Οκτώβριος 2012
Ο ρόλος της
γλωσσικής εξέτασης στην προώθηση της πολυγλωσσίας
Βασιλική Δενδρινού,
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
[περίληψη] [html]
[pdf]
Το άρθρο αυτό συζητά τη σημασία, τη φύση και τα γενικά χαρακτηριστικά των
οργάνων εξέτασης/μέτρησης της γλωσσομάθειας, συσχετίζοντάς τα με τον στόχο
συστηματικής προώθησης της πολυγλωσσίας, όπως προκύπτει από τις πρόσφατες
ευρωπαϊκές οδηγίες γλωσσικής πολιτικής. Η συγγραφέας κάνει αναφορά στον
μονόγλωσσο χαρακτήρα των κυρίαρχων εξεταστικών συστημάτων στην Ευρώπη και στην
ανάγκη αλλαγής παραδείγματος και ενίσχυσης, μέσω της αξιολόγησης αλλά και της
διδασκαλίας, της πολλαπλογλωσσίας και της σύνδεσης των διαφορετικών γλωσσικών
κωδίκων που οι ομιλητές χρησιμοποιούν για να επικοινωνήσουν. Εστιάζει το
ενδιαφέρον της ειδικά, σε παραμέτρους των οργάνων μέτρησης της γλωσσομάθειας, οι
οποίες σχετίζονται άμεσα με την περιγραφόμενη αλλαγή και επιδέχονται περαιτέρω έρευνα
(λ.χ. γλώσσες και ικανότητες που εξετάζονται από ένα σύστημα). Αναφέρει, τέλος,
παραδείγματα τοπικών συστημάτων που απομακρύνονται από το μονόγλωσσο παράδειγμα
και δίνει λεπτομέρειες για το ελληνικό σύστημα πιστοποίησης γλωσσομάθειας, το
Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, ως παράδειγμα καλής πρακτικής.
|
|