ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - B' τάξη
B8 - Pet show
Περιγραφή δραστηριότητας Προτεινόμενη
διαδικασία
Εκπαιδευτικό
Υλικό
Περιεχόμενα
κύκλου

Περιγραφή δραστηριότητας

Περιγράφουμε τα αγαπημένα μας κατοικίδια.

Περιεχόμενο

Τα παιδιά παρουσιάζουν τα αγαπημένα τους κατοικίδια και διακρίνουν τις διαφορές τους.

Γλωσσικοί στόχοι

  • Να επαναλάβουν χρώματα και μέρη του σώματος
  • Να μάθουν μέρη του σώματος των ζώων, π.χ. tail, beak, wings, fur
  • Να ρωτούν και να απαντούν για τα χαρακτηριστικά των ζώων: Has it got…? Yes, it has./ No, it hasn’t.
  • Να περιγράφουν ζώα: It’s got a long tail, a yellow beak, soft fur
  • Να μάθουν καινούργια ζώα, όπως: hamster, rat, tortoise, snake, rabbit, mouse, horse, parrot και να επαναλάβουν παλιά, όπως: cat, dog, monkey
  • Να μάθουν επίθετα που χαρακτηρίζουν μεγέθη και περιγράφουν εξωτερική εμφάνιση, π.χ. big/small, fat/thin, tall/short, old/young, soft/hard
  • Να λένε: I love my … (όνομα κατοικίδιου)

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να εκφράσουν τα συναισθήματά τους για τα αγαπημένα τους κατοικίδια
  • Να κατανοήσουν τα διαφορετικά χαρακτηριστικά των ζώων
  • Να παρουσιάσουν το κατοικίδιό τους στους συμμαθητές τους

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

  • Εικόνες με ζώα (Β_Β08_C01)
  • Χαρτόνια
  • Φωτογραφίες κατοικίδιων
  • Κοπίδι
  • Κόλλα
  • CD (Β_Β08_Μ01)

Μέσα:

  • CD player ή/και Η/Υ

Φύλλα εργασίας για το μαθητή: 0

Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο

Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος: 2-3 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1 Ζητάμε από τα παιδιά από το προηγούμενο μάθημα να μας φέρουν το αγαπημένο τους κατοικίδιο διαλέγοντας μέσα από τα χνουδωτά ζωάκια που έχουν στο σπίτι και που συνήθως κοιμούνται με τη συντροφιά τους. (Τονίζουμε ότι πρέπει να είναι ζωάκι και όχι κουκλάκι). Αφήνουμε το κάθε παιδί να μας πει λίγα λόγια στη μητρική του γλώσσα γι’ αυτό το ζωάκι. Το διευκολύνουμε στην παρουσίαση με κάποιες ερωτήσεις, όπως:

- What is it?
- What’s its name?
- Do you love it? Why?
- Because it’s nice/ pretty, etc.

Μετά τις απαντήσεις 2-3 παιδιών, τα υπόλοιπα γνωρίζουν τι απάντηση θα δώσουν κυρίως αν ακολουθήσουμε την ίδια σειρά των ερωτήσεων. Περιμένουμε απαντήσεις, όπως: ‘It’s a bird/ It’s a parrot/ Its name is …../ I love my parrot/ my pet.’. Μόλις το παιδί τελειώσει την παρουσίασή του, λέμε όλοι μαζί το όνομα του ζώου στα Αγγλικά και ζητάμε από τα παιδιά να επαναλάβουν μαζί μας. Πιθανός λόγος:

- This is a parrot. It’s red, blue and yellow. Its name is … Petros loves it!

Στη συνέχεια κάνουμε ερωτήσεις, όπως:

- Has it got legs?

Περιμένουμε απάντηση, όπως:

- Yes, it has/ No, it hasn’t.

Ρωτάμε ξανά:

- How many legs has it got?
- (It’s got) two (legs).
- Has it got a tail? (κάνουμε  με τα χέρια μας το σχήμα μιας ουράς – το ένα χέρι πάνω στο άλλο πίσω από την πλάτη μας)
- Has it got a beak? (κάνουμε με το χέρι μας το σχήμα του ράμφους)
- Has it got wings? (κάνουμε τα φτερά με το ένα χέρι από αριστερά και το άλλο από δεξιά και  πετάμε)
- Is it big or small?
- Is it fat or thin?/ Is it young or old?/ Is it tall or short? (Για όλα τα επίθετα χρησιμοποιούμε τη μίμηση)

Περιμένουμε απαντήσεις, όπως:

- It’s fat/ thin/ big/small/old/young/tall/short.

Εάν είναι δυνατόν φωτογραφίζουμε το κάθε ζωάκι μετά το τέλος της κάθε παρουσίασης και εξηγούμε στα παιδιά ότι θα χρησιμοποιήσουμε αυτές τις φωτογραφίες για άλλες δραστηριότητες.

Βήμα 2 Λέμε στα παιδιά ότι θα ακούσουμε ένα τραγούδι για κατοικίδια, ‘I’ve got a lot of pets’ (Β_Β08_Μ01, στίχοι).Το ακούμε 2-3 φορές και τα παροτρύνουμε να επαναλάβουν. Τα ρωτάμε αν άκουσαν το δικό τους αγαπημένο κατοικίδιο και επιβεβαιώνουμε λέγοντας: ‘Right, a turtle! Well done!! or Oh, sorry, not a canary.’, etc.

Επαναλαμβάνουμε το τραγούδι και  ζητάμε να σηκώνονται όρθια όσα παιδιά ακούν το δικό τους κατοικίδιο.

Βήμα 3 Στη συνέχεια αναρτούμε σε κάποιο σημείο της αίθουσας την εικόνα (Β_Β08_C01) όπου παρουσιάζονται κατοικίδια σε διάφορα μεγέθη, π.χ. A big horse/ a small horse. Καλούμε όποιον μαθητή επιθυμεί να πλησιάσει την αφίσα και του δίνουμε την οδηγία, π.χ. ‘Pat the small dog or Pat the fat rabbit or Pat the brown bear / the black bird’, etc. Συνεχίζουμε μέχρις ότου να συμμετέχουν όλα τα παιδιά και επιβραβεύουμε ανάλογα.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ

Αν έχουμε φωτογραφήσει και εκτυπώσει τα κατοικίδια τους μπορούμε:

α) είτε να απλώσουμε ένα σκοινάκι από τοίχο σε τοίχο μέσα στην αίθουσα και να κρεμάσουμε με μανταλάκια τις φωτογραφίες των κατοικίδιων τους έτσι ώστε να τα έχουν συντροφιά όλη τη σχολική χρονιά και να μπορούμε να κάνουμε επανάληψη όποτε θελήσουμε

β) είτε να κολλήσουμε όσες φωτογραφίες κατοικίδιων των μαθητών (σε μέγεθος Α4) θέλουμε σε χοντρό χαρτόνι Α4 και να κόψουμε με κοπίδι  την κάθε φωτογραφία σε 12  ή 16 ίσα μεταξύ τους κομμάτια πάζλ. Στη συνέχεια δίνουμε στα παιδιά είτε μία φωτογραφία-πάζλ στο κάθε ένα είτε ένα πάζλ ανά 2 μαθητές και τους λέμε ότι μπορούν να παίξουν και να διασκεδάσουν. Αυτά τα πάζλ μπορούμε να τα χρησιμοποιούμε όταν έχουμε λίγο διαθέσιμο χρόνο στο τέλος του μαθήματος. Aν έχουμε τάξη των 25 ατόμων, χρειαζόμαστε 12-13 παζλ για να παίζουν σε ζευγάρια. Αν θέλουμε να δουλέψουν σε ομάδες φτιάχνουμε 5 παζλ.

Εκπαιδευτικό υλικό

(Πατήστε πάνω στα ονόματα των αρχείων για να κατεβάσετε το υλικό)

Εικόνες

Β_Β08_C01

 

Ακουστικό υλικό

Στίχοι

IVE GOT A LOT OF PETS

I’ve got a dog
And I‘ve got a cat
I’ve got a hamster
I’ve got a rat

I’ve got a tortoise
I’ve got a snake
I’ve got a lot of pets

I like animals, I like pets
I like animals, I like pets

I’ve got a rabbit
I’ve got a mouse
I’ve got a parrot
In my house

I’ve got a monkey
I’ve got a horse
I’ve got a lot of pets

I like animals, I like pets
I like animals, I like pets

Mπορούμε να προσθέσουμε και άλλους στίχους ανάλογα με τα κατοικίδια ζώα που έχουν οι μαθητές μας.

Αρχεία