Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΠρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)Ελληνική Δημοκρατία Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
  Γενικά   Α' Τάξη   Β' Τάξη   Γ' Τάξη     Αρχική Σελίδα  
 
  Δραστηριότητες - Α' Τάξης - Κύκλος Δ - Δραστηριότητα Δ4: Little red riding hood - Προτεινόμενη Εκπαιδευτική Διαδικασία  
     
  Προτεινόμενη Εκπαιδευτική Διαδικασία Α0-Περιγραφή Δραστηριότητας   Α0- Προτεινόμενη Διαδικασία   Α0  

Α0

   
    Περιγραφή Δραστηριότητας   Προτεινόμενη Διαδικασία   Εκπαιδευτικό Υλικό  

Περιεχόμενα κύκλου

   
  Little red riding hood

 

Βήμα 1 Λέμε στα παιδιά πως σήμερα θα τους πούμε ένα πολύ γνωστό παραμύθι, που αρέσει πολύ και στη μασκότ. Τους δείχνουμε την κοκκινοσκουφίτσα (σε κούκλα ή στην 1η εικόνα της ιστορίας (Δ04_C01.pdf) για να μαντέψουν ποιο παραμύθι θα ακούσουν. Τους λέμε πώς λέγεται η κοκκινοσκουφίτσα (Little Red Riding Hood) στα Αγγλικά και γιατί τη λένε έτσι (Shes little and shes got a red hood).

Διηγούμαστε την ιστορία (Aclass_D04_M01.mp3, κείμενο ιστορίας, Εικόνες: Δ04_C02.pdf, Δ04_C03.pdf, Δ04_C04.pdf, Δ04_C05.pdf, Δ04_C06.pdf, Δ04_C07.pdf). Παρουσιάζουμε και τους άλλους ήρωες του παραμυθιού και λέμε τα ονόματά τους (Mum, Big Bad Wolf, Granny, woodcutter). Εξηγούμε ότι η γιαγιά λέγεται και grandma ή grandmother.

 

Βήμα 2 Τοποθετούμε τις εικόνες ανακατεμένες στον πίνακα και ζητάμε από τα παιδιά να τις βάλουν στη σειρά. Καθώς τα παιδιά βάζουν τις εικόνες σε σειρά, συζητάμε για κάθε εικόνα κάνοντας ερωτήσεις, όπως οι παρακάτω. (Αν τα παιδιά δυσκολεύονται να προφέρουν το όνομα της κοκκινοσκουφίτσας μπορούμε να χρησιμοποιούμε το πιο σύντομο Little Red ή Red Riding Hood):

- Where is Red Riding Hood?

- In the kitchen.

- What has her Mum got?

- A cake (for Granny).

- Where is she now?

- In the woods.

- What’s she doing?

- (She’s) picking flowers.

- Who’s this?

- The big bad wolf.

- Is he hungry?

- Yes, he is.

 

Βήμα 3 Ζητάμε από τα παιδιά να μιμηθούν ένα ήρωα της ιστορίας να κάνει κάτι ώστε να μαντέψει η υπόλοιπη τάξη ποιος είναι και τι κάνει:

- Who’s this?

- The wolf / Little Red Riding Hood / Mum / Granny.

- What’s he / she doing?

- (He / she’s) sleeping, making a cake, picking flowers, cutting wood.

 

Βήμα 4 Στο επόμενο μάθημα, διηγούμαστε ξανά την ιστορία. Μπορούμε επίσης να χρησιμοποιήσουμε το βίντεο (βλ. Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο).  Στη συνέχεια συζητάμε για τους ήρωες της ιστορίας. Αρχικά κάνουμε ερωτήσεις:

- Is Red Riding Hood big or small?

- (She’s) small.

- Is the wolf big or small?

- (He’s) big.

- Is Red Riding Hood good or bad?

- (She’s) good.

- Is the wolf good or bad?

- (He’s) bad.

Συνεχίζουμε κατά τον ίδιο τρόπο τις ερωτήσεις για τη μαμά, τη γιαγιά και τον ξυλοκόπο.

Έπειτα ρωτάμε:

- Has Red Riding Hood got big or small eyes?

- (She’s got) small eyes.

- Has the wolf got big or small eyes?

- (He’s got) big eyes.

 

Συνεχίζουμε κατά τον ίδιο τρόπο τις ερωτήσεις για τα υπόλοιπα μέρη του προσώπου (ears, nose, teeth) και τους υπόλοιπους ήρωες του παραμυθιού.

Στη συνέχεια, κάνουμε ένα απλό listening task λέγοντας στα παιδιά ότι θα περιγράψουμε στα Αγγλικά έναν από τους ήρωες του παραμυθιού και θα πρέπει να καταλάβουν για ποιον μιλάμε:

- He’s got big eyes, a big nose, big ears and big teeth. He’s bad, very bad. Who is it?

- The (big bad) wolf.

- She’s got small eyes, small ears, a small nose and small teeth. She’s got a red hood. She’s good. Who is it?

- Little Red Riding Hood.

Συνεχίζουμε κατά τον ίδιο τρόπο με τους άλλους ήρωες του παραμυθιού.

 

Βήμα 5 Βγαίνουμε στο προαύλιο και παίζουμε το παιχνίδι “What’s the time, Mr. Wolf?” Ένα παιδί είναι ο “Mr. Wolf” και στέκεται αντικριστά μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά, τα οποία ρωτούν: “What’s the time, Mr. Wolf?”  Εκείνος απαντά, π.χ. “Three o’clock!” και τα παιδιά προχωράνε μπροστά 3 βήματα. Συνεχίζουν να ρωτούν κι ανάλογα με την ώρα που λέει  ο “Mr. Wolf”, προχωρούν προς το μέρος του κάνοντας τα αντίστοιχα με την ώρα βήματα. Όταν ο “Mr. Wolf” πει: “Dinner time!” ή “Lunch time!” ή “Midnight!”, τότε αρχίζει να κυνηγά τα παιδιά και όποιο παιδί «πιάσει» γίνεται ο “Mr. Wolf” και το παιχνίδι συνεχίζεται με τον ίδιο τρόπο. (http://www.videojug.com/film/how-to-play-whats-the-time-mr-wolf)

 

Βήμα 6 Στο επόμενο μάθημα, φέρνουμε στην τάξη ένα καλάθι με διάφορα φαγητά. Ζητάμε από τα παιδιά να μαντέψουν τι έχει μέσα το καλάθι μας:

“What have I got in my basket? / What’s in the basket?”

“(Have you got) apples / bananas / a sandwich / chocolate cake, etc?”

“Yes, I have / No, I haven’t.”

Στη συνέχεια ρωτάμε τι θα έβαζαν στο καλάθι τους αν ήταν στη θέση της κοκκινοσκουφίτσας.

Τα παιδιά ζωγραφίζουν το καλαθάκι τους με διάφορα φαγητά και το παρουσιάζουν στην τάξη. “In my basket I’ve got ……………..”

 

Βήμα 7 Θυμίζουμε στα παιδιά ότι η κοκκινοσκουφίτσα πήγε ένα καλάθι με φαγητά στη γιαγιά της όταν την επισκέφθηκε. Συζητάμε με τα παιδιά για τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους.

“Have you got a granny / grandma? Have you got a grandpa?”

“What’s his / her name?”

“Do you love your grandpa?”

“Do you often see your Grandma / grandpa?” (εξηγούμε)

 

Βήμα 8 Δραματοποιούμε την ιστορία (διάλογοι). Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες και δίνουμε ρόλους σε κάθε ομάδα. Μία-μία ομάδα παρουσιάζει το δικό της δρώμενο. Βοηθούμε κάθε φορά, όπου χρειάζεται. Μπορούμε ακόμη να κάνουμε μάσκα (Δ04_W01.pdf) για τα παιδιά που παίζουν το λύκο, να έχουμε ένα μαντίλι για τη γιαγιά, ένα κόκκινο σκουφάκι για την Κοκκινοσκουφίτσα και ένα ψεύτικο τσεκούρι για τον ξυλοκόπο, ώστε να προκαλέσουμε ενδιαφέρον στην τάξη. Μπορούμε ακόμη να παρουσιάσουμε το παραμύθι σε διάφορες τάξεις του σχολείου έτσι ώστε κάθε ομάδα να δείξει το δικό της δρώμενο. Επίσης μπορεί να οργανώσουμε με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών Μουσικής και Εικαστικών μία παράσταση για το τέλος της χρονιάς.

 

Επιπλέον προαιρετικά βήματα

• Θυμίζουμε στα παιδιά τι λέει η μαμά στην Κοκκινοσκουφίτσα: “Watch out for the big bad wolf”. Κάνουμε μια μικρή συζήτηση για το ότι δεν πρέπει να μιλάμε σε ξένους, να απομακρυνόμαστε από τους γονείς μας και συζητάμε για θέματα ασφάλειας.

• Ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν την αγαπημένη τους σκηνή από το παραμύθι και να την παρουσιάσουν στην τάξη. Τα βοηθάμε να μιλήσουν για τη ζωγραφιά τους κάνοντας ερωτήσεις.
“Who’s this?” “Where is s/he?” “What’s s/he doing?” etc.

 
     
     

 
- Web Developer: A. Sarafantoni / Web Designer Ch. Frantzeskaki -