Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνΠρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)Ελληνική Δημοκρατία Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
  Γενικά   Α' Τάξη   Β' Τάξη   Γ' Τάξη     Αρχική Σελίδα  
 
  Δραστηριότητες - Α' Τάξης - Κύκλος Δ - Δραστηριότητα Δ2: Let's play with my toy - Προτεινόμενη Εκπαιδευτική Διαδικασία  
     
  Προτεινόμενη Εκπαιδευτική Διαδικασία Α0-Περιγραφή Δραστηριότητας   Α0- Προτεινόμενη Διαδικασία   Α0  

Α0

   
    Περιγραφή Δραστηριότητας   Προτεινόμενη Διαδικασία   Εκπαιδευτικό Υλικό  

Περιεχόμενα κύκλου

   
  Let's play with my toy

 

Βήμα 1 Έχουμε φέρει στην τάξη ένα κουτί με παιγνίδια γνωστά στα παιδιά όπως teddy bear / ball / balloon / yo-yo / car, etc. Δείχνουμε τα παιγνίδια και τα παρουσιάζουμε ή ζητάμε από τα παιδιά να τα θυμηθούν. Έχουμε ήδη ζητήσει από τα παιδιά να φέρει το καθένα το αγαπημένο του παιγνίδι για να παίξουμε και για να μείνει στην τάξη, μέσα στο κουτί με τα παιγνίδια. Πριν μας τα δείξουν, βγάζουμε από το κουτί μας το δικό μας αγαπημένο παιγνίδι που είναι ένας δεινόσαυρος. Τον παρουσιάζουμε είτε ως παιγνίδι είτε ως εικόνα (Δ02_C01.pdf) και λέμε:

“My favourite toy is this dinosaur. He’s big and tall. His name is Dino. I like Dino and I play with him” (καθώς τον παρουσιάζουμε κάνουμε κινήσεις ή γκριμάτσες για να κατανοήσουν το λεξιλόγιο).

Ζητάμε από κάθε παιδί να μας δείξει το αγαπημένο του παιγνίδι και εμείς κάνουμε διάλογο με το καθένα:

- What a nice doll! What’s her name?

- (Her name’s) Anna.

- Do you like your doll?

- Yes, (I do).

- Is it your favourite toy?

- Yes, (it is).

Τα παιδιά μπορεί να έχουν μαζί τους αρκουδάκια, σκυλάκια, ρομπότ, αυτοκίνητα, στρατιωτάκια κλπ. Προσφέρουμε το λεξιλόγιο μέσα από τους διάλογους και ζητάμε κάθε φορά από τα παιδιά να επαναλαμβάνουν τις αγγλικές λέξεις για τα παιγνίδια. Εμείς τους βοηθάμε λέγοντας τη φράση: “What a nice car / bear / dog / robot / toy soldier, etc.”

 

Βήμα 2 Στη συνέχεια δείχνουμε το δικό μας δεινόσαυρο και τους λέμε:

“Dino is big and good. He can run, fly, walk and swim” (κάνουμε αντίστοιχες κινήσεις μετά από κάθε ρήμα).

Μετά, ζητάμε από κάθε παιδί να μας παρουσιάσει το παιγνίδι του δείχνοντας τι μπορεί να κάνει, π.χ. “It can walk / run / climb / jump, etc.”

Συνεχίζουμε με ερωτήσεις:

“Have you got a toy dinosaur at home?”

“What’s his / her name? …”

“Oh, it’s a boy / girl! …”

“Is he / she good or bad? …”

“Is he / she tall or short? …”

Μιλάμε στα παιδιά και δείχνουμε με κινήσεις τη σημασία των επιθέτων που χρησιμοποιούμε. Μετά ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν είτε για τους δικούς τους δεινόσαυρους είτε για τα παιγνίδια που έχουν ήδη παρουσιάσει. Πιθανός διάλογος:

- Is your dinosaur / doll / bear / robot / good or bad?

- (My dinosaur / doll / robot is / It’s) good.

- Is your doll / teddy, etc tall or short?

- (She’s / He’s / It’s) tall.

 

Βήμα 3 Δείχνουμε την εικόνα του Dino και παρουσιάζουμε τα μέρη του σώματος του δεινόσαυρου:

“This is his head / tail. These are his claws / feet.”

Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες και τους μοιράζουμε το Φύλλο Εργασίας (Δ02_W01.pdf). Μετά ζητάμε από κάθε παιδί να διαλέξει μία εικόνα δεινοσαύρου, αυτή που του αρέσει, και να τη χρωματίσει.

Καθώς τα παιδιά χρωματίζουν, εμείς βάζουμε ένα μεγάλο πράσινο κανσόν χαρτόνι στον τοίχο, το κολλάμε και ζητάμε από τα παιδιά να σκεφτούν ποιο είναι το φυσικό περιβάλλον για τους δεινόσαυρους. Εκμαιεύουμε ότι είναι ένας χώρος σαν τη ζούγκλα με δέντρα, λουλούδια και πολύ πράσινο. Μπορούμε να δείξουμε και μία φωτογραφία από ένα θεματικό πάρκο (Δ02_C02.pdf) για να πάρουν κάποιες ιδέες.

Όταν τελειώσουν τα παιδιά το χρωμάτισμα του δεινόσαυρου που έχουν επιλέξει, τους ζητάμε, ως ομάδα, να ζωγραφίσουν σε μια κόλλα Α4 μερικά δέντρα, λουλούδια, σύννεφα, μια λίμνη ή ένα ποτάμι, άλλα ζώα που ζουν στη ζούγκλα, όπως μαϊμούδες, πεταλούδες κλπ. και να τα κόψουν για να τα κολλήσουν στο μεγάλο πράσινο χαρτόνι και να φτιάξουν το φυσικό περιβάλλον που μπορεί να ζουν οι δεινόσαυροι. Εμείς περνούμε από τις ομάδες, βοηθάμε και ρωτάμε:

Is this her / his tail or head?”  “Are these her / his feet?”

“What colour is his / her tail?”

“What’s this? Is it a tree or a flower?”

“How many trees are there?” etc.

Όταν όλοι έχουν τελειώσει τις ζωγραφιές τους σηκώνονται ομάδα- ομάδα και κολλάνε στο χαρτόνι τα δέντρα, τα λουλούδια, τα σύννεφα, τον ήλιο, τα ζώα κλπ. Μετά ρωτάμε κάθε παιδί της ομάδας πού θα τοποθετήσει το δεινόσαυρο που χρωμάτισε.

- Can your dinosaur fly?

- Yes, (it can).

- So, you can put it on a tree!

- Can your dinosaur swim?

- Yes, (it can).

- So, you can put it in the river. (δείχνουμε)

- Can your dinosaur walk?

- Yes, (it can).

- So, you can put it on the ground, etc.

Μπορούμε να θέσουμε και τις ερωτήσεις αλλιώς ώστε να διευκολύνουμε περισσότερο τα παιδιά: “Where can / will you put your dinosaur? On the tree / in the river?” ή να εκμαιεύουμε “on the tree, in the river”, etc. αντί να τους το λέμε εμείς.

Όταν θα έχει ολοκληρωθεί το κολλάζ, μπορούμε να συνεχίσουμε τη συζήτηση. Πιθανή παραγωγή λόγου:

“What can you see in the jungle?”  “How many dinosaurs / butterflies / monkeys / hippos / flowers / trees, etc. can you see?” (ζητάμε από τα παιδιά να τα δείχνουν).“What colour is this dinosaur / butterfly / flower, etc.” “Where is the monkey?” “On the tree.” “Where is the snake?” “On the ground?” “On the tree?” “Where is the bird?” In the sky.” “What can the monkey eat?” “Bananas.”

Όταν όλες οι ομάδες τελειώσουν, παρατηρούμε το πράσινο χαρτόνι και θαυμάζουμε τον «κόσμο των δεινοσαύρων». Τους λέμε ότι μπορούν να το κολλήσουν στο διάδρομο του σχολείου για να το θαυμάσουν και οι άλλες τάξεις!

 

Βήμα 4 Στη συνέχεια βάζουμε το CD με το τραγούδι “I’m a Mean Old Dinosaur” (Aclass_Δ02_M01.mp3, στίχοι) και ταυτόχρονα κάνουμε τις κινήσεις. Μετά ζητούμε από τα παιδιά να το τραγουδούν μαζί μας και να κάνουν και αυτά τις κινήσεις. Τραγουδάμε το τραγούδι 2-3 φορές (αν αρέσει στα παιδιά).

 

Βήμα 5 Δίνουμε στα παιδιά σε φωτοτυπία μία μάσκα δεινόσαυρου (Δ02_W02.pdf, Δ02_W03.pdf, Δ02_W04.pdf) (θα μπορούν να διαλέξουν από τρεις μάσκες όποια τους αρέσει).  Τη ζωγραφίζουν, την κόβουν και την παίρνουν μαζί τους στο σπίτι. Βοηθάμε να ανοίξουν τις τρύπες για τα μάτια και να κολλήσουν από ένα καλαμάκι πλαστικό σε κάθε μάσκα ή με το συρραπτικό βάζουμε λαστιχάκι, για να την συγκρατούν. Καθώς ζωγραφίζουν και κόβουν μπορούμε να τα ρωτάμε για να τα βοηθήσουμε να του δώσουν ένα όνομα, να φανταστούν που ζει, κλπ. Όταν θα έχουν τελειώσει φορούν τη μάσκα τους και μας συστήνονται ή κάνουμε εμείς ερωτήσεις για να τα βοηθήσουμε να παρουσιαστούν: “How do you do Mr. / Miss dinosaur! What’s your name? Are you a good or a bad dinosaur? Are you big or small?” etc.

 

Επιπλέον προαιρετικά βήματα

Μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να σκεφτούν μια ιστορία με τα παιγνίδια τους και να τη δραματοποιήσουν. Για παράδειγμα ένα ρομπότ μπορεί να πάρει μία κούκλα και όλα τα παιγνίδια να ψάχνουν να τη βρουν για να τη σώσουν. Πιθανή παραγωγή λόγου:

Girl toy: Where is my doll?

Transformer: It’s with the bad robot.

Bear: Let’s go and bring her back.

Car toy: Come with me. I can run. Brrrr

Dinosaur: Come with me now. I can fly. Vzzz

Bear: Come with me, I’m very strong.

Boy toy: Here is your doll. Take it and go

Μπορούμε ακόμη, αν έχουμε τα μέσα, να τους δείξουμε σε video ένα μέρος από την κινηματογραφική ταινία Toy story (http://www.youtube.com/watch?v=ECvNIByEfYwκαιNR=1 and http://www.youtube.com/watch?v=WTSF_Re4r6EκαιNR=1).

 
     
     

 
- Web Developer: A. Sarafantoni / Web Designer Ch. Frantzeskaki -