“Νομίζω ότι η συμμετοχή των μαθητών μου και η δική μου σε αυτό το έργο ήταν επιτυχημένη καθώς βρήκαμε ένα νέο τρόπο για να θέσουμε την αγγλική γλώσσα σε λειτουργία. Μιλούσαν την γλώσσα πρόσωπο με πρόσωπο Ένιωθαν αυτοπεποίθηση και αύξησαν την (γλωσσική) ευαισθητοποίησή τους. Έργα όπως αυτό πραγματικά διευκολύνει την εκμάθηση ξένων γλωσσών, διότι η γλώσσα δεν μένει στο τεχνητό περιβάλλον της τάξη, αλλά οι μαθητές συνειδητοποιούν πως ό, τι έχουν μάθει μέχρι τώρα είναι ζωντανά, όχι μόνο λόγια.”

- Ευθυμία Γ. Μανούσακα -
Καθηγήτρια Αγγλικής - 6ο Γυμνάσιο Αχαρνών

“Κατά τη γνώμη μου, το σύνολο του έργου οργανώθηκε πολύ ικανοποιητικά, και η συνεργασία μεταξύ των δύο εκπαιδευτικών και των μαθητών των δύο χωρών ήταν άριστες. Είναι απίστευτο κίνητρο να γνωρίσουν άλλους πολιτισμούς και διαφορετικό τρόπο σκέψης και εργασίας. Ήταν μια μεγάλη ευκαιρία για τους μαθητές να επικοινωνούν με τους ευρωπαίους εταίρους τους σε καταστάσεις της πραγματικής ζωής και να εξασκήσουν τη γλώσσας που διδάσκονται, καθώς και να εξοικειωθούν με έναν άλλο πολιτισμό. Νομίζω ότι τους βοήθησε να συνειδητοποιήσουν τις ομοιότητες ή / και διαφορές μεταξύ των δύο πολιτισμών. Είχαν επίσης την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν τη γλώσσα που μαθαίνουν ουσιαστικά και έχουν ισχυρά κίνητρα για να λάβουν μέρος σε κάτι που πηγαίνει πέρα από τη τυπική, και συχνά βαρετή, διδασκαλία. Όσο για μένα, ήταν εκπληκτικά ενδιαφέρον να εργαστούν σε ένα έργο όπως αυτό, καθώς είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε κάτι καινοτόμο και ενδιαφέρον, έξω από τη ρουτίνα της διδασκαλίας. Είναι ένα πολύ εμπνευσμένο έργο, ένα παράθυρο στον κόσμο!”

- Χριστίνα Σταυράκη -
Καθηγήτρια Αγγλικής - 2οΔημοτικό Σχολείο Ναυπάκτου

“Everything was well planned. We learnt a lot during the project, about our partners in Greece but also about ourselves and our own culture. The main benefits obtained by the participation of your class in the project were the development of cooperation skills and intercultural awareness. This project also might make us to wish to learn other foreign languages besides English. Greek, for example, as it is a less widely known language in Europe. We believe it was successful, and we wish to continue next year.”

- Daniela Buneah -
Teacher of English - Colegiul National Gheorghe Lazar Sibiu

“Όλες οι οδηγίες και οι πληροφορίες που έλαβα από την συντονίστρια του προγράμματος στα αρχικά στάδια του έργου, καθώς και σε όλη τη διαδρομή του, ήταν περισσότερο από ικανοποιητικές, θα μπορούσα να πω πως η κ. Αργυροπούλου ήταν τόσο εξυπηρετική και πάντα εκεί για να ακούσει τα προβλήματά μας και να βρούμε την καλύτερη λύση σε οτιδήποτε φαινόταν να μας προβληματίζει. Ήταν πραγματικά το πρόσωπο στο οποίο όλοι αισθανόμαστε ευγνώμονες διότι χωρίς τη συμβολή της, το τελικό προϊόν θα ήταν διαφορετικό και πιθανότατα λιγότερο ικανοποιητικό. Το έργο σίγουρα ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες μου, διότι μου έδωσε την ευκαιρία να κάνω το μάθημά μου πολύ περισσότερο ενδιαφέρον και με κίνητρο για τους μαθητές. Πόσο μάλλον αν αναφέρω και την περαιτέρω εξάσκηση των δεξιοτήτων προφορικού και γραπτού λόγου των μαθητών μου, και το γεγονός ότι κατάφεραν να διευρύνουν τους ορίζοντές τους, ενώ εργάζονται με τους μαθητές ενός άλλου πολιτισμό και την εμπλοκή μας με τα διάφορα εργαλεία web μέσω των οποίων κερδίσαμε περισσότερες τεχνολογικές γνώσεις. Όλοι οι μαθητές μου αισθάνθηκαν υπερήφανος από το τελικό αποτέλεσμά τους. Επιπλέον, η αυτοπεποίθησή τους ενισχύθηκε και τώρα νομίζουν ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν την ξένη γλώσσα αρκετά καλά ώστε να ολοκληρωθεί ένα τέτοιο απαιτητικό έργο που φαινόταν αρχικά αδύνατο. Θα ήθελα σίγουρα να συμμετέχω σε ένα τέτοιο πρόγραμμα και πάλι, όπως έκανα πέρυσι, δεδομένου ότι είναι μια τόσο ευχάριστη εμπειρία που σε ανταμείβει ως δάσκαλο και ως επί το πλείστον, γιατί κάνει τους μαθητές μου τόσο ευτυχισμένους και παραγωγικούς ταυτόχρονα. Αυτό που σίγουρα συνειδητοποίησα και φέτος ήταν ότι ήταν επίσης μια απολύτως διασκεδαστική εμπειρία για όλους τους μαθητές μου, ακόμη και για εκείνους που δεν ήταν τόσο πρόθυμοι να εργαστούν στην αρχή. Η ευτυχία στα πρόσωπά τους ήταν περισσότερο από εμφανής, ενώ εργάζονται μαζί και όλοι οι μαθητές ένιωθαν ικανοποίηση όταν το έργο τους αυτό δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο.  Υποθέτω ότι η όλη εμπειρία από τη συνεργασία με μια άλλη τάξη της ξένης χώρας, καθώς και τα οφέλη που προέκυψαν για τους μαθητές μπορεί να είναι μερικοί καλοί λόγοι για τη συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως αυτό.”

- Μαρία Ζήχναλη -
Καθηγήτρια Αγγλικής - 4ο Γυμνάσιο Σερρών

“Οι πληροφορίες που μας δόθηκαν κατά την έναρξη του έργου ήταν αρκετές για να αρχίσουμε. Οι προσδοκίες μου ήταν να εμπλέξω τους μαθητές μου σε μια διαδικασία επικοινωνίας με μαθητές της άλλης χώρας μέσα σε ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο και να τους βοηθήσω να συνειδητοποιήσουν την έννοια της πολύ-πολιτισμικότητας, και τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας στην εκμάθηση αγγλικών. Οι προσδοκίες αυτές έχουν ανταποκριθεί. Ο προσδιορισμός των στόχων και των μέσων για την επίτευξή τους για το έργο σε μια φιλική ατμόσφαιρα ήταν μια θετική πτυχή της συνεργασίας. Η συμμετοχή ήταν γενικά επιτυχής, διότι οι μαθητές μου με ανυπομονησία ασχολήθηκαν με τις υποχρεώσεις του έργου, έκαναν πλήρη χρήση των εργαλείων του, και συμμετείχαν στις δραστηριότητες χρησιμοποιώντας τη γλώσσα-στόχο αποτελεσματικά. Τελικά, συνειδητοποιούν ότι η ξένη γλώσσα είναι ένα μέσο επικοινωνίας με άλλους ανθρώπους στο εξωτερικό και όχι απλώς άλλο ένα μάθημα για μελέτη και ασκήσεις για το σπίτι. Θα ήθελα να συμμετέχω σε ένα πρόγραμμα όπως αυτό και πάλι, διότι παρέχει ευκαιρίες για ενδιαφέρουσες δραστηριότητες που κινητοποιούν τους μαθητές.”

- Αποστολία Τσίπρα -
Καθηγήτρια Αγγλικής - 3ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας

“The Project met my expectations more than I thought. In the town where I work, teaching English is really hard because of no practice area, so children are not so interested in language learning. The Project enabled my students to have a chance to practice their learning and also I learnt many things and ways for a better teaching. I would like to participate in such a project again and I will always do so, because this kind of projects helps me to learn more and improve myself. Beyond any reasons, such projects are always a perfect way of active learning for students. The project brings many learning tools together like ICT, language, cultures and so on… So this kind of teaching is the one I need for my students. The most important benefit for my students is that they realized and learnt the different cultures and they saw a World not like theirs.”

- Elif Çevik -
Teacher of English - Ağrı Öğretmenler High School

“Νομίζω ότι το έργο δεν θα μπορούσε να έχει πραγματοποιηθεί σε πιο κατάλληλη στιγμή του σχολικού έτους. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου (Οκτώβριος - Μάιος) είχαμε αρκετό χρόνο για να οργανώσουμε τις δραστηριότητές μας και να προετοιμάσουμε το τελικό προϊόν μας. Ο συνεργάτης μου ήταν ένας καλός άνθρωπος και συνεργατική. Επικοινωνούσαμε μέσω skype τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα για την οργάνωση των δραστηριοτήτων μας, ήταν οργανωτική και τυπική και μοιραστήκαμε τις ιδέες μας και αποφασίσαμε από κοινού τι να σχεδιάσουμε, τι να κάνουμε, κλπ. Ήμουν αρκετά τυχερή που την είχα ως συνεργάτιδα και πιστεύω ότι θα συνεχίσουμε να μιλάμε και να είμαστε φίλες ..... Εγώ σίγουρα πιστεύω ότι η συμμετοχή των μαθητών μου σε αυτό το έργο ήταν επιτυχής επειδή έκαναν πράγματα που τους άρεσαν και απόλαυσαν, εξάσκησαν τα αγγλικά τους σε όλες τις 4 δεξιότητες της αγγλικής γλώσσας, χρησιμοποίησαν συνεργατικές δεξιότητες, συναντήθηκαν με μαθητές από άλλη χώρα, έμαθαν για άλλους πολιτισμούς και σεβάστηκαν τη διαφορετικότητα .... δημιούργησαν οπτικά προϊόντα ... και το πιο σημαντικό συμμετείχαν στη διαδικασία της μάθησης. Εργάζονταν σε ομάδες για να βρουν πληροφορίες, να σχεδιάσουν την ιστοσελίδα μας, η οποία ήταν εξαιρετικά ενθαρρυντική για τους μαθητές μου. Κι εγώ απόλαυσα το πρόγραμμα ... χορέψαμε ... τραγουδήσαμε ... περάσαμε τέλεια.”

- Μαρία Πολίτου -
Καθηγήτρια Αγγλικής - Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

“We worked on each topic extensively and tried to do our best. Our topic is Fairy Tales and Legends and during the project we found out that we are so far yet so close since we share the same legend; Hercules. I would participate in such a project again because I want my students to be aware of European values, other cultures in Europe and use English effectively. Apart from these, I would meet my European colleagues and also learn other educational systems in European countries and share experiences. The most important thing is that after we had started the project I was glad to notice that my students became more enthusiastic and willing to use and learn English. I would like to thank all of you for giving me the opportunity of participating in such a project.My students and I will be very happy if we will be informed for the next projects.”

- Nebahat Çankirli -
Τeacher of English - Gülüç İbrahim İzmirli Anatolian High School

“We had regular online meetings with my partner and I got great support. Through taking part in the project I managed to learn quite a lot of new apps and my students got more engaged in their school work. Moreover, working in an international collaboration motivates students and they develop their intercultural competence and communicative skills.They also got more enthusiastic about learning foreign languages. Therefore, I find the project beneficial both to me and my students so I would participate again. It was my pleasure to have participated in that Virtual E-classroom project.”

- Tanya Borisova -
Τeacher of English - Vazrazhdane Secondary School, Ruse, Bulgaria

“My students enjoyed writing and talking in English which were the main objectives. I think it was successful because I shared new websites and knowledge with my partners, as for my students, they were pleased to speak English for real! I would participate in such a project again because it improves the wish of studying a foreign language. Thank you for this opportunity!”

- Zakrawacz Julie -
Τeacher of English - Collège le Pont de Moine 49230 MONTFAUCON-MONTIGNE FRANCE

“Les élèves ont adoré l’idée de faire connaissance avec des jeunes de leur âge et ils ont travaillé très dur mais avec plaisir pour ce projet. Le projet a motivé les élèves d’utiliser la langue d’une façon créative, a donné l’occasion de communiquer dans des circonstances réelles, a offert liberté, initiative, a favorisé à mettre en valeur les compétences individuelles et leurs intérêts. Je crois que le rôle de la coordinatrice Madame Sofia Argyropoulou dans le projet est déterminant. Elle toujours « présente » pour nous encourager, conseiller, résoudre des problèmes et trancher les difficultés.”

- Choida Kondylia -
1er Collège Expérimental de Thessalonique

“Je crois que, surtout sur ce champs de l’apprentissage et la pratique des langues /la compétence plurilingue, ces projets de collaboration sont d’une réelle valeur ...Le problème c’est d’harmoniser toutes ces démarches ,de réunir toutes ces expériences divers et d’en proposer des nouvelles. Une activité nouvelle, en perspective de connaître et travailler avec d’autres jeunes de leur âge, mais d’un autre espace culturel, l’initiative et la créativité…”

- Roşca Aurel -
Lycée Technologique “Alexandru Macedonski”Melineşti/Roumanie

“Les élèves ont eu l’opportunité de pratiquer le français en dehors de la classe, de s’en servir afin de pouvoir communiquer avec d’autres apprenants de leur âge. Ils ont dépassé leur réticence face aux inconnus… étrangers parlant français et ont osé s’exprimer . C’est un gain important, à ne plus mentionner la distraction et l’impatience de voir les projets personnels des autres. Mes élèves ont eu la chance de « plonger » dans une autre culture, de la percevoir par les yeux des jeunes de leur âge. Et en même temps on a découvert que le français et plus qu’une …classe dans leur emploi du temps hebdomadaire.”

- ANDREI OANA - MARIA -
Le Collège Technique “Ion Borcea”

“Notre travail était excellent. La pratique française par des étudiants. L’échange des meilleures pratiques entre les élèves et entre enseignants. Ca conception commune de produits du projet. Développement de relations amicales entre les élèves et entre enseignants. la confiance dans leurs forces. l’apprentissage du français. le développement de la communication dans le cyberespace.”

- Berteşteanu Cornelia -
Gymnase. 1 Ramnicu Sarat, Buzau, Roumanie

“Οι μαθητές μου συνεργάστηκαν εξαιρετικά. Οι μαθητές μου και εγώ ασχοληθήκαμε με μία θεματική που ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και η οποία δεν θα μπορούσε να δουλευτεί στα πλαίσια της κλασσικής μαθησιακής διαδικασίας. Μάθαμε όλοι πάρα πολλά καθώς επίσης και με ότι έχει σχέση με τη χρήση των εργαλείων Web. Οι μαθητές επικοινωνούν σε μία ξένη γλώσσα και συνειδητοποιούν τη σημαντικότητα των γλωσσών, έρχονται σε επαφή με τις κουλτούρες των άλλων, συγκρίνουν, εξαλείφουν προκαταλήψεις και μαθαίνουν να δέχονται την ετερότητα. Επιπλέον, ασχολούνται με τη γλώσσα και εκτός τάξης και αποκτούν πρόσβαση σε εργαλεία που τους βοηθούν να αποκτήσουν δεξιότητες σε συγκεκριμένες επικοινωνιακές καταστάσεις. Ευχαριστώ για τη δυνατότητα που μου δόθηκε να ασχοληθώ με μία τέτοια θεματική. Σε ότι έχει σχέση τα εργαλεία Web θα προτιμούσα να υπήρχαν από την αρχή διαθέσιμα με παραδείγματα διότι η δοκιμή τους καταναλώνει πολύ χρόνο. Όπως και να έχει, άξιζε τον κόπο και είμαι σίγουρη ότι η δεύτερη χρονιά θα είναι για μένα πιο εύκολη και πιο επιτυχής.”

- Fotini Karagiauri -
2nd Protypo Peiramatiko Gymnasio Thessalonikis