B14 - We love winter… | ||||
Περιγραφή δραστηριότητας | Προτεινόμενη διαδικασία |
Εκπαιδευτικό Υλικό |
Περιεχόμενα κύκλου |
Γνωρίζουμε τις εποχές και μιλούμε για την εποχή του χειμώνα.
Περιγραφή
Τα παιδιά μαθαίνουν τις εποχές και μιλούν για το χειμώνα. Μαθαίνουν εκφράσεις σχετικές με τον καιρό, τα χειμωνιάτικα ρούχα και τα παιγνίδια που μπορούν να παίξουν στο χιόνι. Περιγράφουν πρόσωπα, εικόνες και σκηνές και επαναλαμβάνουν χρώματα, αριθμούς και μέρη του προσώπου.
Γλωσσικοί στόχοι
Παιδαγωγικοί στόχοι
Υλικά και Μέσα
Υλικά:
Μέσα
Φύλλο εργασίας: B_B14_W01
Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος: 2 διδακτικές ώρες
Βήμα 1 Διαλέγουμε τέσσερα αντικείμενα ή εικόνες (Β_Β14_F01, B_B14_F02, B_B14_F03, B_B14_F04, B_B14_F05, B_B14_F06, B_B14_F07, B_B14_F08) που να σχετίζονται με τις τέσσερις εποχές, π.χ. ένα ξερό φύλλο/μια ομπρέλα, ένα κασκόλ/γάντια, ένα λουλούδι/μια πεταλούδα, ένα παγωτό/βατραχοπέδιλα και ρωτάμε τα παιδιά:
- What’s this? It’s a leaf/ an umbrella/ a scarf/ a flower/ a butterfly/ an ice cream.
- What are these? They’re gloves/ flippers.
Στη συνέχεια κάνουμε ερωτήσεις για το χρώμα τους, το μέγεθος, κλπ.
- What colour is it?/ What colour are they?/ Is it blue?/ Are they red?
- Is it big/ small/ soft?
Έπειτα βάζουμε στον πίνακα τέσσερις φωτογραφίες που απεικονίζουν τις τέσσερις εποχές (B_B14_C01) και τις παρουσιάζουμε μία-μία λέγοντας:
- Look at the four seasons of the year.
- Look at this! It’s spring.|
- It’s summer.
- It’s autumn.
- It’s winter.
Μετά παίρνουμε ένα-ένα τα αντικείμενα που παρουσιάσαμε νωρίτερα και ζητάμε από τα παιδιά να τα συνδυάσουν με την αντίστοιχη εποχή, λέγοντας:
-What season is the leaf/the flower from?
-Autumn/Spring.
-What season are the gloves/flippers from?
-Winter/Summer.
Κατόπιν δείχνουμε το τοπίο έξω από το παράθυρο και ρωτάμε: ‘What season is it now? Is it spring? Is it winter?’ Και τα ενθαρρύνουμε να απαντήσουν ‘It’s winter./ Yes, it is./ No, it isn’t.’.
Στη συνέχεια φωνάζουμε διάφορα αντικείμενα της κάθε εποχής, π.χ. φρούτα, χρώματα, ρούχα, συναισθήματα και τα παιδιά (όλα μαζί ή σε ομάδες) φωνάζουν την εποχή. Επίσης, μπορούμε να τους λέμε μια εποχή και τα παιδιά να μας δίνουν λέξεις που ταιριάζουν σ’ αυτή την εποχή.
Βήμα 2 Εμφανίζουμε τη μασκότ και ένα άλλο κουκλάκι το οποίο φοράει βαριά χειμωνιάτικα ρούχα, π.χ. μπουφάν, κασκόλ, γάντια ή τη φωτογραφία μιας τέτοιας κούκλας (B_B14_C02). Η μασκότ της τάξης παρουσιάζει τη φίλη της, την Τατιάνα από τη Ρωσία, η οποία μιλάει Αγγλικά. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να παρατηρήσουν τα ρούχα της Τατιάνας και παρουσιάζουμε τα ρούχα της λέγοντας:
- Look at Tatiana. What colour is her jacket? (δείχνουμε το μπουφάν της)
- What colour are her gloves?
Επαναλαμβάνουμε τις περιγραφές και ζητάμε από τα παιδιά να επαναλάβουν μαζί μας, π.χ. She’s wearing a black jacket or a blue coat/ a red scarf/ green gloves.
Κάνουμε ερωτήσεις, όπως: Is she wearing a blue scarf/ a green jacket?
Στη συνέχεια ρωτάμε τα παιδιά γιατί φοράει τόσο βαριά ρούχα. Με τη βοήθεια των εικόνων (B_B14_C01) και με τις κατάλληλες ερωτήσεις εκμαιεύουμε την απάντηση ‘Because it's winter.’. Μπορούμε για παράδειγμα να ρωτήσουμε: Is it hot? Is it sunny? Is it summer? (δείχνοντας την καλοκαιρινή φωτογραφία) ‘Is it cold? Is it snowing?’ (δείχνοντας τη φωτογραφία του χειμώνα).
Βήμα 3 Όταν βεβαιωθούμε ότι τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιήσουν τι καινούριο λεξιλόγιο, συγκεντρώνουμε μερικά κασκόλ, γάντια, μπουφάν, κλπ. των παιδιών και τα βάζουμε πάνω στην έδρα. Ζητάμε από ένα-ένα παιδί να έρθει μπροστά και να διαλέξει ένα χειμωνιάτικο ρούχο ή αξεσουάρ χωρίς να πει στην υπόλοιπη τάξη τι διάλεξε και να το κρύψει μέσα σε μια τσάντα που θα του δώσουμε. Στη συνέχεια τα παιδιά χρησιμοποιώντας γνωστές δομές του κάνουν ερωτήσεις για να βρουν τι διάλεξε. Ο διάλογος μπορεί να έχει την εξής δομή:
- Have you got a scarf/a jacket/ gloves?
- Yes, I have. / No, I haven’t.
- What cοlour is your scarf?
- My scarf’s red.
Βήμα 4 Στη συνέχεια συζητάμε με τα παιδιά γιατί μας αρέσει ο χειμώνας. Συζητάμε για τα αθλήματα του χειμώνα, για τα Χριστούγεννα, για τον χιονοπόλεμο, για τον χιονάνθρωπο που μπορούμε να φτιάξουμε. Δείχνουμε στα παιδιά εικόνες (B_B14_F09, B_B14_F10, B_B14_F11, B_B14_F12, B_B14_F13) από παιδιά που κάνουν διάφορα αθλήματα και η μασκότ παρουσιάζει τις νέες εκφράσεις, π.χ. ‘Look! She is skating/ he is skiing/ they are making a snowman/ they are playing with the snow.’, ‘Look! Christmas presents/ a Christmas tree!’, ‘The children are playing/ sleighing/walking on the snow’. Κάθε φορά που η μασκότ λέει μια φράση παροτρύνουμε τα παιδιά να την επαναλάβουν όλα μαζί αρκετές φορές, δείχνοντάς τους την αντίστοιχη εικόνα.
Μοιράζουμε τις εικόνες σε 5 ή 6 παιδιά (ανάλογα με τις εικόνες που χρησιμοποιήσαμε ήδη) και τους ζητάμε κάθε ένα να αναπαραστήσει ό,τι βλέπει στην εικόνα, μιμούμενο την κίνηση. Η τάξη προσπαθεί να μαντέψει τι παριστάνει το κάθε παιδί και κάποιο που θέλει μιλάει για την αναπαράσταση, π.χ. Mary is skating/ walking on the snow/ making a snowman. Βοηθούμε συνεχώς και κάθε φορά δίνουμε τις εικόνες σε διαφορετικά παιδιά ώστε να μιλήσουν όλα τα παιδιά, χωρίς να χάσουν το ενδιαφέρον τους.
Βήμα 5 Μετά ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν μία από τις δραστηριότητες που κάνουν το χειμώνα, π.χ. ένα χειμωνιάτικο άθλημα, να φτιάχνουν χιονάνθρωπο, τα χριστουγεννιάτικα δώρα, το χριστουγεννιάτικο δέντρο για να φτιάξουμε μια αφίσα με θέμα ‘We like winter…’ (βλ. υπόδειγμα παρακάτω). Κάθε παιδί παρουσιάζει στην τάξη αυτό που ζωγράφισε. Πιθανός λόγος:
- Here I am! /Look at me here! I’m skating.
- I’m playing with the snow.
- I’m making a snowman.
- This is my Christmas tree.
- Look at my Christmas presents.
Τέλος, το κάθε παιδί κλείνει την παρουσίασή του λέγοντας ‘I like winter!’
Όταν όλα τα παιδιά κολλήσουν στην αφίσα τη ζωγραφιά τους, γράφουμε με μαρκαδόρο τον τίτλο ‘We like winter’ και κολλάμε κομμάτια από βαμβάκι ώστε να παρουσιάζεται ένα χιονισμένο τοπίο.
Βήμα 6 Φέρνουμε μια κούκλα-χιονάνθρωπο ή δείχνουμε μια εικόνα χιονάνθρωπου (B_B14_C03) λέγοντας: ‘This is a snowman’ και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να τον περιγράψουμε όλοι μαζί επαναλαμβάνοντας μετά από μας: ‘He’s got two black eyes. He’s got a carrot nose. His nose is orange. He’s got a big mouth, etc.’. Με τον ίδιο τρόπο περιγράφουμε και τα ρούχα του, π.χ. He’s got a hat on his head. He’s got a scarf around his neck. It’s blue and yellow. He’s got sticks for arms. They are brown.
Ύστερα ζητάμε από μερικά παιδιά να τον περιγράψουν μόνα τους και τα βοηθάμε όπου χρειάζεται. Κάποια παιδιά περιγράφουν το κεφάλι του, άλλα το σώμα του, κ.ο.κ.
Βήμα 7 Κολλάμε στον πίνακα το πρόσωπο ενός χιονάνθρωπου του οποίου του λείπει η μύτη (B_B14_W01). Δίνουμε στα παιδιά μία λευκή κόλλα και τους ζητάμε να ζωγραφίσουν και να χρωματίσουν ένα φρούτο ή λαχανικό, π.χ. μήλο, πορτοκάλι, ανανά, μπανάνα, αγγουράκι και να το κόψουν. Στη συνέχεια σηκώνουμε ένα παιδί και του λέμε ότι πρέπει να βάλει τη ζωγραφιά του ως μύτη στο χιονάνθρωπο. Του δένουμε τα μάτια και του ζητάμε να βάλει τη ζωγραφιά του ακολουθώντας τις πολύ απλές οδηγίες μας (left/right/up/down. Όταν τελειώσουμε δείχνουμε τον χιονάνθρωπο και λέμε εμείς ή ο μαθητής: ‘Look at the snowman. He’s got a pineapple nose .
Βήμα 8 Λέμε στα παιδιά ότι θα ακούσουν ένα τραγούδι για το χιονάνθρωπο και ακούμε το τραγούδι ‘I’m a friendly Snowman’ (B_B14_Μ01, στίχοι). Καθώς ακούμε το τραγούδι εμείς τραγουδάμε και κάνουμε τις αντίστοιχες κινήσεις- τεντώνουμε τα χέρια μας, δείχνουμε τη μύτη, τα αυτιά, τα μάτια, τεντωνόμαστε σαν να ψηλώνουμε και καθόμαστε κάτω σαν να μικραίνουμε. Μετά ξαναπαίζουμε το τραγούδι και μαζί με τα παιδιά τραγουδάμε και κάνουμε τις κινήσεις. Το ξανακάνουμε όσες φορές χρειάζεται για να διασκεδάσουν τα παιδιά και να το τραγουδούν με ευκολία.
B_B14_C01 | B_B14_C02 | B_B14_C03 | Β_Β14_F01 | B_B14_F02 |
B_B14_F03 | B_B14_F04 | B_B14_F05 | B_B14_F06 | B_B14_F07 |
B_B14_F08 | B_B14_F09 | B_B14_F10 | B_B14_F11 | B_B14_F12 |
B_B14_F13 | Β_Β14_F01-6 | B_B14_F07-8 | B_B14_F09-13 |
Β_Β14_sample |
B_B14_W01 |
U_C |
U_W |
I’m a friendly snowman, big and fat
(Τεντώνουμε τα χέρια στο πλάι)
Here is my tummy and here is my hat
(Δείχνουμε την κοιλιά και το καπέλο)
I’m a happy fellow, here’s my nose
(Χαμογελάμε και δείχνουμε τη μύτη )
I’m all snow from my head to my toes
(Δείχνουμε τα χέρια και τα δάχτυλα των ποδιών)
I have two eyes so I can see
(Δείχνουμε τα μάτια)
All the snow falling down on me
(Τινάζουμε τα χέρια προς τα κάτω)
When the weather’s cold I’m strong and tall
(Σηκωνόμαστε στις μύτες των ποδιών για να δείξουμε ότι ψηλώνουμε)
But when it’s warm I get very small
(Καταρρέουμε και πέφτουμε κάτω)
Uu
My uncle has an umbrella.
His name is Ned.
He’s at the sea and|
his umbrella’s red!