ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - B' τάξη
B9 - Can a monkey fly…?
Περιγραφή δραστηριότητας Προτεινόμενη
διαδικασία
Εκπαιδευτικό
Υλικό
Περιεχόμενα
κύκλου

Περιγραφή δραστηριότητας

Μιλάμε για τις ικανότητες ανθρώπων και ζώων. 

Περιεχόμενο

Tα παιδιά παίζοντας, ζωγραφίζοντας και τραγουδώντας μιλούν για τις ικανότητες ανθρώπων και ζώων. 

Γλωσσικοί στόχοι

  • Να μιλούν για ικανότητες, π.χ. I/she/he/it can jump/ fly/run/walk/climb, να ρωτούν γι αυτές, π.χ. Can you/he/ she/ it jump? και να δίνουν τις ανάλογες απαντήσεις, π.χ. Yes, I/ she/he/it can jump ή No, I/she/he/it/ can’t jump
  • Να επαναλάβουν και να μάθουν επιπλέον λεξιλόγιο σχετικό με τα ζώα και τα ρήματα δράσης και κίνησης
  • Να μάθουν να προφέρουν και να διαβάζουν τα γράμματα Mm, Tt (βλ. οδηγίες)

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να μάθουν να συνεργάζονται
  • Να αναπτύξουν τη φαντασία τους
  • Να αντιληφθούν τη διαφορετικότητα στο ζωικό βασίλειο

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

Μέσα:

  • CD player ή/και Η/Υ

Φύλλο εργασίας:  Β_Β09_W01

ABC

  • Εικόνα για γράμμα (M_CT_C)
  • CD αλφάβητου (M_MT_M)
  • Φύλλο εργασίας (M_WT_W)

Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο:

Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος: 3 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1 Ξεκινάμε το μάθημα με το τραγούδι ‘Walking, walking’ (Β_Β09_Μ01, στίχοι) το οποίο τα παιδιά έχουν διδαχτεί από την Α Δημοτικού. Ζητάμε από τα παιδιά να σηκωθούν και να σταθούν δίπλα στο θρανίο τους και να κάνουν ό,τι μας ζητάει το τραγούδι. Τραγουδάμε όλοι μαζί και εμείς δείχνουμε τις κινήσεις (περπατάμε, πηδάμε, κλπ.).

Βήμα 2 Μετά δείχνουμε στα παιδιά 4 εικόνες ανθρώπων (Β_Β09_C01) και τα ρωτούμε τι νομίζουν ότι αυτοί οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν με ευκολία. Ρωτάμε, για παράδειγμα, ‘Can the baby walk/ run/ play basketball/football?’. Κάθε φορά που λέμε ένα νέο ρήμα δράσης στα Αγγλικά φροντίζουμε να το τονίζουμε ενώ παράλληλα χρησιμοποιούμε τις ανάλογες κινήσεις και χειρονομίες ώστε να σιγουρευτούμε ότι τα παιδιά αντιλαμβάνονται τη σημασία του. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να απαντήσουν, δίνοντας την κατάλληλη απάντηση ‘Yes, s/he can.’ ή ‘Νο, s/he can’t.’ ή λέγοντας ‘He can’t walk but he can play tennis. The baby can’t speak but he can smile’ κλπ.

Βήμα 3 Στη συνέχεια τους δείχνουμε εικόνες ζώων (Β_Β09_F01Β_Β09_F02Β_Β09_F03Β_Β09_F04Β_Β09_F05Β_Β09_F06) και ρωτάμε: ‘Can an elephant swim?/ Can a tiger run fast?/  Can an eagle fly?/ Can a kangaroo jump?/ Can a dolphin swim?/ Can a monkey climb a tree?, κλπ. Προτρέπουμε τα παιδιά να απαντούν ‘Yes, it can./ No, it can't.’ είτε εν χορώ είτε μεμονωμένα. Μετά τους μοιράζουμε σε φωτοτυπίες μάσκες ζώων (βλ. προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο ή Δραστηριότητα Δ3) και τους ζητάμε να τις χρωματίσουν. Εμείς σε κάθε παιδί που τελειώνει κολλάμε στη μάσκα του ένα καλαμάκι και του ζητάμε, αφού τη βάλει στο πρόσωπό του να παρουσιαστεί στα παιδιά: ‘I’m α tiger/cat/ frog/ lion/ dog. I can swim… but I can’t climb a tree/play ball, etc.’ Αν τα παιδιά έχουν έτοιμες μάσκες από άλλες δραστηριότητες τότε αρκεί να τις φορέσουν και να παρουσιάζονται στους συμμαθητές τους.

Βήμα 4 Στη συνέχεια τους δείχνουμε στον υπολογιστή μας το προτεινόμενο βίντεο με το τραγούδι ‘Can an elephant …?’ ή το ακούμε στο CD player (Β_Β09_Μ02, στίχοι) τουλάχιστον 2 φορές. Αυξομειώνοντας τον ήχο στον υπολογιστή μας επιτρέπουμε στο βίντεο να λειτουργήσει ως καραόκε και προτρέπουμε τα παιδιά να τραγουδούν βλέποντας τις εναλλαγές των αντίστοιχων εικόνων. Ταυτόχρονα κάνουμε και κινήσεις που θα τους βοηθήσουν να θυμούνται τα λόγια. Αν δεν διαθέτουμε υπολογιστή απλά βάζουμε το τραγούδι στο CD player.

Βήμα 5 Μετά λέμε στα παιδιά ότι θα παίξουμε ένα παιγνίδι, όμοιο με την ελληνική εκδοχή του «πετάει το ελάφι…; δεν πετάει…». Σχηματίζουμε κατά προτίμηση έναν κύκλο με όλα τα παιδιά της τάξης. Αν αυτό δεν είναι εφικτό μπορούμε να παίξουμε το παιγνίδι με τα παιδιά καθισμένα στα θρανία τους. Ξεκινάμε εμείς το παιγνίδι και συνεχίζει το επόμενο παιδί στον κύκλο ή το παιδί από το πρώτο θρανίο, κ.ο.κ. Ρωτάμε στα Aγγλικά αν ένα ζώο μπορεί να κάνει κάτι και αν πραγματικά μπορεί, το παιδί πρέπει να απαντήσει θετικά σηκώνοντας ταυτόχρονα το χέρι του. Αν το ζώο δεν μπορεί να κάνει αυτό που ρωτάμε, το παιδί πρέπει να απαντήσει αρνητικά και να μην σηκώσει το χέρι του. Σε περίπτωση που, από κεκτημένη ταχύτητα, το σηκώσει βγαίνει από το παιχνίδι και όποιος είχε ρωτήσει την τελευταία ερώτηση έχει δικαίωμα να ξαναρωτήσει το επόμενο στη σειρά παιδί. Νικητές είναι τα δύο παιδιά που θα μείνουν μέσα στο παιχνίδι τελευταία. Οι ερωτήσεις πρέπει να γίνονται με γρήγορο ρυθμό για να μην έχουν τα παιδιά πολύ χρόνο για να σκεφτούν και να γελάνε, καθώς θα μπερδεύονται.

Ο διάλογος των παιδιών μπορεί να έχει την εξής μορφή:

- Can a monkey fly/a pig walk/ a dog smile/ a cat swim /a bird cook/ a fish swim/ a horse fly?
- No, it can’t./ Yes, it can.

Βήμα 6 Τέλος δίνουμε στα παιδιά το φύλλο εργασίας (Β_Β09_W01) με ζώα ή ήρωες από παραμύθια που έχουν κάποιες εξαιρετικές ικανότητες και τους ζητάμε να τους χρωματίσουν και αφού ζωγραφίσουν και ένα δικό τους ήρωα (πρόσωπο ή ζώο) στον κενό χώρο, να μας μιλήσουν για αυτόν, λέγοντας, για παράδειγμα, ‘Aladdin can fly/ Dumbo can fly/ Karanghiozis can dance/ Pinocchio can sing and dance’ ή ‘This is a tiger. Its name is Bobby.  It can fly and sing and…’

Εναλλακτική πρόταση: Μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν κάποια ζώα, να τα κολλήσουμε σε ένα μεγάλο χρωματιστό χαρτόνι, ως αφίσα στον τοίχο και να παίζουμε με τα παιδιά το παιγνίδι ‘I spy with my little eye something that can fly/ jump/ run’, etc. και να επαναλαμβάνουμε έτσι, σε τακτά χρονικά διαστήματα λεξιλόγιο και δομές.

Εκπαιδευτικό υλικό

(Πατήστε πάνω στα ονόματα των αρχείων για να κατεβάσετε το υλικό)

Εικόνες

Β_Β09_C01Β_Β09_F01Β_Β09_F02Β_Β09_F03Β_Β09_F04
Β_Β09_F05Β_Β09_F06Β_Β09_F01-6


Φύλλο εργασίας

Β_Β09_W01

 

ABC

M_CT_C

 

Φύλλα εργασίας ABC

M_WT_W

 

Ακουστικό υλικό

Στίχοι

WALKING, WALKING

Walking, walking (Περπατάμε σε κύκλο ή όπου βρισκόμαστε)
Walking, walking
Hop, hop, hop (Πηδάμε με το ένα πόδι σε κύκλο ή όπου βρισκόμαστε)
Hop, hop, hop
Running, running, running (Τρέχουμε σε κύκλο ή όπου βρισκόμαστε)
Running, running, running
Now we stop. (Σταματάμε)
Now we stop.

Tiptoe, tiptoe (Περπατάμε στις μύτες)
Tiptoe, tiptoe
Jump, jump, jump (Πηδάμε)
Jump, jump, jump
Swimming, swimming, swimming (Κάνουμε ότι κολυμπάμε)
Swimming, swimming, swimming
Now let’s sleep.
Now let’s sleep. (Κάνουμε ότι κοιμόμαστε ή ξαπλώνουμε στο πάτωμα)

Wake up! (Ανοίγουμε τα μάτια μας)
It’s time to go! (Κοιτάμε το ρολόι μας)
Are you ready to run fast? (Τρέχουμε γρήγορα)

[γρήγορα]
Walking, walking
Walking, walking
Hop, hop, hop
Hop, hop, hop
Running, running, running
Running, running, running
Now let’s stop. Now let's stop.

Walking, walking
Walking, walking
Hop, hop, hop
Hop, hop, hop
Running, running, running
Running, running, running
Now let’s stop.
Now let's stop.
Whew! (Σκουπίζουμε το μέτωπο από την κούραση)

CAN AN ELEPHANT JUMP?

Can an elephant jump?
No, it can’t.
Can an elephant fly?
No, it can’t.
Can an elephant walk?
Yes, it can.
An elephant can walk.
Walk, walk, walk, walk, walk, walk
Stop!

Can a kangaroo walk?
No, it can’t.
Can a kangaroo run?
No, it can’t.
Can a kangaroo hop?
Yes, it can.
A kangaroo can hop.
Hop, hop, hop, hop, hop, hop
Stop!

Can an octopus hop?
No, it can’t.
Can an octopus clap?
No, it can’t.
Can an octopus swim?
Yes, it can.
An octopus can swim.
Swim, swim, swim, swim, swim, swim
Stop!

Can a koala swim?
No, it can’t.
Can a koala dance?
No, it can’t.
Can a koala sleep?
Yes, it can.
A koala can sleep.
Sleep, sleep, sleep
Wake up!

Oh, I can jump
Jump, jump, jump
I can fly,
Fly, fly, fly
I can walk.
Walk, walk, walk
Yes, I can!

I can run,
Run, run, run
I can hop,
Hop, hop, hop
I can clap,
Clap, clap, clap
Yes, I can!

I can swim,
Swim, swim, swim
I can dance,
Dance, dance, dance
I can sleep,
Sleep, sleep, sleep
Yes, I can!
Wake up!

Mm

Mandy has a monkey
and Molly has a donkey!
Mandy and Molly go to school
and that is really cool!

Tt

Timmy has a tiger.
Timmy is a boy.
Timmy loves the tiger
but it’s not a toy!

Αρχεία