


Ακουστικό υλικό

Τα λόγια της ιστορίας

THE SELFISH AND GREEDY HIPPO (απλοποιημένη αφήγηση)

This is a hippo, a greedy hippo. He eats all the food: cheese, chips, cake …He’s selfish, too! He eats the cat’s food, the dog’s food, the cow’s food …The animals don’t like him. The cat says: ‘He’s very greedy!’ The cow says: ‘He’s very selfish!’

One day, he jumps into the lake. Splash! ... Oh, no! He can’t move! He’s stuck!

He shouts: ‘Help! Please help!’

The animals help the hippo. They pull, and pull, and pull. Out he jumps, runs and eats all the food on the table!!!

Now the animals are very angry. They say: ‘Let’s play a trick! Yes, let’s make a pie from fish and soap!’

Hippo says: ‘Oh, what a nice pie!’ The cat says: ‘Eat it hippo! It’s for you.’

So, Hippo eats all the pie. ‘Mmm’, he says, and he jumps into the lake again. But, oh no! He has a tummy ache! He says: ‘Oh, dear! Oh! My tummy, my tummy! What’s this? Bubbles?’

The cat, the dog and the cow are very happy! They say: ‘Ha. Ha! Look at Hippo and the bubbles! He’s so funny!’ The cow says: ‘Well done, my friends!’

Hippo is sad now. He goes away. Goodbye!

THE SELFISH AND GREEDY HIPPO (Θεατρικός διάλογος, Απλοποιημένη αφήγηση)

Narrator: This is Greedy Hippo. He is very selfish and eats all the food.
Cat: He is very greedy!
Dog: I don’t like him!
Cow: He is very selfish!

Narrator: Ηippo jumps into the lake, but he can’t move.
Hippo: Help! Please, help!
Cat: Let’s help hippo.
Dog: Yes, let’s help him!
Cow: Yes, yes … Let’s pull him out!

Narrator: The animals pull and pull. Out he jumps, runs and eats their food!
Cat: I’m very angry with hippo…
Dog: Let’s play a trick.
Cow: OK. Let’s play a trick.

Narrator: So, they make a pie from fish and soap!
Hippo: What a nice pie!
Cat: Eat it, hippo.

Narrator: Hippo eats all the pie and jumps into the lake. But!!! Oh no! He has a tummy ache!
Hippo: Oh, dear! Oh! My tummy, my tummy! What’s this? Bubbles?
Cat: Ha, ha… Look. Hippo and the bubbles!
Dog: He’s so funny!
Cow: Well done, my friends. Ha… ha…|
Narrator: Hippo is sad now. He goes away. Goodbye!

Στίχοι

Jj

The king of the jungle is Leo.
The joy of the jungle is Joy.
She’s small and very coy.

Αρχεία