B2 - School Objects | ||||
Περιγραφή δραστηριότητας | Προτεινόμενη διαδικασία |
Εκπαιδευτικό Υλικό |
Περιεχόμενα κύκλου |
Μαθαίνουμε τα αντικείμενα της τάξης.
Τα παιδιά τραγουδούν, παίζουν παιχνίδια φαντασίας και μαντέματος και βρίσκουν τα σχολικά αντικείμενα που χρησιμοποιούν καθημερινά.
Φύλλο εργασίας: Β_Β02_W01
Προτεινόµενος διδακτικός χρόνος: 2-3 διδακτικές ώρες
Βήμα 1 Καλημερίζουμε τα παιδιά και τους λέμε ότι σήμερα η μασκότ έφερε την τσάντα της μαζί της και θέλει να μας δείξει τι έχει μέσα. Τους λέμε ότι θα παίξουμε ένα παιχνίδι. Η μασκότ βγάζει ένα-ένα τα αντικείμενα από την τσάντα της και ρωτάει τα παιδιά: ‘What’s this?’ και απαντάμε εμείς ‘It’s a pencil’ και ζητάμε από τα παιδιά να το επαναλάβουν. Συνεχίζουμε μέχρι να αδειάσει η τσάντα της μασκότ και έτσι να έχει παρουσιαστεί όλο το νέο λεξιλόγιο και η δομή ‘It’s a …’
Βήμα 2 Κολλάμε σε διάφορα μέρη της τάξης εικόνες (Β_Β02_F01, Β_Β02_F02, Β_Β02_F03, Β_Β02_F04, Β_Β02_F05, Β_Β02_F06, Β_Β02_F07, Β_Β02_F08, Β_Β02_F9, Β_Β02_F10) με τα αντικείμενα bag, pen, pencil, rubber, sharpener, ruler, book, notebook, pencil box/case, bin και καλούμε μεμονωμένους μαθητές να αγγίξουν την κάρτα του αντικειμένου που θα τους πούμε. Στη συνέχεια οι μαθητές μπορούν να πουν σε κάποιο συμμαθητή τους να αγγίξει μία κάρτα. Έπειτα, λέμε στα παιδιά ότι θα τα ρωτάμε για τα πράγματα που έχουν στην τσάντα τους και αυτά θα μας τα δείχνουν, π.χ. ‘Show me your school bag’, ‘Now show me a book’, ‘Bravo! Now show me a ...’.
Βήμα 3 Μετά ζητάμε από το κάθε παιδί να μας δείξει ένα αντικείμενο που να μην φαίνεται ολόκληρο, π.χ. τη μύτη του μολυβιού μόνο ή το πίσω μέρος της γόμας) και να ρωτήσει εμάς ή τη μασκότ τι είναι. Πιθανός διάλογος:
- What’s this?
- Ιt's a pencil-box/case, etc.
Ύστερα ζητάμε από τα παιδιά να κάνουν το ίδιο σε ζευγάρια. Περνάμε από κάθε θρανίο και τα βοηθάμε διακριτικά. Ενθαρρύνουμε τους πιο ντροπαλούς να χρησιμοποιήσουν την αγγλική γλώσσα.
Βήμα 4 Στη συνέχεια, δείχνουμε στα παιδιά 6 καρτελίτσες με 6 αντικείμενα (bag, bin, book, pen, pencil, ruler) (Β_Β02_F01, Β_Β02_F05, Β_Β02_F06, Β_Β02_F08, Β_Β02_F9, Β_Β02_F10). Ζητάμε τη βοήθειά τους και επαναλαμβάνουμε πώς λέγονται. Στη συνέχεια, γράφουμε τις αντίστοιχες λέξεις στον πίνακα και τις επαναλαμβάνουμε μαζί πολλές φορές. Έπειτα τους δίνουμε τις δικές τους καρτελίτσες στο φύλλο εργασίας (Β_Β02_W01) για να τις αντιστοιχίσουν, να τις χρωματίσουν και να τις ‘γράψουν’. Ενώ κάνουν αυτή τη δραστηριότητα, η μασκότ περνάει από τα θρανία των παιδιών και τους ζητάει κάποιο αντικείμενο, π.χ. ‘Can I have your pen, please?’ και το παίρνει μαζί της στην έδρα. Στη συνέχεια, σηκώνονται ένας-ένας οι μαθητές και λένε: ‘Can I have my pen back?’. Η μασκότ του δίνει το δικό της στυλό και το παιδί λέει: ‘No. This is your pen. This is my pen.’.
Βήμα 5 Την επόμενη ώρα, δείχνουμε στα παιδιά τις εικόνες με τους πληθυντικούς (Β_Β02_F11, Β_Β02_F12, Β_Β02_F13, Β_Β02_F14, Β_Β02_F15, Β_Β02_F16) και μετράμε όλοι μαζί τα αντικείμενα της κάθε εικόνας, π.χ. ‘Look! How many bags can you see? Two bags.’. Μετά λέμε στα παιδιά ότι θα παίξουμε ένα παιχνίδι φαντασίας. Θα φανταστούμε ότι είμαστε στο σπίτι μας, είναι απόγευμα και ετοιμάζουμε την τσάντα μας για το σχολείο για την επόμενη μέρα. Τι χρειαζόμαστε; Τι θα βάλουμε μέσα;
Ζητάμε από τα παιδιά να βγάλουν πάνω στα θρανία τους το πρόγραμμα μαθημάτων τους. Τους λέμε να κοιτάξουν, π.χ. το πρόγραμμα της Δευτέρας και να σκεφτούν τι χρειάζονται να βάλουν μέσα στην τσάντα τους όταν την ετοιμάζουν από την προηγούμενη ημέρα. Πιθανός διάλογος:
- What shall we put in our bag?
- A book.
- One book?
- No, three.
- Ah, three books.
Συνεχίζουμε με τα υπόλοιπα αντικείμενα που τα παιδιά θεωρούν ότι πρέπει να βάλουν στην τσάντα τους, αλλά και με κάποια άλλη ημέρα της εβδομάδας, για να συνειδητοποιήσουν το πρόγραμμα.
Αν το τμήμα έχει λίγα παιδιά μπορούμε να τους ζητήσουμε να αδειάσουν τις τσάντες τους και να βάλουν τα πράγματά τους προσεκτικά πάνω στο θρανίο τους, όπως θα έκαναν στο σπίτι. Μετά τους ζητάμε να τοποθετήσουν την τσάντα τους δίπλα στην καρέκλα τους ή στο γαντζάκι του θρανίου που την κρεμούν συνήθως και ακολουθώντας το πρόγραμμά τους να ετοιμάσουν την τσάντα τους.
Τα παιδιά μπορεί να μας προσθέσουν και άλλα αντικείμενα που έχουν στην τσάντα τους, π.χ. ένα ψαλίδι, μία μπανάνα, χρήματα κ.ο.κ. Τα αναφέρουμε στα Αγγλικά, αλλά δεν επιμένουμε σε αυτά. Τους επιβραβεύουμε όλους, ιδιαίτερα αυτούς που περιέγραψαν καλύτερα και τακτοποίησαν πιο όμορφα και τακτικά το περιεχόμενο της τσάντας τους. Τους λέμε ότι τώρα όλοι ξέρουν πώς να ετοιμάζουν τη τσάντα τους μόνοι τους κάθε μέρα.
Βήμα 6 Παρουσιάζουμε μερικά χαρακτηριστικά των αντικειμένων, π.χ. Look at this rubber. It’s hard. Look at this pencil-case. It’s soft. Μετά λέμε στα παιδιά ότι θα περιγράφουμε διάφορα αντικείμενα της τάξης και θα μας κάνουν ερωτήσεις για να βρουν τι είναι. Χρησιμοποιούμε μία (πάνινη) τσάντα στην οποία βάζουμε μερικά αντικείμενα. Στη συνέχεια πιάνουμε ένα αντικείμενο μέσα στην τσάντα και χωρίς να το αποκαλύψουμε λέμε:
- Ιt’s hard /soft /big /small /green /red. What is it?
- Is it a book?
- Yes, it is/ No, it isn’t.
Επαναλαμβάνουμε παρόμοιους διαλόγους με όλη την τάξη για όλα τα αντικείμενα. Στη συνέχεια ζητάμε από ένα παιδί να έρθει στην έδρα και να διαλέξει ένα αντικείμενο χωρίς να μας το δείξει. Εμείς κάνουμε ερωτήσεις μέχρι να το βρούμε και στη συνέχεια ενθαρρύνουμε τα παιδιά να κάνουν αυτά τις ερωτήσεις. Πιθανός διάλογος:
- Is it green/ soft/ hard/ big/ a notebook?
- No, it isn’t./Yes, it is. ή Yes, it’s a red notebook.
Βήμα 7 Στο τέλος τραγουδάμε στα παιδιά το τραγούδι ‘School things’ (B_B02_M01, στίχοι) για να επαναλάβουμε τα σχολικά αντικείμενα. Ακούμε το τραγούδι και μετά τραγουδάμε όλοι μαζί. Αν έχουμε βιντεοπροβολέα μπορούν να δουν και το βίντεο και μετά να τραγουδήσουν όλοι μαζί. Μπορούμε ακόμη να κλείσουμε τον ήχο και να ζητήσουμε από τα παιδιά να αναγνωρίζουν τα αντικείμενα ή να τραγουδούν χωρίς μουσική.
ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ
Λέμε στα παιδιά ότι θα παίξουμε ένα παιχνίδι μαντέματος (guessing game). Χωρίζουμε τα παιδιά σε 5 ομάδες (π.χ. 5x4=20). Χρησιμοποιούμε την πάνινη τσάντα ξανά, με διάφορα αντικείμενα της τάξης. Ένα παιδί από την πρώτη ομάδα έρχεται στην έδρα και διαλέγει ένα αντικείμενο από την τσάντα, χωρίς να το δουν οι υπόλοιποι μαθητές. Τα παιδιά της δεύτερης ομάδας του κάνουν μέχρι 2 ερωτήσεις για να βρουν το αντικείμενο, π.χ. ‘Is it green/ soft/ hard/ big/ small/ a notebook?’ και το παιδί απαντάει: ‘No, it isn’t.’/‘Yes, it is.’ ή ‘Yes, it’s a red notebook.’. Αν η δεύτερη ομάδα το βρει παίρνει έναν πόντο. Το παιχνίδι συνεχίζεται με ένα παιδί από τη δεύτερη ομάδα να διαλέγει αντικείμενο από την τσάντα και την τρίτη ομάδα να προσπαθεί να το βρει. Έτσι κάθε φορά ένα παιδί της προηγούμενης ομάδας θα ρωτάει την επόμενη ομάδα. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να παίξουν όλες οι ομάδες ίσες φορές. Νικήτρια είναι η ομάδα που έχει μαζέψει τους περισσότερους πόντους.
Δεν ξεχνάμε να επιβραβεύσουμε όλα τα παιδιά για τη συμμετοχή τους στο παιχνίδι με ένα θερμό χειροκρότημα.
Β_Β02_F01 | Β_Β02_F02 | Β_Β02_F03 | Β_Β02_F04 | Β_Β02_F05 |
Β_Β02_F06 | Β_Β02_F07 | Β_Β02_F08 | Β_Β02_F9 | Β_Β02_F10 |
Β_Β02_F11 | Β_Β02_F12 | Β_Β02_F13 | Β_Β02_F14 | Β_Β02_F15 |
Β_Β02_F16 | Β_Β02_F01-6 | Β_Β02_F07-12 | Β_Β02_F13-16 |
Φύλλο εργασίας
Β_Β02_W01 |
P_C |
Φύλλο εργασίας ABC
P_W |
Ακουστικό υλικό
This is my table
This is my chair
This is my bag
That I take everywhere
Sit down, stand up
One, two, three
School, school, school
For you and me
This is my pencil
This is my pen
I use my school things
Again and again
Sit down, stand up
One, two, three
School, school, school
For you and me
This is the window
This is the door
This is the ceiling
This is the floor
Sit down, stand up
One, two, three
School, school, school
For you and me
Pp
A pen, a pen, a pen.
A pen is in the bag.
A pen is in the bag
and it’s pink, pink, pink.