Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΠρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)Ελληνική Δημοκρατία Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
  Γενικά   Α' Τάξη   Β' Τάξη   Γ' Τάξη     Αρχική Σελίδα  
 
  Δραστηριότητες - Α' Τάξης - Κύκλος E - Δραστηριότητα E2: Christmas fun - Προτεινόμενη Εκπαιδευτική Διαδικασία  
     
  Προτεινόμενη Εκπαιδευτική Διαδικασία Α0-Περιγραφή Δραστηριότητας   Α0- Προτεινόμενη Διαδικασία   Α0  

Α0

   
    Περιγραφή Δραστηριότητας   Προτεινόμενη Διαδικασία   Εκπαιδευτικό Υλικό  

Περιεχόμενα κύκλου

   
  Christmas fun

 

Βήμα 1 Η μασκότ της τάξης – αν θέλουμε μπορούμε να της φορέσουμε έναν σκούφο σαν του Αη-Βασίλη - χαιρετάει τα παιδιά με διαφορετικό τρόπο από τον συνηθισμένο: χτυπάει ένα τριγωνάκι και τραγουδάει το χριστουγεννιάτικο τραγούδι: “We wish you a Merry Christmas” (Aclass_E02_M01.mp3, στίχοι) και παρακινεί τα παιδιά να τραγουδήσουν μαζί της. Τελειώνοντας το τραγούδι λέει:

Oh! I love Christmas. I love Christmas pudding and Christmas cake. Yum!” και ρωτάει τα παιδιά: “Do you like Christmas?” “Do you like Christmas cake?” And Christmas pudding?”

Δείχνουμε στα παιδιά στην Χριστουγεννιάτικη εικόνα (Ε02_C01.pdf) την πουτίγκα και αφού τους εξηγήσουμε ότι η πουτίγκα είναι ένα γλυκό με φρούτα και ρύζι και σοκολάτα και κρέμα, κλπ. τα βοηθάμε να απαντήσουν: “Yes, I do / Yes, I / we love Christmas! I like / dont like Christmas cake / pudding.”

Στη συνέχεια, εξηγούμε ότι σήμερα η μασκότ θα μας μιλήσει και θα μας δείξει πώς γιορτάζουν τα Χριστούγεννα στην πατρίδα της και θα μας ρωτήσει πώς τα γιορτάζουμε στην Ελλάδα.

 

Βήμα 2 Δείχνουμε την εικόνα και η μασκότ μιλάει με απλό τρόπο για τα Χριστούγεννα στην πατρίδα της. Ξεκινάει με λέξεις που είναι γνωστές στα παιδιά και με λέξεις που μοιάζουν με τα Ελληνικά (cake, pudding, star, etc.). Η μασκότ μπορεί να πει:

“Look! This is a Christmas cake and this is a Christmas pudding. We eat cake and pudding at Christmas. Yum! We make gingerbread cookies. Look! This is a gingerbread cookie.”

“This is a Christmas tree. We put a star on top of the Christmas tree and presents under the Christmas tree. Father Christmas rides his sleigh (Ho! Ho!) and brings presents to children. He puts the presents in their Christmas stockings, etc.”

Ενδιάμεσα κάνει διάφορες ερωτήσεις για να μάθει τα δικά μας έθιμα: “Do you eat Christmas cake?” “What do you eat at Christmas?” “Do you eat Christmas pudding or melomakarona?” “Do you put a star on your Christmas tree?” “What colour is it?” “Do you put presents in the Christmas stocking / under the Christmas tree?” etc.

Εξηγούμε όπου χρειάζεται. Βοηθάμε στην κατανόηση των ερωτήσεων με κινήσεις (δείχνουμε μία- μία τις εικόνες, κάνουμε ότι τρώμε όταν ρωτάει τι τρώμε τα Χριστούγεννα, δείχνουμε πάνω στο / κάτω από το Χριστουγεννιάτικο δέντρο, κλπ.). (Αν υπάρχουν στην τάξη μας παιδιά που δεν γιορτάζουν τα Χριστούγεννα, τους ζητάμε να μας μιλήσουν για κάποια αντίστοιχα έθιμά τους, όπως για τα γλυκά και τα δώρα που μοιράζονται στα παιδιά στο τέλος του Ραμαζανιού, ή άλλα παρόμοια έθιμα που έχουν οι μουσουλμάνοι).

 

Βήμα 3 Λέμε στα παιδιά ότι, όπως τα Χριστούγεννα παίζουμε στο σπίτι πολλά παιγνίδια, έτσι και εμείς θα παίξουμε διάφορα παιγνίδια με κάρτες. Τους δείχνουμε τις εικόνες (Ε02_F01.pdf, Ε02_F02.pdf, Ε02_F03.pdf, Ε02_F04.pdf, Ε02_F05.pdf, Ε02_F06.pdf, Ε02_F07.pdf, Ε02_F08.pdf, Ε02_F09.pdf, Ε02_F10.pdf, Ε02_F11.pdf, Ε02_F12.pdf) τα διάφορα αντικείμενα και  λέμε τις λέξεις στα Αγγλικά. Εστιάζουμε σε 6 ή 7 λέξεις ή όσες κρίνουμε ότι είναι κατάλληλες για το επίπεδο της τάξης μας. Ζητάμε από την τάξη να τις επαναλάβει.

Πιθανός λόγος:

- Whats this?

- (It’s a) star.

- What colour is it?

- (Its) yellow, etc.

Κάνουμε διάφορες δραστηριότητες για να ακούσουν και να επαναλάβουν αρκετές φορές τις λέξεις: Δείχνουμε μια κάρτα και λέμε σωστά ή λάθος τη λέξη και τα παιδιά λένε yes / no, σηκώνουμε παιδιά στον πίνακα, ένα λέει κάποια λέξη και τα άλλα τη δείχνουν ή κρύβουμε μία κάρτα και ρωτάμε: “What is missing?” Μπορούμε να παίξουμε παιγνίδια και με αληθινά αντικείμενα / στολίδια (αστέρι, χριστουγεννιάτικη μπάλα, αγγελάκι, κουδουνάκι κλπ.) που θα έχουμε φέρει στην τάξη. Σε αυτή την περίπτωση χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες. Η πρώτη ομάδα διαλέγει κρυφά ένα από τα αντικείμενα / στολίδια και το βάζει μέσα σε μια χριστουγεννιάτικη κάλτσα. Οι υπόλοιπες ομάδες προσπαθούν να μαντέψουν ποιο αντικείμενο / στολίδι είναι κρυμμένο μέσα στην κάλτσα. Πιθανός λόγος:

- Is it a ball?

- No, it isn’t. 

- Is it an angel?

- Yes, it is. Well done!

Στο τέλος της διδακτικής ώρας, τραγουδάμε το τραγούδι ³We wish you a Merry Christmas μαζί με τη μασκότ.

 

Βήμα 4 Στην επόμενη διδακτική ώρα, κάνουμε επανάληψη το λεξιλόγιο με τις κάρτες ή με την Χριστουγεννιάτικη εικόνα. Μπορούμε να παίξουμε κι ένα από τα παιχνίδια που προτείνονται στο βήμα 3.

Στη συνέχεια, λέμε στα παιδιά ότι θα φτιάξουμε ένα Χριστουγεννιάτικο δέντρο και μοιράζουμε το Φύλλο Εργασίας (Ε02_W01.pdf) με το περίγραμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου και τα στολίδια. Τα παιδιά ζωγραφίζουν και κόβουν όσα και όποια στολίδια διαλέξουν και διακοσμούν το χριστουγεννιάτικο δέντρο τους. Μπορούν να ζωγραφίσουν πάνω στο δέντρο τους και ό,τι άλλο στολίδι θέλουν.

Καθώς δουλεύουν, περνάμε από τα θρανία και ρωτάμε: “Whats this?” “What colour is it?” Βοηθάμε με λέξεις που τυχόν δεν ξέρουν (π.χ. Its a doll / a train / a drum, etc.).

Μόλις τελειώσουν, παρουσιάζουν το δέντρο τους στη μασκότ για να δει πώς στολίζουμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο. Στολίζουμε την τάξη με τα δέντρα των παιδιών.

Προαιρετικά, μπορούμε να παίξουμε bingo με κάρτες με τα στολίδια του δέντρου, τα οποία μπορούμε να τα κόψουμε, να τα χρωματίσουμε και να τα πλαστικοποιήσουμε.

 

Βήμα 5 Στην επόμενη διδακτική ώρα, η μασκότ ρωτάει τα παιδιά: “What do you want for Christmas?” Κάνουμε κινήσεις όπως να σηκώσουμε με απορία τους ώμους κλπ για να βοηθήσουμε τα παιδιά να καταλάβουν τη φράση. Απαντάμε εμείς πρώτα: “I want a robot / a dog / a new car, etc.” Στη συνέχεια, βοηθάμε τα παιδιά να απαντήσουν στη μασκότ.

Αν θέλουμε, για περισσότερη εξάσκηση, μπορούμε να κάνουμε μια νοητή αλυσίδα με τα παιδιά της τάξης, όπου το ένα παιδί ρωτάει το επόμενο με τη σειρά που κάθονται μέχρι να πουν όλα. Ξεκινάμε εμείς το παιγνίδι:

Τ: What do you want for Christmas?

S1: I want a doll. What do you want for Christmas?
S2: I want a train. What do you want for Christmas?
S3: I want a cat. What do you want for Christmas
? etc
.

Μία άλλη εκδοχή αυτού του παιχνιδιού είναι η εξής: Το δεύτερο παιδί πρέπει να επαναλάβει αυτό που είπε το προηγούμενο και να προσθέσει το δικό του: “I want a doll and a robot.” Το επόμενο παιδί πρέπει να επαναλάβει όλα τα προηγούμενα και να προσθέσει το δικό του: I want a doll, a robot and Monopoly, etc. Παίζουμε μέχρι να μπερδευτούμε και να γελάσουμε. (Αν κάποια παιδιά δυσκολεύονται να θυμηθούν το κατάλληλο λεξιλόγιο, τους βοηθούμε λέγοντας σιγά τη λέξη που μας υποδεικνύουν για να συμμετέχουν όλα τα παιδιά στην «αλυσίδα»).

 

Βήμα 6 Εξηγούμε στα παιδιά ότι θα μάθουμε ένα τραγούδι (Aclass_E02_M02.mp3) για τα δώρα που θέλουμε τα Χριστούγεννα και για κάθε δώρο που θέλουμε θα κάνουμε όλοι μαζί τη σχετική μίμηση. Ξεκινάμε εμείς πρώτα:

 

What do you want for Christmas? Santa’s on his way. (Pat your belly like Santa.)
I want a train. (Make locomotive actions with your arms.)
I want a train.
I want a great big train. (Make BIG locomotive actions with arms.)
[all students move around the room like a train!]

A train?

A train!

Συνεχίζουμε με διάφορα δώρα όσες φορές θέλουμε.

Μπορούμε να δούμε το βίντεο στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://supersimplesongs.com/cd1-20.html 

 

Βήμα 7 Στην επόμενη διδακτική ώρα, λέμε στα παιδιά ότι θα φτιάξουμε ένα δωράκι για τους γονείς τους: “A Christmas mini book”. Δίνουμε στα παιδιά το Φύλλο Εργασίας (Ε02_W02.pdf). Ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν σε κάθε χώρισμα μια εικόνα από τις λέξεις για τα στολίδια ή τα παιχνίδια που έμαθαν (διαλέγουν συνολικά 6 λέξεις).  Καθώς ζωγραφίζουν, μπορούμε να περνάμε και να ρωτάμε τι ζωγραφίζουν:

- What’s this?

- (It’s a) present, a stocking, etc.

Αφού ζωγραφίσουν, διπλώνουν το χαρτί τους πρώτα οριζόντια στη μέση και στη συνέχεια στα χωρίσματα, σαν ακορντεόν, έτσι ώστε να κάνουν ένα βιβλιαράκι. Το χώρισμα που λέει: My Christmas mini book πρέπει να είναι η πρώτη σελίδα. Αν θέλουμε, βοηθάμε τα παιδιά να γράψουν το όνομά τους στο εξώφυλλο. Μπορούμε προαιρετικά να κολλάμε το κάτω εσωτερικό μέρος, αφού διπλώσουμε οριζόντια στη μέση.

 

Βήμα 8 «Διαβάζουμε» το βιβλιαράκι που έχουμε έτοιμο στην τάξη: “This is my Christmas mini book. Look! (This is) an angel, etc.”

 

Βήμα 9 Σε ζευγάρια ή σε μικρές ομάδες, οι μαθητές «διαβάζουν» το βιβλιαράκι τους στους συμμαθητές τους, δηλ. δείχνουν τις εικόνες που ζωγράφισαν και λένε στα Αγγλικά τις λέξεις. Εμείς αποφασίζουμε, ανάλογα με τις δυνατότητες της τάξης, πώς οι μαθητές θα τις παρουσιάσουν, e.g. “(This is an) angel! Look! (This is a) Christmas stocking. Its red and white, etc.”

Στο τέλος του μαθήματος, τα παιδιά παίρνουν το βιβλιαράκι τους στο σπίτι για να το δωρίσουν στους γονείς τους και να τους το διαβάσουν.

 

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ

  • Μπορούμε να παίξουμε Bingo με τις λέξεις που είναι στο βιβλιαράκι. Φωνάζουμε λέξεις που έμαθαν τα παιδιά σε τυχαία σειρά και όποιοι πρώτοι ακούσουν όλες τις λέξεις που έχουν στο βιβλιαράκι τους, σηκώνουν το χέρι τους και λένε Bingo. Οι νικητές πρέπει να παρουσιάσουν το βιβλιαράκι τους σε όλη την τάξη.

  • Φτιάχνουμε μια χριστουγεννιάτικη ρίμα με το λεξιλόγιο που έμαθαν τα παιδιά. Μπορούμε να τη λέμε χτυπώντας το ρυθμό με τρίγωνα για τα κάλαντα:

What’s this on the Christmas tree?

Is it a star? Yes, it is.

What’s this under the Christmas tree?

Is it a stocking? Yes, it is.

What’s this in the stocking under the Christmas tree?

Is it a present? Yes, it is.

Is it for me? Yes, it is.

 
     
     

 
- Web Developer: A. Sarafantoni / Web Designer Ch. Frantzeskaki -