ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - B' τάξη
Δ6 - Grumpy dog goes to a birthday party
Περιγραφή δραστηριότητας Προτεινόμενη
διαδικασία
Εκπαιδευτικό
Υλικό
Περιεχόμενα
κύκλου

Περιγραφή δραστηριότητας

Ακούμε μια ιστορία με έναν Γκρινιάρη Σκύλο που γίνεται πράος και καταδεκτικός μέσα από την αγάπη των φίλων του.

Περιεχόμενο

Μέσα από την αφήγηση μιας ιστορίας, το παιχνίδι, και το τραγούδι, τα παιδιά μαθαίνουν νέες λέξεις και φράσεις και ανακυκλώνουν ήδη γνωστές.

Γλωσσικοί στόχοι

  • Να μάθουν επίθετα που προσδιορίζουν το χαρακτήρα (grumpy, sweet) ή την εμφάνιση (stripey, tiny, fat, formal, casual, comfortable)
  • Να ανακυκλώσουν λεξιλόγιο σχετικό με ρούχα, χρώματα, φαγητά, ρήματα κίνησης
  • Να ανακυκλώσουν προθέσεις, wh-questions και Yes/No-questions
  • Να συμμετέχουν με βοήθεια στην αφήγηση μια ιστορίας
  • Να μάθουν να προφέρουν και να διαβάζουν το γράμμα Dd (βλ. οδηγίες)

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να μάθουν να εστιάζουν την προσοχή τους σε αυτό που ακούν
  • Να μάθουν να διαχειρίζονται ένα άγνωστο κείμενο αναπτύσσοντας τεχνικές κατανόησης του προφορικού λόγου
  • Να αναπτύξουν τη συνδυαστική τους σκέψη
  • Να απολαύσουν τη μαθησιακή διαδικασία μέσα από την αφήγηση ιστορίας, το τραγούδι και το παιχνίδι
  • Να συγχρονίσουν την κίνησή τους με μουσικά ερεθίσματα

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

Μέσα:

  • CD player ή/και Η/Υ

Φύλλα εργασίας: 0

ABC

  • Εικόνα για το γράμμα (D_C)
  • CD αλφάβητου (D_M)
  • Φύλλo εργασίας (D_W)

Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος: 2 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1 Λέμε στα παιδιά ότι θα τους αφηγηθούμε μια ιστορία με έναν γκρινιάρη σκύλο που πήγε σε ένα  πάρτι γενεθλίων. Εναλλακτικά, και αν υπάρχει δυνατότητα μπορούμε να τους δείξουμε τον γκρινιάρη ήρωα από τα στρουμφάκια προκειμένου να αντιληφθούν τη σημασία της λέξης  ‘grumpy’ μόνα τους.

Τους δείχνουμε την εικόνα με το σκύλο (B_Δ06_C01) και τους λέμε: ‘Look! This is Grumpy Dog’. Ζητάμε να επαναλάβουν το όνομα του σκύλου και να μας πουν πώς νομίζουν ότι συμπεριφέρεται ένας Γκρινιάρης Σκύλος. Ρωτάμε, για παράδειγμα: ‘Does Grumpy Dog like parties?’, ‘Has Grumpy Dog got many friends?’, ‘Is Grumpy Dog happy? Why? Why not?’, κλπ.

Βήμα 2 Κολλάμε στον πίνακα μία-μία τις εικόνες της ιστορίας (B_Δ06_C02, B_Δ06_C03, B_Δ06_C04, B_Δ06_C05, B_Δ06_C06, B_Δ06_C07, B_Δ06_C08, B_Δ06_C09, B_Δ06_C10, B_Δ06_C11) ζητώντας κάθε φορά από τα παιδιά να μας πουν τι βλέπουν. Παρουσιάζουμε λέξεις και φράσεις-κλειδιά της ιστορίας, π.χ. a postman, a letter, an invitation to a birthday party, a present, a birthday cake, candles και τους ζητάμε να τις επαναλάβουν, ενώ παράλληλα τους κάνουμε ερωτήσεις όπως:

- Where is Grumpy Dog? In his living room? In his bedroom? In the kitchen? What is he wearing?, Is he happy?, etc.

Βήμα 3 Αφού έχουμε τοποθετήσει όλες τις εικόνες της ιστορίας με τη σειρά στον πίνακα, ζητάμε από τα παιδιά να καθίσουν αναπαυτικά για να ακούσουν την ιστορία. Βάζουμε στο CD player την ιστορία ‘Grumpy Dog goes to a birthday party’ (B_Δ06_M01, λόγια) ή την αφηγούμαστε εμείς. Χρησιμοποιούμε όλες τις τεχνικές αφήγησης που θα βοηθήσουν στην κατανόηση του νοήματος όπως χρωμάτισμα της φωνής, αυξομείωση του τόνου, μίμηση, εκφράσεις προσώπου, κλπ. Αφηγούμαστε την ιστορία αργά μέχρι το τέλος χωρίς να διακόψουμε για να δώσουμε εξηγήσεις. Δεν ξεχνάμε να δείχνουμε κατά περίπτωση και τις εικόνες που έχουμε ήδη κολλήσει στον πίνακα, σα να ήταν οι εικονογραφημένες σελίδες της ιστορίας μας.

Βήμα 4 Στη συνέχεια, ακούμε ή αφηγούμαστε την ιστορία για δεύτερη φορά σταματώντας σταματώντας κάθε φορά την αφήγηση για να κάνουμε στα παιδιά ερωτήσεις προκειμένου να βεβαιωθούμε ότι καταλαβαίνουν την ιστορία. Για παράδειγμα για την πρώτη εικόνα μπορούμε να ρωτήσουμε:

-      Who's this?
-      Where's he?
-      What's he doing?

Για τη δεύτερη:

-      Who's this?
-      What has he got?

Για την τρίτη

-      What's this?
-      Who’s having the party? Why?

Για την τέταρτη

-      Who's Grumpy Dog talking to?

Για την πέμπτη

-      What's Grumpy Dog wearing?
-      What colour are his trousers/ tie/ shirt?

Για την έκτη

-      What's this? Is it a good present for Sweet Rabbit?

Για τη έβδομη

-      Is Sweet Rabbit sad? Is he happy?
-      Does he like his present?

Για την όγδοη

-      What animals can you see?
-      What are the animals doing?
-      Where is Grumpy Dog/ Tiny Mouse/ Sweet Rabbit/ Fat Pig/ Stripey Cat?

Για την ένατη

-      What are the animals wearing on their heads?
-      How many candles are there on the birthday cake?
-      What food is on the table? Are there any sandwiches...?

Για τη δέκατη

-      What are the animals doing?
-      Are they happy?

Βήμα 5 Αφηγούμαστε ή ακούμε  την ιστορία και τρίτη φορά σταματώντας κάπου-κάπου και ζητώντας από τα παιδιά να πουν ή να επαναλάβουν φράσεις – κλειδιά της ιστορίας (βλ. για παράδειγμα τις υπογραμμισμένες φράσεις στα λόγια της ιστορίας).

Βήμα 6 Θυμίζουμε στα παιδιά ότι τα ζώα της ιστορίας έπαιξαν διάφορα παιχνίδια στο πάρτι και τους προτείνουμε να παίξουμε ένα από τα παιχνίδια τους μαζί. Το παιχνίδι ονομάζεται ‘Pass me the ball’. Βοηθάμε τα παιδιά να σχηματίσουν έναν κύκλο με τις καρέκλες τους και δίνουμε σε ένα παιδί ένα μικρό μαλακό μπαλάκι. Παίζουμε μια μουσική στο CD player (κατά προτίμηση γρήγορη-χορευτική) και τα παιδιά περνούν το μπαλάκι από το ένα στο άλλο. Όταν ξαφνικά σταματήσουμε τη μουσική το παιδί που έχει στο χέρι του το μπαλάκι πρέπει να φωνάξει δυνατά μία φράση ή λέξη από την ιστορία που διηγηθήκαμε. Χρησιμοποιώντας την κατάσταση με τα ονόματα των μαθητών της τάξης βάζουμε πόντους για κάθε σωστή λέξη ή φράση που θα πουν. Ο μαθητής με τους περισσότερους πόντους είναι ο νικητής.

Βήμα 7 Κλείνουμε την παρουσίαση της ιστορίας με ένα παραδοσιακό αγγλικό  τραγούδι ‘The more we get together’ (B_Δ06_M02, στίχοι) που τραγούδησαν τα ζώα στο πάρτι για να δείξουν στο Γκρινιάρη Σκύλο ότι όσο πιο πολλούς φίλους έχει, τόσο πιο χαρούμενος θα είναι, θα πάψει να παραπονιέται και θα γίνει γλυκός και καταδεκτικός.

Αρχικά βάζουμε το τραγούδι στο CD player για να το ακούσουν τα παιδιά (2-3 φορές). Μετά λέμε τους στίχους έναν – έναν και ζητάμε από τα παιδιά να τους επαναλάβουν χωρίς τη μουσική (επαναλαμβάνουμε αυτή τη διαδικασία τουλάχιστον δύο φορές). Κατόπιν βάζουμε πάλι τη μουσική αλλά τη σταματάμε κάθε δύο-τρεις στίχους και ζητάμε από τα παιδιά να επαναλάβουν με ρυθμό. Τέλος τραγουδάμε το τραγούδι όλοι μαζί με τη συνοδεία της μουσικής από το CD.

Εκπαιδευτικό υλικό

(Πατήστε πάνω στα ονόματα των αρχείων για να κατεβάσετε το υλικό)

Εικόνες

B_Δ06_C01B_Δ06_C02B_Δ06_C03B_Δ06_C04
B_Δ06_C05B_Δ06_C06B_Δ06_C07B_Δ06_C08
B_Δ06_C09B_Δ06_C10B_Δ06_C11

 

ABC

D_C


Φύλλο εργασίας ABC

D_W


Ακουστικό υλικό

 

Τα λόγια της ιστορίας

GRUMPY DOG GOES TO A BIRTHDAY PARTY

Grumpy Dog is sitting in the living room watching TV.
‘Ugh, there's nothing good on TV’ he mutters to himself.
‘I don't like the news, I don't like the films, I don't like the music shows, I don't like the football matches he complains.
Suddenly he hears the doorbell ring. Who is it? he shouts. ‘It's the postman. I've got a letter for you’.
Grumpy Dog can't believe his ears. ‘A letter for me? No, No… It’s a mistake. I have no friends’ he wonders. He opens the letter and what a surprise! It's an invitation to Sweet Rabbit's birthday party. ‘I don't like parties. I've never been to a party before’ he thinks and phones Stripey Cat to find out what happens at parties.
After thinking and thinking, Grumpy Dog makes up his mind. ‘OK. I'll go to Sweet Rabbit's party. What is there to lose, anyway?
First he thinks ‘What can I wear?’ He puts on his black trousers and his white shirt and then his red tie. He looks at himself in the mirror. ‘No!’ he says ‘I don't like these clothes. They' re too formal, I look terrible!’. Then he tries on his red shorts and his white T-shirt. He looks at himself in the mirror and there he goes again ‘No, I don't like these clothes. They're too casual!’ ‘I know’ Grumpy Dog says finally ‘I'll wear my jeans and my blue T- shirt as always. I want to feel comfortable.’
Next, Grumpy Dog thinks ‘What present can I give him?’ ‘What would Sweet Rabbit really like?’
‘A carrot? Some fruit? A ball? I know! I'll give him this big box.’
On the way to Sweet Rabbit's party Grumpy Dog thinks again.
‘What if the other animals don't play with me?’
‘What if I don't like the music?’
‘What if I don't like the food?’
When Grumpy Dog gets to the party, Sweet Rabbit welcomes him with a big smile.
Happy Birthday says Grumpy Dog and gives him his present.
Thank you says Sweet Rabbit ‘It's a box! I love it’.
Let's play with it, say Tiny Mouse and Porky Pig, who are also there.
Grumpy Dog stops being grumpy. He joins his friends’ game, who hide in, behind, and under the box.
When the food is served Grumpy Dog tastes everything and finds everything delicious. After Sweet Rabbit blows out the candles on his birthday cake the five friends sing and dance together.
At the end of the party Grumpy Dog feels very full and very happy. Now he’s got some friends. They can play together every day. Sweet Rabbit's birthday party has made him a different dog. He even thinks of changing his name to Sweet.

 

Στίχοι

THE MORE WE GET TOGETHER

The more we get together
Together
Together
The more we get together
The happier we are!

For your friends are my friends
And my friends are your friends
The more we get together
The happier we are!

Dd

Danny the dog
Is big and strong.
My dog is Daisy.
She’s small and lazy!

Αρχεία