Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΠρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)Ελληνική Δημοκρατία Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
  Γενικά   Α' Τάξη   Β' Τάξη   Γ' Τάξη     Αρχική Σελίδα  
 
  Δραστηριότητες - Α' Τάξης - Κύκλος Δ - Δραστηριότητα Δ5: The three little pigs - Προτεινόμενη Εκπαιδευτική Διαδικασία  
     
  Προτεινόμενη Εκπαιδευτική Διαδικασία Α0-Περιγραφή Δραστηριότητας   Α0- Προτεινόμενη Διαδικασία   Α0  

Α0

   
    Περιγραφή Δραστηριότητας   Προτεινόμενη Διαδικασία   Εκπαιδευτικό Υλικό  

Περιεχόμενα κύκλου

   
  The three little pigs

 

Βήμα 1 Λέμε στα παιδιά πως σήμερα η μασκότ θα ήθελε να ακούσει ένα παραμύθι στα Αγγλικά. Τους προτείνουμε να της πούμε ένα παραμύθι που το ξέρουν όλοι. Τους δείχνουμε την 1η εικόνα του παραμυθιού (Δ05_C01.pdf). Πιθανός διάλογος:

- What’s this?

- A pig.

- How many pigs can you see?

- Three.

- Are they big or little? (δείχνουμε)

- Little.

- So, this is the story of The Three Little Pigs.

Παρουσιάζουμε το καινούριο λεξιλόγιο. Για να μάθουν τα παιδιά πιο εύκολα τα ονόματα από τα τρία γουρουνάκια, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα χρώματα των ρούχων τους: Red, Blue, Green. Tους δείχνουμε την εικόνα και ρωτάμε:

- Look at this pig. What colour are his shorts?

- Red.

- So his name is Red.

Διαφορετικά χρησιμοποιούμε: the first little pig, the second little pig, the third little pig.

Στη συνέχεια, δείχνουμε τη 2η εικόνα (Δ05_C02.pdf) και παρουσιάζουμε τα σπιτάκια που έχτισαν τα τρία γουρουνάκια: “The yellow house is made of straw. The brown house is made of sticks. The red house is made of bricks”.

Συζητάμε με τα παιδιά για τα σπίτια. Κάνουμε ερωτήσεις, όπως:

“Is it a house of straw or bricks?”

“Is it strong?”

“Is it beautiful?”

“What colour is the door?”

“How many windows has it got?”

“Has it got a garden? A chimney?”

Τους ζητάμε να σκεφτούν από τι άλλα υλικά θα μπορούσαν να φτιάξουν το σπίτι τους τα τρία γουρουνάκια κι αν ο λύκος θα μπορούσε τότε να τα γκρεμίσει. Αφού καταλήξουμε στο ότι τα δύο πρώτα γουρουνάκια δε χρησιμοποίησαν τα σωστά υλικά όταν έχτιζαν το σπίτι τους, κάνουμε μια σύντομη συζήτηση για τη σημασία του να μένουμε σε ένα γερό σπίτι (μας προστατεύει από τους σεισμούς, τους κλέφτες, το κρύο και τη βροχή, κλπ).

 

Βήμα 2 Λέμε στα παιδιά πως θα ξεκινήσουμε να λέμε μαζί το παραμύθι στη μασκότ. Απευθυνόμαστε στη μασκότ: “……, are you ready? (s/he nods). Then lets begin.” Διηγούμαστε την ιστορία (Aclass_D05_M01.mp3) με τη βοήθεια του κειμένου (κείμενο ιστορίας) και των εικόνων (Δ05_C01.pdf, Δ05_C02.pdf, Δ05_C03.pdf, Δ05_C04.pdf, Δ05_C05.pdf).

 

Βήμα 3 Σε επόμενα μαθήματα, επαναλαμβάνουμε την αφήγηση του παραμυθιού αρκετές φορές μέχρι ν’ αρχίσουν τα παιδιά να λένε μόνα τους λέξεις και φράσεις από το παραμύθι. Καθώς αφηγούμαστε, σταματάμε την αφήγηση και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να συνεχίσουν. Για να μη βαρεθούν, χρησιμοποιούμε διαφορετικά μέσα, όπως ένα βιβλίο (αν έχουμε), τις εικόνες ή ένα βίντεο: http://www.kizclub.com/storytime/threepigs/first.html

http://www.youtube.com/watch?v=G5hI9U19-m0

http://www.teachersdomain.org/asset/btl07_vid_pigs/

Καθώς διηγούμαστε την ιστορία και δείχνουμε τις εικόνες, μπορούμε να κάνουμε επαναληπτικές ερωτήσεις, όπως:

- How many pigs can you see?

- Three.

- Who’s this?

- (Their) mum.

- What’s this?

- (It’s a) house.

- Is it big or small?

- (It’s) small.

- Has it got a door / a chimney / windows?

- Yes, (it has).

- What’s the house made of? Straw, sticks or bricks?

- Sticks.

- Is it strong?

(δείχνουμε με χειρονομία τη σημασία της λέξης)

- Yes, it is / No, it isn’t.

- Who’s this?

- The (big bad) wolf.

- Is he big or little?

- (He’s) big.

- Is he good or bad?

- (He’s) bad.

- Is the wolf hungry?

- Yes, he is.

- How does the pig feel? Happy, sad, scared?

- Scared.

- Is the wolf happy or angry?

- (He’s) angry.

- Is the water hot?

- Yes, it’s too hot.

- Are the three pigs happy now?

- Yes, (they are).

 

Βήμα 4 Μοιράζουμε το Φύλλο Εργασίας (Δ05_W01.pdf) στα παιδιά και τους ζητάμε να χρωματίσουν τις εικόνες, να τις κόψουν, να τις βάλουν με τη σειρά έτσι ώστε να φτιάξουν το δικό τους βιβλίο και μ’ αυτό να διηγηθούν αργότερα την ιστορία στη μασκότ. Κάνουμε δύο τρύπες σε κάθε φύλλο και τα βοηθάμε να δέσουν όλα τις εικόνες μαζί με κλωστή ή κορδέλα ή τις συρράπτουμε. Τα παιδιά χρησιμοποιούν το βιβλίο για να διηγηθούν την ιστορία με τη δική μας βοήθεια.

 

Βήμα 5 Λέμε στα παιδιά ότι τώρα ήρθε η ώρα να παίξουμε ένα μικρό θεατρικό για να το δει η μασκότ. Βοηθάμε τα παιδιά να μάθουν το ρόλο τους (όλα θα πρέπει να παίξουν, αν το θέλουν) και τις κινήσεις τους. Τα λόγια (κείμενο) στο Υλικό για τον / την εκπαιδευτικό είναι ενδεικτικά και ο καλύτερος τρόπος είναι να εμπλέξουμε τα παιδιά στη δραματοποίηση, π.χ. :

“You’re Red. Can you build your house?” (δείχνουμε με κινήσεις)

“Good! Now can you show your house? What can you say?” (εκμαιεύουμε το λόγο στο σημείο που είναι εφικτό)

“This is my house of straw.”

“You’re the big bad wolf. You’re very ….. (hungry).”
“Can you
say this?”

Im very hungry.”

Καθώς βοηθούμε τα παιδιά με τα λόγια του ρόλου τους συζητάμε για τους συντελεστές μιας θεατρικής παράστασης και μιλάμε για τα σκηνικά, τα κουστούμια και τη μουσική. Για να τα εισάγουμε καλύτερα στην έννοια του ρόλου και της παράστασης, μπορούμε να τα χωρίσουμε σε σειρές σαν να βρίσκονται στην αίθουσα ενός θεάτρου. Χτυπάμε ένα κουδουνάκι, και εξηγούμε ότι στο τρίτο κουδουνάκι θα ξεκινήσει η παράσταση και ότι θα πρέπει να είναι πολύ ήσυχα. Μόλις τελειώσει η παράσταση θα πρέπει να χειροκροτήσουν: Clap your hands!

 

Βήμα 6 Δείχνουμε στα παιδιά το λύκο και ρωτάμε:

- Are you afraid / scared of the big bad wolf? (δείχνουμε τη σημασία με κινήσεις)

- No!

- Who’s afraid of the big bad wolf?

- No one! (δείχνουμε τη σημασία κουνώντας αρνητικά το κεφάλι μας ή το δάχτυλό μας)

Μαθαίνουμε το τραγούδι Whos Afraid of the Big Bad Wolf?” (Aclass_D05_M02.mp3, στίχοι) με το οποίο κλείνει η «παράσταση»:

“Who’s afraid of the big bad wolf?
The big, bad wolf? The big bad wolf?
Who’s afraid of the big bad wolf?
Tra la la la la!”

 

Επιπλέον προαιρετικά βήματα

• Τα παιδιά σε ομάδες κάνουν μια κατασκευή. Η κατασκευή αυτή γίνεται μ’ ένα κουτί παπουτσιών. Η ανοιχτή πλευρά γίνεται το μπροστινό μέρος. Το πάνω μέρος μπορεί να είναι ανοιχτό ή κλειστό. Το πίσω μέρος και οι πλευρές του κουτιού μπορεί να ζωγραφιστούν ή να διακοσμηθούν με χαρτί περιτυλίγματος ή χαρτί γκοφρέ. Τα γουρουνάκια και ο λύκος μπορούν να γίνουν με πλαστελίνη. Το υπόλοιπο σκηνικό μπορεί να γίνει με ξυλαράκια, χαλίκια, κουκουνάρια, δέντρα με χαρτί ή πηλό, χαρτί γκοφρέ, χαρτομάντιλα, κλπ.

• Μπορούμε ακόμη να φτιάξουμε με τσόχα τα τρία γουρουνάκια και το λύκο και να τα χρησιμοποιήσουν τα παιδιά ως φιγούρες για να παίξουν κουκλοθέατρο, χρησιμοποιώντας για σκηνή ένα μεγάλο χαρτόκουτο που έχουμε ανοίξει και τη βάση του.

• Χωρίζουμε τα παιδιά σε τρεις ομάδες και φτιάχνουμε τα τρία σπιτάκια. Στην πρώτη ομάδα δίνουμε ένα κίτρινο χαρτόνι και πλαστικό άχυρο ή κίτρινα καλαμάκια για να ζωγραφίσουν το σπίτι και να κολλήσουν επάνω τα καλαμάκια ή το άχυρο, στη δεύτερη ένα καφέ χαρτόνι και ξυλαράκια για να τα κολλήσουν και στην τρίτη ένα κόκκινο χαρτόνι πάνω στο οποίο απλά ζωγραφίζουν τα τούβλα. Τα σπιτάκια αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν αργότερα σα σκηνικά για τη δραματοποίηση του παραμυθιού.

 
     
     

 
- Web Developer: A. Sarafantoni / Web Designer Ch. Frantzeskaki -