ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - B' τάξη
B10 - Show me your monster
Περιγραφή δραστηριότητας Προτεινόμενη
διαδικασία
Εκπαιδευτικό
Υλικό
Περιεχόμενα
κύκλου

Περιγραφή δραστηριότητας

Μιλάμε για τα μέρη του προσώπου και του σώματος.

Περιεχόμενο

Τα παιδιά ζωγραφίζουν και περιγράφουν αστεία τέρατα και παίζουν το παιχνίδι ‘Μάντεψε ποιος’.

Γλωσσικοί στόχοι

  • Να αναγνωρίζουν και να μιλούν για τα μέρη του σώματος, π.χ. head, eyes, ears, nose, mouth, hair, legs, arms
  • Να περιγράφουν άτομα χρησιμοποιώντας ‘S/He’s got…’ ‘It’s got…’
  • Να χρησιμοποιούν επίθετα, π.χ. big, small, long, short, blue, brown, green, black, blonde
  • Να εξοικειωθούν με τη γραπτή μορφή της αγγλικής γλώσσας αναγνωρίζοντας λέξεις ολιστικά
  • Να αναπτύξουν ικανότητα κατανόησης και παραγωγής προφορικού λόγου

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να μάθουν να συνδυάζουν εικόνες με την αντίστοιχη προφορική περιγραφή
  • Να μάθουν να εστιάζουν την προσοχή τους σε αυτό που ακούν και να το συνδυάζουν με την εικόνα
  • Να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους για να δημιουργήσουν περίεργες ζωγραφιές
  • Να εντοπίσουν χαρακτηριστικά στοιχεία περιγραφής των συμμαθητών τους

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

  • Χαρτί του μέτρου
  • Ξυλομπογιές ή μαρκαδόροι
  • CD (Β_Β10_Μ01)

Μέσα:

  • CD player ή/και Η/Υ

Φύλλο εργασίας: Β_Β10_W01

Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο:

Προτεινόµενος διδακτικός χρόνος: 1-2 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1 Έχουμε ζωγραφίσει σε χαρτί του μέτρου ή στον πίνακα από το διάλειμμα ένα αστείο τέρας, το οποίο χρησιμοποιούμε για να παρουσιάσουμε τα μέρη του σώματος. Λέμε στα παιδιά:

- Look at Don! He’s a monster. Look at his head!

Δείχνουμε το κεφάλι του και ρωτάμε:

- What’s this?

Βοηθάμε τα παιδιά να απαντήσουν:

- It’s Don’s head.

Γράφουμε την κάθε λέξη που παρουσιάζουμε δίπλα στο σωστό μέρος του σώματος και δείχνοντάς τη ζητάμε από τα παιδιά να μας τη διαβάσουν. Μετά ρωτάμε:

- Is Don’s head big or small?

Συνεχίζουμε την παρουσίασή μας με τα υπόλοιπα μέρη του σώματος, π.χ. eyes, ears, mouth, nose, legs, hands, hair.

Παράλληλα με τα μέρη του σώματος παρουσιάζουμε τα επίθετα long/ short (hair) και τα χρώματα blue/ black/green (eyes).

Όσο πιο αστείο είναι το τέρας που ζωγραφίζουμε (two mouths, three eyes) τόσο πιο διασκεδαστική γίνεται η παρουσίασή μας. Αφού αναφερθούμε σε όλα τα μέρη χωριστά ανακεφαλαιώνουμε την παρουσίασή μας λέγοντας για παράδειγμα:

- This is Don. He’s got a big head. He’s got three blue eyes. He’s got very long hair, etc. He’s funny.

Παράλληλα ζητάμε από τα παιδιά να επαναλαμβάνουν και πάντα χρησιμοποιούμε τη ζωγραφιά ενισχυτικά για να τους θυμίζουμε την κάθε λέξη. 

Βήμα 2 Δίνουμε στα παιδιά το φύλλο εργασίας (Β_Β10_W01) που απεικονίζει τρία διαφορετικά τέρατα. Τους ζητάμε να ακούσουν προσεκτικά τις περιγραφές στο CD (Β_Β10_Μ01, κείμενο ακουστικής δραστηριότητας) και να αριθμήσουν το τέρας που κάθε φορά περιγράφεται.

Βήμα 3 Τώρα ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν το δικό τους τέρας σύμφωνα με τις οδηγίες μας (listen and draw ή picture dictation). Δίνουμε σε κάθε παιδί ένα λευκό χαρτί Α4  και ξεκινάμε αργά να περιγράφουμε το τέρας ενώ τα παιδιά το απεικονίζουν στο χαρτί.

 Ενδεικτική Περιγραφή: ‘This is my monster. It’s got two big heads. It’s got two eyes on one head and one eye on the other head. It’s got five ears and two noses. It’s got only one small mouth. It’s got very long hair. It’s short but it’s got four long legs and three short arms.’.

Όταν τα παιδιά τελειώσουν τις ζωγραφιές τους τις δείχνουν στους συμμαθητές τους  και τις κολλάμε στον πίνακα ανακοινώσεων κάτω από τον τίτλο ‘Show me your monster.’.

Βήμα 4 Παίζουμε το παιχνίδι ‘Μάντεψε ποιος’. Σηκώνουμε ένα παιδί στο μπροστινό μέρος της τάξης και μας ψιθυρίζει ποιον συμμαθητή του θα περιγράψει. Τον περιγράφει στην υπόλοιπη τάξη, π.χ. ‘He’s got blue eyes and a small nose. He’s tall.’ και τα υπόλοιπα παιδιά μαντεύουν ποιος είναι λέγοντας: ‘Is it …?’.

Όποιο παιδί βρει τη σωστή απάντηση συνεχίζει το παιχνίδι περιγράφοντας εκείνο ένα συμμαθητή του.

Βήμα 5 Στην αίθουσα της πληροφορικής, εάν είναι διαθέσιμη ή χρησιμοποιώντας το κινητό εργαστήρι της πληροφορικής, δίνουμε σε ομάδες παιδιών (2-3 παιδιά) από ένα φορητό υπολογιστή και χρησιμοποιώντας τον παρακάτω σύνδεσμο: http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/make-your-own/make-your-monster ζητάμε από τα παιδιά να φτιάξουν στον υπολογιστή το δικό τους τέρας κάνοντας επανάληψη στο λεξιλόγιο που έμαθαν στα παραπάνω βήματα. Υπάρχει επιλογή εκτύπωσης και έτσι τα παιδιά μπορούν να δείχνουν στους συμμαθητές τους το τέρας που έφτιαξαν περιγράφοντάς το.

Εκπαιδευτικό υλικό

(Πατήστε πάνω στα ονόματα των αρχείων για να κατεβάσετε το υλικό)

Φύλλο εργασίας

Β_Β10_W01

 

Ακουστικό υλικό

Κείμενο ακουστικής δραστηριότητας

LISTEN AND NUMBER

1. This monster is short. It’s got three small heads and two eyes on each head. It’s got three mouths, three noses and six ears. It’s got long arms but short legs.

2. This monster is tall. It’s got three big heads. It’s got one eye on each head. It’s got one big mouth, a big nose and three ears. It’s got short arms but long legs.

3. This monster is funny. It’s got one big head, three small mouths and two small noses. It’s got four big ears and one big eye. It’s got short legs and short arms.

Σωστές απαντήσεις: 2, 3, 1

Αρχεία