ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - B' τάξη
Δ8 - Sailors and mermaids
Περιγραφή δραστηριότητας Προτεινόμενη
διαδικασία
Εκπαιδευτικό
Υλικό
Περιεχόμενα
κύκλου

Περιγραφή δραστηριότητας

Ένας συνδυασμός δραστηριοτήτων που στηρίζεται σε μια θαλασσινή ιστορία με ένα ναύτη και μία γοργόνα.

Περιεχόμενο

Τα παιδιά ακούν μία ιστορία, μαθαίνουν λεξιλόγιο σχετικό με τη θάλασσα, ανακυκλώνουν λεξιλόγιο σχετικό με χρώματα, κάποια ρούχα, μέρη του σώματος και οδηγίες κατασκευών, παίζουν ένα ομαδικό παιχνίδι, κατασκευάζουν γοργόνες, βάρκες και ναυτικά καπέλα και τραγουδούν ένα τραγούδι υποδυόμενοι τους ναύτες.

Γλωσσικοί στόχοι

  • Να μάθουν λεξιλόγιο σχετικό με τον κόσμο της θάλασσας, π.χ. mermaid, sailor, jellyfish, whale, octopus, coral, boat, sail και φράσεις, όπως: Did you see my…., I want my.., Come down, It is dangerous, my best friend
  • Να ανακυκλώσουν λεξιλόγιο σχετικό με χρώματα, μέρη του σώματος, ρούχα και οδηγίες κατασκευών
  • Να κατανοήσουν  μια ιστορία για να χρωματίσουν σωστά μία σχετική εικόνα
  • Να συνδυάσουν τον προφορικό λόγο με οπτικά ή ακουστικά ερεθίσματα
  • Να μάθουν ένα ναυτικό τραγούδι  στα Αγγλικά

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να γνωρίσουν και να αγαπήσουν τον θαλάσσιο κόσμο
  • Να αναπτύξουν θετική άμιλλα ενώ παίζουν
  • Να ασκήσουν το σώμα τους
  • Nα κάνουν κατασκευές που τους θυμίζουν τη θάλασσα, κάποια πλάσματά της και  κάποιες δραστηριότητες που μπορούν να κάνουν όταν είναι κοντά της

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

  • Κάρτα με πίνακα με ναύτη (Τσαρούχης) & εικόνα λαϊκής τέχνης με γοργόνα  (B_Δ08_C01)
  • Κάρτες με θαλασσινά αντικείμενα και πλάσματα (B_Δ08_F01B_Δ08_F02B_Δ08_F03B_Δ08_F04B_Δ08_F05B_Δ08_F06B_Δ08_F07B_Δ08_F08)
  • Καρυδότσουφλα (χωρισμένα στα δύο)
  • Οδοντογλυφίδες
  • Χαρτόνι
  • Ξυλάκια παγωτού
  • Glitter glue
  • Άσπρη κόλλα
  • Παλιές εφημερίδες
  • Ψαλίδι
  • Πλαστελίνη
  • Χρώματα
  • Αρκετά σπαγκάκια
  • Σελοτέιπ
  • CD (B_Δ08_M01B_Δ08_M02)

Μέσα:

  • CD player ή/και Η/Υ

Φύλλα εργασίας:  B_Δ08_W01B_Δ08_W02

Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο:

Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος: 4 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1 Παρουσιάζουμε στα παιδιά δύο πίνακες, έναν του Τσαρούχη που απεικονίζει ένα ναύτη, και μία ελληνική λαϊκή ζωγραφιά που απεικονίζει μία γοργόνα (B_Δ08_C01). Ρωτάμε τα παιδιά να μας πουν τι βλέπουν.

-What can you see? Is it a woman or a fish?/She is a mermaid. She is half-woman and half-fish./What is he? He works in the sea. He has a boat. He is a sailor. Ρωτάμε τα παιδιά να μας πουν αν ξέρουν κάποια ιστορία με γοργόνες και ναύτες και συζητάμε μαζί τους για το τι έχουν ακούσει, π.χ. το παραμύθι της μικρής γοργόνας η το μύθο με τη γοργόνα και το βασιλιά Αλέξανδρο. Στη συνέχεια τους δείχνουμε μια αφίσα  με τα διάφορα θαλάσσια πλάσματα και αντικείμενα (B_Δ08_F01B_Δ08_F02B_Δ08_F03B_Δ08_F04B_Δ08_F05B_Δ08_F06B_Δ08_F07B_Δ08_F08). Ρωτάμε τα παιδιά:

-What is this? / Is it a fish?

-Yes, it is. It is a shark ή It is a whale.

Παρουσιάζουμε κάποια από αυτά ως εξής: ‘This is a shell. A sea shell’.

Επαναλαμβάνουμε μαζί τους όλα τα αντικείμενα και θαλάσσια πλάσματα μέχρι να μάθουν το σχετικό λεξιλόγιο. Στη συνέχεια, τους λέμε ότι θα ακούσουμε μια ιστορία που λέγεται ‘The Sailor and the Mermaid’. Διαβάζουμε στα παιδιά την ιστορία ή την ακούμε μία ή δύο φορές (B_Δ08_M01, λόγια).

Βήμα 2 Ζητάμε από τα παιδιά να πάρουν τα χρώματά τους και αφού τους δείξουμε  δύο φύλλα εργασίας (B_Δ08_W01B_Δ08_W02), η μία με ένα ναύτη και η άλλη με μία γοργόνα, ένα-ένα παιδί ποια από τις δύο εικόνες θα ήθελε να χρωματίσει ακούγοντας για δεύτερη φορά την ιστορία για το ναύτη και τη γοργόνα. Διαβάζουμε (ή ακούμε από το CD) ιστορία ‘The Sailor and the Mermaid’ (B_Δ08_M01λόγια) κάνοντας παύσεις ή κινήσεις μίμησης ή αλλάζοντας τον τόνο της φωνής μας ή επαναλαμβάνοντας την κάθε πρόταση 2 φορές. Περιμένουμε μέχρις ότου τα παιδιά ολοκληρώσουν τη ζωγραφική τους. Αν χρειαστεί διαβάζουμε την  ιστορία και τρίτη φορά. Σταματάμε στην τρίτη φορά ακόμα και αν τα παιδιά δεν έχουν ολοκληρώσει όλη τη ζωγραφική τους. Στη συνέχεια ρωτάμε: ‘What colour is the mermaid’s hair? What colour is the sailor’s boat?’ και περιμένουμε τις απαντήσεις των παιδιών όπως: ’It is red./ It is red and blue and green.’.

Βήμα 3 Λέμε στα παιδιά ότι θα κατασκευάσουμε γοργόνες και βαρκούλες. Τους λέμε να διαλέξουν την κατασκευή που προτιμούν. Μοιράζουμε στα παιδιά που διάλεξαν τη γοργόνα φωτοτυπίες  με τις γοργόνες, κόλλα glitter glue  καθώς και από ένα ξυλάκι παγωτού και δίνουμε τις ανάλογες οδηγίες στα Αγγλικά, π.χ. Colour, Stick, Mix, Cut out. Στα παιδιά που διάλεξαν τη βαρκούλα μοιράζουμε από 2 μισά κελύφη καρυδιού, 2 οδοντογλυφίδες, κομμάτια εφημερίδας  και λίγη πλαστελίνη και χρησιμοποιούμε ρήματα, όπως, empty, put, fill, stick, cut, make holes, etc. για να τους δώσουμε τις οδηγίες. Όταν ολοκληρώσουν τις κατασκευές, μπορεί το κάθε παιδί να παρουσιάσει τη γοργόνα του ή τη βαρκούλα του στην υπόλοιπη τάξη στα Αγγλικά, λέγοντας για παράδειγμα:

- This is my mermaid. She’s got long, purple hair. She has got a tail. Her tail is shiny green…/ These are my boats. They are brown. They’ve got sails. The sails are black and white… or This is my fleet. It has got two boats….

Βήμα 4 Πηγαίνουμε στο προαύλιο του σχολείου και λέμε στα παιδιά ότι θα παίξουμε ένα παιχνίδι που λέγεται ‘Sailors & Mermaids’. Ρωτάμε ποια παιδιά θα ήθελαν να κάνουν τους ναύτες (χρειαζόμαστε 3 ναύτες) και εξηγούμε ότι τα υπόλοιπα παιδιά θα κάνουν τις γοργόνες. Δένουμε με ένα σπαγκάκι χαλαρά τα πόδια των παιδιών που θα κάνουν τις γοργόνες και ορίζουμε τα σημεία εκκίνησης και τέρματος μέσα στο προαύλιο. Εμείς (είτε κάποιο παιδί που θέλει) κάνουμε το διαιτητή και δίνουμε την εκκίνηση φωνάζοντας: ‘Go!’. Τότε όλες οι γοργόνες ξεκινούν να τρέχουν μέχρι οι 3 ναύτες να ακινητοποιήσουν κάποιες από αυτές. Όταν ο ναύτης ακουμπήσει μία γοργόνα της λέει: ‘On the rock’. Η γοργόνα αυτή είναι υποχρεωμένη να ακινητοποιηθεί. Οι υπόλοιπες γοργόνες συνεχίζουν με σκοπό να πλησιάσουν τις ακινητοποιημένες γοργόνες και να τις ελευθερώσουν αφού πουν: ‘Free!’. Αφού εξηγήσουμε τους κανονισμούς, λέμε στα παιδιά ότι νικητές μπορεί να είναι είτε οι γοργόνες αν καταφέρουν και φθάσουν όλες στο τέρμα είτε οι ναύτες αν καταφέρουν και ακινητοποιήσουν όλες τις γοργόνες. Μπορούμε να ξαναπαίξουμε το παιχνίδι αλλάζοντας ρόλους.

Βήμα 5 Λέμε στα παιδιά ότι θα γίνουμε όλοι ναύτες κατασκευάζοντας ναυτικά καπέλα. Δίνουμε σε κάθε παιδί μισή εφημερίδα και ενώ δείχνουμε πώς φτιάχνεται το καπέλο τους δίνουμε εντολές στα Αγγλικά όπως:

- Fold in half, Fold again, Fold the bottom up, etc.

Φοράμε όλοι τα ναυτικά καπέλα και φωνάζουμε:

- We are sailors!!

Στη συνέχεια, τους λέμε ότι θα ακούσουμε το τραγούδι ‘The sailor went to sea’ (B_Δ08_M02, στίχοι). Ακούμε το τραγούδι πολλές φορές και παροτρύνουμε τα παιδιά να κάνουν τις κινήσεις. Επιταχύνουμε προς το τέλος και διασκεδάζουμε.

Εκπαιδευτικό υλικό

(Πατήστε πάνω στα ονόματα των αρχείων για να κατεβάσετε το υλικό)

Εικόνες

B_Δ08_C01B_Δ08_F01B_Δ08_F02B_Δ08_F03B_Δ08_F04
B_Δ08_F05B_Δ08_F06B_Δ08_F01-6B_Δ08_F07B_Δ08_F08
B_Δ08_F07-8

 

Υποδείγματα

B_Δ08_sample01B_Δ08_sample02B_Δ08_sample03

 

Φύλλα εργασίας

B_Δ08_W01B_Δ08_W02

 

Ακουστικό υλικό

Τα λόγια της ιστορίας

The Sailor and the Mermaid

Once there was a mermaid who lived at the bottom of the blue sea. She was very beautiful. Her hair was long and red. She had ribbons in her hair. They were purple. Her body was strange. She had a tail. The tail was blue. Her eyes were green and her lips were pink. She had lots of sea friends, a fish, a starfish, a sea shell, a crab, a sea horse, an octopus, a jellyfish, and an urchin. The fish was grey, the starfish was yellow, the sea shell was brown, the crab was black, the sea horse was green, the octopus was blue, the jellyfish purple, and the urchin black. 

From time to time, she swam to the surface to see her favourite sailor. The sailor was brave. His eyes were green. His hair was red and his beard as well. His hat was blue and his pullover was yellow. His vest was white. He had a boat. It was green, red and blue. Its sail was orange. She could recognize his boat among other boats. They used to go sailing together when they met each other.

That day she swam to the surface and looked for her sailor. The sea was rough. She looked for him everywhere. No sailor could be seen. Then she cried: ‘I want my sailor’. ‘Come down’, her friends shouted. ‘It is dangerous’. ‘I want my sailor’, she shouted once more. She saw a grey dolphin and she asked: ‘Have you seen my sailor?’ The dolphin said ‘No’. She asked the brown rock: ‘Have you seen my sailor?’. It said: No. She asked the purple light house: Have you seen my sailor?. The light house flashed ‘No’. She asked the blue whale: ‘Have you seen my sailor?’ The whale said ‘No’. The mermaid cried again: I want my sailor. No answer. Far in the distance, a boat had capsized.The boat was red, blue and green. She cried: ‘I want my sailor, I want my friend, I want my best friend back…’

Στίχοι

A Sailor went to Sea…

A sailor went to sea, sea, sea (καθόμαστε όλοι κάτω σαν να είμαστε σε βάρκα)

To see what he could see, see, see (προσποιούμαστε ότι κοιτάμε με κυάλια ή πέρα μακριά στη θάλασσα χρησιμοποιώντας τα χέρια μας)

And all that he could see, see, see (επαναλαμβάνουμε την προηγούμενη μίμηση)

Was the bottom of the deep blue sea, sea, sea (κάνουμε με τα χέρια κίνηση δείχνοντας προς τα κάτω) (όλο και πιο γρήγορα) 

Αρχεία