ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - B' τάξη
B1 - Me, my family and my friends
Περιγραφή δραστηριότητας Προτεινόμενη
διαδικασία
Εκπαιδευτικό
Υλικό
Περιεχόμενα
κύκλου

Περιγραφή δραστηριότητας

Μιλάμε για τον εαυτό μας, την οικογένεια και τους φίλους μας.

Περιεχόμενο

Τα παιδιά μιλούν για τον εαυτό τους, την οικογένειά τους και τους φίλους τους και δημιουργούν μία ξύλινη κορνιζούλα με ζωγραφιές του εαυτού τους, των μελών της οικογένειάς τους ή των φίλων τους.

Γλωσσικοί στόχοι

  • Να μάθουν λεξιλόγιο σχετικό με την οικογένεια, π.χ. mum, dad, brother, sister, grandma, grandpa. 
  • Να χρησιμοποιήσουν δομές και εκφράσεις, όπως ‘This is me. My name’s ...’, ‘This is my mother/mum/ father/dad, etc. His/ Her name is…’ για να παρουσιάσουν τον εαυτό τους και τα οικεία τους πρόσωπα
  • Να επαναλάβουν τις ερωτήσεις: ‘Who’s this?’, ‘How old are you?’, ‘How old is s/he?’, και τις ανάλογες απαντήσεις, π.χ. ‘I’m/He’s/She’s eight/ Yes, I am/ No, I’m not/Yes, he/she is/ No, he/she isn’t.
  • Να μάθουν να προφέρουν και να διαβάζουν το γράμμα Bb (βλ. οδηγίες)

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να συμμετέχουν στη μαθησιακή διαδικασία ενεργά χρησιμοποιώντας τα προσωπικά τους βιώματα
  • Να συνεργάζονται μεταξύ τους και να παίρνουν αποφάσεις από κοινού
  • Να ακολουθούν μια συγκεκριμένη διαδικασία και να αλλάζουν ρόλους
  • Να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους, τις καλλιτεχνικές τους δεξιότητες και τις δεξιότητες των χεριών τους για να φτιάξουν πρωτότυπες κατασκευές
  • Να μάθουν να παρουσιάζουν τις εργασίες τους μπροστά σε οικείο ακροατήριο (τους συμμαθητές τους)

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

  • Η μασκότ της τάξης
  • Αρκουδάκια, σκυλάκια κλπ. που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως συγγενείς και φίλοι της μασκότ
  • Η εικόνα της οικογένειας της μασκότ (B_B01_C01)
  • Φωτογραφίες οικογενειών από περιοδικά ποικίλης ύλης
  • Χαρτόνια Α4 κομμένα στα 4
  • Ξυλάκια ή ξύλινα καλαμάκια για τις κορνίζες (εναλλακτικά χρησιμοποιούμε πλαστικά καλαμάκια)
  • Ξυλομπογιές ή μαρκαδόροι
  • Glitter
  • Κόλλα
  • Ψαλίδι
  • Κορδονάκια

Μέσα:

  • CD player ή/και Η/Υ

Φύλλα εργασίας: 0

ABC

  • Εικόνα για γράμμα (B_C)
  • CD αλφάβητου (B_M)
  • Φύλλο εργασίας (B_W)

Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο

Προτεινόµενος διδακτικός χρόνος: 2-3 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1 Καλημερίζουμε τα παιδιά και τους λέμε ότι σήμερα η μασκότ της τάξης θέλει να μας γνωρίσει την οικογένεια και τους φίλους της.  Δείχνουμε τη μασκότ στην τάξη παρέα με άλλα ζωάκια (αρκουδάκι με άλλα αρκουδάκια, σκυλάκια και άλλα ζωάκια συγγενείς και φίλους της μασκότ). Εναλλακτικά  η μασκότ μπορεί να  έχει φέρει φωτογραφίες ή εικόνες των συγγενών και φίλων  της (B_B01_C01). Η μασκότ παρουσιάζει πρώτα τον εαυτό της στα παιδιά, λέγοντας:

- This is me. My name’s/ I’m…,

και μετά ένα-ένα τα μέλη της οικογένειάς της και τους φίλους της, λέγοντας:

- This is my dad (father) / mum (mother) / sister / brother / grandpa (grandfather) / grandma (grandmother) / friend. His/Her name's is…’.

Κάθε φορά που η μασκότ παρουσιάζει κάποιον δικό της ρωτάμε τα παιδιά: ‘Who’s this?’ και ‘What’s her/his name?’ ενθαρρύνοντάς τα να δώσουν την ανάλογη απάντηση και να επαναλάβουν το νέο λεξιλόγιο και τις δομές.

Αφού η μασκότ τελειώσει την παρουσίαση όλων των συγγενών και φίλων, λέμε στα παιδιά ότι μπορούμε να της κάνουμε ακόμα κάποιες ερωτήσεις για τον εαυτό της και για τα πρόσωπα που μας παρουσίασε. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να κάνουν ένα διάλογο με τη μασκότ, ο οποίος μπορεί να έχει την εξής μορφή:

- How old are you?
- I’m 8.
- Who’s this?
- This is my dad/mum, etc.
- How old is your brother/ sister/ friend?
- She/he is 8.

Βήμα 2 Στη συνέχεια χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες και δίνουμε στην κάθε ομάδα από μια φωτοτυπία των φωτογραφιών διαφόρων οικογενειών που έχουμε κόψει από περιοδικά ποικίλης ύλης. Ζητάμε από τα παιδιά της κάθε ομάδας να επιλέξουν μία από τις οικογένειες της φωτογραφίας, να την κοιτάξουν προσεκτικά, να φανταστούν και να συμφωνήσουν για τα ονόματα των προσώπων που απεικονίζονται σε αυτήν καθώς και για το ποιό παιδί της φωτογραφίας θα είναι ο φίλος της ομάδας, π.χ. ‘Look at the photo. What’s his name? Is he dad?’. Εν τω μεταξύ περνάμε από την κάθε ομάδα και βοηθάμε όπου χρειάζεται. Στη συνέχεια η κάθε ομάδα με τη σειρά της στέκεται μπροστά στην υπόλοιπη τάξη και δείχνοντας τη φωτογραφία που έχει επιλέξει απαντάει στις ερωτήσεις των υπόλοιπων ομάδων για τα πρόσωπα της φωτογραφίας της. Η κάθε μια από τις υπόλοιπες ομάδες κάνει μια ερώτηση με τη σειρά της. Η πρώτη ερώτηση είναι πάντα ‘Who’s your friend?’ και ακολουθούν οι παρακάτω ερωτήσεις: ‘What’s his/her name?’, ‘How old is he/she?’, ‘Who’s this?’. Η ομάδα που παρουσιάζει τη φωτογραφία της απαντάει ανάλογα στις ερωτήσεις των υπολοίπων ομάδων, π.χ. ‘This is his/her sister/brother’, ‘His/her name is…’, ‘He’s 10’, ‘Yes, s/he is.’, No, s/he isn’t.’. Στο τέλος αυτού του βήματος μπορούμε να μιλήσουμε για τις διάφορες οικογένειες (μαμά-παιδιά, μπαμπάς-παιδιά, μαμά-παιδιά-μπαμπάς-γιαγιά-παππούς) και να τονίσουμε ότι το σημαντικό είναι οι δεσμοί που αναπτύσσονται μεταξύ των μελών μιας οικογένειας.

Βήμα 3 Την επόμενη ώρα λέμε στα παιδιά ότι θα φτιάξουν μία ξύλινη κορνίζα με τις ζωγραφιές των μελών της οικογένειάς τους ή με φίλους τους (βλ. B_B01_sample στο εκπαιδευτικό υλικό).

Δίνουμε στα παιδιά χαρτόνια Α4 κομμένα στα 4. Τους λέμε να ζωγραφίσουν οικογένεια ή φίλους πάνω στα χαρτόνια. Καθώς ζωγραφίζουν περνάμε από τα θρανία τους και ρωτάμε: ‘Who’s this?’, ‘What’s his/her name?, etc.’, ενώ τα παιδιά δίνουν τις ανάλογες απαντήσεις, π.χ. ‘This is my father/sister’, ‘His/her name’s…’. Όταν τελειώσουν τη ζωγραφιά τους, παίρνουν μικρά ξυλάκια και τα τοποθετούν στο περίγραμμα της ζωγραφιάς τους. Βοηθάμε τα παιδιά να δέσουν χιαστί τα ξυλάκια μεταξύ τους με κορδονάκια για να δημιουργηθεί μία κορνίζα. Όταν η κορνίζα είναι έτοιμη, τη γυρίζουν ανάποδα και στο πίσω μέρος της κολλούν τη ζωγραφιά τους. Στο πάνω μέρος της κορνίζας τα παιδιά δένουν ένα κορδονάκι για να μπορούν να την κρεμάσουν.  

Βήμα 4 Τα παιδιά παρουσιάζουν τις κορνιζούλες που δημιούργησαν στους συμμαθητές τους και περιγράφουν τον εαυτό τους και τα άτομα που ζωγράφισαν ως εξής:

- This is me. I’m Mary. I’m 8. This is my mum. Her name’s…., etc.

Τις κορνιζούλες τις τοποθετούμε σε εμφανές σημείο της τάξης, π.χ. τις κρεμάμε πάνω σε ταμπλό ή πάνω σε ένα σκοινί από μία άκρη σε μία άλλη της αίθουσας για να τις δείξουμε στα άλλα τμήματα ή στους γονείς των παιδιών.

Εκπαιδευτικό υλικό

(Πατήστε πάνω στα ονόματα των αρχείων για να κατεβάσετε το υλικό)

Εικόνα

B_B01_C01

 

ABC

B_C


Φύλλο εργασίας ABC

B_W


Υπόδειγμα

B_B01_sample


Ακουστικό υλικό

Στίχοι

Βb

Mama bear has a ball.
Papa bear is big and tall!
Baby bear has a book.
Please look, look, look!

Αρχεία