ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - B' τάξη
Δ9 - The lucky envelope
Περιγραφή δραστηριότητας Προτεινόμενη
διαδικασία
Εκπαιδευτικό
Υλικό
Περιεχόμενα
κύκλου

Περιγραφή δραστηριότητας

Μαθαίνουμε για τις καλοκαιρινές διακοπές.

Περιεχόμενο

Τα παιδιά με ένα βίντεο μαθαίνουν για τους διάφορους τόπους των καλοκαιρινών διακοπών και διασκεδάζουν τραγουδώντας και ζωγραφίζοντας.

Γλωσσικοί στόχοι

  • Να μάθουν καινούριο λεξιλόγιο, όπως:  summer vacation, camping, cruise, city, delicious food, fresh air, shopping, sea, sand castle, surfing, etc.
  • Να μάθουν να εκφράζουν προτιμήσεις χρησιμοποιώντας την έκφραση ‘I would like…’
  • Να περιγράφουν μία εικόνα χρησιμοποιώντας το σωστό ρηματικό τύπο για να μιλήσουν για κάτι που γίνεται τη στιγμή που μιλούν, όπως s/he’s in the sea, s/he’s shopping, s/he’s eating fresh food, s/he’s watching the dolphins, etc.
  • Να κατανοούν προφορικό λόγο, παρακολουθώντας ένα βίντεο

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να διασκεδάσουν με την προοπτική των διακοπών
  • Να κατανοήσουν ότι μπορούν να χαρούν σε οποιοδήποτε μέρος αρκεί να είναι δημιουργικοί και χαρούμενοι
  • Να συνεργάζονται για να ολοκληρώσουν μία εργασία

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

  • Εικόνες από διακοπές (B_Δ09_C01B_Δ09_C02B_Δ09_C03B_Δ09_C04)
  • Χαρτόνια μπλε, πράσινα και κίτρινα (ανάλογα με τις ομάδες της τάξης)
  • Ψαλίδια
  • Κόλλα
  • Φύλλα χαρτιού Α4
  • CD (B_Δ09_M01B_Δ09_M02)

Μέσα:

  • CD player ή/και Η/Υ

Φύλλα εργασίας:  B_Δ09_W01B_Δ09_W02B_Δ09_W03B_Δ09_W04

Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο:

Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος: 2 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1 Λέμε στα παιδιά ότι οι καλοκαιρινές διακοπές πλησιάζουν και θα δούμε πού μπορεί κάποιος να τις περάσει ευχάριστα. Λέμε:

- Summer is here. Where would you like go on holiday? I would like to go camping και δείχνουμε την πρώτη εικόνα του κάμπινγκ. Καθώς την παρατηρούν εμείς δείχνουμε και λέμε:

- This is a camp ground. Look at the people! There are many trees, they are all sitting and enjoying the fresh air, they are reading, they are sitting around the fire, they are all happy.

- Now look at these three pictures. Here they are on a cruise, here they are in a city and here they are at the sea. Where would you like to go, Pavlos? On a cruise, to the beach or to a big city, or maybe camping?

Καθώς τα παιδιά δείχνουν μία από τις εικόνες (B_Δ09_C01B_Δ09_C02B_Δ09_C03B_Δ09_C04) εμείς παρουσιάζουμε το νέο λεξιλόγιο όπως go shopping/ go to the theatre/ enjoy fresh and delicious food/ watch the dolphins/ make sand castles, swim in the sea, etc. Προσπαθούμε να ρωτήσουμε όσα περισσότερα παιδιά μπορούμε για να επαναλάβουμε πολλές φορές το λεξιλόγιο και να κατανοήσουν τη χρήση της έκφρασης ‘would you like to…’.

Βήμα 2 Στη συνέχεια τους δείχνουμε το βίντεο ή ακούμε την ιστορία ‘The Lucky Envelope’ (B_Δ09_M01, λόγια) στο CD player και αφού το απολαύσουν μία φορά, μετά το ξαναδείχνουμε/ξανακούμε και σταματάμε κάνοντας ερωτήσεις κατανόησης  και βοηθάμε για τις απαντήσεις. Πιθανός διάλογος:

- Who’s this? What’s her/ his name?
- Ahmed/ Dalia/ Mum/ Dad. 
- What happened?
- (They’ve won) free holidays!
- Where would Dad/ Mum/ Ahmed/ Dalia like to go?
- (He/ she would like to go) camping/ to a big city/ on a cruise/ to the seaside.
- Why does Dad/ Mum/ Ahmed/ Dalia like camping/ a big city/ cruise/ seaside?
- Because he/ she likes fresh air/ shopping/ eating/ swimming, etc.

Βήμα 3 Την επόμενη ώρα τους λέμε ότι πολλά παιδιά στην Αγγλία και στην Αμερική πηγαίνουν για διακοπές στα summer schools, όπως και η μασκότ. Στη συνέχεια τους λέμε ότι θα μάθουμε ένα τραγουδάκι που είναι το αγαπημένο της μασκότ και το τραγουδούν στο δικό της καλοκαιρινό σχολείο. Βάζουμε στο CD player το τραγούδι  (B_Δ09_M02, στίχοι) και τραγουδάμε στην αρχή εμείς, κάνοντας και σχετικές κινήσεις ή ήχους για να διευκολύνουμε στην κατανόηση, π.χ. κάνουμε ότι ένα κουνούπι πετάει και μας τσιμπάει, ότι παίζουμε μπουγέλο, ότι τρώμε παγωτό. Μετά ξαναβάζουμε το τραγούδι και ζητάμε από τα παιδιά να ακολουθήσουν τραγουδώντας και κάνοντας και αυτά σχετικές κινήσεις. Το τραγουδάμε αρκετές φορές όσο τα παιδιά χαίρονται και το τραγουδούν με ευχαρίστηση. Το νέο λεξιλόγιο, το εξηγούμε χωρίς να επιμείνουμε να το μάθουν.

Βήμα 4 Μετά τους χωρίζουμε σε ομάδες των 4 ή των 5 (ανάλογα με τον συνολικό αριθμό των παιδιών της τάξης μας), τους ζητάμε να διαλέξουν ένα τόπο διακοπών και ανάλογα τους δίνουμε χαρτόνια, μπλε για τη θάλασσα και την κρουαζιέρα, πράσινο για το κάμπινγκ, κίτρινο για την πόλη. Στη συνέχεια τους μοιράζουμε το αντίστοιχο φύλλο εργασίας (B_Δ09_W01B_Δ09_W02B_Δ09_W03B_Δ09_W04) και τους ζητάμε να κόψουν τα σχετικά αντικείμενα, να τα χρωματίσουν και να τα κολλήσουν στο χαρτόνι τους. Τους δίνουμε ακόμη και από ένα φύλλο χαρτί Α4 για να ζωγραφίσουν ό,τι άλλο θεωρούν απαραίτητο για να έχουν μία ωραία καλοκαιρινή εικόνα. Όταν τελειώσουν κολλάμε τα χαρτόνια στον τοίχο και κάθε ομάδα παρουσιάζει το δικό της. Πιθανή παραγωγή λόγου:

- We like camping. There is fresh air. There aremany trees and flowers. There are many small animals like squirrels, rabbits, ladybirds, etc. We like playing football. We like picking flowers and fishing in the lake.
- We like a big city. We like go shopping/visiting museums/ going around/watching movies/going to the theatre, etc.
- We like going on a cruise/swimming in the pool/watching the dolphins/eating tasty food, etc.
- We like going to the seaside/swimming/ making sand castles/playing rackets/playing beach volley, eating ice cream, etc.

Εκπαιδευτικό υλικό

(Πατήστε πάνω στα ονόματα των αρχείων για να κατεβάσετε το υλικό)

Εικόνες

B_Δ09_C01B_Δ09_C02B_Δ09_C03B_Δ09_C04

 

Φύλλα εργασίας

B_Δ09_W01B_Δ09_W02B_Δ09_W03B_Δ09_W04

 

Ακουστικό υλικό

ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

The lucky envelope

A golden envelope fell through the letter box. On the front it said ‘You’ve won’
‘Open it’ shouted Mum, Dalia and Ahmed.
Dad opened it. They had won a free holiday.
‘I hope it’s to the seaside’ said Dalia. ‘I can swim in the sea and make sand castles’.
‘No, I hope it’s a camping holiday’ said Dad. ‘I can sleep in a tent and get lots of fresh air’.
‘No, I’d like to go to on a cruise’ said Ahmed. ‘I can watch the dolphins and eat lots of nice food’.
‘Well, I‘d like to go to a big city’ said Mum. ‘I can go shopping and go to the theatre’.
Then they started arguing. They couldn’t decide. ‘Beach!’ ‘Cruise!’  ‘Camping’! ‘City!’ They argued until it was dark. Then the phone rang. Dalia answered it.
‘Hello, this is Lucky Holidays. You’ve won a holiday to sunny Alexandria!’
‘That’s where my Grandma lives!’
‘This is your Grandma!’
‘Oh, Grandma, you tricked us!’
‘You are all invited to spend your summer holiday with me!’
They packed their suitcases and spent two fun weeks at Grandma’s. Ahmed got his nice food, Dad got his fresh air, Mum went shopping and Dalia swam in the sea. Everyone was happy.

Στίχοι

Its summer time!

We eat cold noodles
We drink ice tea
We go to the lake
We play in the sea!
It’s summer, summer, summer, summertime
It’s summer, summer, summer, summertime

We hear cicadas
We feel mosquitoes bite
We’re hot all day
We’re hot all night!
It’s summer, summer, summer, summertime
It’s summer, summer, summer, summertime

We have water fights
We swim in the pool
We learn lots of English
At the summer school
It’s summer, summer, summer, summertime
It’s summer, summer, summer, summertime

We go on holiday
With our family
Summer is fun for you
It’s fun for me!
It’s summer, summer, summer, summertime
It’s summer, summer, summer, summertime 

Αρχεία