Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΠρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)Ελληνική Δημοκρατία Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
  Γενικά   Α' Τάξη   Β' Τάξη   Γ' Τάξη     Αρχική Σελίδα  
 
  Δραστηριότητες - Α' Τάξης - Κύκλος Δ - Δραστηριότητα Δ6: The three Billy goats gruff - Προτεινόμενη Εκπαιδευτική Διαδικασία  
     
  Προτεινόμενη Εκπαιδευτική Διαδικασία Α0-Περιγραφή Δραστηριότητας   Α0- Προτεινόμενη Διαδικασία   Α0  

Α0

   
    Περιγραφή Δραστηριότητας   Προτεινόμενη Διαδικασία   Εκπαιδευτικό Υλικό  

Περιεχόμενα κύκλου

   
  The three Billy goats gruff

 

Βήμα 1 Λέμε στα παιδιά ότι η μασκότ της τάξης μας ήρθε για να μοιραστεί μαζί μας την αγαπημένη του / της ιστορία. Δείχνουμε στα παιδιά την πρώτη εικόνα (Δ06_C01.pdf) και τους ζητάμε να μας πουν τι παρατηρούν:

- What can you see? / What are they?

- (They are) goats.

- How many goats are there?

- (There are) three goats.

- Are they big or small? (Χρησιμοποιούμε χειρονομίες για να δείξουμε το μέγεθος)

Για το μεσαίο κατσικάκι λέμε: “He is medium-sized” δείχνοντας το ενδιάμεσο μέγεθος με τα χέρια μας για να τους θυμίσουμε τη σημασία του. 

Στη συνέχεια, τους λέμε τον τίτλο της ιστορίας και εξηγούμε ότι “Billy goats” λέγονται τα αρσενικά κατσικάκια και τους ζητάμε να μαντέψουν τι μπορεί να συμβαίνει σ’ αυτή την ιστορία. Εξηγούμε στα παιδιά ότι σε μία ιστορία υπάρχουν ήρωες πραγματικοί, όπως τα κατσικάκια, και ήρωες φανταστικοί, όπως το τέρας της ιστορίας μας: “Look at the troll. Yuk!! He’s ugly! Look! He’s blue! Oh, my! He’s got a big head. Hes got…”

 

Βήμα 2 Αφηγούμαστε την ιστορία (Aclass_D06_M01.mp3, Κείμενο ιστορίας, Εικόνες: Δ06_C01.pdf, Δ06_C02.pdf Δ06_C03.pdf, Δ06_C04.pdf, Δ06_C05.pdf, Δ06_C06.pdf, Δ06_C07.pdf, Δ06_C08.pdf, Δ06_C09.pdf), δείχνοντας τις εικόνες και παρουσιάζουμε καινούριες λέξεις, όπως: hill / bridge / field, etc. Χρησιμοποιούμε κατάλληλη φωνή και τόνο. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να επαναλαμβάνουν τις φράσεις στην ιστορία που λειτουργούν ως επαναλαμβανόμενα μοτίβα όπως, “trip trap, trip trap”, “Who’s that on my bridge?” και να τις λένε όλοι μαζί. Βοηθούμε τα παιδιά με τις άγνωστες λέξεις κάνοντας κινήσεις για να αναπαραστήσουμε την ιστορία, π.χ. κάνουμε ότι πέφτουμε, χτυπάμε τα πόδια μας για τα βήματα, κλπ.

 

Βήμα 3 Στο επόμενο μάθημα, ξαναδιηγούμαστε την ιστορία ή βλέπουμε ένα από τα βίντεο
http://ngfl.northumberland.gov.uk/english/goats/Northumberland%20NGfL%20The%20Three%20Billy%20Goats%20Gruff.html  

http://www.kizclub.com/storytime/billygoat/first.html

http://books.ladybird.co.uk/nf/Book/BookDisplay/0,,9781409303558,00.html?strSrchSql=the+three+billy+goats+gruff/Read_It_Yourself:_The_Three_Billy_Goats_Gruff_-_Level_1

 

Μοιράζουμε το πρώτο Φύλλο Εργασίας (Δ06_W01.pdf) και τους ζητάμε να κυκλώσουν το μικρό κατσικάκι με κόκκινο χρώμα, το μεσαίο με μπλε και το μεγάλο με πράσινο: “Circle the small goat with a red crayon. Circle the medium-sized goat with a blue crayon. Circle the big goat with a green crayon (δείχνουμε με το χέρι μας το ‘circle’).”

Στη συνέχεια, τους ζητάμε να μετρήσουν τα αυτιά, τα μάτια και τις ουρές των κατσικιών. Πιθανή παραγωγή λόγου:

- Let’s count! How many goats / ears / eyes / tails are there?

- (There are) three goats / six ears, etc.

Τέλος, με τη βοήθεια της εικόνας, βρίσκουμε το μικρότερο και το μεγαλύτερο κατσικάκι και λέμε: “This Billy Goat is the smallest / biggest”. Ζητάμε από τα παιδιά να χρωματίσουν το μικρότερο καφέ και το μεγαλύτερο μαύρο: Colour the biggest Billy Goat brown. Colour the smallest Billy Goat black.

 

Βήμα 4 Στη συνέχεια, μοιράζουμε το δεύτερο Φύλλο Εργασίας (Δ06_W02.pdf) και τους ζητάμε να βάλουν τις εικόνες στη σωστή σειρά, γράφοντας τον αριθμό 1, 2, 3 ή 4 στο κουτάκι κάτω από την σωστή εικόνα. Βοηθάμε τα παιδιά να αναπαραστήσουν τι συμβαίνει στις εικόνες. Τα ενθαρρύνουμε να αλλάζουν τη φωνή τους για να δείξουν ποιος μιλάει κάθε φορά.

 

Βήμα 5 Στο επόμενο μάθημα, διηγούμαστε την ιστορία άλλη μια φορά με τη βοήθεια των παιδιών. Παροτρύνουμε τα παιδιά να δραματοποιήσουμε την ιστορία (βλ. Υλικό για τον / την εκπαιδευτικό για το διάλογο) για να την παίξουμε στο θεατράκι του σχολείου ή στην τάξη μας και να την παρακολουθήσουν και άλλα τμήματα. Μοιράζουμε ρόλους, ανάλογα με τις επιθυμίες των παιδιών.

 

Βήμα 6 Τους δίνουμε φωτοτυπίες με μάσκα κατσικιού (Δ06_W04.pdf) ή μάσκα τέρατος (Δ06_W03.pdf) και τους ζητάμε να τη χρωματίσουν και να την κόψουν ή τους ζητάμε να ζωγραφίσουν σε πλαστικά πιάτα αντίστοιχες μάσκες, και μετά να κολλήσουν στη μάσκα τους ένα πλαστικό καλαμάκι για να τη χρησιμοποιήσουν παίζοντας το ρόλο τους.

 

Βήμα 7 Στήνουμε το σκηνικό μας χρησιμοποιώντας τα ακόλουθα υλικά: ένα μακρόστενο θρανίο για τη γέφυρα, δύο καρέκλες στη κάθε άκρη από όπου θα ανεβοκατεβαίνουν τα κατσικάκια, ένα κομμάτι μπλε ύφασμα για το νερό, πράσινο χαρτί κανσόν για το χορτάρι ένα παλιό, αστείο καπέλο για το troll και μυτερά αυτιά από ροζ χαρτόνι, που τα κολλάμε με συρραπτικό πάνω στο καπέλο. Ξαναπαίζουμε την ιστορία. Μετά από πολλές πρόβες και αφού την έχουν μάθει καλά μπορούν να την παίξουν μπροστά σε κοινό ή σε άλλα τμήματα, οπότε θα ζητήσουμε τη βοήθεια του καθηγητή των εικαστικών για κάποια απλά σκηνικά και του καθηγητή της μουσικής για τη μουσική επένδυση του έργου.

 

Επιπλέον προαιρετικά βήματα

Μία άλλη μέρα, δείχνουμε στα παιδιά την ιστορία σε βίντεο. http://ngfl.northumberland.gov.uk/english/goats/Northumberland%20NGfL%20The%20Three%20Billy%20Goats%20Gruff.html

http://www.kizclub.com/storytime/billygoat/first.html

http://books.ladybird.co.uk/nf/Book/BookDisplay/0,,9781409303558,00.html?strSrchSql=the+three+billy+goats+gruff/Read_It_Yourself:_The_Three_Billy_Goats_Gruff_-_Level_1

 
     
     

 
- Web Developer: A. Sarafantoni / Web Designer Ch. Frantzeskaki -