ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - B' τάξη
B12 - Zero-One-Two-Three
Περιγραφή δραστηριότητας Προτεινόμενη
διαδικασία
Εκπαιδευτικό
Υλικό
Περιεχόμενα
κύκλου

Περιγραφή δραστηριότητας

Mαθαίνουμε τους αριθμούς μέχρι το 20.

Περιγραφή

Τα παιδιά μαθαίνουν να μετρούν στα Αγγλικά από το 0 μέχρι το 20 μέσα από μία κατασκευή, ένα στιχάκι και διάφορα παιχνίδια με αριθμούς.

Γλωσσικοί στόχοι

  • Να μάθουν να μετρούν από το 0 μέχρι το 20 και αντίστροφα
  • Να απαντούν στην ερώτηση ‘How many … are there?’ χρησιμοποιώντας  τον πληθυντικό ονομάτων, π.χ. three butterflies, twelve eggs
  • Nα εξοικειωθούν με απλές πράξεις στα Αγγλικά, π.χ. 2 plus 4 is 6 ή 14 minus 3 is 11

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να εξασκήσουν απλές μαθηματικές δεξιότητες
  • Να μάθουν να ξεχωρίζουν μικρότερα σύνολα μέσα σε ένα γενικό σύνολο
  • Να εξασκήσουν την παρατηρητικότητά τους και τη μνήμη τους
  • Να χρησιμοποιήσουν τις καλλιτεχνικές τους δεξιότητες και τις δεξιότητες των χεριών

Υλικά και Μέσα

Υλικά

  • Χαρτόνι
  • Φακές, φασόλια, σπόροι
  • Καλαμάκια
  • Ξυλομπογιές ή μαρκαδόροι
  • Κόλλα
  • Ψαλίδι
  • Πλαστελίνη
  • CD (Β_Β12_Μ01, Β_Β12_Μ02)

Μέσα:

  • CD player ή/και Η/Υ

Φύλλο εργασίας: Β_Β12_W01

Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο:

Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος: 3-4 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1 Λέμε στα παιδιά ότι σήμερα θα μάθουμε ένα ποιηματάκι για να θυμηθούμε τους 10 πρώτους αριθμούς. Τους μαθαίνουμε το chant: ‘One-two-three-four-five, once I caught a fish alive, six, seven, eight, nine, ten, then I let it go again’ (Β_Β12_Μ02, στίχοι) και κάνοντας ανάλογες κινήσεις τα παροτρύνουμε να μας μιμηθούν. Συνεχίζουμε τόσες φορές όσες κρίνουμε απαραίτητες για να το μάθουν τα παιδιά απέξω ενώ επιταχύνουμε όλο και περισσότερο κάθε φορά.

Στη συνέχεια, λέμε στα παιδιά ότι θα ακούσουμε από το CD player ένα τραγουδάκι με τους αριθμούς από το 1 μέχρι το 20 (Β_B12_Μ01, στίχοι). Τους εξηγούμε ότι για κάθε 5 νούμερα θα κάνουμε μία διαφορετική κίνηση. Πιο συγκεκριμένα, από το 1-5 θα χτυπάμε παλαμάκια, από το 6-10 θα κουνάμε τα χέρια μας, από το 11-15 θα κάνουμε μεγάλα βήματα παρέλασης και από το 16-20 θα χορεύουμε. Παροτρύνουμε όλα τα παιδιά να κάνουν τις κινήσεις μαζί μας και επαναλαμβάνουμε όσες φορές χρειαστεί. 

Βήμα 2  Παρακολουθούμε το βίντεο με τους αριθμούς και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να επαναλάβουν τους αριθμούς αρκετές φορές . Στη συνέχεια τους δίνουμε το φύλλο εργασίας (Β_Β12_W01) το οποίο περιλαμβάνει πολλά αντικείμενα. Ζητάμε από τα παιδιά να χρωματίσουν τα αντικείμενα  λέγοντάς τους:

- Colour the bats black/ Colour the girls pink, etc.

Όση ώρα τα παιδιά χρωματίζουν τους κάνουμε ερωτήσεις, όπως: ‘What’s this?/ Is it a butterfly?/ How many girls are there?/ How many butterflies/ How many bats?’, etc.

Βοηθάμε κάθε φορά που τα παιδιά δυσκολεύονται και τα ενθαρρύνουμε να απαντούν δίνοντας αριθμό και ουσιαστικό στον πληθυντικό μαζί, π.χ. eleven girls. Επαναλαμβάνουν τη σωστή απάντηση όσες φορές χρειαστεί. Στη συνέχεια μπορούμε να ρωτήσουμε:

- How many black bats are there?
- How many pink girls are there?

και να πάρουμε απαντήσεις, όπως:

- Eleven pink girls/ Five black bats.

Βήμα 3 Μοιράζουμε στα παιδιά χαρτόνι, διάφορους σπόρους ή όσπρια, ένα καλαμάκι, κόλλα, ψαλίδι και λίγη πλαστελίνη. Τα βοηθάμε να κατασκευάσουν από έναν αριθμό (βλ. Β_Β12_sample στο εκπαιδευτικό υλικό).Τους σχεδιάζουμε μεγάλα νούμερα επάνω στα χαρτόνια ξεκινώντας από το 0 μέχρι το 9 και ορίζουμε ποιος θα φτιάξει τον κάθε αριθμό. Επαναλαμβάνουμε τους αριθμούς ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών μας. Αφού τελειώσουν, ζητάμε από όποιο παιδί θέλει να σηκωθεί, να χρησιμοποιήσει 2 από τους αριθμούς μαζί και να ρωτήσει τα υπόλοιπα παιδιά ‘What number is this?’, βάζοντας για παράδειγμα το 1 και το 8 μαζί, οπότε τα υπόλοιπα παιδιά απαντούν: ‘Eighteen’. Αν κάποιο παιδί τοποθετήσει τα νούμερα αντίστροφα, δηλαδή πρώτα το 8 και μετά το 1, διορθώνουμε τη θέση των αριθμών, για να μην τους μείνει η λάθος οπτική αναπαράσταση του αριθμού.

Κρατάμε τις κατασκευές στην τάξη για μελλοντική χρήση.

Βήμα 4 Λέμε στα παιδιά πως η μασκότ είναι πολύ καλή στα μαθηματικά και τους ρωτάμε αν αρέσουν και σε αυτούς τα μαθηματικά. Στη συνέχεια, τους λέμε ότι θέλουμε να δούμε πόσο καλά θυμούνται να κάνουν πρόσθεση και αφαίρεση. Χρησιμοποιώντας τους χάρτινους αριθμούς που έφτιαξαν τα παιδιά, τους ζητάμε να κάνουν απλές πράξεις και να μας πουν το αποτέλεσμα στα Αγγλικά. Ρωτάμε, για παράδειγμα: ‘Eighteen minus three is?’ (τοποθετούμε το 3 δίπλα στο 18 και μιμούμαστε με τα χέρια την αφαίρεση  ή  ‘Eighteen plus two is?’, τοποθετούμε δίπλα στο 18 το 2 και μιμούμαστε με τα χέρια την πρόσθεση). Βοηθάμε τα παιδιά να απαντήσουν, π.χ. ‘Fifteen’ και ‘Twenty’ αντίστοιχα.

Χρησιμοποιούμε τα κατασκευασμένα νούμερα για να δείξουμε το αποτέλεσμα της κάθε πράξης και επαναλαμβάνουμε το νούμερο μαζί με τα παιδιά.  Επαναλαμβάνουμε όσες φορές χρειαστεί. 

Βήμα 5 Ζητάμε από τα παιδιά να μας δώσουν όσα σχολικά αντικείμενα έχουν μέσα στην τσάντα τους ή την κασετίνα τους. Συγκεντρώνουμε μολύβια, γόμες, μαρκαδόρους, μπογιές, χάρακες, κλπ. πάνω στην έδρα μας και ρωτάμε: ‘How many pens/pencils are there?’ και οι μαθητές απαντούν ανάλογα, π.χ. ‘12 rulers, 9 rubbers’.

Παροτρύνουμε όποιο παιδί θέλει να πλησιάσει και να μετρήσει τα αντικείμενα ένα–ένα. Στο τέλος, αθροίζουμε όλα τα αντικείμενα μετρώντας μαζί με τα παιδιά και καταλήγουμε, π.χ. twenty pens, sixteen rulers, etc. Στη συνέχεια, λέμε στα παιδιά ότι θα παίξουμε ένα παιχνίδι μνήμης και υπολογισμού. Καλούμε όποιο παιδί θέλει να έρθει και να συλλέξει όσα ίδια αντικείμενα νομίζει αφού προηγουμένως τα υπόλοιπα παιδιά κλείσουν για λίγο τα μάτια τους. Το παροτρύνουμε να ρωτήσει τα υπόλοιπα παιδιά: ‘How many pencils are there?’ τα οποία, αφού θυμηθούν πόσα μολύβια  υπήρχαν πάνω στην έδρα συνολικά και αφαιρέσουν αυτά που βρίσκονται ακόμα επάνω στην έδρα, κάνουν τον υπολογισμό και δίνουν τη σωστή απάντηση. Επαναλαμβάνουμε με όσα παιδιά το επιθυμούν.

Εκπαιδευτικό υλικό

(Πατήστε πάνω στα ονόματα των αρχείων για να κατεβάσετε το υλικό)

Υπόδειγμα

Β_Β12_sample

Κατασκευή αριθμών

Υλικά

- κόλλα
- χρώματα
- φακές ή σπόρους ή μικρά φασόλια
- πλαστελίνη
- καλαμάκια (για σουβλάκι)
- χαρτόνι

Εκτέλεση

  • Σχεδιάζουμε τους αριθμούς που θέλουμε πάνω σε χαρτόνι και κόβουμε προσεκτικά το περίγραμμά τους
  • Κολλάμε φακές ή άλλους σπόρους στις άκρες του κάθε αριθμού. Αφήνουμε να στεγνώσουν
  • Χρωματίζουμε τον αριθμό και τις φακές ή τους σπόρους
  • Βάζουμε κόλλα στο πίσω μέρος του αριθμού και πιέζουμε το καλαμάκι για να κολλήσει
  • Φτιάχνουμε μία μικρή μπάλα από πλαστελίνη και στερεώνουμε το καλαμάκι μαζί με τον αριθμό 


Φύλλο εργασίας

Β_Β12_W01

 

Ακουστικό υλικό

Στίχοι

ONE, TWO, THREE, FOUR, FIVE

1-2-3-4-5 (μετράμε αντίστοιχα δείχνοντας τα ανάλογα δάχτυλα)

Once I caught a fish alive (μιμούμαστε το «κάποτε», κάνουμε ότι ψαρεύουμε και πιάνουμε ένα ψάρι ζωντανό)

6-7-8-9-10 (μετράμε πάλι δείχνοντας τα ανάλογα δάχτυλα)

Then I let it go again (κάνουμε ότι αφήνουμε το ψάρι να ζήσει και το πετάμε στη θάλασσα)

Σημείωση: Επαναλαμβάνουμε συνεχώς, κάθε φορά και πιο γρήγορα μέχρι να κουραστούν τα παιδιά

NUMBERS 1-20

1, 2, 3, 4, 5 (χτυπάμε παλαμάκια)
6, 7, 8, 9, 10  (κουνάμε ψηλά τα χέρια)
11, 12, 13, 14, 15 (κάνουμε μεγάλα βήματα παρέλασης)
16, 17, 18, 19, 20 (χορεύουμε)

Αρχεία