Το VeC δίνει την ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς που διδάσκουν Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά σε σχολεία της Ελλάδας και άλλων Ευρωπαϊκών χωρών να συνεργαστούν και να βοηθήσουν τους μαθητές τους να συμμετάσχουν σε μια Ευρωπαϊκή κοινότητα μάθησης, της οποίας τα μέλη αλληλοϋποστηρίζονται καθώς μοιράζονται γνώσεις και εμπειρίες.

Απώτερος σκοπός του προγράμματος είναι να χρησιμοποιήσουν την ξένη γλώσσα που μαθαίνουν στο σχολείο σε πραγματικές συνθήκες επικοινωνίας, συνεργαζόμενοι σε ένα έργο [project] που βασίζεται σε μια από πέντε θεματικές, ώστε τελικά να δημιουργήσουν από κοινού ένα ηλεκτρονικό προϊόν (π.χ. e-book, ηλεκτρονική εφημερίδας, slide show, βίντεο, ταινία). Το κύριο σώμα του προϊόντος είναι στη ξένη γλώσσα που διδάσκονται οι μαθητές, αλλά σε ένα τμήμα του (γλωσσάρια, λεζάντες, αφίσες, κτλ.) εμφανίζεται και η γλώσσα που θεωρούν δική τους οι μαθητές. Έτσι το προϊόν θα είναι τελικά «πολύγλωσσο».

Το πρόγραμμα προκηρύσσεται Οκτώβρη-Νοέμβρη κάθε σχολικής χρονιάς και διαρκεί 4-6 μήνες. Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται να συνεργαστούν οι μαθητές μιας τάξης τους με μαθητές ενός Ευρωπαϊκού σχολείου περίπου της ίδιας ηλικίας και παρόμοιου επιπέδου γνώσης της Αγγλικής, Γαλλικής ή Γερμανικής προβαίνουν σε εκδήλωση ενδιαφέροντος. Μπορούν οι ίδιοι να προτείνουν σχολείο-τάξη-εκπαιδευτικό σε μια οποιαδήποτε Ευρωπαϊκή χώρα ή να δεχτούν την πρόταση συνεργασίας του προγράμματος. Όταν το πρόγραμμα προκηρυχτεί, οι Έλληνες και ξένοι εκπαιδευτικοί κάνουν αίτηση συμμετοχής και εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις και γίνει δεκτή η αίτησή τους, ξεκινούν την επικοινωνία με τον συνεργαζόμενο εκπαιδευτικό που έχει οριστεί, ακολουθώντας τον Οδηγό Εκπαιδευτικού.

Με την λήξη του προγράμματος, στη διάρκεια του οποίου οι τάξεις επικοινωνούν μεταξύ τους με e-mail, skype, ή με teleconference στην ξένη γλώσσα, το τελικό προϊόν το υποβάλλουν στην επιστημονική ομάδα, η οποία αξιολογεί και τελικώς βραβεύει τις τρείς καλύτερες συνεργασίες και τα δημιουργήματά τους.
Το VeC αξιοποιεί πρακτικές Ευρωπαϊκών προγραμμάτων ηλεκτρονικής αδελφοποίησης (π.χ. e-twinning) αλλά έχει ως σημείο εκκίνησης αρχές πολυγλωσσίας και γλωσσικής επαφής. Βασίζεται στην αντίληψη ότι η ξενόγλωσση τάξη είναι ένα ενεργό πεδίο προσομοίωσης της κοινωνικής διάδρασης, ανάμεσα σε ανθρώπους με διαφορετικά γλωσσικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά, οι οποίοι χρησιμοποιώντας μια κοινή ξένη γλώσσα καταλαβαίνουν ο ένας τον άλλον και αποδέχονται τη διαφορετικότητα.